kitty 177 #1 Публикувано 9 Август, 2012 Колеги някои да ме светне как се разбира че колата ти е за реглаж на клапани, или просто решаваш и го правиш профилактично. Става въпрос за икономик д15з6, не че се оплаквам но, мисля че леко понатропва, чувал съм и други и те така работят но се пак да проверя, може сичко да ми е в ред и просто да си внушавам Мерси предварително и поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #2 Отговорено 9 Август, 2012 Ми на около 20к си купуваш една читава гарнитура за капака на клапаните, барабар с пръстените за свещите/японска по възможност/ и отиваш на реглаж. Ако майстора предцени, че старата гарнитура е ок, остава за следващия или последващия път 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mx rider 31 #3 Отговорено 9 Август, 2012 Разбира се ,когато спре да потропва! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #4 Отговорено 10 Август, 2012 (Редактирано) Защо почти всеки казва "купи това, това и това и отиди на майстор"? Каква е гаранцията, че майстора ще знае? Особено в малък град в който няма Омбре или друг подобен, а само майстори в гаражчета? В почти всяка по-дълга тема има поне по 3-ма потребители, които казват, че този преди тях нищо не разбира и че не се прави така, а така. Да но следващото мнение пак казва, че предишното не е вярно. Та въпроса ми е - каква е гаранцията, че като отида при майстора той ще е майстора, който знае какво й има на колата, а няма да е този, който казва, че твърденията на предишния не са верни, но пък и след него се нарежда един, който твърди същото? Проблем ли ще бъде този, който знае, да обясни нещо от сорта на "отваряш това и това, но ще ти трябва този и този инструмент. Проверяваш, замерваш и пиши какво е станало за да го обсъдим заедно и да ти помогнем"? Въпросите ми се продиктувани от това, че през последните 3-4 дни колата си смени звука и в купето стана малко по-шумно и дразнещо. Звука е някак "по-метален" основно на празен ход.. Като отворя капака и се заслушам - не чувам металния звук, но ми се струва, че мотора претриса на моменти, затова искам да проверя, но не знам кое и как, а съм убеден, че кварталния майстор няма да знае. Първият и единствен път, когато закарах колата в сервиз бе за смяна на масла и филтри, защото труда така или иначе влизаше в цената на частите. Резултат - скъсаха ми маркуча за картерните газове, както и голямата гумена тръба след въздушния филтър. Купих си друга тръба от колега от форума и я сложих без да късам или изтръгвам каквото и да било. Беше напълно елементарно дейстие, с което в "сервиза" не успяха да се справят. Та как да занеса на един такъв цял чувал с части и да му кажа "Смени каквото е нужно"??? Редактирано 10 Август, 2012 от smarty Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #5 Отговорено 10 Август, 2012 така е защото всеки работи на някакъв принцип едни знаят че клапани на 20 000 се проверяват други като почне да им цъка други при най малката промяна или някво внушение металния звук може да е и от тръбите долу катализатор имаш ли - практика е в сервизите да крадът катализатори !а има и една тенекия (щит) който се намира някъде там по тръбите и ако се разбие се получава ефекта хвани някой от сектата в разград да те закара 100% има такъв който разбира от хонда специално Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #6 Отговорено 10 Август, 2012 Защо почти всеки казва "купи това, това и това и отиди на майстор"? Каква е гаранцията, че майстора ще знае? Особено в малък град в който няма Омбре или друг подобен, а само майстори в гаражчета? В почти всяка по-дълга тема има поне по 3-ма потребители, които казват, че този преди тях нищо не разбира и че не се прави така, а така. Да но следващото мнение пак казва, че предишното не е вярно. Та въпроса ми е - каква е гаранцията, че като отида при майстора той ще е майстора, който знае какво й има на колата, а няма да е този, който казва, че твърденията на предишния не са верни, но пък и след него се нарежда един, който твърди същото? Проблем ли ще бъде този, който знае, да обясни нещо от сорта на "отваряш това и това, но ще ти трябва този и този инструмент. Проверяваш, замерваш и пиши какво е станало за да го обсъдим заедно и да ти помогнем"? Въпросите ми се продиктувани от това, че през последните 3-4 дни колата си смени звука и в купето стана малко по-шумно и дразнещо. Звука е някак "по-метален" основно на празен ход.. Като отворя капака и се заслушам - не чувам металния звук, но ми се струва, че мотора претриса на моменти, затова искам да проверя, но не знам кое и как, а съм убеден, че кварталния майстор няма да знае. Първият и единствен път, когато закарах колата в сервиз бе за смяна на масла и филтри, защото труда така или иначе влизаше в цената на частите. Резултат - скъсаха ми маркуча за картерните газове, както и голямата гумена тръба след въздушния филтър. Купих си друга тръба от колега от форума и я сложих без да късам или изтръгвам каквото и да било. Беше напълно елементарно дейстие, с което в "сервиза" не успяха да се справят. Та как да занеса на един такъв цял чувал с части и да му кажа "Смени каквото е нужно"??? Е то ти си намерил кой да дадеш за еталон... Както и да е.Та по темата- в дебелите книги си пише, че на 20к се прави реглаж. Там си пише и че се сменява гарнитурата с пръстените, ама нали това е България.Както и да е. Ела да ти покажа гаражен майстор, който може да не ти вдигне телефона и то не защото не е културен, а защото не може да си поеме от работа дъх. Не знам да е счупил на някой колата до сега... п.п. Реглажа на клапаните не е много елементарна продцедура и ако не знаеш, не ровиш.п.п.2 Как така са ти скъсали тия маркучи като са ти сменявали маслото ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #7 Отговорено 11 Август, 2012 металния звук може да е и от тръбите долу а има и една тенекия (щит) който се намира някъде там по тръбите и ако се разбие се получава ефекта Запалих колата и пипах с два пръста да усетя вибрации. Най-големи бяха около щита край щеката на маслото. Предполагам, че някъде се е охлабил от долната страна, защото горе е стегнат добре. В този ред на мисли, някой има ли ръководството за ремонт, защото аз имам книгата за експоатация, в която пише от къде се светват фаровете и как се отваря капачката на резервоара, ама понеже вече го научих искам да мина на следващ левъл Реглажа на клапаните не е много елементарна продцедура и ако не знаеш, не ровиш.Как да "знам" ако не ровя В понеделник купувам един луфтомер и започвам Как така са ти скъсали тия маркучи като са ти сменявали маслото ?Скъса ги този, който сменяше въздушния филтър. Този, който сменяше маслото още не съм установил какво е скъсал, че ме е страх да погледна отдолу Виждам аз, че този с въздушния филтър нещо умува и му викам "Защо не освободиш тази гумена тръба и от двата края за да излезе по-лесно?" Отговора беше нещо от сорта на "Абе аз знам как" и в същия момент "Храс-с-с" и тръбата стана на 3 части И ми вика "Ми стара кола, ти как искаш" Та толкова по въпроса със сервизите. Все пак автомобила не е 2011 година, че да е изключително сложен. Просто на този етап ми е непознат. След още 10-тина хиляди ще си сменя и ангренажния комплект. Сам. Нямам нищо против да дам 100лв и да не си цапам ръцете, ама като знам каква е вероятността да ги дам и после пак да си ги изцапам - мерси, ще се справя и сам, а със стоте лева ще си купя динамометричен ключ да си имам и ще напълня газ да се повозя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emo1234 6 #8 Отговорено 11 Август, 2012 Незнам защо винаги са ви виновни маисторите. Отивате за реглаж на клапани ама ви карат да сменяте и гарнитура на клапаните, защо? Аз идвам за реглаж на клапани, ок без гарнитура ама несе замисляте че тея части с времето стареят не само годинките на колата нарастват ( не е казано че при по старите коли винаги ще има едно такова оправдание ама тя е стара, стара си е наистина и трябва по внимателно както казах частите стареят с времето си ) и така правят ви реглажа на клапани без да се сменя гарнитура и след 5-10 км ви протича капака на клапаните казвате ,а тоя егати маистора досега нетечеше сега тече. Е да ама тая гума се опича и като се разбута неможе да оплатни както преди. Да се скъса някои опечен маркуч си е савсем нормално ако просто го е закачил с раката си или с инстромент случва се макар че пак се поема щетата от маистора. И това неможе да се разбере защо все маисторите са ви виновни? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #9 Отговорено 11 Август, 2012 Добре,Колкото и да е стар един маркуч, майстора ако бърка вътре с жирав за двигатели няма как да го скъса... Пробката е отдолу, а отгоре и то отдалечена е капачката за маслото. Щеката да проверка също е лесно достъпна. А иначе, че старее гарнитурата няма спор и винаги трябва да има една такава резервна при реглаж. Иначе може да наводни свещ, да запрекъсва и да отиде и бобината от това, но това е сценарий тип Стиви, но както и да е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #10 Отговорено 11 Август, 2012 Как изглежда въпросната гарнитура? Ориентировъчна цена? Освен нея какво друго се сменя при реглаж на клапаните? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #11 Отговорено 11 Август, 2012 Нищо не се сменя, маани писанията на колегите....ако става за гарнитура, разбира се - стоковата! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #12 Отговорено 12 Август, 2012 ...така изглежда моята гарнитура за д16з6 цената беше май 21 лв. ама не помня със сигурност Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kitty 177 #13 Отговорено 13 Август, 2012 Съжелявам но това за 20 хиляди немога да го повярвам понеже тва се пак не е москвич, а и да го пише някаде това означава че този двигател трябва постоянно да работи като нов като го правиш толкова често. За моята кола знам че е карана от жена 80 хиляди в българия аз съм вече на 7-8 хиляди едва ли е правено такова нещо НО, от маистор които уж разбира от настроики на мотори и темподобни разбрах едно, че освен потропването при клапани които са за реглаж се получава по голям разход на гориво и загуба на мощност. Един вид гори повече варви по малко а аз от такова нещо нямам оплакване, дори напротив разхода ми е доста добар. Таи че колеги аз моя проблем го виждам така, след 7 хиляди съм за ангренаж и като закарам колата за смяна на ангренаж и всичкити други три ремака ще им кажа на маисторите (омбрето) да видят аджеба имали нужда от реглаж, защото може и аз да си внушавам. ПОЗДРАВИ КОЛЕГИ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #14 Отговорено 13 Август, 2012 Проверка и реглаж съм правил няколко пъти и до сега гарнитура не съм сменял, включае и на племеницата сивика, няма и да сменя докато не текне, Японеца я е измислил перфектно, да кара дълги години с чести отваряния на капака и без смяна. Само в 4 те ъгъла където са черупките на разп.валове капвам по капка силикон да уплътни самия ъгъл и тва е, до сега дори омасляване не е имало, камо ли теч. А самата проверка и при нужда реглаж е приятна занимавка докато си пиеш сутрешното кафе така че не ми пречи и на 1000 км да ги проверявам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #15 Отговорено 13 Август, 2012 Съжелявам но това за 20 хиляди немога да го повярвам понеже тва се пак не е москвич, а и да го пише някаде това означава че този двигател трябва постоянно да работи като нов като го правиш толкова често. За моята кола знам че е карана от жена 80 хиляди в българия аз съм вече на 7-8 хиляди едва ли е правено такова нещо НО, от маистор които уж разбира от настроики на мотори и темподобни разбрах едно, че освен потропването при клапани които са за реглаж се получава по голям разход на гориво и загуба на мощност. Един вид гори повече варви по малко а аз от такова нещо нямам оплакване, дори напротив разхода ми е доста добар. Таи че колеги аз моя проблем го виждам така, след 7 хиляди съм за ангренаж и като закарам колата за смяна на ангренаж и всичкити други три ремака ще им кажа на маисторите (омбрето) да видят аджеба имали нужда от реглаж, защото може и аз да си внушавам. ПОЗДРАВИ КОЛЕГИ Вярваш не вярваш в книжката сичко си пише Ако чакаш да се появят симптоми за реглаж на клапаните квито ти е изброил маистора ..... то закъснял си много не са нужни симптоми за да се проверят тея неща и да си спокоен че там всичко е ОК Или иначе казано, не е нужно да ти се вмиришат чорапите за да разбереш че са за пране, на 20000х.км помирисваш и при нужда переш чисто метафорично казано Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #16 Отговорено 18 Август, 2012 Капака на клапаните има ли определен момент на стягане и ако има - колко? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #17 Отговорено 21 Август, 2012 За да разбереш сам:Купуваш си луфтомер (пластини), отваряш капака на клапаните, и мериш, ако си извън допуските си за реглаж?! Пък ако искаш си сменяй гарнитурата то си е на твоята кола, но знай, че евтиното излиза по-скъпо! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове