Jump to content
MonStarr

Смяна на IM D14A3 към D16Z6

Recommended Posts

Здравейте колеги, Решил съм да направя въпросния swap и имам почти всички части необходими за направата му. Интересува ме дали някой го е правил, с какво се е сблъсквал, какви препоръки и мнения има за swap-а. Колко време отнема, нужен ли е опитен монтьор (защото аз не съм от най-опитните все още). Чел съм статията http://www.dodo-upgrades.nl/imswapd14a34.htm и изглежда да е доста лесно, но все пак бих желал и някакви мнения по темата, а не само статия да чета. Това което имам до момента е оборудван колектор от D16Z6 с рейката и инжекторите, всичките сензори, дросела и гарнитура за колектора (благодарение на ICJ ). Това, което знам, че ми трябва е intake (тръба и филтър), с нужните гумени съединения. Ще се радвам да дадете повече мнения по този swap.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, никой ли не го е правил този swap?! Хайде дайте малко мнение по въпроса. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В статията,която си посочил всичко е описано ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

събери всички необходими анжеклами :lol: ,които ще ти трябват и отиди при някои,дето не вижда за сефте хонда,и го почвайте

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е, че не познавам никой, който да не е виждал хонда под капака за сефте. :D Или дори да е виждал, само е гледал. Но явно ще трябва да търся я някой доброволец от форума, я някой по-доверен монтьор. И с повечко четене и внимаване в картинката се надявам да се справим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си смениш двигателя, не е като да си смениш маслото Публикувано изображение по- добре недей сам, щом не си го правил до сега

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е като да си смени маслото но за д16з6 не мисля че е много голяма философия лично мое мнение ;) на д14а3 нямаш магаре взимаш едно за други неща който ти трябват или не стават питай някой който го е правил ;)) Пък и ако винаги даваш някой друг да ти върши работата без да си пробвал как ще се научиш САМО С ГЛЕДАНЕ НЕ СТАВА !!! Пробвай с някой твой приятел :D Да ОТИДЕШ НА МАЙСТОР Е НАЙ-ЛЕСНО !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз не съм се засилил да сменям целия двигател, само всмукателната система (IM - intake manifold ). :) Едно приятелче има огромно желание да го вършим заедно, но и той не разбира особено от коли, та в крайна сметка ще видим какво ще се получи. Дано всичко мине гладко. Ще пиша какво е станало, ако на темата не й свърши давността. ;) Все пак, ако някой в София и окръга има желание да удари едно рамо ще съм мн благодарен, каса бира от мен 100% ще има.

Редактирано от MonStarr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега няма нищо сложно!:cool: Аз я направих тая операция преди няколко месеца.Също като теб се чудех как става и дали изобщо ще се справя,но с доста четене ( най-вече във форума и в dodo upgrades) и питане най-накрая се реших и за един ден си смених смукателя.Много важно е (поне аз така направих :lol: ) да си маркираш връзките ( маркучета,кабели и др.) за да не объркаш нещо после при свързване на новия смукател.Единия и другия край на връзките си ги маркирах с еднакви цифри ,за да знам кое до кое отива и така... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В една друга стара тема писах, за да не се отварят теми, ама не получих отговор. Тук засягам пряко тази тема затова реших да попитам и тук. Надявам се автора да няма нищо против.Всмукателния колектор на Д14А4 има ли "топлинна" връзка? Доколкото разбрах от това, което четох е, че всм. колектор на Д14А4 има връзка от блока с охладителна течност към всмукателния колектор. Така колектора се затопля и смисъла от CAI е никакъв. За всм. колектор на Д16У8 знам, че такава връзка съществува. Точно в сайта на Dodo-upgrades пишеше за тази връзка. Човека беше казал, че е премахнал тази връзка от всмукателния колектор на Д16у8-цата и я е врънал директно в блока.Ако т'ва всичкото е така, мисля че ефекта от всмукателния колектор и/или Cold Air Intake (CAI) би бил осезаем. Отностно автора: На твое място бих го направил сам.Ще добиеш уменията и ще реализираш знанията си! Дори и да го направиш грешно ще знаеш после как да го направиш. Аз мисля, че това е най-важното! Може би ще ти е нужно повече време, но ако имаш схеми, търпение, достатъчно любов и отдаденост, ще го направиш бижу. Сигурен съм. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Има такава връзка колега - http://old.japancars...=E__0300&s=0.45 на тази схема се вижда точно долу в дясно до болт номер 21. Там влиза тръба, то и на самата гарнитура си личи дупката.Благодаря ви колеги за насърчителните думи. И аз вече така смятам - сам да си направя нещата, изглежда лесно. Вече съм ръчкал малко по колата, знам най-малкото как се сваля дросела отгоре... от там на там предполагам, че няма да нещо кой знае колко сложно. И други колеги се притекога на помощ да обяснят това-онова. За сега проекта е замръзен поради финансови съображения... Идва зима, трябват гуми, а и мернах, че имам теч на антифриз някъде от радиатора, та май ще ми се наложи да купувам нов. Ако е мека зимата, може да се хвана да го направя, ако не - на пролет. :) Редактирано от fenabg
цитати

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много! И пак по темата:Не е нужно да бързаш, разгледай хубаво всеки един детайл. Полирай си рънърите на всмукателния колектор както и портовете на главата. И мини на ОБД1. Ако си намериш и компютър П28 идеално. Тогава мисля наред с всмукателя, ОБД-то и компютъра мисля, че колата ти ще стане значително по-различна! Компютъра на EJ9-тката с OBD2a не мисля, че може да му се пипат биновете. И не забравяй да си махнеш тая връзка за нагряването.Успех и приятна занимавка като му дойде времето. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В началото на годината оцелях в катастрофа /не по моя вина/, но вместо да разпродам 6-тата генерация 1.4 и с дадените ми от застрахователите 1,5хил. лева да си купя друга кола, аз нарочно постъпих 'глупаво' и си оправих колата отначало за 1,6к лева, сложих й карбоново фолио на предния капак, спортен аспух и т.н. По двигателя ламбда сонда и радиатор бяха засегнати и само те се смениха. Преди няколко дни отивам при майстора, който ми прави колата и ми казва, че наскоро бил правил въпросния тък коментиран swap и без да ми се сменя 'компютъра' цялата процедура ще може да ми я направи за под 200лв. ....... та сега колата ми е в бокса и се надявам в Сряда да си е взема с новата придобивка.

Редактирано от fenabg
Технически не е място за каквато и да било реклама.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тия 200 лв ако не влиза колектора въобще не го хвали тоя майстор. Работата е има-няма 2 часа и няма нищо сложно. И за какъв чеп да минава на ОБД1 само заради смяната на колектора? Колата му ще върви достатъчно добре и със стоковото ЕКУ. От полиране на рънърите и портовете на главата също няма смисъл.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

наистина има подобрение от този swap ,правил съм го няколко пъти,нооо този комп със това обд2 работи на принципа на моното пръскат на практика 2 дюзи :rolleyes::rolleyes::rolleyes: и с това смотано делко:( истонската далавера става като се сменят и тези неща:P,както каза колегата обд1

Редактирано от hienata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я обясни малко на колегите как с обд2 работи на принципа на моното ??? и какъв е проблема с делкото? и с какво обд1 ще е по-добре на стоков мотор, каква е истинската далавера?

Редактирано от Wyvern

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Познавам майстора колега, много е точен. Много добър мой приятел си прави колите редовно при него, даже скоро ходих точно за въпросния суап да каже 2-3 думи. Мисля, че се води Модерно предградие там. Кажи какви са ти наблюденията като си вземеш возилото. Успех! :)

 

Едва ли влиза в цената колектора, то аз го взех за 150лв целия оборудван (инжектори, рейка, дросел и всичко останало) по-скоро работа + пилене на колектора, ако има нужда, някой въздушен конусен филтър.А иначе относно ЕКУ-то, за момента няма смисъл да минавам на ОБД1, ако някой ден реша да минавам на Vtec глава и 240cc инжектори, тогава евентуално... За момента с това OBD1 нищо няма да извадя. Поне това е според моите проучвания. :) Редактирано от fenabg
цитати

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли влиза в цената колектора, то аз го взех за 150лв целия оборудван

Добре според теб смяна на гарнитура на всмукателен колектор струва ли 200 лв, защото реално само това се прави при тая манипулация, при условие че за толкова сменят съединител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 години тази процедура ми коства точно 60лв. за труд...едва ли сега е 200лв...инфлация, инфлация, ама чак пък толкова ;):D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Имате право и двамата! :) Нека тогава колегата си каже, че и на мен ми стана интересно. Но най-вече, ако си вземе колата, да каже какъв е резултата. Редактирано от fenabg
цитати

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Труда ми струва 40лв. по тая част.За колектора с нов въздушен филтър бла-бла, но без да ми е сменял инжекторите, че не е намерил ми взе 140лв. Може и труда да е 60, пък частите 120 като няма инжектори, аз предплатих на майстора 140 да ми накупи частите и днеска доплатих 40. Много бързах да си взема колата, че ми трябваше днес следобед за някои дейности. Явно инжекторите са задължителни, защото сега колата във високите обороти се 'отприщи', но докато ги набере не е добре и си личи недостига на впръскване с проявата на лек 'лаг' преди да колата тръгне в ниските и се стигне до страхотните високи. Преди време бях правил смяната на блендата с тая на 1,4is и тогава във високите обороти се почувства разлика, а сега тая разлика е още по-голяма. Като се оправи лага в ниските със смяната на инжекторите /надявам се/ това upgrade-че си струва. Сега нямаше време за друго, че трябва да изчезвам към провинцията, но другата-по-другата седмица имам да ходя при майстора да ми боядисва броня, та тогава ще се слагат инжектори и ще се взима решение ще се сменя ли obd-то.

Редактирано от batzerga

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе па бая глупусти написахте в тая тема .Какви са тея смени на инжектори ,и обд-та за един смотан колелектор ?С един колектор да литне ли очаквате ?Колега batzerga и ACID BURN имате ли идея какво е обд , обд0 ,обд1 ,обд2 и тн?Тва па ако търсите /четете/ и в тоя форум като по другите щеше да още по интересно http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=55702&st=0&p=1057175936&fromsearch=1entry1057175936П.п имаш 2 бутилки от кола ;) пълни с кола , и два маркуча един градински и един пожарникарски и две еднакви фунийй .Питанката като почнете да изливате в маркучите с еднакво темпо коя бутилка ще свърши по рано .Гаранция че ще позная тая с колата :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това се опитах да обясня... Подаването на гориво зависи от ECU-то, а не от инжекторите само. Както е дал пример колегата fenabg горе... Дори да сложиш 240cc инжектори (маркучите) ECU-то (бутилките с кола) няма да почне да пуска повече гориво към тях, защото нито знае, че трябва нито може. До колкото съм запознат (а то е малко ;) ) трябва друго ECU (мисля OBD2) за да може да се направи "настройка" да пуска повече гориво. И чак тогава опираме до инжекторите.Радвам се колега, че всичко е минало добре. Явно и аз ще го направя това нещо скоро време. Пък после и аз ще се замислям за ECU-то.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих въпросния суап с колектор от д16з9 преди няколко месеца.Отиде един ден работа с доста паузи за бирички, хапване и тн.Темите в "Dodo-upgrades" са изчерпателни, макар и не на 100%. Има си известна творческа дейност, за да се доизкусурят детайлите.Което е нормално. Само с колектор и интейк разликата не е голяма, освен в звука от интейка :P. В ниските е по лагава дори. С CAI ще е дори по-зле.Аз бих предложил смяна на колектор, интейк, изпускател..след това ново ЕКУ, делко, инжектори, ел. инсталация, чипване и мап... евентуално втек глава от д16з6 или д16у8. Оттам вече си знаете, модовете спират дотам докъдето се простира заплатата :D Стоковите ЕКУ и ламбда сонда могат да поемат новия всмукател и спортен изпускател, но лично според мен сместта си остава малко бедна.Което е най-странно, с подобен сетъп, моята стана по-икономична с 0.5 л/100км.Поздрави,РГ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,Аз съмс японец D14A4.От известно време и мен мисълта ме блазни със смяната на един колектор колата да се отпуши и да тръгне като фурия.Може ли някой да каже категорично, освен звука има ли някакви други осезаеми дивиденти само от смяната на колектора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ще има ефект, но за да е наистина добър той ще трябва да правиш и настройки по компютъра :)/>

Редактирано от honda_lv
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще има ефект, но за да е наистина добър той ще трябва да правиш и настройки по компютъра Публикувано изображение/>

 

Ако няма особен смисъл да се прави суап-а си оставам стоков, ама наистина ми трябват още малко кончета поне за да мога по-спокойно да качвам баирите.

Моля, някой друг да сподели ако е правил суап?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смисъл ще има, защото почваш да получаваш по-голям дебит въздух и колата ще тръгне повече. Въпроса е да не ти обеднее много сместа в такъв случай и да не смогва да ти я захрани с гориво. Още повече не знам ниско или високоомни са ти инжекторите и колко кубика са. Може би ако ще правиш суапа без да пипаш по компютъра няма да е лошо да си сложиш инжекторите от стария ти колектор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, няма да тръгне като фурия колега. :huh: За да качваш баирите по-лесно ти трябва и въртящ момент. Само с колектора разликата, ако изобщо я има, е едва доловима.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пф :D голямо писане за един колектор :) Няма нищо сложно аз на маитап го сложих просто да видя за какво толкова се хвали суапа... В ниските става по мудна във високите горе долу е по добре от стоковия колектор,като за целта едиствено караш със собствения си дросел от д14-ката заради RACV-to което само компа ти управлява.. ако мислиш да караш със ИАЦВ-то на д16ката ти трябва вече ОБД1 Еку,защото твоето няма да може да го управлява.Не е голяма философия,само дето ще трябва и да си удължиш малко кабелите за инжекторите и за МАП-а ако не се лъжа.Намираш и две нови маркучета за охладителната която тря мине през RACV-то и това е...Ако нещо се затрудняваш драскаи и ще помагаме :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пф Публикувано изображение голямо писане за един колектор Публикувано изображение Няма нищо сложно аз на маитап го сложих просто да видя за какво толкова се хвали суапа... В ниските става по мудна във високите горе долу е по добре от стоковия колектор,като за целта едиствено караш със собствения си дросел от д14-ката заради RACV-to което само компа ти управлява.. ако мислиш да караш със ИАЦВ-то на д16ката ти трябва вече ОБД1 Еку,защото твоето няма да може да го управлява.Не е голяма философия,само дето ще трябва и да си удължиш малко кабелите за инжекторите и за МАП-а ако не се лъжа.Намираш и две нови маркучета за охладителната която тря мине през RACV-то и това е...Ако нещо се затрудняваш драскаи и ще помагаме Публикувано изображение

 

Колеги, на мен въпроса ми беше по-скоро дали има осезаема разлика.

Додо е написал всичко подробно на страницата си стъпка по стъпка (включително и за разликата с инжекторите).

Предполагам колектора ще струва някакви пари и както и допълнителните чаркалета.

Та, на фона на това аджеба заслужава ли си да се инвестира сумата X и свободното време T, за да се получи резултата Y?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абе додо не е написал точно всичко,като например е ползвал друг дросел,а не стоковия на д14-ката и хоп от там се чуди от къде да търсиш едно друго,както и не е обяснил как се преправя планката за жилото на газта :)/> За да съм напълно честен с теб,ефект има само ако смениш и колектора с 4-2-1 :)/> иначе от гледна точка на дишането ми се струва по добре от стоковия на д14 но карам с 4-1 и разликата е мн малка + малко повечко разход :)/>

Редактирано от scre

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,какво очакваш от 1.4 ;) няма да литне ... Да ще се осеща разликата,но ще е малка,просто 1.4 си е 1.4 :) .Само със смяната на колектор няма да постигнеш много .А за самата смяна отвиваш 7 гайки слагаш нова гарнитутка,завиваш 7 гайки и си готов ;) .Относно охлаждането на колектора,за мен специално си е добре да остане ...И да 200 лева за смяна на гарнитура,която трае 2 часа са множко според мен .Поздрави и успех с проекта . :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би там във времето някъде планирам да сложа турбинка с малко налягане и да си работи със стоковите чаркове.Не че ще има кой знае какво значение какъв е колектора, но най-малкото ще изглежда по-добре под капака.За съжаление ми се явиха непредвидени разходи и плюс това трябва да остават и някакви средства за мляко и памперси :)Най вероятно ще отложа ъпгрейдите за по-нататък, така или иначе имам да оправям някои "козметики".Ще следя темата за всеки случай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...