Jump to content
HondaFan87

Масло за Honda Civic

Recommended Posts

Здравейте, отидох в един магазин за авточасти да питам какво масло и дават за моята Хонда и ми казаха 10w40 или 15w40.Един приятел ми каза щом е на 209 000 км да сложа 15w40 тъй като 10w40 e по-рядко.Та питането ми е нали е такова маслото за нея.Honda CIvic 1.4 16V 90 коня 98 година.И кое от двете да сложа :?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега, моята хонда е D13B2 и е на 252 000 км и карам с Motul 5W40 и искма да ти кажа, че не го пипа (не го гори), тъй че, ако мотора ти е в добро техническо състояние и с 5W40 няма да имаш проблеми само че през лятото е малко по шумен мотора заради рядкото масло, но през зимата има по леко стартиране и е по добро смазването. :) Моето мнение е да сипваш 10W40 и да си свиркаш. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега, моята хонда е D13B2 и е на 252 000 км и карам с Motul 5W40 и искма да ти кажа, че не го пипа (не го гори), тъй че, ако мотора ти е в добро техническо състояние и с 5W40 няма да имаш проблеми само че през лятото е малко по шумен мотора заради рядкото масло, но през зимата има по леко стартиране и е по добро смазването. :) Моето мнение е да сипваш 10W40 и да си свиркаш. ;)

Така мисля и да направя - скутера го карам с 10w40 Motul и съм доволен.Благодаря ти за бързия отговор :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Привет, колеги!Днес по една или друга причина разбрах че карам колата от подписа с масло на 17хил.км. :o ;( :envy: :envy: Трябва да е Мотул 6100 Synergie, или каквото е останало от него.. Като гледам щеката не е изгорило много - има мегдан до минимума. Друга промяна не отчитам, колата си работи нормално, малко забавяне гасненето на лампата.Така.. станалото станало - сега трябва две неща: 1) да избера масло, като фаворити са ми:> Castrol GTX5 Мagnatek 10W- 40, > MOTUL 6100 Synergie+ или 8100 5W40, > търся и мнение за Liqui Molly 10w40 полусинтетика с молибденов двусолфит2) за менение: да ползвам ли почистваща добавка, която сипвам в старото масло преди да източа.. или да не се занимавам с глупости?а, и 3) - ще е ли е по-добре да и сложа сега пълна синтетика?Колица - сивица си е пушка и скоро чукна 200к км., та надявам се да я компенсирам някакси за пропуска ;)

Редактирано от dima78

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Az карам същата - цивик 99 3 врати. 1.4 Не зная какво масло да и сложа.мисля си за кастрол 5в 40 пълна синтетикаПишете моля по темата за маслата ,всеки се вълнува от това.Хондика ми е на 180000 км няма проблеми,фурия.Това масло вече съм го ползвал на дизел,доволен съм,мисля да го прасна на сивика .А ,щях да забравя как да разбера колко коня е моята сивичка?малко глупав въпрос никъде по документи не ми го пише.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Внимавайте като си купувате кастрол от българския пазар, понеже е ромънски и няма качеството на "истинския" кастрол.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера не се ли написаха вече десетки теми по въпроса за маслата (аз лично имам поне 10 такива из разни автофоруми) та да е ясно кое масло за какво се изполва и кога.Разликата между 15W40 - 10W40 е предимно в това че с едното масло ще запалите по-лесно зимата на студено. Ако маслото е 5W-40 е още по-лесно и не натоварващо за двигателя. От там нататък всичко е селско гаржно майсторски фолклор и измишлютини. За нормалния потребител е ясно да знае горе долу 2-3 неща. Първото и най-важното е дали колата му гори/изхвърля масло и дали ако го прави има желание да я ремонтира или ще кара така. Ако колата гори/хвърля масло но не си заслужава да я прави то тогава се избира най-евтиното масло на пазара обикновенно това е 15W-40 което е с горе долу приемливи качества за нашия климатичен пояс. Евентуални проблеми зимата когато е много студено ако акумулатора не е отличен може и да не успее да запали. Това масло обикновенно е или чисто минерално или смес със синтетични добавки (по-рядко)Ако колата е в добро състояние без да гори (или съвсем в рамките на разумното 1-1.5 на 10000 км.) или тече се купува най-качественото за което има възможност собственика. 10W-40 е масло което е смес на минерално и синтетично масло в някакви пропорции. Рядко се срещат и изцяло синтетично масла с този вискозитет.Ако има пари се купува чиста синтетика 5W-40 което осигурява лек зимен старт и стабилен вискозитет при високи температури. Останалото е въпрос на марка и качество и евентуално на какво менте сме попаднали.Аз за себе си бих купувал 5W-50 (например Мобил 1) което е най-доброто за шир потреба коли но цената му в момента е над възможностите ми и затова ползвам 5W-40 Motul 8100. Останалата група масла са 0W-30 които се предписват за много "новите" автомобили. Те се водят гориво спестяващи но има известни съмнения че са и причина моторите да не могат да изкарат много километри и да има по-сериозно износване. Няма единно мнение по въпроса и всеки собственик си прави сметката дали да сипва 0W-30 или 5W-40 обикновенно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само един въпрос. Моя двигател е на 230к г/д и за това си му сипвам 10в40. Въпроса ми е с 5в40 не е и много рядко маслото при високи температури? В смисъл ако не караш колата си до 2000 оборота а обичаш да настъпваш, не и ли е рядко като е много топла колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега цифрите на маслата преди и след буквата W знаеш ли какво значат.Числата показват вискозитета на маслото при студен и топъл двигател, преди буквата W са при студен двигател (съответно 5W40 е по рядко от 10W40 при паленето на двигателя) а когато достигнат работна температура вискозитетите им са едни и същи (това е числото 40). Съответно ако сложиш 5W50 ще имаш по-добра защита при загрял двигател отколкото ако сипеш 5W40.Дано да си ме разбрал че не ме бива много в обясненията.Моята хонда сега е с 10W40 и не го пипа и следващия път ще пробвам с 5W40 да видим с него как ще е.Имай на предвид колега че пълната синтетика защитава най-добре двигателя от триене и износване на частите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Знаеш ли какво означава вискозитета на маслото и как се разшифрова?Давам пример 10W-40 и 15W-40 имат еднакъв вискозитет при загрял двигател. Всеки двигател в изправност поддържа горе долу една и съща температура (за това се грижи термостата). Изпреварили са ме с 1 мин :).Първото число отговаря за ниската (зимната) част от вискозитета (идеята е да има определена течливост, колкото е по-малко числото толкова тази течливост е достъпна при по-ниска температура), второто число описва вискозитета на загрялото вече масло. Ако искате гъсто масло всъщност на вас ви трябват масла с индекси xW-50/60 а не с индекси 10/15W-x (това е широко разпространена заблуда). Реално в тези две числа е събрана само есенцията, всяко масло си има още една купчина параметри които са не по-малко важни (flush point например и т.н.). За обикновенния потребител това е що годе достатъчно.Също така адски се дразня на баснята че след като един двигател е например над 200 хил. км. то задължително се сипва "по-гъсто" масло разбирай по селско/гаражно/майсторския фолклор 10/15W-40 което само по себе си е по-клапаво масло защото е предимно минерално. Горе описах какво да се гледа, ако не те удря в джоба сипваш само хубаво синтетично масло. Мотора ще се "радва" на това внимание. Ако ти се наложи на синтетиката спокойно можеш да бутнеш малко смяната например от 10 хил. на 12-13 хил. и нищо няма да се случи. Също така може да ти се наложи мотора да работи в кофти режим за някакъв период от време (високи обороти, жега и т.н.) синтетиката има по-добър шанс да го предпази.

Редактирано от PESHO OT MARS
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хаха малко сме се засекли с колегата но нищо тъкмо като е обяснено от двама ще се разбере по-добре :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ЗдравейПоправям се: маслото трябва да е оптималното за да смазва и охлажда двигателя- производителя казва какво трябва да е. Относно по- рядкото маслото: колкото е по- рядко, толкова е по- ниска неговата пламна температура, но при автомобилите този показател няма практическо значение.Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Внимавайте като си купувате кастрол от българския пазар, понеже е ромънски и няма качеството на "истинския" кастрол.

Те тва ни вълнува! Сега гледах баркодове по 4л туби: 10в40 започва с 90, а 5в40 с 40, което вече знам че е Германия. Не знам това сигурен ли е белег, или пак може да си се кръсти как си иска продавача..От офиц.вн-тел Мотобул са ми казвали че им има името на етикета отзад.Друг вариант е да е всичко на немски - вероятно купувано от някой супермаркет на място.Старите опаковки бяха с каничка и холограме, - новите са с най-обикновенна капачка :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за 10W40, а относно марката...възможности много..Сега ще сложа на моята d15z8 Репсол 10W40 и ще споделя как се държи двигателя.Мисля ,че е добро масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като карах старата баба лада сипах едно английско масло. Кома мисля, че му беше марката и ми го хвалеха че било много хубаво. Обаче се оказа, че маслото е много тънко, 15W40 сипах и почна много бързо да чезне, също така колата не се държеше добре при високите обороти, имам чувството че и беше рядко. Един приятел на италиянката си сипа същото и пак същите проблеми. За това казвам да не се лъжете да си купувате такова. Аз сега по препоръка на човек дето се занимава с масла сипах някакво шведско. Каза ми че това в момента е най-добро за колицата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз пък от известно време си карам с това:http://s9.postimage.org/z1zyrn85r/image.jpgДо момента- 6к на едната- ок 300гр макс ги няма- д13ката си сръбва по малко, пък и не и прощавам, ангишманката не го е пипнала...Сутрин, на -8 мотора върти като топъл и си го режа спокойно. Малката ми се струва по-тиха над 7к. Само почна да ми сълзи на англичанката гарнитурата на картера, та я смених в бързината. Няма други ядове. ;)

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масово се изнася производство, в трети страни, заради по-големите печалби. Но това не води до по-ниско качество. Аз ползвам оригинален ELF 10W40. Всичко е нормално, и на есен ще пробвам с 5W40. Ако не го харчи, значи мотора, е изправен. И продължаваме напред. Иначе, Honda забраняват да се използват масла различни от посочените, в заводската книжка на колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка взех MAGNATEC 5W40 C3 - 4 Л туба, предната опаковка, с каничката и холограмния стикер:

Публикувано изображение

 

Не че се подвеждам по разфасовката: те постоянно се сменят, но разбрах че стоката е залежала от Мотобул, и получих добра цена - 70лв.

 

След някоя друга хилядарка ще драсна как е.

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз за Тойотата си купувам Motul X-cess 8100 5W-40 на 70 лева за 5 литрова туба и засега нямам ядове. <BR><BR>На Хондата ще сипя такова но след около 3 хил. защото в момента правя промивка на мотора. При отваряне за реглаж на клапаните се оказа че всичко е леж в кир и отлагания. Затова си купувам едно евтино наливно англиско масло 10W-40 което първия път го смених на 3500 км. а следващото ще го изхвърля на 5000 км. Всеки път се сипва добавка за промиване и се надявам да го поизчисти малко от малко

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз днес и взех някакво Cepsa 10w40 пълна синтетика доста го хвалят и е на добри цени.По късно ще го сменя и ще кажа дали е хубаво и как работи колата.Колата е Honda Civic 1.4iS 90 коня 98 година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги здравейте.Скоро ми предстои смяна на маслото на сивикаколата е 6-та хеч 97г. с двигател Д14А3. В момента я карам с полусинтетика 10W40 и не го пипа. Сега съм се насочил към товаhttp://bparts-bg.com/product/7/0w-40-edge-fst-5-litra.htmlкак мислите, дали няма да и доди малко рядичко на колата и може ли да се получи някой фал, в смисъл да блокира някой лагер или да задере някое бутало.Мерси предварително :)колата е на 217 000 км :)както виждате отдолу под картинката на маслото са дадени марките автомобили за което е предназначено маслото но не вярвам да не стане и за хонделата :D

Редактирано от HellBull

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

HellBull,според мен щом колата не го пипа изпробвал си го и мотора работи добре,изобщо не си прави експерименти и си слагаи пак такова с каквото си карал и си свиркай.Това е моето мнение което ти давам.Ти си знаеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега по принцип ще минавам на пълна синтетика и се бях спрял на 5W40 но като видях това масло се питам какво ли ще стане ако сипя от него :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое те кара да мислиш, че "дали няма да и доди малко рядичко". Изобщо не е рядко, перфектно е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм специалист но все пак честата смяна на марки масла не е добре за мотора или поне така казват по-начетените хора.Като тръгне човек с 1 марка и кара с нея а не я сменя всеки път.Всяко масло си има специфични добавки и за различните марки добавките малко или много се разминават.Относно дали 10/40 или 10/60 не е ли по-добре да се кара с 10/40 ако мотора е сток т.е без допълнителни преработки , турбота и тн..Когато не я караш 1 час в лютеницата а предимно градско т.е по-спокойно няма ли да идва по-дебело това масло ( 10/60 ) и следователно да има по-слабо мазане ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Нямаш ядове да го сипеш това масло. Като цяло го дават най-доброто на Кастрол. Зимата би трябвало да е много тънко и мотора да стартира само като го погледнеш. Аз лично ако ще давам такива пари бих ги дал както знаеш за 5W-50 защото така си вярвам. Засега обаче парите стигат само за 5W-40.Само че виждам че от ще скочиш на това масло от полусинтетика. По принцип аз лично бих сипал някаква по-евтина синтетика първо и тогава това. И задължително с добавки за промиване. В мотора винаги остава по съвсем малко от старото, да не говорим че едно ново масло чисти разни отлагания и затова на някой коли като им сипеш хубаво масло а преди това е било с някаква гняс бързо да си смени цвета. Редактирано от PESHO OT MARS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам предния собственик с какво масло я е карал колата, но като смених маслото за има няма 1000 км и стана черно.Вчера като проверявах маслото ми се стори че малко е намаляло. имам още 2 000 км до смяната на маслото и ще наблюдавам нивото на маслото, да видим дали ще го пипа :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей те колеги аз на моята слагам Rymco маслото е холадско много съм доволен а и цената е добра!!!Няма да сгрешите ако сложите от него!!!А от носно маслата които се продават в България качеството е много съмнително!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не пускам нова тема ще пиша тука. Кога му дойде времето за смяна на маслото на двигателя, смятам да сменя и ремъците и ролката. Понеже не съм още много запознат с двигателя искам да попитам освен ремъците и ролката (която не знам дали е 1 или са повече) трябва ли да сменям нещо друго. Двигателят е Д14А3 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лелееееееее мноо лошо ;) всички които си помислиха да допълнят няма да стане за съжаление .

 

Така ,теми за масло ,колкото и да е гърбава търсачката ще изкара около 500 ,май мноо се изсилих :D .писано писано та 9 клавиатури се строшиха за пусто масло .Има едно място наречено Полезни технически теми Та те там има едни хорица които са си направили труда да пишат и да сложат теми за масло Та да може всеки желаещ да попрочете .

 

Лек ден от мен докато темата не е станала статичтическа . За протокола 10/40 мотул

 

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=7390

 

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=23374

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...