Jump to content
miroslavpetrov

Регулиране на задни спирачни дискове

Recommended Posts

Здравейте, колеги,Накратко проблема ми. Карам Хонда Сивик 1,6 V-tec, '95 година. Минах на технически преглед и ми казаха, че задните спирачки не са добре. Не е от цилиндрите. Сменял съм и накладки, но промяна няма. Единствено не съм минавал на струг дисковете, а те имат малко пътечки. Мисля, че това не би трябвало да оказва чак такава разлика.Въпроса ми е: Възможно ли е да се регулира спирачното усилие, което се подава към задните спирачни апарати. Ако не, как да си реща проблема?Предварително Ви благодаря за мненията Ви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че трябва да се натегне оптимално ръчната и накладките почти да опират в дисковете-понеже за задните има регулатор на налягането и ако са далеч накладките от дисковете няма да стига усилието на течноста да ги натисне към дисковете

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата ти е с 260мм дискове отпред и 239мм отзад погледни каква е маркировката на спирачната ти помпа. Трябва да е 15/16 другото което може да погледнеш е разпределителят на спирачното усилие с каква маркировка е. Ако си с 5-та генерация разпределителя е с метална планка която го прикрепя към задната част на коша и е съставен от две огледални части. Там където двете му части се съединяват терябва да имаш маркировка....би трябвало да има маркирано 3540 или евентуално 2040. Погледни тези неща, а също може да кажеш какъв е и двигателя.....писал си че си сменял цилиндри...колата да не е с барабани отзад?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък те съветвам да свалиш задните дискове и да ги измериш хубаво с шублера. После да провериш каква е допустимата дебелина (защото казваш, че си ги стъргал), ако са под допустимата дебелина просто си смени дисковете :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата ти е с 260мм дискове отпред и 239мм отзад погледни каква е маркировката на спирачната ти помпа. Трябва да е 15/16 другото което може да погледнеш е разпределителят на спирачното усилие с каква маркировка е. Ако си с 5-та генерация разпределителя е с метална планка която го прикрепя към задната част на коша и е съставен от две огледални части. Там където двете му части се съединяват терябва да имаш маркировка....би трябвало да има маркирано 3540 или евентуално 2040. Погледни тези неща, а също може да кажеш какъв е и двигателя.....писал си че си сменял цилиндри...колата да не е с барабани отзад?

Дисковете не знам с какъв размер са. За маркировката на помпата - не знам. Ще проверя и ще пища. Двигателят е D16Y2Е102054. Vin-a e:SHHMB17700U015443. Цилиндрите ги преглеждах и казаха, че са добре. Един познат опита да намери от къде се регулират задните спирачки, но не можа да намери. Мисля, че е странно японецът да не е предвидил регулиране на спирачното усилие. Проблем с ръчната спирачка не откриха на техническия преглед. Казаха ми, че има проблем само с крачната спирачка и то само за задните дискове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз пък те съветвам да свалиш задните дискове и да ги измериш хубаво с шублера. После да провериш каква е допустимата дебелина (защото казваш, че си ги стъргал), ако са под допустимата дебелина просто си смени дисковете :)

 

Това червеното къде го прочете?

Към автора - силно важно е качеството на феродото на сменяните накладки!

Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък те съветвам да свалиш задните дискове и да ги измериш хубаво с шублера. После да провериш каква е допустимата дебелина (защото казваш, че си ги стъргал), ако са под допустимата дебелина просто си смени дисковете :)

Не съм ги стъргал. Дебелината на дисковете е 10мм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Аз пък те съветвам да свалиш задните дискове и да ги измериш хубаво с шублера. После да провериш каква е допустимата дебелина (защото казваш, че си ги стъргал), ако са под допустимата дебелина просто си смени дисковете :)

 

Това червеното къде го прочете?

Към автора - силно важно е качеството на феродото на сменяните накладки!

 

За съжаление не знам какви накладки ми сложиха като ги сменях. Човекът, който днес погледна спирачките ми каза, че е доста твърдо или се е "изпекло".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не са японците проблема :) Сивика ти е англичанка...тоест правен е в Англия, а за англичанките знанията ми са оскъдни :) Задните ти дискове са добре ако са 10мм, толкова ги дават като нови. Станат ли на 9мм са за хвърляне. Писаното по-горе от мен може спокойно да го игнорираш понеже нямам представа дали важи за англичанките. Писаното то мен е в сила за 5-та генерация и отчасти за 6-та генерация японки (на шеста разпределителя на спирачното усилие вече е друг и не е с такива маркировки)Поздрави: no1else

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не са японците проблема :) Сивика ти е англичанка...тоест правен е в Англия, а за англичанките знанията ми са оскъдни :) Задните ти дискове са добре ако са 10мм, толкова ги дават като нови. Станат ли на 9мм са за хвърляне. Писаното по-горе от мен може спокойно да го игнорираш понеже нямам представа дали важи за англичанките. Писаното то мен е в сила за 5-та генерация и отчасти за 6-та генерация японки (на шеста разпределителя на спирачното усилие вече е друг и не е с такива маркировки)Поздрави: no1else

Благодаря за мнението. Моля някой ако знае как се регулира спирачното усилие към задните дискове, да пише. Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

[quote

Моля някой ако знае как се регулира спирачното усилие към задните дискове, да пише. Благодаря предварително.

Пробвай с обезвъздушаване дали ще се оправи проблема.И въобще усещаш ли че не спираш добре,абстрахирайки се какво са ти казали?

Престъргване не прави че после ще ги хвърлиш дисковете.

Редактирано от kvd74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, няма как да регулираш спирачното усилие на спирачна система lucas. Карам англичанка от доста време и трябва да ти кажа, че само качествена поддръжка оправя проблема особено отзад. Имам предвид, че трябва много добре да почистиш апаратите, да раздвижиш цилиндърчетата и ако става въпрос за реглаж имай предвид, че цилиндърчето е на винт, видял си че има един хикс (като за гигантска кръстата отверка. е точно той регулира разстоянието между накладките и диска. Поздрави и успех, ако не си решил проблема. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Открих проблема със спирачките. Оказа се че причината не идва от системата, дисковете или т.н. Оказа се, че изпарителят на газовата уредба е със скъсана мембрана. Смених изпарителя и колата спира както трябва. Поздрави на всички и благодаря за мненията.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно изпарителя е изтървал газ :lol:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаааа,явно колегата си прай ташак с нас ;) Ами предлагам и ние да си направим весело със следващата му тема относно някъв ремонт по колата :) Както съм писал по -горе ,за задните първо си праиш ръчната да хваща напълно на първи втори зъб и като е отпусната да не затягат изобщо и после обезвъздушаваш и ще имаш и задни спирачки.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Пиша в тази тема, за да не пускам нова. Имам проблем, със задни спирачни апарати на Хонда Акорд, 1,8 l, 116 к.с. - 1997 г. Доста търсих във форума, но не намерих това което ме интересува. Та проблема е следния - понеже при минаването ми на ГТП ми казах, че задните ми спирачки не работят добре, решиха да разглобя задния ляв спирачен апарат и да видя дали не е от буталото. След както свалих спирачния апарат от диска, натиснах педала на спирачката и буталцето излезна напред. Не успях да го върна, въпреки че доста го натисках и направо го извадих. Видях, че в него влиза подобно на болт парче метал с винт. Леко навих буталото в този винт и така докато успях да монтирам спирачния апарат в изходното му положение. Но тук се появи проблема - колелото задържа, а на таблото постоянно ми свети лампата за ръчна спирачка, въпреки че не е дръпната.

Питането ми е как мога да регулирам буталцето, така, че да мога да го върна на мястото му, но без да го навивам и да задържа.

Благодаря предварително !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне при сивика прибирането става само с навиване. И преди всичко първо си охлаби гайката за регулиране на ръчната, намира се между двете предни седалки в задната част.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днес смених накладките на задните дискове. Става въпрос за Сивик 6. Та, колко време трябва да мине или километри, да се нормализира ръчната спирачка? Буталата съм ги прибрал до край, след това натегнах жилото ...

 

Има ли някакво технично време, пак да кове тази ръчна?

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

no1else - По документация, ако не ме лъже паметта, за англичанките, 6 генерация е допустимо да се изяде по 1 мм от двете страни на диска. Т.е. би трябвало, ако диска стане 8 мм, тогава да се сменя, а не 9, както ти казваш.

 

doktora1983 -

Ако си извадил буталцето напълно, както казваш, би трябвало и спирачна течност да е изтекла. При сглобяване е важно да се види в какво състояние е уплътняващия О-пръстен на цилиндърчето и особено - състоянието на маншона. Самият маншон е много важно да бъде правилно поставен, на мен ми отне няколко часа поставянето на нов маншон, докато му хвана как става. Важното е да е добре захванат, както за цилиндърчето, така и за буталцето и при излизане на буталцето, да не се измъква от цилиндърчето.

 

Светенето на лампата - възможно е, ако ти е изтекла спирачна течност, нивото на течността в резервоарчето да е намаляла под критичния минимум и затова поплавъка с датчик да дава контакт, и лампата да ти свети, т.е. трябва да долееш течност, и да обезвъздушиш.

 

На въпроса на човека, пуснал темата не знам какво да отговоря. Вероятно проблемът е свързан с разпределителя на спирачното усилие. Но аз не съм запознат с това и не знам дали може нещо в него да се регулира. Това при положение, че самите спирачни апарати, накладки и т.н. са в ред сами по себе си. Важно е супорта да се движи, буталцата да излизат и да се връщат леко, самите накладки да са подвижни в леглата си, всичко по системата да е обезвъздушено и т.н. Нормално, при ненатоварена кола, усилието на задните е много по-малко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Открих проблема със спирачките. Оказа се че причината не идва от системата, дисковете или т.н. Оказа се, че изпарителят на газовата уредба е със скъсана мембрана. Смених изпарителя и колата спира както трябва. Поздрави на всички и благодаря за мненията.

И какво общо има изпарителя на газовата уредба със задните спирачки? Ти май се шегуваш нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених накладките на задните дискове. Става въпрос за Сивик 6. Та, колко време трябва да мине или километри, да се нормализира ръчната спирачка? Буталата съм ги прибрал до край, след това натегнах жилото ...

 

Има ли някакво технично време, пак да кове тази ръчна?

Виж к"во нещо е, като повдигнеш стара тема, никой не ти отговаря на теб, а започват отговори на въпроси от преди 5 години . :D

 

Трябвало е първо да напомпаш педала, да си стегнат буталата накладките и тогава да регулираш жилото на ръчната .

Техническо време или километри няма, зависи кой как ползва спирачките, но винаги си има един период, в който накладките да се сработят с дисковете и чак тогава ще започне да ти "кове" .

Ако искаш да стане по-бързо, покарай известно време с леко опъната ръчна, после я отпускай, после пак. Но пак казвам, с леко опъната, за да не опечеш накладките още в самото начало .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно, че темата е стара. Изобщо не погледнах датата, тъй като беше сред темите най-горе, предположих, че е актуална.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...