Jump to content

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте, значи като вдигна 130 и повече километра и ми се включва лампичката на ABS-a, хондата е 1998 година 2.0 TDI, Aerodeck, предполагам английския двигател, за който не успях да намеря някъде да ми направят диагностика на двигателя за да знам в какво състояние. Като цяло колата се държи доста добре и работи идеално, но ме притеснява този датчик защо се включва, не усещам промяна в работата на автомобила и в спирането му..., но все пак ме тревожи...

Редактирано от Rosen Karlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABS при обикновено спиране не действа, тя се задейства само когато колелата са на път да блокират. Системата се управлява от микрокомпютър (самостоятелно обособен електронен блок), който получава сигнали за въртенето на колелата от монтираните в тях датчици. Микрокомпютърът обработва получената информация и чрез електромагнитни клапани управлява налягането на спирачната течност (флуид) към колелата. Когато едно колело (или повече) при спиране е на път да блокира, системата намалява налягането към спирачния му механизъм, отпуска го и мигновено отново увеличава налягането, като го подържа на границата на блокиране. Това водачът на превозното средство го усеща като пулсации в спирачния педал, при което вибрира и целият автомобил.Автомобилите с ABS имат на арматурното табло индикатор, указващ действието на системата. При подаване на контакт индикаторът светва и угасва няколко секунди след потеглянето (5-7 км/ч). Индикаторът светва при задействане на системата - т.е. при аварийно спиране. ABS включва в себе си и набор от функции за самодиагностика през определен период (секунди). Ако по време на движение индикаторът светне, без да е натиснат педала на спирачката, това означава, че при самодиагтостиката е открит отказ в системата и задачата на индикатора в този случай е да предупреди за това водача. В такива случаи автомобилът ще може да спира, но без действието на антиблокиращата система.Проблвмът може да е в микрокомпютъра на ABS-а или в датчиците,които се намират на гумите (да са зацапани например).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше нужда да ни цитираш Уикипедия, можеше просто да напишеш последното изречение!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Рони_ц, на гумите няма датчици....на бас!П.П. Що микрокомпютър, тоя в телефона как се нарича? ;)Това за светването на индикатора при аварийно спиране верно ли е?

Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой си е "творил" в Уики-то, други го копират и размножават. Поне на колите които съм карал ABS лампата НЕ светва при задействане на системата. Съдейки по моите перипетии с управляващия модул на SRS изразявайки се в светване на лампата след Х-километра , ако производителя е същия и на ABS-а, то направо можеш да минеш на варианта подмяна.:rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, значи като вдигна 130 и повече километра и ми се включва лампичката на ABS-a,

А ей тъй случайно някоя от гумите ти да е с различен размер от другите ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте, значи като вдигна 130 и повече километра и ми се включва лампичката на ABS-a,

А ей тъй случайно някоя от гумите ти да е с различен размер от другите ?
Ами един цолаж са предните и задните, но ширината и височината им е различна... дали е възможно от това да е ? Редактирано от Rosen Karlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз съм забелязъл, че когато са с различен размер светва.Слагал съм отпред 14ки и светва при висока скорост, дори сега съм отпред с 195/50/15, отзад 195/60/15 и пак светва. Някой знае ли причината?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината я знае управляващия модул на АБС-а - като светне се проверява коя грешка е записана и така...Има писано как! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си обуеш различни обувки, не чувстваш ли разлика. Така, е и с компа, само, че той го изчислява. Карайте с еднакви гуми чада.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка гума си има speed sensor, който отчита скоростта на конкретната гума и при разлика в размера на гумата, нейния радиус е различен. По този начин при 30км/ч примерно 3те ти гуми правят по 50 завъртания, но тази която е по-голяма ще направи примерно 40 завъртания и при това се получава несъответствие, което ABS компютърът отчита и го изкарва като грешка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди като карах бмв и в бмв форума имаше доста такива теми, и там проблема беше този, различен размер на гумите.Явно наистина си оказва разлика големината на гумите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...