honda_lv 107 #1 Публикувано 27 Февруари, 2012 Добър ден колеги. Цял месец си търсех 5ген сивик и след дълго търсене най-накрая си взех, за съжаление както в повечето случай в тази държава бях понареден добре от продавача и за мое най-голямо съжаление се започнаха проблемите. Колата е civic d13b2 мотор днес след известно време каране на колата и кипна водата. Това, което установих до тук е, че датчика на таблото за температурата ми показваше под г/д на половината когато се случи това. Освен това перката на радиатора не ми се включи. Про последвалата ми проверка установих, че тръбата от блока до радиатора е доста по-топла, отколкото тръбата от разширителния съд за антифриза до термостата. При стискане на една от 2-те тръби в другата се усеща напрежение, което ми говори, че не става въпрос за запушване. Моля за вашия съвет, защото днес един майстор ми каза, че най-вероятно термостата не отваря напълно и това е причината, но ми се иска и 2-ро мнение по въпроса. Благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #2 Отговорено 27 Февруари, 2012 Забравих да спомена, че колата загрява нормално за около 1-2 километра и парното работи перфектно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #3 Отговорено 27 Февруари, 2012 Еми пробвай с него първо. Можеш и него да го провериш. Дано само не е станала някоя сериозна беля с мотора, но това ще си покаже.Ако не ти отваря термостата няма как да се пусне перката, а и е все тая, като той е студен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #4 Отговорено 27 Февруари, 2012 някой ще ми препоръча ли какъв термостат да си купя? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #5 Отговорено 27 Февруари, 2012 Можеш да си изтестваш термостата.Слагаш вода да заври, пускаш го вътре и ако отвори значи е добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #6 Отговорено 27 Февруари, 2012 ...Про последвалата ми проверка установих, че тръбата от блока до радиатора е доста по-топла, отколкото тръбата от разширителния съд за антифриза до термостата...Дай пак с тръбите, че нещо не разбрах, особено втората! Марката е "Тама". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #7 Отговорено 27 Февруари, 2012 2-те дебели тръби, тази която отива от главата към радиатора е доста по-топла, отколкото тръбата, която отива от разширителния съд към термостата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #8 Отговорено 27 Февруари, 2012 Марката е OEM Honda.А тая работа с варенето действа, имам тук един термостат свален от моята кола, сварих го и отвори. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #9 Отговорено 28 Февруари, 2012 2-те дебели тръби, тази която отива от главата към радиатора е доста по-топла, отколкото тръбата, която отива от разширителния съд към термостата.От разширителният съд към термостата няма тръба - нещо си в грешка.Марката е "Тама" на термостата! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pipon4o87 84 #10 Отговорено 28 Февруари, 2012 направи това което ти казаха колегите ! ако не става и пак имаш проблеми търси другаде проблема ; може и спукана глава да има и от там да прави налягане в охладителната система ,което води до изхвърляне на охладителната течност ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #11 Отговорено 28 Февруари, 2012 направи това което ти казаха колегите ! ако не става и пак имаш проблеми търси другаде проблема ; може и спукана глава да има и от там да прави налягане в охладителната система ,което води до изхвърляне на охладителната течност !Водата кипеше в радиатора и от тръбичката, която отива в капачката на разширителния съд излизаше пара. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
venkko 4 #12 Отговорено 28 Февруари, 2012 Колега на старата д15-ка имах същия проблем.Тогава смених термостат и се пооправиха нещата,но в крайна сметка се оказа радиатор.Имай предвид че радиатора може да не е изцяло запушен което се оказа при мен.Започни с термостат пък после се прехвърли на радиатора.Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #13 Отговорено 28 Февруари, 2012 Колега на старата д15-ка имах същия проблем.Тогава смених термостат и се пооправиха нещата,но в крайна сметка се оказа радиатор.Имай предвид че радиатора може да не е изцяло запушен което се оказа при мен.Започни с термостат пък после се прехвърли на радиатора.УспехБлагодаря колега, от такова мнение имах нужда Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #14 Отговорено 28 Февруари, 2012 (Редактирано) Как са несъществуващите тръби, колега? Редактирано 28 Февруари, 2012 от Sebulba Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #15 Отговорено 29 Февруари, 2012 Не се заяждай с неразбиращите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #16 Отговорено 29 Февруари, 2012 (Редактирано) Допуснал съм сериозна грешка, втората тръба която пипах излиза от долния край на радиатора. Извинявам се много за обръркването, значи температурната разлика е в горната и долната тръба и парното доста бързо загрява. Според втори майстор вече най-вероятно става дума за частично отварящ термостат. Някой друг да има идеи? Редактирано 29 Февруари, 2012 от honda_lv Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #17 Отговорено 29 Февруари, 2012 Термостата е - сменяй!Парното духа жега, нали?Точно това водно съединение отдолу прави връзката на големия кръг и на главата е директно към термостата.Написал съм ти марка, вземи и гумената гарнитура на термостата! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #18 Отговорено 29 Февруари, 2012 (Редактирано) Ще се намеся и аз между шамарите, но аз имах същия проблем и се оказа водната помпа. Не я бях сменял откакто съм купил колата (тогава си нямах понятие, а нямаше и кой да ми каже, че има неща освен маслото, които трябва да се сменят или погледнат поне). Беше останала една от многото лопатки. Прилагам снимков материал: . Липсващите лопатки идея си нямам къде са отишли Редактирано 29 Февруари, 2012 от martjo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Koceto681 3 #19 Отговорено 29 Февруари, 2012 може да е и капачката на радиатора.ако не и работи клапана хвърля пара. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #20 Отговорено 1 Март, 2012 Парното духа доста жега да и доста бързичко сгрява колата. Казаха ми, че най-вероятно е термостат, но чакам да намеря един свободен ден да я закарам да ми кажат със сигурност. Капачката на радиатора доколкото разбрах също е слабост на тези коли, а не струвала много 7-8 лева и се замислям дали и нея да не я сменя направо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fly-boy 91 #21 Отговорено 6 Март, 2012 Направи си промивка на радиатора,смени термостата и капачката и си карай спокоино Но ако проблема остане просто не искам аз да ти казвам диагнозата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
3fo 3 #22 Отговорено 6 Март, 2012 Аз имах същия проблем, когато колата видеше зор по някой по дълъг баир антифриза завираше и през разширителния съд бълваше пара като гейзер. Смених няколко капачки на радиатора и няколко майстори, ходих на тест за изгорели газове в охладителната системе. Накрая се оказа, че проблема е в отвора на радиатора, била е счупена гърловината, където ляга капачката и фактически не може да уплътни както трябва. Този галфон дето ми продаде колата беше правил някакви магарии за да закърпи положението. Смених радиатора и капачката и сега е добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lud fen 0 #23 Отговорено 7 Март, 2012 Погледни за балончета въздух в радиатора и разширителния съд.Аз съм със същите симптоми и сега отварям за гарнитура на главата.Като карам извьнградско няма признаци за прегряване но като спра и хвърля водата. Като работи на място и водата си ври покачва температурата а перката не се включва защото охл течност към датчика е студена/долната тръба/ парното на макс помага да се охлади.Окъсих буксата на датчика за перката и тя си заработи но иначе не включва.Сутринта преди да запаля отворих капачката на радиатора да видя нивото и долях съответно викам си сега ще погледна за балончета.Като завъртях през капачката на радиатора стана шадраван добре че не окъпах никого.Това е от мен дано да съм помогнал.п.п.Само за статистиката да отбележа ако някои се чуди колко изкарва Хонда мотор с 9 болта на глвата - 40х.км .На предната гарнитура като стягах се скъса Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lud fen 0 #24 Отговорено 8 Март, 2012 Мдаа гарнитурата беше. Само че не беше при скъсания болт м-у 1и2 цилиндър а на 4. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #25 Отговорено 17 Март, 2012 А при мен скъсана гарнитура при трети цилиндър.Ама преди да стигнем до там се мина през термостати,капачки и прочие.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #26 Отговорено 18 Март, 2012 При мен пък необяснимо проблема изчезна. Вкарахме я в бокса, доляхме антифриз за сметка на изкипелия и колата заработи перфектно, отваря термостата, перката се включва, водата не кипи, а датчика на таблото не се качва над средата. Предполагам, че най-вероятно е имало въздух в системата и от там е дошъл проблема Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #27 Отговорено 3 Май, 2016 Привет, за да не пускам нова тема, реших да пиша в тази. Сивик 5-та Д15Б2 на газ, мотора е отварян няколко пъти за гарнитура. На изкачване, след като задържах трета на по-високи обороти, гръмна от газта, изкочи маркуча на въздуха и се появи цепнатина на гърловината на радиатора, от която хвърли и вода. Наместих маркуча, и продължих така още 100км без проблем. След това обаче започна да покачва температурата. Спрях и казанчето беше пълно над максимума (долях течност до максимума преди да тръгна). Перката не се включваше. Маркучите не се надуха. Изгасих я и след като я запалих не пропуши бяло отзад, както при издухана гарнитура. Прибрах колата на ход, като вързах директен плюс на перката и парното беше включено. Покарах я пак след няколко дни и пак загравяше, но този път включваше перката (без особен ефект). Няма антифриз в маслото и отново не пропуши при запалване. Маркучите са меки. Барбочи в разширителният съд, предполагам, че има въздух в системата, понеже отворих и единият маркуч за антифриза на изпарителя. Входа на радиатора е горещ, изхода е студен. Мисля си, може ли термостата временно да е задържал или да отваря частично? Към момента няма причина да мисля, че е гарнитура (освен барбоченето в разш. съд). Може ли, ако системата не се е обезвъздушила все още да загрява? Нещото, което най-много ме озадачи е, каква връзка има охлаждането с гърмежа в газта? Така или иначе, ще я карам на ремонт, но преди това моля за ваше мнение. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dakatash 17 #28 Отговорено 13 Май, 2016 Нямаше отзовали се, но ще споделя хронологично какво се случи и евентуалните изводи. При задържането на високи обороти, газовата връща. Клапата не може да освободи цялото налягане и то рефлектира върху мембраните на изпарителя, което от своя страна надува цялата охладителна система. В резултат на това, на входа на радиатора се образува цепнатина, от която изхвърля част от антифриза. След като спрях и наместих извадения маркуч на входа на въздуха продължих 80 км извънградско каране. Проблем с температурата се получи едва при навлизане в градско. Помислих, че има въздух в системата и развих единия маркуч на изпарителя и изтече доста антифриз (FAIL!). На връщане колата постоянно загравяше, като го отчитам на факта, че е останала без течност. Прибрах я и на следващия ден долях антифриз и запалих. Нямаше пропушване на бяло отзад, както се случва при издухана гарнитура. Не надува маркучите, но барботираше в казанчето при подаване на газ. Или се обезвъздушава системата или пак е гарнитура. След 2-3 доливания стабилизира температурата, спря да загрява и перката се включваше. Сега я карам така, без проблем (да видим до кога). Цялата ситуация на аномалията с температурата ми се струва е, че когато е гръмнала газта и е вдигнала налягане в охладителната система, термостата е блокирал и след като е поизстинала се е наместил. Може и глупаво да звучи, но не и невъзможно. А другият вариант си остава пак гарнитура, или блок или кой знае какво още. Карам колата вече 6-та година. Мечта ми беше и то точно Д15-ка. Върл фен на японското автомобилостроене съм и едва ли бих карал друго. За тези години, мотора е отварян 3-4 пъти, най вече заради некачествени части. Другото, което няма да си го причиня повече е ш*баната газ. Да! Никога повече. За съжаление живеем в държава в която сме принудени да си унищожаваме автомобилите по този начин. Тъжно но факт. Сори за офтопика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове