Jump to content
logoH

Въпрос за климатик

Recommended Posts

Здравейте,От известно време като включа климатика без значение от режима, почват да ми падат оборотите до към може би 400-500 на празен ход. Колата става мъртвец на ниски обороти, педала на газта става супер нечувствителен, на светофари тръгвам на поне 1800 оборота щото може да изгасне. Иначе си духа студено,но със сигурност трябва още по студено да подухва.Дайте съвет от какво може да е .Препоръчайте сервиз за климатици в София.Колата е Акорд 99 , 2.0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво те кара да мислиш, че проблема е в климатика? :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що го мъчиш ? В IACV е проблема братче и ест. , че става по мудна като включиш климатика нали се товари .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

След включването на компресора е нормално да паднат оборотите, но после трябва да се вдигнат с около 100 над нормалните за празен ход. И при мен в големите жеги понякога го има проблема /особенно като се задъни въздушният филтър/.

Редактирано от martins

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми не не се вдигат оборотите дори след 20 -30 мин. като тръгна да спирам на светофар и удрят почти дъното.IACV- то съм го чистил е верно преди 2 години ама , какво пак ли да го чистя. И защо го прави само като включа климата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха 2 години .... Моето за няколко седмици беше станало леш . Аз махнах маркуча дет вкарва картерните газове в дросела и ся не се цапа толкоз . Пак ти казвам падат защото товари бе брат .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Както каза колегата 6gen115hp двигателя се товари. Компресора консумира доста мощност, а на ниски обороти двигателя няма голям въртящ момент. За справка, разхода на гориво при работещ компресор на празен ход на двигателя е почти двоен спрямо тогава когато е изключен компресора.

Редактирано от martins

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почисти си хубаво дросела и IACV-то,и моята беше така едвам да изгасне по сфетофарите,сега пак си товари мотора но си даржи 750 оборота,единстевно падат когато дам на макс вентилацията и яко развъртам хидравликата,тогава си е нормално просто няма начин да не се изтормози :) По принцип тези климатици са добър избор за ползване на дълги растояния,но за града са си пълна скръб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре убедихте ме :) Аз си мислех ,че маслото на компресара е старо и за това товари.Ще го почистя тия дни и ще пиша отново.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 2.0 мотор и като включа климатика и на мойта имам чувството че и дърпам ръчната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни за всеки случай и компресора! При мен беше почнал да натяга малко ролката и след почистване почти не усещах, че съм на климатик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така днеска заредих климатика, 280гр. са липсвали . Някой знае ли точно колко побира?Сега предполагам ще включва по рядко и по бързо ще прави скреж.Другата седмица ще чистя и IACV-то.А как да проверя тази ролка дали е натегната?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Би трябвало да побира 500-550 гр. фреон. Колега Fiend за коя ролка точно говориш, тази на компресора /в която е и съединителя за зацепването/ или паразитната с която се обтяга ремъка? С какво и как я почисти, ще е полезно да се знае. Поздрави!

Редактирано от martins

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Става въпрос за паразитната към ремъка. Не знам с какво точно я чисти момчето но излезе доста мизерия и след процедурата разликата беше осезаема. Нямаше го вече това забиване на колата и гадното просвирване на ремъците.

А как да проверя тази ролка дали е натегната?

Пробвай да я завъртиш на ръка, аз не успявах :D Редактирано от Fiend

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И след дозарядката влоши ли се положението?

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сега е по-добре , компресора по-бързо нагнетява и спира , по-малко се усеща, както и по-бързо обръща въздуха.

Редактирано от logoH

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зачистих и IACV-то и оборотите вече са бетон :)Имаше доста прах.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Става въпрос за Акорд 2,0 2003г. Имам следния проблем с климатроника. По принцип си работеше нормално до преди няколко дена. Наложи се да понастъпя малко в горещината и климатика изключи - предполагам, че радиатора на двигателя се е натоварил и компа е спрял климатика и съответно неговия радиатор. Само, че след това не се включи. При пускане се вкл само вентилатора на радиатора, компресора не. Хитринки като доливането на радиатора и откачането на акумулаторната клема не дават ефект. Пробвах и с подмяна на филтъра на купето, че се беше набил с боклуци - пак не тръгна. Абсолютен лаик съм и сигурно правя смешни неща ама ... Между другото миналата есен стана същия номер. Ходих при при майстор, измери фреона, каза "добре е" и че по незнайни причини не се вкл. компресора, но понеже идваше зима и си е криза отложих ремонта за пролетта, а пустият му климатик си тръгна сам. Моля дайте някакъв съвет, препоръчайте ми читав майстор или сервиз в района на Варна. Т. наречените официални представители - Карада- казаха, че не се занимават с климатици. Да съм отидел при тях на диагностика пък те щели да ме пратят на друг сервиз. Гласят ми двойно бръснене май ... ама не виждам друг вариант.А, още нещо - колата е с газова уредба и грешката на двигателя (след откачане на клемата) си светва почти веднага след запалване независимо дали е на бензин или на газ.Разчитам на вас за мнение и съвет, благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да натиснеш една от игличките на винтилите,за да си сигурен,че има фреон.Възможно е да е изпуснал,ако е направил голямо налягане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Предните акордеони имат самодиагностика на климатроника и предполагам, че и 7-ма генерация ще го има но ще трябва да поразровиш из нета! За сервиз във Варна -->ТУК<-- или колегата MIYAMOTO но не съм сигурен дали се занимава с климатици!

Редактирано от Fiend

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Става въпрос за Акорд 2,0 2003г. Имам следния проблем с климатроника. По принцип си работеше нормално до преди няколко дена. Наложи се да понастъпя малко в горещината и климатика изключи - предполагам, че радиатора на двигателя се е натоварил и компа е спрял климатика и съответно неговия радиатор. ...

Имаш ли датчик за температура на маслото?Защитата се включва с повишаване температурата на маслото, изключва климатика за да се охлажда нормално мотора.Ако имаш такъв датчик - дай изводите на късо и ако включи климата - сменяш датчика!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за помощта. Идеите са добри. Фреон все пак има. Самодиагностиката явно е дълбока тема. При повторение на действията от клипчето:

при мен грешки не показва, но и като че ли самодиагностиката не завършва - половината от лампичките продължават да си мигат без край. Равномерно, без къси и дълги намигания. Варианта да е изпушил някой датчик (напр. за Т на маслото ако има такъв) също е възможен. Докато се въртях да гледам за тоя датчик обаче забелязах и друга подробност. Не знам дали някой се е престарал с пароструйката, но около 15-20% от пластинките (ребрата) на радиатора на климатика са безобразно намачкани, а може би 5% въобще са изпадали и липсват. Сигурно топлообмена е доста влошен. Но този проблем явно е доста стар и ми е пропуск при покупката на колата, пък и не обяснява защо не се вкл компресора. Или пък се е претоварвал системно (компресора) и се е издухал? Черни мисли...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май за температура на маслото нямаш, но имаш два ключа на два датчика за температура на охладителната течност, които изключват климатика при нужда.Трябва да търсиш тях!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема вече е решен, климатичето приятно мърка и в 40-градусовата жега на 2 на вентилатора охлажда салона супер. Накратко историята. В четвъртък минах през фирмения сервиз(Варна), пича ме закачи на компа и каза, че проблема е механичен. Прибра си пая - 30 лв и ми препоръча Импас 56. Отивам там веднага - наблизо е. Погледнаха ме за 5 мин(разбират му хората, без майтап) и определиха за смяна релето в блока с предпазителите и бобината на компресора - сваляне, пренавиване, връщане на място - 350 лв(ако не излезе още нещо друго) и оставяш колата за 2-3 дена, като е готова - звънкат. Времето не може да се придвиди точно но минимума при късмет е 2 дена ама събота и неделя не работим. Е почти бях готов, ама с тия 2-3-4, дена ме убиха... Отивам при Вальо от Каменар ( виж по-горе Fiend от 23.07.12 - майстори по автоклиматици в района на Варна). Бобината, казва, е изгоряла. Може да имам такава(има човека голям набор от пренавити) ама може и да не стане. За по-сигурно ела в понеделник, че тия по пренавиването работят в петък до обяд ???? Както и да е ... Вчера, понеделник отивам при него, източват фреона - 350 г, а по каталог бил 550г - сменят изгорялата бобина (имаше същата), разбития лагер (с японски NSK), вакуумират, зареждат фреон (събра 520 г) и всичко е ок. Климатика заработи след по-малко от 3 часа ремонт. Плащам исканите 140 лв. Почти напълно щастлив съм ... Изводите са за вас. Още веднъж благодарности на всички, които се отзоваха. И безаварийно пътуване!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...