Jump to content
neno_11

Шум на ниски обороти при Сивик 95г.

Recommended Posts

Здравейте колеги.Купих си сивик с мотор Д15Б7 с лек проблем ако може да се нарече така.Когато запаля колата студена се чува стържене от към предната част на колата когато натисна съединителя спира.Когато загрее колата се чува много леко на място.Загряла на ход на ниски обороти до 2000 се чува и нагоре се изчиства.Няма проблеми с предавките,колата си върви приятно но това ме дразни и незнам от какво е?Някой казват аксиален лагер други лагери на скоростите а трети съединител и т.н. Не ми се ще да сменям на принципа проба грешка :) и се допитвам ако някой е имал подобен проблем да сподели защото според майсторите,трябва да се разхвърля и да се пробва а на мен не ми се ще да се учат на колата :) Другото което е че се чува повече в купето отколкото отвън????

Редактирано от neno_11

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Когато загрее колата се чува много леко на място.Загряла на ход на ниски обороти до 2000 се чува и нагоре се изчиства...

Това с "изчистването" затруднява отговора. ;) Дай да го чуем тоя звук, че "стържене" е много разтегливо понятие!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудна работа да снимам и да се чуе понеже не е толкова отчетливо и шумно.Чува се все едно някакви зъбни колела приплъзват и така стържат или нещо се върти и по него се опира желязо и стърже! Егати обяснението къде дадох :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е обяснението.Смени маслото на скоростите и ако стърженето продължи - там е проблема! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е като е на място на свободна защо да са скорости ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагер на пртискател или лагер на първичен вал, но по-скоро е на притискателя.Силно ме съмнява да е от самите скорости, но за смяната на масло на 100% го направи, и сили оригинално масло от хонда да си спокоен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sebulba , не споря с теб че си чел повече и разбираш много а задавам съвсем според мен логичен въпрос.Ето какво е написал колегата "Когато запаля колата студена се чува стържене от към предната част на колата когато натисна съединителя спира".Какво общо имат скоростите с автомобила когато той не е на скорост и се чува шум ? Това не го разбрах и затова попитах.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало когато си на свободна без натиснат съединител кутията също да върти,ето това е общото и от там като натисне съединителя да отдели кутията съответно да спре да се чува този шум.Много ми стана интересна темата ти колега защото при мен има един,или два такива шума в кутията. Карам англичанка преди фейслифта и съм забелязал, че при каране на ниски обороти до 2000 об/мин има нещо като къркорене.Отдавам го на диференциала. Чувал съм още една англичанка от същата година със същия специфичен шум в ниските и най-вече се усеща на 1-ва и втора предавка.Онова триене на метал в метал както го обясни колегата горе го усещам сега след смяна на файнъл драйв на кутията и нямам идея от какво е защото се появява при леко натискане на газта. Като отпусна газта или спускам надолу по баир на скорост го няма този шум, но само леко да подам газ и почва да вие,но е неравномерно,все едно диска на спирачките ти е крив и накладките от време на време опират и стържат непостоянно когато не са натиснати. Някой има ли идея да не пускам нова тема от какво се получават тези шумове?

Редактирано от 4ushi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест искате да кажете че аксиалния лагер е заминал и когато натисна съеденителя го отделям от въртящите се часи и затова спира стърженето? При мен не е точно виене няма тресене или проблем със съеденителя,може би и на високи обороти го има ама от шума на мотора да не се чува.Вчера вдигнах капака и огледах скоростната кутия за пробката на нивела да видя дали има масло ама не я намеих?!Къде се намира пробката за нивела и за точене на маслото че да не развия нещо друго и да направя беля :)Точно от дясната част се чува това.Ако е аксиален лагер е ясно /предполагам не е скъпо и лесно става/но ако е лагер на първичната ос,как да станат нещата?!Пак се почва ходене по мъките с майсторите,най-големия проблем е това че ми дават едни диагнози........ При това положение ако е аксиален лагер и се разбие тотално освен да блокира на някой скорост и да счупи съеденителя,друго може ли да стане?Другото което е,сравнявам с другата ми кола която съединителя и отделя ниско долу а хондата е почти най-горе! Относно дифовете,чувал съм как вият и дори се чуват по-наклон при освободена предавка.

Редактирано от neno_11

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аксиален лагер и смени маслото на кутията ;) пробката е отдолу една такава особена е нз как се казва такъв болт ама трябва да вкараш тресчотката без накрайник и се развива не знам кой размер беше а се налива под стартера поне на едно д14 беше така 2.5 литра мисля че събира кутията :) иди на майстор не го прави сам ще хвърлиш пара ама иди при твой познат и стой и гледай как сменят и работят не да те пратят да пиеш кафе ;) поздрави и късмет ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ще стане.Ще я закарам на един уж познат мастор да я мята.Лагера скъп ли е и лесно ли се намира нов по магазините а и какво масло да сложа,понеже то ако е само 2,5 литра имам от субаруто 75W90 или е с друг вискозитет?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е 2,5 в никакъв случай. 1,8 е :) Всъщност то си казва само като текне от горния отвор....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Ето какво е написал колегата "Когато запаля колата студена се чува стържене от към предната част на колата когато натисна съединителя спира".Какво общо имат скоростите с автомобила когато той не е на скорост и се чува шум ? Това не го разбрах и затова попитах.

 

4ushi ти е обяснил, а това червеното изключва аксиалния лагер от играта.

Проблемът на колегата е нещо по първичния вал, може и да не са лагери.

Стига с тоя аксиален лагер! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... имам от субаруто 75W90 или е с друг вискозитет?

10W40 или MTF!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно защо толкова си сигурен, че не е от аксиалния лагер :), но както кажеш :)Лагерите в скоростната кутия, може да провериш:Засилваш на 40-50км/ч включваш 3-4предавка, и натискаш съединителя. Гасиш двигателя и почваш да слушаш.При натиснат съединител и изключен мотор, аксиалния лагер е в покой. Ако се чува нещо е от скоростите :)Ако имаш проблем с лагер вътре в скоростите, обикновенно е този на първичния вал (до сега само такива съм трошил- сепаратора не издържа :) ) не се плаши толкова, имаш две възможности:1. друга кутия 100-150лв (лошото е, че може да попаднеш на някоя съсипана)2. ремонт на твоята кутия лагера на първияния вал мисля, че беше към 60лв или по-малко. Ремонт както се разбереш с майстора. (като цяло подмяната на този лагер е лесна, но свалянето на кутията е проблем :) )Относно маслото:приготвяш си 60лв и отиваш в Бултрако да ти сипят това което трябва да имаш в кутията и толкова колкото трябва да е :)Поздрави колеги :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами моя скорошен опит показва поне 80 лв за сваляне и слагане на кутията,колегата каза 60 лв за лагер,60 лв за масло MTF + евентуално още разход за труд по подмяната на самите лагери. Една кутия струва средно 130 лв + сваляне на старата и слагане на новата 80 лв (там някъде), но в незнайно състояние.За ремонт на твоята трябва да нагласиш поне 200-250 лв по горните сметки(а може и повече да отидат).

Редактирано от 4ushi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си!По-добре кутия втора ръка от стабилен човек.

Редактирано от Sebulba
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което го каза колегата kalos вече го пробвах и няма никакви шумове единствено вятъра в ушите ми се чуваше :) За маслото е ясно че ще го сменя.Ако е нужно да се сменя кутия бих взел от катастрофирала кола от колега във форума и от две каквито и да са би станала една читава :) Поне така мисля! След като няма шумове в колата след натиснат съединител по ми се струва че е аксеален лагер или нещо по съединителя,вие как смятате?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Малей! В първият пост пишеш, че шума го има при ненатиснат съединител, а като го натиснеш спира. Кога според теб, аджеба се върти тоя лагер и кога не се?!?!?!?

 

kalos, заради това съм сигурен - ти кВо мислиш? ;)

 

... единствено вятъра в ушите ми се чуваше :) ...

 

Мотоциклет ли пробваш или кола... с тоя вятър в ушите? :P Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да си е изкарал главата през прозореца/люка и да слуша :))) Колега , почерпи някой майстор 1 бира да чуе за какво става дума за да знаеш какво да предприемаш.Така по-форумите да се пресъздават звуци е много тегаво и накрая да получиш адекватно мнение.Както ти предложи един колега ако можеш запиши поне звука и го пусни тук.Не съм критерий но Себулба а и доста други колеги дават много точни мнения така , че запиши аудио и го пусни тук или върви да го чуе майстор и пак пиши какво е станало.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sebulba- явно имаш много опит с различни проблеми, не оспорвам твоите знания, но в моя скромен опит с автомобилите, съм виждал около 3-4 автомобила (казах скромен опит:) )който при натискане на съединителя шума изчезва и в крайна сметка се оказва аксиален лагер.neno_11- така и така ще сваляш скорости не купувай нищо докато не ги свалиш.А относно ремонт или 2ра ръка скорости, ако твоята кутия работи добре, предавките влизад добре, семерингите не текат, по-добре я ремонтирай!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш, че се увлича лагера и от там е шума ли?Едва ли.Да се обзаложим, че проблема на колегата не е лагера..., всъщност, може и да не е свързан с това, което ние мислим. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) нека се обзаложим ей така за спорта :) на по бира.Честит да ти е 2.5к пост :)А разбира се, че може да не е нито едно от 2те неща, но те са най-честите :)Иначе аз си го обяснявам с това, че когато лагера не е под натоварване съчмите вибрират в черупките, а когато е под натоварване т.е. при натиснат амбреаж, съчмите прилепват и нямат тази възможност или поне не е толква осезаемо. Но това всичко е до време разбира се :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се че имам и друг проблем/по повод на вятъра в ушите/ - Реших при 220 да сваля стъклата и неискаха така лесно после да се вдигнат нагоре :)По темата: на нашите майстори не само бира ще ги черпя ами и ще си платя ама лошото е че се чудят и няма точен отговор.Засега няма да купя нищо преди да се разбере от какво е и че наистина е това, само ще и сменя маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо отстрани проблема после маслото.Ако има потрошен сепаратор се е размазал навсякъде по скоростите и ще ти изцапа новото масълце :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има си масалце колицата и не е някой тъмно стои си бистро.предния собственик го е сменял понеже и той си мислел че е от това :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мноо интересна тема ма минахте от каде ли не даже летяхте .Пробема е в кардана :D :D :D .Сега сериозно колега свали кутията ,иди си земи един хов комплект съединител(с евентуална уговорка да го върнеш) ,така и така си я свалил .НА 98 процента бъди сигурен че ти трябва аксиален лагер ,в свалено положение всеки майстор моо разбере състоянието му ;) .Другите два процента са за лагера на 1вичния вал от към опашката ,6205 no ne e standarten вътрешния отвор му е по широк с 1мм. на койо е 45 кинта на NTN 58 kinta.Сменява се лесни ма няма да имаш нужда ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фен, би ли обяснил как стигна до заключението, че на колегата му трябва аксиален лагер на 98%, щото обяснението на kalos за вибрирането на съчмите звучи силно несериозно! :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При обяснението .... при натиснат педал и не е в движение .... Личен опит ;):)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега ако си от добрич пиши едно лс ще те пратя при точния човек !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбирам няма идентичен проблем с моя?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и аз бях тай - жужи нещо на свободна - натискам съединитела и млъква. Свалих кутията- съединитела има МНОГО хляб - аксиалката на ръка я въртя и не е добре. Взех лагера и в представителството на ФАГ отивам с лагера и почвам да меря. Намерих си НСК за 19 лева, сглобявам всичко и тишина. Обаче аз имам и друг проблем като карам на 1 и 2ра предавка Хондата се чува като ЖУК. Едно много мазно и специфично жигулско такова,дали няма да е лагер първичен вал ??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и при мен е така,но като тръгна да свалям кутията ще прегледам всичко че не ми се занимава да отварям два пъти.Въпреки че при мене колата е доста карана без да е пазана и може да излязат доста неща.ПП: В кръга на шегата при мен стърженето изчезна след като си сложих силна музика :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другия ми въпрос е относно стабилноста на колата!Усещам че на по-висока скорост около 120 колата започва леко да "сее" т.е. люлее се но не нагоре надолу ами настрани.Горен ляв шарнир е заварен за полуоската.Предполагам че не е това проблема но да кажа:)От какво друго може да е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"..........Горен ляв шарнир е заварен за полуоската......"Публикувано изображениеПубликувано изображение .. за носача ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се учудвай,писюри има всякакви,така я купих,така или иначе ще се смени! Въпроса е дали е от това или има и други "бонуси" към това.....Така само от каране немога да установя от задницата ли идва или самата предница се носи.Другото което е че като вляза в малка неравност с леко завити колела и се подхвърля леко настрани. Пак едни обяснения дадох да ти умре коня :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено трябва да са амортисьори,особено при по висока скорост ако се клати като кофа.;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нещо подобно ама и на леко каране също залюлява!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...