HondaMehanik 2 #1 Публикувано 13 Октомври, 2012 (Редактирано) Здравейте колеги,от скоро съм горд собственик на Сивик 1.6 в-тек хечбек. Желанието ми е да я направя максимално икономична като и монтирам ГИ Бардолини.Спрял съм се на Бардолинито защото съм монтирал такъв втора употреба на опел астра и освен, че имам кабел за настройка ми хареса и какво предлага системата и как работи.Ще си я монтирам сам и за това приемам съвети всякакви.Имам и няколко въпроса.Къде събирате колеги редуктора и дюзите? Направо няма място, единственото логично за редуктора ми се видя за някоя от гайките на десния амортисьор, а рейката върху мотора?! Ако някой има сложен ГИ на този мотор и купе ще се радвам на някоя снимчица.Как се връзва редуктора към парното. астрата нямаше кран на вътрешното радиаторче и го свързах последователно, но тук явно не става така. Питането е правилно ли ще е със разклонители и успоредно на парното за да има циркулация и при пуснато студено в купето или е някаква друга схемата?За сега това ме интересува ... предполагам в процеса на монтаж може да възникне още нещо.Предварително благодаря на отзовалите се...PS. ГИ ще бъде чисто новичък. Още не съм го пазарувал, та приемам мнения и за избор на редуктора и дюзи рейка!!! Редактирано 13 Октомври, 2012 от HondaMehanik Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaMehanik 2 #2 Отговорено 15 Октомври, 2012 Явно никой не е монтирал на този модел все още...Взеха се някой неща вече:Бардолини Б4 ОБД самоадаптивна - следи тримовете на мотора през обд и няма бягане на сместаР-Уно изпарител до 200кс - много макък ... колкото юмрукРейка Хорайзън 2ома мисля - да има по добър респонсОстават бутилка, пълначка, евросонда и тръбни пътища.Водата реших да я свържа на тънките маркучета които топлят дроселната клапа! Така дали ще има достатъчно дебит или ще мръзне изпарителя?Ще постна снимки на кое къде съм намерил места в последствие, дано помогнат на някой колега. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #3 Отговорено 17 Октомври, 2012 Като вържеш маркучите през софта ще видиш температурата на редуктора и ще разбереш колко е дебита.По принцип е по-добре байпас на парното.Поздравления за избора.Б4-няма да ти намали разхода повече от друга уредба,но поне кахърите с настройките ще са по-малки.ОБД-контрола прави сместта оптимална.Това е плюс и минус.Примерно не можеш да обедниш с цел икономия-колкото си гори толкова.Второ сондата задължително нова ,оригинална и се поддържа работеща.Последно при ускорение не винаги може да се обогати достатъчно за по-добър респонз.Част от ускорението е по ОВ,а част от него не.Избора на рейката...Хондата работи с всичко,като спазиш минималните времена на инжекторите и уцелиш правилния отвор на дюзите.Бардолини има много "плъзгачи"за бутане ...можеш да се омоташ чак.Монтирай всичко така ,че да ти е лесно после да го буташ.Специално за редуктора се иска само да имаш достъп до шестограма.Може да се термоизолира ,като печено пиле ,ако изстива.Предполагам ти е ясно ,че системата след аматьорски монтаж се донастройва доста,така че си прави сметка при монтажа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaMehanik 2 #4 Отговорено 20 Октомври, 2012 Благодаря за информацията колега! Първо снимките... Като за начало всичко тръгна екстра. Изпарителя му е пределно достатъчно топлото. На извънградско и голям разход на газ не истива при 12 градуса околна темп. В крайна сметка го свързах към отоплението на дроселната клапа, 8мм маркучета, но аз съм го свързал със 10мм. От снимките се вижда на кое къде съм намерил място. Бутилката е КОЛОС, 37литра, и надига 2 см мокета в багажника. Въпреки това събира само 28 литра газ. Предполагам това са 80% които сондата разрешава макс. Сондата е Томасето. Имат много добро описание как се монтира във сайта си, както и описание на 6-те защити. Заслужава си парите според мен. Безопасността е важна. За пълначката използвах пластмасова тръба, за тръбния път до изпарителя - медна. С медната се измъчих, но минава добре от лявата страна на колата, по спирачните/бензинови тръбички. Отпред под рейката има малко място да мине отдясно. И сега за възникналите проблеми. Гарнитурата на всмукателния колектор не я намерих никъде освен във бултрако на цена от около 50лв. Проблема е че "автомобила ми е много стар модел" и я няма в наличност... чака се 10 дена. Ако на някой му предстои ... да го има предвид това. Ползвах си старата (тя е метална), измита и силиконизирана. След това се оказа, че мястото на изпарителя не е най-подходящото. Обаче е единственото според мен. Появи се високочестотен шум, между 1500-2500 оборота при ниски натоварвания. Много шумно и много дразнещо. След щателна проверка се оказа, че изпарителя вибрира доста и внася вибрацията си във дясното бомбе, което от своя страна се държи като камбана и я прави на звън. Това нямаше как да го предвидя. Сигурно газаджиите със 100 години опит го знаят това, но аз не се сетих. Оправих го със гумени пръстенчета на изпарителя и гумена подложка на планката, която е хваната за бомбето. Втори проблем след 200 км извънградско ... open loop адаптацията ми беше отишла около коефициент 2-2.1 ... колата започна да се дави в газ. Изключих я ... всичко е наред. За това не бих отказал малко помощ. Какви данни взима бардолинито, че да си направи open loop кривата? Защо би обогатило толкова? Възможно ли е да го е направила защото бутилката е на привършване ... евентуално нещо свързано с това, че още е на първото си зареждане (остатъчен въздух?)? Налягането на газта стои мирно и при максимално натоварване. Като закачих компютъра на извънградското ми направи впечатление температурата на рейката, която беше 38 градуса. Видя ми се малко! Карах със около 100км/ч при околна температура 10градуса, точно преди това. Изпарителя беше на 78 градуса или нещо такова. Та май много хубаво се обдухва там отгоре върху мотора. Сигурно ще трябва топлоизолация зимата. В крайна сметка към момента съм много доволен, има лек спад на мощността на газ, или аз така си въобразявам. Когато имам време ще я закача на Г-теха и ще видя разликата при бензин и газ. Май се отнесох много... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #5 Отговорено 20 Октомври, 2012 То хубаво помощ ама СОФТУЕРА докато не се конектне не погазва всичко.Как свърза Опен луп и Адаптация само ми кажи.В бензина няма такова понятие.Работа без обратна връзка ,т.е без ламбда сонда има само докато запалиш и загрее реотана на сондата.Другия режим е Максимална газ и третия режим е моторна спирачка-пуснал си газта пък си още на скорост..cut off.Та колко дълго беше в тия режими,че омота адаптацията,която в тия случаи не трябва да адаптира......щот няма ОВ.Поздрави за ентусиазма.Дет се вика от такива кат тебе гладни ще измрем Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaMehanik 2 #6 Отговорено 21 Октомври, 2012 Аз точно за това питам опен луп и адаптация как става. Адаптацията по затворен лууп е ясна ... гледа тримовете и коригира да ги държи на о%. А опен лууп как си я прави бардолинито, че да знам защо се само-омота така. Иначе колега отвори книжката на Б4-то ... в страницата на БСМ я има ... и ще видиш при фината настройка има 2 отметки, адаптация по ОБД (сиреч тримове) и адаптация в опен лууп (знам ли?).За колко дълго ... ми на около 200км извънградско се омота. Днес минах още 200км без тази адаптация, нямам никакви ядове.Та ако се занимаваш предимно с газ, дай акъл що за нещо е тази адаптация и от де взима данни та да се адаптира?А иначе можеби съм създал грешно впечатление. Със авторемонтна дейност се занимавам да речем почти-професионално (занимавам се и с други дейности). Със газови уредби уви нямам много допир. Монтирах една на клиент и тази ми е втората на моята лична кола. Важно е човек да учи нови умения и да се развива. Та надявам се да не измрем гладни ние. По добре първо Лукоил да измрат гладни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #7 Отговорено 21 Октомври, 2012 Няма ли това чудо автоматична настройка? Ако има я пусни и следвай инструкцийте. После от 4к нагоре намали на инжекторите времето с 5%, все пак е хонда и трябва да работи. Така е мойта, ама съм с Фобос. Не сме правили на път настойка, само направихме инжекторите за 100к.с. мотор, не за 90 и колата си е супер. А защо медна тръба до изпарителя? Трупа окис с времето и го набива във филтрите. Слага се пластмасова и си всиркаш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PESHO OT MARS 16 #8 Отговорено 22 Октомври, 2012 Вярно защо си се измъчил с медната до отпред? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #9 Отговорено 22 Октомври, 2012 Къде го видяхте тоя окис вътре в тръбата,аз не мога да се тикна там да видя кво има Свържи се с колегата Baibradar.Той има Б4 настроена добре.Има кабел и софт.Да ти снима нстройките ,че те много.Иначе CL се прави опитно с намаляване на времената .Някой път до 30% от автоматичната калибрация падам.Със сигурност теоретичната крива за 1,6 не съвпада с времената на Хонда ,както е казал колегата по-горе. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #10 Отговорено 22 Октомври, 2012 Нам мен майсторчето, слагало ми Фобос-а, така ми обясни. И той е от наще. а относно окиса- самата мед създава окиса при контакт с газта и се получава едно като графит. То винаги го има окиса, но с пластмасовата тръба е много по-малко. Едната кола е с пластмасова, другата е с медна. Пластмасовата е инжекция и като се свали филтъра е много по-чист от на другата. не се запушва с времето. Просто е по-трайна и безпроблемна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #11 Отговорено 22 Октомври, 2012 Нам мен майсторчето, слагало ми Фобос-а, така ми обясни. И той е от наще. а относно окиса- самата мед създава окиса при контакт с газта и се получава едно като графит. То винаги го има окиса, но с пластмасовата тръба е много по-малко. Едната кола е с пластмасова, другата е с медна. Пластмасовата е инжекция и като се свали филтъра е много по-чист от на другата. не се запушва с времето. Просто е по-трайна и безпроблемна.Ok де няма да го коментираме макар че не съм съгласен.Проста химия си е ,но не е важно.Графита не идва изобщо от колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaMehanik 2 #12 Отговорено 22 Октомври, 2012 (Редактирано) Автоматичните настройки (адаптация по ОБД) съм ги пуснал от ден първи, след 200-те км преместих кривата там където си е направила адаптацията и интерполирах високите натоварвания. Сега не знам дали нещо се е променило.Ама утре ще видя какво си е сътворила сама и ще щракна едно фото!Колеги и аз се чудя защо сложих медна. Заради липсата на инфо за полимерните предполагам. Все пак и горивопроводите и бензиновия резервоар на новите возила са все полимерни.В крайна сметка съм супер доволен от B4-то... Редактирано 22 Октомври, 2012 от HondaMehanik Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogo 25 #13 Отговорено 24 Октомври, 2012 Много добра тема - браво за снимките и описанието! Успех с донастройването! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaMehanik 2 #14 Отговорено 28 Октомври, 2012 Това заварих днес. Преди седмица (на първата бутилка) бях преместил ръчната корекция (жълтата линия) върху ОБД корекцията (червената линия). Имам 2 оплаквания, но от това което разбрах чак сега май вече си знам и решенията на оплакванията. 1. Разход градско 10 л/100км 2. Лека миризма на газ от ауспуха Това което не знаех до сега е че въпреки пуснатата ОБД корекция, ръчната корекция все още работи. Компютъра интерполира между 2-те криви. И следователно като съм я оставил както е на снимката съм го карал да обогатява на ниски времена. Значи редуктора ми е на 1.35бар, а дюзите са ми на 2.00мм пробити от мен ... но това с пробиването ми се видя бошлаф работа, и ако някой знае от къде мога да си закупя 4 нови със 100% сигурно калибрирани отвори ще го направя. Колеги кажете как ви се виждат коефициентите ... има ли нужда от по-големи дюзи или така е добре. Според книжката на Б4-то така е добре, защото влизам във златната зона от 4 до 24 мс газови времена, но искам по-експертно мнение, защото книжката не ми каза, че ще интерполира между ръчните и ОБД коефициенти. Както и още куп други работи липсват в книжката.... Колега Markony сега можеш да видиш прословутата вече "Open Loop" корекция, за която говорех и която съм изключил. Сега се е стабилизирала що годе добре, но никаква идея нямам все още как се адаптира. Като цяло си оставам доволен. Системата работи стабилно. Не съм имал никакви проблеми от както махнах опън лууп адаптацията, колата си върви чудесно, държи стабилно празния ход и прочее.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #15 Отговорено 28 Октомври, 2012 Видах.Най вероятно има алгоритъм да чете показанията на лмбада сондата самия ГИ.То не е трудно...смята се коефициент на запълване пълно празно в синосоидата на напрежението на ЛС,ама производителя щом не го ползва...незнам.Друго да те питам,как докара температурите на рейката и редуктора от снимката? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaMehanik 2 #16 Отговорено 28 Октомври, 2012 Ааа това са малко невалидни данни. Прибрах се ... вечерях... и си викам дай да слезна да видя дали не мога да направя нещо със разхода. Тъй, че това е 30-тина минути след като съм я загасил.Миналите дни като беше 10-тина градуса външна температура, изпарителя стои на около 60 градуса (50-55 при здрава ръчка). Рейката варира много, но при извънградско пада доста... до около 30-те градуса.Онова което бях писал по-горе за изпарителя 70-те градуса ... да ама не. Това е било в софииските задръствания. Хубавото е, че не пада под 50 градуса, колкото и да я товаря... за сега.Освен онзи въпрос за дюзите... редуктора трябва ли да прави заковано диференциално налягане колкото му е настроено или е нормално като и дам рязко газ да пада до към 1 бар. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове