Jump to content
hondarev_accordov

Климатик

Recommended Posts

Здравейте колеги,като стана топло и дойде време да се пусне и климатика.Само че когато понечих да натисна копчето и не настъпи никаква промяна.Просто не иска да се пусне климатика,проверих всички бушони и се оказаха здрави.Имате ли идея дали има някъде другаде бушон или реле от което може да е възникнал проблема.Става въпрос за акорд 2.0 98г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да те плаша, но имах същите симптоми преди да сменя радиатора на климатика.Има ли фреон?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма налягане, т.е. фреон, компресора не се включва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиатора е чисто нов,и разбира се фреона е нов.Проблема е електронен ама какъв.В сряда ще замеря релетата и ще пиша какво съм установил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресора най-вероятно не ти включва. Почти всички компресори, имат диодна платка и там като изгори един диод /които изпълнява някаква защитна функция/ ,не може да сработи.На една от другите ми коли /не Хонда/ се беше получило същото, но момчетата от сервиза за климатици си разбираха от работата и бързо локализираха проблема ,а още по- бързо го отстраниха! Намери си читав майстор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресора най-вероятно не ти включва. Почти всички компресори, имат диодна платка и там като изгори един диод /които изпълнява някаква защитна функция/ ,не може да сработи.На една от другите ми коли /не Хонда/ се беше получило същото, но момчетата от сервиза за климатици си разбираха от работата и бързо локализираха проблема ,а още по- бързо го отстраниха! Намери си читав майстор.

Въпросната платка къде мога да я видя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи видях майсторите да отварят някакъв предпазен капак на самия компресор и там бяха тези съпротивления .Не са сваляли компресора от колата а го оправиха на канал,обаче наблюдавах отстрани защото много не ме интересуваше а и нали съм я закарал да я оправят те. Със сигурност видях че смениха едно съпротивление от там,за 5мин., завиха пр. капачка и климатика тръгна веднага. Но пак ти казвам че това не беше на Хондата ми а на другата ми кола, но доколкото подразбрах от тях при всички компресори е било така.Дано не те подвеждам,обаче това видях и разбрах и затова го споделям и дано ти помогне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моя Акорд, който обаче е дизел, също не включваше компресора. Промиха ми системата, нов фреон и никакъв резултат. Проблема се оказа в датчика за температура на маслото. При мен той се намира точно над масления филтър. Решението беше лесно /и не до там правилно, но това е друг въпрос/ - срязване на проводника и даване на късо. Климатика работи без ядове вече втора година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

d1ma, стига бе не мога да го повярвам това! Ама сигурен ли си, че това е датчик за температурата на маслото? Просто се опитвам да си обясна, каква връзка може да има той? Да не би кабела на датчика да влиза в общ сноп с кабела на компресора и там да е направил някаква мизерия? Какво ти обясниха маисторите?

Редактирано от emicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) при включване на климатика на самия компресор има магнитна плочка ,която прави връзката м/у шайбата която се върти постоянно при работещ двигател и самата ос на компресора ,тя се задиства при пускането на климатика ,тази магнитна плочка не е постоянен магнит ,а електрически магнит(работи само когато й е подаден ток). т.е. когато го вкл. трябва да залепне и да започне да се върти компресора. Провери дали се върти оста на климатика ,ако не се върти там ти е проблема , има два кабела на челна позиция ,подай им непосредствено ток от акумолатора и ще провериш дали работи въпросния магнит(ако не залепва).:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

d1ma, стига бе не мога да го повярвам това! Ама сигурен ли си, че това е датчик за температурата на маслото? Просто се опитвам да си обясна, каква връзка може да има той? Да не би кабела на датчика да влиза в общ сноп с кабела на компресора и там да е направил някаква мизерия? Какво ти обясниха маисторите?

Вярно е, но на неговия дизел.Датчика за температурата на маслото е свързан с работата на климатика и ако "жегата е зад ъгъла", изключва климатика.Да не повярваш на тия англичани... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) при включване на климатика на самия компресор има магнитна плочка ,която прави връзката м/у шайбата която се върти постоянно при работещ двигател и самата ос на компресора ,тя се задиства при пускането на климатика ,тази магнитна плочка не е постоянен магнит ,а електрически магнит(работи само когато й е подаден ток). т.е. когато го вкл. трябва да залепне и да започне да се върти компресора. Провери дали се върти оста на климатика ,ако не се върти там ти е проблема , има два кабела на челна позиция ,подай им непосредствено ток от акумолатора и ще провериш дали работи въпросния магнит(ако не залепва).:)

Не работи,имам съмнения в датчика за температурата ама не знам как да го проверя.Абе като натисна копчето и все едно нищо не се случва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега преди малко разговарях с едно монтьорче по кл. на коли и той сподели ,че това диодче за което ти писах всъщност се явява някава термо защита.На някои компресори е изнесена за по удобно отвън под предпазна капачка/както може би беше при мен/, а на други е отпред при електромагнитния съединител и по точно на самата бубина.Само, че се сваляла шаибата отпред с електромагнитния съединител и там на самата бобинка/която била залята/ имало малко пласмасово капаче и под него била тази термо защита която се шунтирала и всичко тръгвало.Бил правил 5-6 коли поне така каза и съм склонен да му вярвам .Като ориентир каза ,че се намира там където влизат кабелите в компресора и че масово сменяли целите бобини защото смятали, че са окъсили а причината била тази т.защита.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,вчера разколачихме и надухме цялата система понеже се оказа,че няма фреон в системата.Оказа се,че има дупка самият радиатор който е на 3 години закупен от Косер.Кажете ми това нормално ли е за 3 лета да се спука радиатор и това да ми струва една торба пари?Сега ще видим дали може да се залепи понеже не смятам на всеки 3 лета да давам по 360лв за климатик.Това е за сега от мен,ще пиша за развитие по проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиатора е чисто нов,и разбира се фреона е нов.Проблема е електронен ама какъв.В сряда ще замеря релетата и ще пиша какво съм установил.

И ти си един модел-може ли " да нямаш гориво и да искаш колата да работи":dry:! Иначе радиатора може да се е спукал ,от много фактори и да не са ти виновни "Косер"! П.П.Sebulba ,прав си за "жегата е зад ъгъла":D. Редактирано от emicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиатора е чисто нов,и разбира се фреона е нов.Проблема е електронен ама какъв.В сряда ще замеря релетата и ще пиша какво съм установил.

И ти си един модел-може ли " да нямаш гориво и да искаш колата да работи":dry:! Иначе радиатора може да се е спукал ,от много фактори и да не са ти виновни "Косер"! П.П.Sebulba ,прав си за "жегата е зад ъгъла":D.
Криза е все пак така ,че нормално е да мрънкам колега.Не карам все пак хонда леджант а акорд на 13г.Иначе радиатора ще се завари и утре ще е ок.Явно съм изтеглил късата клечка понеже се установи,че е шупла.Както и да е проблема е решен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...