Jump to content
tsurko

Трябва ли да се обезвъздушава, ако е била развита капачката на радиатора

Recommended Posts

Здравейте колеги,днес, докато се прибирах към София колата ми позагря - стрелката се качи малко над средата. Нямах възможност да спра веданга (бях на мост на Витиня), но веднага след тях спрях. В този момент стелката беше малко под 3/4 от показанието. Антифриза леко вреше. Като последния балам изгасих двигателя и после като дадох на контакт стрелката удари доста високо (малко след 3/4), но след това започна да се охлажда и свали бързо до нормалната температура. Прибрах се без особени проблеми, макар стрелката леко да мърдаше между половината и малко под половината.Като се прибрах, видях, че антифриза ми е поизчезнал - беше под минимума, а принципно е до средата. Долях нов, да стигнем максимума (около 400мл). От тогава не съм палил колата. Утре ще я карам на сервиз да кажат какво става, но преди това ме чопли и имам няколко въпроса:1. Понеже си нямах друга работа, отвих капачката на радиатора (при спряна кола). Трябва ли сега да се обезвъздушава нещо и ако да - ще мога ли да я закарам безопасно до сервиза утре?2. Според вас смятате ли, че е станала генерално някаква беля с двигателя?П.С. Видях, че има теми, които частично отговарят на въпрос 2, но за въпрос 1 не намерих инфо. Извинявам се, ако все пак съм пропуснал нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1-не. Не е необходимо. 2-надали. Просто моментно се е понатоварил мотора, за капак и като е 40гр навън нормално да позагрее. Ако не е в червеното не е нужно да спираш. Просто караш. Стигне ли до границата при червеното- връщаш газта. Ако продължи и при нормална работа да грее- спираш на предавка, да върти водата и докато охлади не гасиш мотора!!! Аз поне така знам, че се прави. Също и след интезивно каране с много ръчкане се спира и се оставя да поработи 10тина мин без да е включена ръчната, с цел да се охлади всичко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зная как е при Хонда (никога стрелката не ми се е качвала над 40% (на око) от скалата), но преди карах едно Пежо 206 1.9D (без турбо, комън рейл и т.н.) - един ден се оказа без антифриз (незнайно защо) и докато карах ми изписа с големи червени букви "STOP" (навън бе около 40 градуса). В последствие се разрових из книжката и се оказа, че когато изпише това трябва незабавно да изключа от скорост (да са намалят оборотите), да спра безопасно (логично ебати) и да изключа двигателя максимално бързо... Логика и в двата случая не виждам. В единия като работи двигателя - върти охлаждането, като го изключа - няма източник на топлина, но изстива по-бавно... Ако е прецакана охладителната система би трябвало да го изключиш (така и така тя не работи...) ;) 2+2 =4?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво общо има ръчната спирачка със всичко останало ?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, няма да имаш грижи да закараш колата до сервиза. Утре на студен мотор отвори капачаката на радиатора и долеи течност до ръба, сипи и в разширителния съд. Погледни дали радиатора на охладителната система не е много задръстен. Вариантите за този проблем са много, но се надявам да минеш по тънката процедура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за отговорите, колеги!Не можах да я закарам на сервиз днес, защото нямаше часове. От Омбре ми казаха, че ако не е отишло до червеното най-вероятно няма сериозни щети, а щом след това не е прегряла пак - може да я карам до сряда из града. Днес карах малко - видимо не губи антифриз. Сряда ще се разбере какво става, но се надявам да няма проблеми.Иначе по въпроса за спирането и гасенето на двигателя markup е прав, че е според зависи:) Но в моя случай определено беше грешка, че изгасих двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех,че е нормално Хонда да загрява дори и при 40 градуса :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нормално, но ако визираш "барси", може да е объркал нЕкой клавиш и така се раждат "бисерите"! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен не е нормално. От една страна е добре, че прегря само веднъж, защото успях да се прибера. От друга - много трудно ще разбера дали наистина е бил отстранен проблема и остава само доверието в сервиза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случвало ми се един път на Севлиево при ремонт на пътя ме спряха да изчаквам колона 10 мин на току ще асфалтиран участък,на климатик...навън беше 100 градуса.Стрелката удари червеното,но металната гарнитура устиска...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка не се разбра от какво е станала цялата работа. Уж няма последствия - ще поживеем и ще видим :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех,че е нормално Хонда да загрява дори и при 40 градуса :dry:

Нямам в предвид да е нормално да влезе в червеното. Това да не е хлопел. Просто е нормално временно повишаване на температурата с 3-4гр/една идея качване на стрелката/. Все пак това си е зор за мотора. п.п. Ако ходи често нагоре стрелката е друга тема...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега следи си количеството на охладителна течност в радиатора и разширителния съд. Преди да изключиш двигателя вдигай капака и гледай дали разширителния съд не прелива и дали течноста не кипи. Другото което може да направиш е просто да се заслушаш за баубукане когато изключиш двигателя, усеща се най-добре вечер когато е по-тихо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, според мен с гасенето на двигателя е според зависи, защото има хиляди причини да се загаси двигателя.Може водната помпа да се е прецакала и да не върти водата в системата, може перката на радиатора поради липса на течност да не се включи и т.н.. Та според мен е добре след като стрелката се устремява нагоре е да се изключи мотора, след което да се подаде на контакт и да се погледне аджеба работи ли перката и т.н.. Аз днес получих едно загряване и съм на 100%, че е термостатът, защото стрелката беше над средата(малко под червеното),маркуча на малкият кръг не се пипаше, а на големият беше студен, а разширителният ми съд препълнен,предполагам и радиаторът е бил празен, защото при такава температура перката не работеше. Това се получи след като изпържих мотора на 1-ва и 2-ра, при студен мотор. Утре ще си играя да гледам какво се е случило, че днес беше станало късно. Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не е нормално да загрява, дори и при 40градуса. Карам поредната почти 20годишна хонда и стрелката е залепена за мястото си в началото на скалата.

Редактирано от Off Beat

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега"Off Beat", моята хонда също е почти 20 годишна на 17 е Сивик купе. Смея да твърдя, че до сега след като ми загрее стрелката си седи малко под половината на скалата (една идея по-надолу). Ето че дойде момента да я видя над това равнище и никак не беше хубава гледката, след като знам, че това им е слабото място. Днес свалих термостатът и го тествах, оказа се че отваря но на много висока температура. След като си взема термостат и го сложа, ще си покаже дали е бил само термостатът ;).Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...