logoH 12 #1 Публикувано 6 Юли, 2012 Здравейте,От известно време като включа климатика без значение от режима, почват да ми падат оборотите до към може би 400-500 на празен ход. Колата става мъртвец на ниски обороти, педала на газта става супер нечувствителен, на светофари тръгвам на поне 1800 оборота щото може да изгасне. Иначе си духа студено,но със сигурност трябва още по студено да подухва.Дайте съвет от какво може да е .Препоръчайте сервиз за климатици в София.Колата е Акорд 99 , 2.0 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #2 Отговорено 6 Юли, 2012 Какво те кара да мислиш, че проблема е в климатика? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
6gen115hp 306 #3 Отговорено 6 Юли, 2012 Що го мъчиш ? В IACV е проблема братче и ест. , че става по мудна като включиш климатика нали се товари . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martins 41 #4 Отговорено 6 Юли, 2012 (Редактирано) След включването на компресора е нормално да паднат оборотите, но после трябва да се вдигнат с около 100 над нормалните за празен ход. И при мен в големите жеги понякога го има проблема /особенно като се задъни въздушният филтър/. Редактирано 6 Юли, 2012 от martins Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
logoH 12 #5 Отговорено 6 Юли, 2012 Ми не не се вдигат оборотите дори след 20 -30 мин. като тръгна да спирам на светофар и удрят почти дъното.IACV- то съм го чистил е верно преди 2 години ама , какво пак ли да го чистя. И защо го прави само като включа климата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
6gen115hp 306 #6 Отговорено 6 Юли, 2012 Хаха 2 години .... Моето за няколко седмици беше станало леш . Аз махнах маркуча дет вкарва картерните газове в дросела и ся не се цапа толкоз . Пак ти казвам падат защото товари бе брат . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martins 41 #7 Отговорено 6 Юли, 2012 (Редактирано) Както каза колегата 6gen115hp двигателя се товари. Компресора консумира доста мощност, а на ниски обороти двигателя няма голям въртящ момент. За справка, разхода на гориво при работещ компресор на празен ход на двигателя е почти двоен спрямо тогава когато е изключен компресора. Редактирано 6 Юли, 2012 от martins Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scre 32 #8 Отговорено 6 Юли, 2012 Почисти си хубаво дросела и IACV-то,и моята беше така едвам да изгасне по сфетофарите,сега пак си товари мотора но си даржи 750 оборота,единстевно падат когато дам на макс вентилацията и яко развъртам хидравликата,тогава си е нормално просто няма начин да не се изтормози По принцип тези климатици са добър избор за ползване на дълги растояния,но за града са си пълна скръб. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
logoH 12 #9 Отговорено 6 Юли, 2012 Добре убедихте ме Аз си мислех ,че маслото на компресара е старо и за това товари.Ще го почистя тия дни и ще пиша отново. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
велизар 172 #10 Отговорено 7 Юли, 2012 Аз съм с 2.0 мотор и като включа климатика и на мойта имам чувството че и дърпам ръчната. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fiend 89 #11 Отговорено 7 Юли, 2012 Погледни за всеки случай и компресора! При мен беше почнал да натяга малко ролката и след почистване почти не усещах, че съм на климатик. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
logoH 12 #12 Отговорено 12 Юли, 2012 Така днеска заредих климатика, 280гр. са липсвали . Някой знае ли точно колко побира?Сега предполагам ще включва по рядко и по бързо ще прави скреж.Другата седмица ще чистя и IACV-то.А как да проверя тази ролка дали е натегната? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martins 41 #13 Отговорено 13 Юли, 2012 (Редактирано) Би трябвало да побира 500-550 гр. фреон. Колега Fiend за коя ролка точно говориш, тази на компресора /в която е и съединителя за зацепването/ или паразитната с която се обтяга ремъка? С какво и как я почисти, ще е полезно да се знае. Поздрави! Редактирано 13 Юли, 2012 от martins Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fiend 89 #14 Отговорено 15 Юли, 2012 (Редактирано) Става въпрос за паразитната към ремъка. Не знам с какво точно я чисти момчето но излезе доста мизерия и след процедурата разликата беше осезаема. Нямаше го вече това забиване на колата и гадното просвирване на ремъците. А как да проверя тази ролка дали е натегната?Пробвай да я завъртиш на ръка, аз не успявах Редактирано 15 Юли, 2012 от Fiend Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #15 Отговорено 15 Юли, 2012 (Редактирано) И след дозарядката влоши ли се положението? Редактирано 15 Юли, 2012 от Markony Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
logoH 12 #16 Отговорено 15 Юли, 2012 (Редактирано) Сега е по-добре , компресора по-бързо нагнетява и спира , по-малко се усеща, както и по-бързо обръща въздуха. Редактирано 15 Юли, 2012 от logoH Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
logoH 12 #17 Отговорено 17 Юли, 2012 Зачистих и IACV-то и оборотите вече са бетон Имаше доста прах. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vinar 0 #18 Отговорено 23 Юли, 2012 Здравейте колеги. Става въпрос за Акорд 2,0 2003г. Имам следния проблем с климатроника. По принцип си работеше нормално до преди няколко дена. Наложи се да понастъпя малко в горещината и климатика изключи - предполагам, че радиатора на двигателя се е натоварил и компа е спрял климатика и съответно неговия радиатор. Само, че след това не се включи. При пускане се вкл само вентилатора на радиатора, компресора не. Хитринки като доливането на радиатора и откачането на акумулаторната клема не дават ефект. Пробвах и с подмяна на филтъра на купето, че се беше набил с боклуци - пак не тръгна. Абсолютен лаик съм и сигурно правя смешни неща ама ... Между другото миналата есен стана същия номер. Ходих при при майстор, измери фреона, каза "добре е" и че по незнайни причини не се вкл. компресора, но понеже идваше зима и си е криза отложих ремонта за пролетта, а пустият му климатик си тръгна сам. Моля дайте някакъв съвет, препоръчайте ми читав майстор или сервиз в района на Варна. Т. наречените официални представители - Карада- казаха, че не се занимават с климатици. Да съм отидел при тях на диагностика пък те щели да ме пратят на друг сервиз. Гласят ми двойно бръснене май ... ама не виждам друг вариант.А, още нещо - колата е с газова уредба и грешката на двигателя (след откачане на клемата) си светва почти веднага след запалване независимо дали е на бензин или на газ.Разчитам на вас за мнение и съвет, благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1077 #19 Отговорено 23 Юли, 2012 Пробвай да натиснеш една от игличките на винтилите,за да си сигурен,че има фреон.Възможно е да е изпуснал,ако е направил голямо налягане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fiend 89 #20 Отговорено 23 Юли, 2012 (Редактирано) Предните акордеони имат самодиагностика на климатроника и предполагам, че и 7-ма генерация ще го има но ще трябва да поразровиш из нета! За сервиз във Варна -->ТУК<-- или колегата MIYAMOTO но не съм сигурен дали се занимава с климатици! Редактирано 23 Юли, 2012 от Fiend Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #21 Отговорено 23 Юли, 2012 Здравейте колеги. Става въпрос за Акорд 2,0 2003г. Имам следния проблем с климатроника. По принцип си работеше нормално до преди няколко дена. Наложи се да понастъпя малко в горещината и климатика изключи - предполагам, че радиатора на двигателя се е натоварил и компа е спрял климатика и съответно неговия радиатор. ...Имаш ли датчик за температура на маслото?Защитата се включва с повишаване температурата на маслото, изключва климатика за да се охлажда нормално мотора.Ако имаш такъв датчик - дай изводите на късо и ако включи климата - сменяш датчика! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vinar 0 #22 Отговорено 24 Юли, 2012 Благодаря за помощта. Идеите са добри. Фреон все пак има. Самодиагностиката явно е дълбока тема. При повторение на действията от клипчето: при мен грешки не показва, но и като че ли самодиагностиката не завършва - половината от лампичките продължават да си мигат без край. Равномерно, без къси и дълги намигания. Варианта да е изпушил някой датчик (напр. за Т на маслото ако има такъв) също е възможен. Докато се въртях да гледам за тоя датчик обаче забелязах и друга подробност. Не знам дали някой се е престарал с пароструйката, но около 15-20% от пластинките (ребрата) на радиатора на климатика са безобразно намачкани, а може би 5% въобще са изпадали и липсват. Сигурно топлообмена е доста влошен. Но този проблем явно е доста стар и ми е пропуск при покупката на колата, пък и не обяснява защо не се вкл компресора. Или пък се е претоварвал системно (компресора) и се е издухал? Черни мисли... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #23 Отговорено 25 Юли, 2012 Май за температура на маслото нямаш, но имаш два ключа на два датчика за температура на охладителната течност, които изключват климатика при нужда.Трябва да търсиш тях! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vinar 0 #24 Отговорено 7 Август, 2012 Проблема вече е решен, климатичето приятно мърка и в 40-градусовата жега на 2 на вентилатора охлажда салона супер. Накратко историята. В четвъртък минах през фирмения сервиз(Варна), пича ме закачи на компа и каза, че проблема е механичен. Прибра си пая - 30 лв и ми препоръча Импас 56. Отивам там веднага - наблизо е. Погледнаха ме за 5 мин(разбират му хората, без майтап) и определиха за смяна релето в блока с предпазителите и бобината на компресора - сваляне, пренавиване, връщане на място - 350 лв(ако не излезе още нещо друго) и оставяш колата за 2-3 дена, като е готова - звънкат. Времето не може да се придвиди точно но минимума при късмет е 2 дена ама събота и неделя не работим. Е почти бях готов, ама с тия 2-3-4, дена ме убиха... Отивам при Вальо от Каменар ( виж по-горе Fiend от 23.07.12 - майстори по автоклиматици в района на Варна). Бобината, казва, е изгоряла. Може да имам такава(има човека голям набор от пренавити) ама може и да не стане. За по-сигурно ела в понеделник, че тия по пренавиването работят в петък до обяд ???? Както и да е ... Вчера, понеделник отивам при него, източват фреона - 350 г, а по каталог бил 550г - сменят изгорялата бобина (имаше същата), разбития лагер (с японски NSK), вакуумират, зареждат фреон (събра 520 г) и всичко е ок. Климатика заработи след по-малко от 3 часа ремонт. Плащам исканите 140 лв. Почти напълно щастлив съм ... Изводите са за вас. Още веднъж благодарности на всички, които се отзоваха. И безаварийно пътуване! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове