Rosen Karlov 0 #1 Публикувано 5 Юни, 2012 (Редактирано) Здравейте, значи като вдигна 130 и повече километра и ми се включва лампичката на ABS-a, хондата е 1998 година 2.0 TDI, Aerodeck, предполагам английския двигател, за който не успях да намеря някъде да ми направят диагностика на двигателя за да знам в какво състояние. Като цяло колата се държи доста добре и работи идеално, но ме притеснява този датчик защо се включва, не усещам промяна в работата на автомобила и в спирането му..., но все пак ме тревожи... Редактирано 5 Юни, 2012 от Rosen Karlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
roni_c 2 #2 Отговорено 5 Юни, 2012 ABS при обикновено спиране не действа, тя се задейства само когато колелата са на път да блокират. Системата се управлява от микрокомпютър (самостоятелно обособен електронен блок), който получава сигнали за въртенето на колелата от монтираните в тях датчици. Микрокомпютърът обработва получената информация и чрез електромагнитни клапани управлява налягането на спирачната течност (флуид) към колелата. Когато едно колело (или повече) при спиране е на път да блокира, системата намалява налягането към спирачния му механизъм, отпуска го и мигновено отново увеличава налягането, като го подържа на границата на блокиране. Това водачът на превозното средство го усеща като пулсации в спирачния педал, при което вибрира и целият автомобил.Автомобилите с ABS имат на арматурното табло индикатор, указващ действието на системата. При подаване на контакт индикаторът светва и угасва няколко секунди след потеглянето (5-7 км/ч). Индикаторът светва при задействане на системата - т.е. при аварийно спиране. ABS включва в себе си и набор от функции за самодиагностика през определен период (секунди). Ако по време на движение индикаторът светне, без да е натиснат педала на спирачката, това означава, че при самодиагтостиката е открит отказ в системата и задачата на индикатора в този случай е да предупреди за това водача. В такива случаи автомобилът ще може да спира, но без действието на антиблокиращата система.Проблвмът може да е в микрокомпютъра на ABS-а или в датчиците,които се намират на гумите (да са зацапани например). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #3 Отговорено 5 Юни, 2012 Нямаше нужда да ни цитираш Уикипедия, можеше просто да напишеш последното изречение!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #4 Отговорено 5 Юни, 2012 (Редактирано) Рони_ц, на гумите няма датчици....на бас!П.П. Що микрокомпютър, тоя в телефона как се нарича? Това за светването на индикатора при аварийно спиране верно ли е? Редактирано 5 Юни, 2012 от Sebulba Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #5 Отговорено 6 Юни, 2012 Някой си е "творил" в Уики-то, други го копират и размножават. Поне на колите които съм карал ABS лампата НЕ светва при задействане на системата. Съдейки по моите перипетии с управляващия модул на SRS изразявайки се в светване на лампата след Х-километра , ако производителя е същия и на ABS-а, то направо можеш да минеш на варианта подмяна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #6 Отговорено 6 Юни, 2012 Здравейте, значи като вдигна 130 и повече километра и ми се включва лампичката на ABS-a, А ей тъй случайно някоя от гумите ти да е с различен размер от другите ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rosen Karlov 0 #7 Отговорено 6 Юни, 2012 (Редактирано) Здравейте, значи като вдигна 130 и повече километра и ми се включва лампичката на ABS-a, А ей тъй случайно някоя от гумите ти да е с различен размер от другите ?Ами един цолаж са предните и задните, но ширината и височината им е различна... дали е възможно от това да е ? Редактирано 6 Юни, 2012 от Rosen Karlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivo_shogun 4 #8 Отговорено 6 Юни, 2012 и аз съм забелязъл, че когато са с различен размер светва.Слагал съм отпред 14ки и светва при висока скорост, дори сега съм отпред с 195/50/15, отзад 195/60/15 и пак светва. Някой знае ли причината? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #9 Отговорено 6 Юни, 2012 Причината я знае управляващия модул на АБС-а - като светне се проверява коя грешка е записана и така...Има писано как! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
som 4 #10 Отговорено 6 Юни, 2012 Като си обуеш различни обувки, не чувстваш ли разлика. Така, е и с компа, само, че той го изчислява. Карайте с еднакви гуми чада. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondaracer 11 #11 Отговорено 27 Юни, 2012 Всяка гума си има speed sensor, който отчита скоростта на конкретната гума и при разлика в размера на гумата, нейния радиус е различен. По този начин при 30км/ч примерно 3те ти гуми правят по 50 завъртания, но тази която е по-голяма ще направи примерно 40 завъртания и при това се получава несъответствие, което ABS компютърът отчита и го изкарва като грешка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HellBull 44 #12 Отговорено 27 Юни, 2012 Преди като карах бмв и в бмв форума имаше доста такива теми, и там проблема беше този, различен размер на гумите.Явно наистина си оказва разлика големината на гумите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове