Jump to content
AeronTM

Въпрос за по голям акумулатор

Recommended Posts

Искам да питам дали ако сложа 60Аh акумулатор на Д14А3 , генератора ще успява ли да го зарежда. Защото тази сутрин едвам запалих с тоя 45Аh а е на 1год. Доста зор видя днеска, неми се мисли като стане -15 -20 градуса, а пък този 60Ah ми е чисто нов. Питам вас защото аз не сам запознат много много с тия работи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то добре 60Ah, за зареждането ще го зарежда, но къде ще го сложиш е въпроса.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то добре 60Ah, за зареждането ще го зарежда, но къде ще го сложиш е въпроса.

Ами ще пробвам на същото място, но без да влиза в поставката отдолу а ще му направя ново. Пък накрая каквото стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай смело. 3+ години карах със 70Ah-ов(самият акумулатор не се знае на колко годинки беше)

  • Нагоре 1
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато има време ще му направя нова планка, която да го държи отгоре и почва умуването как да го сложа .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи и колко време шофираш колата дневно - ако е само на къси разстояния без трафик - няма да успява да го зареди .Следи поне седмица след монтажа и експлоатацията му напрежението в покой на акумулатора - то ще ти покаже става ли или не.Иначе към по-големият акумулатор получаваш допълнително и бонуса по-висок разход на гориво , поради повишено тегло и отнета мощност за зареждане от двигателя . А щом старият е на 1 година - значи е гаранционен все още , за това - директно за рекламация в сервиза - там ще получиш нов или работещ. Търсете си правата ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.Иначе към по-големият акумулатор получаваш допълнително и бонуса по-висок разход на гориво , поради повишено тегло и отнета мощност за зареждане от двигателя .

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Предполагам че по твоята логика не бива и да се спива повече от 3-4 литра бензин или толкова газ като се кара за да не се вдига теглото?Защото разликата между 45 и 60 Ah надали е повече от 7-8 кг. Отделно на това отнетата мощност от двигателя е точно толкова колкото харчиш и че е еднаква и при 45 и при 60 Ah с единствената разлика че при големия ако имаш най-лошия режим на работа съпроводен със систематично неодзареждане имш шанс веднъж седмично да си го откачаш акумулатора и да си го дозареждаш. Докато при по-малкия капацитет може и да не изкараш седмицата. Като цяло такива режими трябва да се избягват доколото е възможно.По принцип при Сивика можеш да изринеш корпуса на резонансното пълнене и там остава място за един огромен акумулатор.
  • Нагоре 1
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ти на Коко в логиката ще ти е трудно да вникнеш :)Не му приемай думите буквално, а осмисли какв казва в прав текст и тогава пиши такива постове.Логиката е, че по-големия акумулатор иска повече ток за неговото зареждане, а той идва от динамото, което командва компа, че има повече консумация и сътоветно мотора харчи повече тунджа. Та това искаше да каже Коко... Иначе от опит- имали сме форд фиеста и москвич като семейни коли преди хондите. Москвича винаги се караше с най-голямото акумулатор, което може да се побере. Нямало е ядове. Форда, по спецификация мисля, че беше 45-50Аh акумулатор. Последните му 3г се караше с един 80 или 82Аh. Нямали сме проблеми.Няма значение какъв ти е акумулатора- нов или стар. Важното е на 6мес да си проверяваш дали колата зарежда и да си намериш къде да го закачиш за 1-2 часа на читаво зарядно. Това ако си караш нормално колата- от 30хил на година нагоре. При по-малко се прави по-често или си правиш на месец два 200-300км преход с колата и готово. п.п. Въпросния по темата е гаранционен- колега, ходи виж за какво става на въпрос. И да знаеш. Ако ти го заредят и върнат на 3тия път при предявяване на рекламация за едно и също нещо са длъжно да сменят артикула или да ти възтановят парите :)
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че по твоята логика не бива и да се спива повече от 3-4 литра бензин или толкова газ като се кара за да не се вдига теглото?

Защото разликата между 45 и 60 Ah надали е повече от 7-8 кг.

 

Без да се заяждам относно килограмите - колкото и да не ти се вярва :

http://forums.hondab...=1

http://forums.hondab...entry1057207715

http://forums.hondab...entry1057272907 , има и още теми ,

относно зареждането :

Разликата е 60Ah - 45Ah е 15 ампера за час капацитет или 15 ампера х 12.65 волта/ справка http://bg.wikipedia....%82%D0%BE%D1%80 / = 189.75 вата мощност / в повече при най-добрият случай/ за ползване срещу 1.5 ампера х 14,2 волта х 10 часа = 213 вата мощност консумирана от него за зареждане му.

От съветите за икономично шофиране /взето от http://www.cenibg.ne...spesti-pari-kak /

 

ИЗКЛЮЧЕТЕ КОНСУМАТОРИТЕ НА ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЯ

Логично - щом като се изразходва електроенергия, тя трябва да се произведе. Затова включвайте допълнителни консуматори на електроенергия само при необходимост.

 

КОЛКО ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЯ ХАРЧАТ РАЗЛИЧНИТЕ КОНСУМАТОРИ В КОЛАТА:?

- Телефон ------------------------------------8 вата

- Вентилатор на отоплението --------------80 вата

- Отопляеми странични огледала ---------30 вата

- Чистачки ----------------------------------80 вата

- Отпл. дюзи за измиване на стъклата ----40 вата

- Радио и CD чейнджър --------------------60 вата

- Къси светлини ---------------------------150 вата

- Система за измиване на фарове----------60 вата

- Фарове за мъгла -------------------------100 вата

- Отопление на задно стъкло -------------120 вата

- Отопление на седалки - ------------------60 вата

- 4-канално кр. стъпало ------------------200 вата

- Спирачни светлини -----------------------40 вата

- Заден фар за мъгла -----------------------40 вата

- Допълн, отопление ------------------------80 вата

 

Правилото е - 100 вата изразходвана електроенергия повишава разхода на гориво с около 0,2литра на 100 км.

200 км на къси светли = на 300 вата изразходена ел.енегия = около 0,6 литра повишение на разхода на гориво.

 

РАЗЧИСТЕТЕ АВТОМОБИЛА

Автомобилът не е камион за боклук. Затова - разчистете багажника и оставете само най-необходимото.

Правилото е - 100кг допълнителен товар повишават разхода на гориво с 0,5 литра на 100км.

  • Нагоре 3
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно време купих едно Жигули с инсталиран 168 Ач акумилатор,от автобус,в багажника.Нито съм усетил завишен разход на гориво,нито проблеми с зареждането му.Даже зимата ми помагаше да изгазя по лесно,заради задното предаване.Другото предимство с него беше че като ми свършеше бензина можех да се придвижа не ток около 3-4 км. :D Умря когато блъснах колата и 5-6 месеца не я карах докато я сглобя,едната клетка ми се разсърди нещо :D .

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да се заяждам относно килограмите - колкото и да не ти се вярва :

 

Като цяло без да се заяждам знаеш ли колко се пести ако се кара колело или ходи пеш?

Да в колата е важно да няма нищо излишно защото се влошава ускорението и разхода се вдига. Но те попитах всичките тия дето искат да си олекотяват легените с 3-4 литра гориво ли карат. Аз доколкото си спомням един резорвоар събира около 45 литра ако добавим и газова с още около 25-35 литра газ става страшно. Да се возим по един човек ли? Недей да твърдиш че теглото на акумулатора ще има някакво значение по отношение на разхода това се опитвам да кажа. Разликата в теглото е според един сайт (не му вярвам много много) е 3 кг. на 1100 кг. оборудвана кола те оставям да си изчислиш сам колко е това и какво ще се случи с разхода.

относно зареждането :

Разликата е 60Ah - 45Ah е 15 ампера за час капацитет или 15 ампера х 12.65 волта/ справка http://bg.wikipedia....%82%D0%BE%D1%80 / = 189.75 вата мощност / в повече при най-добрият случай/ за ползване срещу 1.5 ампера х 14,2 волта х 10 часа = 213 вата мощност консумирана от него за зареждане му.

От съветите за икономично шофиране /взето от http://www.cenibg.ne...spesti-pari-kak /

 

Явно с електротехниката си на ВИЕ. Ако пренебрегнем загубите при заряд-разряд и тези на саморазряд акумулатора в крайна сметка можем да го разглеждаме като "буркан" в който имаме един обем електрическа енергия който можем да запасим. Карайки в зимни условия има шанс разходваната енергия в колата да е по-голяма от произвежданата. Такъв случай е киснене в задръстването на празен ход с работещи къси и габарити (по правилник, или вечер пак по правилник), парно работещо поне на минимум както и цялата моторна електроника. Точно в такива моменти алтернатора заради малките обороти на двигателя не може да "произведе" достатачно ел.енергия и всъщност липсата на такава се компенсира от "буркана" описан по-горе. Колкото е по-голям буркана (в разумни граници де) толкова има по-голям шанс когато се появи възможност да "налеем нещо в него то да може да се сипе и да има място за повечко". Нарочно го обяснявам по толкова левшаки начин белким се схване логиката. И на другата сутрин когато поискаме да запалим има шанс в големия буркан да има достатъчното количество енергия да го направим. Ако колата се кара в изключително неблагоприятните условия описани по-горе слагането на по-голям акумулатор ще осигури малко повече време между нуждата от допълнително зареждане на акумулатора в домашни/гаражни условия.

 

Пиша всичките тези неща с условието че ел.инсталацията на колата е изправна, зарежда на номинал и няма утечки по-големи от нормите за автомобила.

 

Отделно на това сметката за зареждане е доста теоритична. В колата акумулатора реално се зарежда "ударно" в момента в който се появи възможност (т.е. карате по участък и мотора е в "обороти"). В схемата на колата (или на нормалните такива с изключение на новите луксозни лимузини) няма нещо което да токоограничава зареждането на акумулатора.

 

ИЗКЛЮЧЕТЕ КОНСУМАТОРИТЕ НА ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЯ

Логично - щом като се изразходва електроенергия, тя трябва да се произведе. Затова включвайте допълнителни консуматори на електроенергия само при необходимост.

 

КОЛКО ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЯ ХАРЧАТ РАЗЛИЧНИТЕ КОНСУМАТОРИ В КОЛАТА:?

- Телефон ------------------------------------8 вата ( не си зареждате телефона постоянно)

- Вентилатор на отоплението --------------80 вата (зимата няма как да не работи да не говорим че много рядко се ползва на пълна мощност)

- Отопляеми странични огледала ---------30 вата (отново се ползват за кратко)

- Чистачки ----------------------------------80 вата (разхода им не е постоянен в най-лошите моменти на задръстването могат да се ползват с интервал)

- Отпл. дюзи за измиване на стъклата ----40 вата (това е относително нова и не много разпространена екстра)

- Радио и CD чейнджър --------------------60 вата (това само на пълна мощност и то пак не може да се достигне постоянно)

- Къси светлини ---------------------------150 вата (задължен си по правилник, ако искаш ползваш DRL модул или ксенон)

- Система за измиване на фарове----------60 вата (е непрекъснато ли си миете фаровете, водата за тази цел свършва за секунди)

- Фарове за мъгла -------------------------100 вата (голяма цигания е употребата им без наличие на мъгла/снеговалеж или обилен дъжд)

- Отопление на задно стъкло -------------120 вата (уж вече се налага по-дългата му употреба при потене на задното стъкло но и там има лечение)

- Отопление на седалки - ------------------60 вата (екстра която незнам дали се ползва постоянно, не съм имал такава)

- 4-канално кр. стъпало ------------------200 вата (виж писаното за касетофона)

- Спирачни светлини -----------------------40 вата (можете ако висите в задръстването да "чукнете" 2 зъба на ръчната и да пуснете крачната)

- Заден фар за мъгла -----------------------40 вата (в града е абсолютно изличен и дразнещ задния водач)

- Допълн, отопление ------------------------80 вата (това работи само в началото)

 

Правилото е - 100 вата изразходвана електроенергия повишава разхода на гориво с около 0,2литра на 100 км.

200 км на къси светли = на 300 вата изразходена ел.енегия = около 0,6 литра повишение на разхода на гориво.

 

РАЗЧИСТЕТЕ АВТОМОБИЛА

Автомобилът не е камион за боклук. Затова - разчистете багажника и оставете само най-необходимото.

Правилото е - 100кг допълнителен товар повишават разхода на гориво с 0,5 литра на 100км.

Както казах тук съм сагласен, но има един минимум под който не може да се падне и по правилник и по добра практика. Например комплекта пожарогасител/аптечка и т.н. може да достигне и до 5-7 кг. Отделно на това съмнявам се някой да има желание да замени резервната си гума с комплект за ремонт, защото поне в Булгаристан рядко гума се пука от пирон или т.н. направо си умира с джантата в дупката. Зимата предпочитам да имам вода одеало лопата и т.н оборудване в колата отколкото да спестя 0.3 л/100 км.

 

И за капак да спомена че едното спокойно и придвидливо каране може да ви донесе от 15% до 30% икономия веднага, без да смъквате оборудване без да пестите от акумулатор без любимите ми HHO набълбукатори и т.н.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите. А и аз не целя да си правя колата по-лека, с по-големият акумулатор и да вдига разхода то неми се вярва, че ще е нещо фрапиращо. А пъй туй за карането на колело и ходенето пеш е трудна работа при мен . Защото бачкам на около 5-6 км от унас а и града ми е на баир :D А и зимата не е много приятно да зазнеш :DИначе мерси за отговорите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 5 - 6 км. всеки ден редовно акумулатора може и да преживее зимата без сваляне /ако няма сериозни отрицателни температури/ защото японците са го смятали комплексно възела акумулатор - алтернатор . Ще се зарежда по-бавно от по-малкият акумулатор и с по-голям ток поради по-ниското си вътрешно съпротивление, като не е зле да се направи профилактика на алтернатора и връзките му ,защото системно ще се претоварва .

Като цяло без да се заяждам знаеш ли колко се пести ако се кара колело или ходи пеш?

Последното колело което карах струваше над 15 000 лв , но куфарите с инструменти за обект отдалечен на 100км. разстояние ... не се събраха .. и за това с колата ...

Разликата в теглото е според един сайт (не му вярвам много много) е 3 кг. на 1100 кг. оборудвана кола те оставям да си изчислиш сам колко е това и какво ще се случи с разхода.

Ами аз изминавам средно 50 000 - 70 000 км. на година /вече 5-та година/ след смяната му , така че ..... си е въпрос на гледна точка ......

 

Явно с електротехниката си на ВИЕ.

Тя електротехниката на никого не е ясна... Искам електроавтомобил като на ТЕСЛА - http://clubs.dir.bg/...=collapsed&sb=5 , http://mazeto.net/in...php?topic=579.0 , http://beinsa.info/i...40-32&Itemid=24 - Публикувано изображение щом си на Ти с нея Публикувано изображение би ли ми дал практическа действаща схема ? Без акумулатор , скорост до 150 км. поне седмица каране до зареждане, разходи за гориво нулеви ...

Карайки в зимни условия има шанс разходваната енергия в колата да е по-голяма от произвежданата. Такъв случай е киснене в задръстването на празен ход с работещи къси и габарити (по правилник, или вечер пак по правилник), парно работещо поне на минимум както и цялата моторна електроника. Точно в такива моменти алтернатора заради малките обороти на двигателя не може да "произведе" достатачно ел.енергия и всъщност липсата на такава се компенсира от "буркана" описан по-горе.

Пълна заблуда - алтернатора поема изцяло товара при стандартна изправна инсталация / япончетата отдавна са го сметнали /. В живота и техниката всичко е баланс - нещо за сметка на нещо друго - или всяко нещо си има ЦЕНА.

А как се чувства алтернатора в момента , когато освен включените консуматори започва да зарежда / поради по-високите обороти/ и по-големият акумулатор / с по-ниско вътрешно съпротивление = по-голям ток за необходимото повече време / ?

В схемата на колата (или на нормалните такива с изключение на новите луксозни лимузини) няма нещо което да токоограничава зареждането на акумулатора.

Не е и необходимо - заряден токоограничител представлява кривата на изменение на вътрешното съпротивление на самият акумулатор в зависимост от температурата и гъстотата на електролита в него .За това се изисква само условието за напрежение в необходимите граници на автомобила при заверка на нов акумулатор.

И за капак да спомена че едното спокойно и придвидливо каране може да ви донесе от 15% до 30% икономия веднага, без да смъквате оборудване без да пестите от акумулатор без любимите ми HHO набълбукатори и т.н.

От посоченият линк в предният ми пост , но без връзка с темата :

 

--- КАКВИ СА ВЪЗМОЖНОСТИТЕ ЗА ИКОНОМИЯ? ---

Максимална икономия на 100км в литри

разчистване ------------------------------------------- 0,5 литра

сваляне на багажника от покрива ------------------- 4,0 литра

повишено налягане в гумите! ------------------------ 0,2 литра

гуми с ниско съпр. на търкаляне ---------------------1,0 литра

0W40 "тънко" малко !--------------------------------- 0,3 литра

настройка на двигателя -------------------------------2,0 литра

гасене на двигателя при престой -------------------- 1,0 литра

ранно превклюване на предавки/ниски обороти ---- 1,5 литра

най-много 70% от макс. скорост---------------------- 4,0 ллитра

 

Още линкове по темата - http://hardwarebg.co...BE%D1%80/page16

http://forum.fiat-bg...der=asc&start=0

http://www.vwclub.bg...fb79ca8ae598a52

http://audibg.com/fo...showtopic=30637

http://www.clubford....1d49c92634c7077

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз през деня съм си ограничил консуматорите на енергия до минимум, ползвам само парно и от време на време фарове и сд. (без осветяване на табло с уреди и парното през деня, тях ги пускам само вечер).Пък за горивото сменям предавките на около 1800-2000 оборота и като имам възможност пускам да се търкаля по инерция :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да питам дали ако сложа 60Аh акумулатор на Д14А3 , генератора ще успява ли да го зарежда. Защото тази сутрин едвам запалих с тоя 45Аh а е на 1год. Доста зор видя днеска, неми се мисли като стане -15 -20 градуса, а пък този 60Ah ми е чисто нов. Питам вас защото аз не сам запознат много много с тия работи.

Най-добре си закачи един агрегат от зад ем че си туриш и печка а и че си палиш. ;) В тоя случай най-малко е виновен капацитета на акумулатора.Виновник 1. проблем със запалването. Виновник 2 скапан акумулатор. Тази сутрин сялата кола в лед и замалко да запаля без смукач от първия път, смукача ми е ръчен и не го бях дръпнал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...