neno_11 15 #1 Публикувано 19 Септември, 2012 (Редактирано) Здравейте колеги.Купих си сивик с мотор Д15Б7 с лек проблем ако може да се нарече така.Когато запаля колата студена се чува стържене от към предната част на колата когато натисна съединителя спира.Когато загрее колата се чува много леко на място.Загряла на ход на ниски обороти до 2000 се чува и нагоре се изчиства.Няма проблеми с предавките,колата си върви приятно но това ме дразни и незнам от какво е?Някой казват аксиален лагер други лагери на скоростите а трети съединител и т.н. Не ми се ще да сменям на принципа проба грешка и се допитвам ако някой е имал подобен проблем да сподели защото според майсторите,трябва да се разхвърля и да се пробва а на мен не ми се ще да се учат на колата Другото което е че се чува повече в купето отколкото отвън???? Редактирано 19 Септември, 2012 от neno_11 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #2 Отговорено 19 Септември, 2012 ...Когато загрее колата се чува много леко на място.Загряла на ход на ниски обороти до 2000 се чува и нагоре се изчиства...Това с "изчистването" затруднява отговора. Дай да го чуем тоя звук, че "стържене" е много разтегливо понятие! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
neno_11 15 #3 Отговорено 19 Септември, 2012 Трудна работа да снимам и да се чуе понеже не е толкова отчетливо и шумно.Чува се все едно някакви зъбни колела приплъзват и така стържат или нещо се върти и по него се опира желязо и стърже! Егати обяснението къде дадох Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #4 Отговорено 19 Септември, 2012 Добре е обяснението.Смени маслото на скоростите и ако стърженето продължи - там е проблема! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #5 Отговорено 19 Септември, 2012 Е като е на място на свободна защо да са скорости ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #6 Отговорено 19 Септември, 2012 Сещай се или чети повече! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #7 Отговорено 20 Септември, 2012 Лагер на пртискател или лагер на първичен вал, но по-скоро е на притискателя.Силно ме съмнява да е от самите скорости, но за смяната на масло на 100% го направи, и сили оригинално масло от хонда да си спокоен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #8 Отговорено 20 Септември, 2012 (Редактирано) Sebulba , не споря с теб че си чел повече и разбираш много а задавам съвсем според мен логичен въпрос.Ето какво е написал колегата "Когато запаля колата студена се чува стържене от към предната част на колата когато натисна съединителя спира".Какво общо имат скоростите с автомобила когато той не е на скорост и се чува шум ? Това не го разбрах и затова попитах. Редактирано 20 Септември, 2012 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
4ushi 54 #9 Отговорено 20 Септември, 2012 (Редактирано) Би трябвало когато си на свободна без натиснат съединител кутията също да върти,ето това е общото и от там като натисне съединителя да отдели кутията съответно да спре да се чува този шум.Много ми стана интересна темата ти колега защото при мен има един,или два такива шума в кутията. Карам англичанка преди фейслифта и съм забелязал, че при каране на ниски обороти до 2000 об/мин има нещо като къркорене.Отдавам го на диференциала. Чувал съм още една англичанка от същата година със същия специфичен шум в ниските и най-вече се усеща на 1-ва и втора предавка.Онова триене на метал в метал както го обясни колегата горе го усещам сега след смяна на файнъл драйв на кутията и нямам идея от какво е защото се появява при леко натискане на газта. Като отпусна газта или спускам надолу по баир на скорост го няма този шум, но само леко да подам газ и почва да вие,но е неравномерно,все едно диска на спирачките ти е крив и накладките от време на време опират и стържат непостоянно когато не са натиснати. Някой има ли идея да не пускам нова тема от какво се получават тези шумове? Редактирано 20 Септември, 2012 от 4ushi Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
neno_11 15 #10 Отговорено 21 Септември, 2012 (Редактирано) Тоест искате да кажете че аксиалния лагер е заминал и когато натисна съеденителя го отделям от въртящите се часи и затова спира стърженето? При мен не е точно виене няма тресене или проблем със съеденителя,може би и на високи обороти го има ама от шума на мотора да не се чува.Вчера вдигнах капака и огледах скоростната кутия за пробката на нивела да видя дали има масло ама не я намеих?!Къде се намира пробката за нивела и за точене на маслото че да не развия нещо друго и да направя беля Точно от дясната част се чува това.Ако е аксиален лагер е ясно /предполагам не е скъпо и лесно става/но ако е лагер на първичната ос,как да станат нещата?!Пак се почва ходене по мъките с майсторите,най-големия проблем е това че ми дават едни диагнози........ При това положение ако е аксиален лагер и се разбие тотално освен да блокира на някой скорост и да счупи съеденителя,друго може ли да стане?Другото което е,сравнявам с другата ми кола която съединителя и отделя ниско долу а хондата е почти най-горе! Относно дифовете,чувал съм как вият и дори се чуват по-наклон при освободена предавка. Редактирано 21 Септември, 2012 от neno_11 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #11 Отговорено 21 Септември, 2012 аксиален лагер и смени маслото на кутията пробката е отдолу една такава особена е нз как се казва такъв болт ама трябва да вкараш тресчотката без накрайник и се развива не знам кой размер беше а се налива под стартера поне на едно д14 беше така 2.5 литра мисля че събира кутията иди на майстор не го прави сам ще хвърлиш пара ама иди при твой познат и стой и гледай как сменят и работят не да те пратят да пиеш кафе поздрави и късмет Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
neno_11 15 #12 Отговорено 21 Септември, 2012 Така ще стане.Ще я закарам на един уж познат мастор да я мята.Лагера скъп ли е и лесно ли се намира нов по магазините а и какво масло да сложа,понеже то ако е само 2,5 литра имам от субаруто 75W90 или е с друг вискозитет? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #13 Отговорено 21 Септември, 2012 Не е 2,5 в никакъв случай. 1,8 е Всъщност то си казва само като текне от горния отвор.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #14 Отговорено 21 Септември, 2012 ...Ето какво е написал колегата "Когато запаля колата студена се чува стържене от към предната част на колата когато натисна съединителя спира".Какво общо имат скоростите с автомобила когато той не е на скорост и се чува шум ? Това не го разбрах и затова попитах. 4ushi ти е обяснил, а това червеното изключва аксиалния лагер от играта.Проблемът на колегата е нещо по първичния вал, може и да не са лагери. Стига с тоя аксиален лагер! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #15 Отговорено 21 Септември, 2012 ... имам от субаруто 75W90 или е с друг вискозитет?10W40 или MTF! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #16 Отговорено 21 Септември, 2012 Странно защо толкова си сигурен, че не е от аксиалния лагер , но както кажеш Лагерите в скоростната кутия, може да провериш:Засилваш на 40-50км/ч включваш 3-4предавка, и натискаш съединителя. Гасиш двигателя и почваш да слушаш.При натиснат съединител и изключен мотор, аксиалния лагер е в покой. Ако се чува нещо е от скоростите Ако имаш проблем с лагер вътре в скоростите, обикновенно е този на първичния вал (до сега само такива съм трошил- сепаратора не издържа ) не се плаши толкова, имаш две възможности:1. друга кутия 100-150лв (лошото е, че може да попаднеш на някоя съсипана)2. ремонт на твоята кутия лагера на първияния вал мисля, че беше към 60лв или по-малко. Ремонт както се разбереш с майстора. (като цяло подмяната на този лагер е лесна, но свалянето на кутията е проблем )Относно маслото:приготвяш си 60лв и отиваш в Бултрако да ти сипят това което трябва да имаш в кутията и толкова колкото трябва да е Поздрави колеги Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
4ushi 54 #17 Отговорено 21 Септември, 2012 (Редактирано) Ами моя скорошен опит показва поне 80 лв за сваляне и слагане на кутията,колегата каза 60 лв за лагер,60 лв за масло MTF + евентуално още разход за труд по подмяната на самите лагери. Една кутия струва средно 130 лв + сваляне на старата и слагане на новата 80 лв (там някъде), но в незнайно състояние.За ремонт на твоята трябва да нагласиш поне 200-250 лв по горните сметки(а може и повече да отидат). Редактирано 21 Септември, 2012 от 4ushi Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #18 Отговорено 22 Септември, 2012 (Редактирано) Прав си!По-добре кутия втора ръка от стабилен човек. Редактирано 22 Септември, 2012 от Sebulba 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
neno_11 15 #19 Отговорено 22 Септември, 2012 Това което го каза колегата kalos вече го пробвах и няма никакви шумове единствено вятъра в ушите ми се чуваше За маслото е ясно че ще го сменя.Ако е нужно да се сменя кутия бих взел от катастрофирала кола от колега във форума и от две каквито и да са би станала една читава Поне така мисля! След като няма шумове в колата след натиснат съединител по ми се струва че е аксеален лагер или нещо по съединителя,вие как смятате? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #20 Отговорено 22 Септември, 2012 (Редактирано) Малей! В първият пост пишеш, че шума го има при ненатиснат съединител, а като го натиснеш спира. Кога според теб, аджеба се върти тоя лагер и кога не се?!?!?!? kalos, заради това съм сигурен - ти кВо мислиш? ... единствено вятъра в ушите ми се чуваше ... Мотоциклет ли пробваш или кола... с тоя вятър в ушите? Редактирано 22 Септември, 2012 от Sebulba Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #21 Отговорено 22 Септември, 2012 (Редактирано) Може да си е изкарал главата през прозореца/люка и да слуша )) Колега , почерпи някой майстор 1 бира да чуе за какво става дума за да знаеш какво да предприемаш.Така по-форумите да се пресъздават звуци е много тегаво и накрая да получиш адекватно мнение.Както ти предложи един колега ако можеш запиши поне звука и го пусни тук.Не съм критерий но Себулба а и доста други колеги дават много точни мнения така , че запиши аудио и го пусни тук или върви да го чуе майстор и пак пиши какво е станало. Редактирано 22 Септември, 2012 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #22 Отговорено 22 Септември, 2012 Sebulba- явно имаш много опит с различни проблеми, не оспорвам твоите знания, но в моя скромен опит с автомобилите, съм виждал около 3-4 автомобила (казах скромен опит )който при натискане на съединителя шума изчезва и в крайна сметка се оказва аксиален лагер.neno_11- така и така ще сваляш скорости не купувай нищо докато не ги свалиш.А относно ремонт или 2ра ръка скорости, ако твоята кутия работи добре, предавките влизад добре, семерингите не текат, по-добре я ремонтирай! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #23 Отговорено 22 Септември, 2012 Искаш да кажеш, че се увлича лагера и от там е шума ли?Едва ли.Да се обзаложим, че проблема на колегата не е лагера..., всъщност, може и да не е свързан с това, което ние мислим. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #24 Отговорено 22 Септември, 2012 нека се обзаложим ей така за спорта на по бира.Честит да ти е 2.5к пост А разбира се, че може да не е нито едно от 2те неща, но те са най-честите Иначе аз си го обяснявам с това, че когато лагера не е под натоварване съчмите вибрират в черупките, а когато е под натоварване т.е. при натиснат амбреаж, съчмите прилепват и нямат тази възможност или поне не е толква осезаемо. Но това всичко е до време разбира се Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
neno_11 15 #25 Отговорено 22 Септември, 2012 Оказа се че имам и друг проблем/по повод на вятъра в ушите/ - Реших при 220 да сваля стъклата и неискаха така лесно после да се вдигнат нагоре По темата: на нашите майстори не само бира ще ги черпя ами и ще си платя ама лошото е че се чудят и няма точен отговор.Засега няма да купя нищо преди да се разбере от какво е и че наистина е това, само ще и сменя маслото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #26 Отговорено 22 Септември, 2012 Първо отстрани проблема после маслото.Ако има потрошен сепаратор се е размазал навсякъде по скоростите и ще ти изцапа новото масълце Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
neno_11 15 #27 Отговорено 23 Септември, 2012 има си масалце колицата и не е някой тъмно стои си бистро.предния собственик го е сменял понеже и той си мислел че е от това Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #28 Отговорено 23 Септември, 2012 Мноо интересна тема ма минахте от каде ли не даже летяхте .Пробема е в кардана :D .Сега сериозно колега свали кутията ,иди си земи един хов комплект съединител(с евентуална уговорка да го върнеш) ,така и така си я свалил .НА 98 процента бъди сигурен че ти трябва аксиален лагер ,в свалено положение всеки майстор моо разбере състоянието му .Другите два процента са за лагера на 1вичния вал от към опашката ,6205 no ne e standarten вътрешния отвор му е по широк с 1мм. на койо е 45 кинта на NTN 58 kinta.Сменява се лесни ма няма да имаш нужда Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #29 Отговорено 23 Септември, 2012 Фен, би ли обяснил как стигна до заключението, че на колегата му трябва аксиален лагер на 98%, щото обяснението на kalos за вибрирането на съчмите звучи силно несериозно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #30 Отговорено 23 Септември, 2012 При обяснението .... при натиснат педал и не е в движение .... Личен опит Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #31 Отговорено 23 Септември, 2012 колега ако си от добрич пиши едно лс ще те пратя при точния човек ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
neno_11 15 #32 Отговорено 24 Септември, 2012 Доколкото разбирам няма идентичен проблем с моя?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FuckHonda 20 #33 Отговорено 28 Септември, 2012 Има и аз бях тай - жужи нещо на свободна - натискам съединитела и млъква. Свалих кутията- съединитела има МНОГО хляб - аксиалката на ръка я въртя и не е добре. Взех лагера и в представителството на ФАГ отивам с лагера и почвам да меря. Намерих си НСК за 19 лева, сглобявам всичко и тишина. Обаче аз имам и друг проблем като карам на 1 и 2ра предавка Хондата се чува като ЖУК. Едно много мазно и специфично жигулско такова,дали няма да е лагер първичен вал ?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
neno_11 15 #34 Отговорено 29 Септември, 2012 Да и при мен е така,но като тръгна да свалям кутията ще прегледам всичко че не ми се занимава да отварям два пъти.Въпреки че при мене колата е доста карана без да е пазана и може да излязат доста неща.ПП: В кръга на шегата при мен стърженето изчезна след като си сложих силна музика Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
neno_11 15 #35 Отговорено 3 Октомври, 2012 Другия ми въпрос е относно стабилноста на колата!Усещам че на по-висока скорост около 120 колата започва леко да "сее" т.е. люлее се но не нагоре надолу ами настрани.Горен ляв шарнир е заварен за полуоската.Предполагам че не е това проблема но да кажаОт какво друго може да е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
IcoZL 52 #36 Отговорено 3 Октомври, 2012 "..........Горен ляв шарнир е заварен за полуоската......" .. за носача ??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
neno_11 15 #37 Отговорено 3 Октомври, 2012 Не се учудвай,писюри има всякакви,така я купих,така или иначе ще се смени! Въпроса е дали е от това или има и други "бонуси" към това.....Така само от каране немога да установя от задницата ли идва или самата предница се носи.Другото което е че като вляза в малка неравност с леко завити колела и се подхвърля леко настрани. Пак едни обяснения дадох да ти умре коня Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Бобито 29 #38 Отговорено 3 Октомври, 2012 Понамирисва ми на здали амортисьори Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rep 1 #39 Отговорено 3 Октомври, 2012 Определено трябва да са амортисьори,особено при по висока скорост ако се клати като кофа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
neno_11 15 #40 Отговорено 3 Октомври, 2012 нещо подобно ама и на леко каране също залюлява! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове