Jump to content
honda_lv

Проблем с прегряване Civic 5gen

Recommended Posts

Добър ден колеги. Цял месец си търсех 5ген сивик и след дълго търсене най-накрая си взех, за съжаление както в повечето случай в тази държава бях понареден добре от продавача и за мое най-голямо съжаление се започнаха проблемите. Колата е civic d13b2 мотор днес след известно време каране на колата и кипна водата. Това, което установих до тук е, че датчика на таблото за температурата ми показваше под г/д на половината когато се случи това. Освен това перката на радиатора не ми се включи. Про последвалата ми проверка установих, че тръбата от блока до радиатора е доста по-топла, отколкото тръбата от разширителния съд за антифриза до термостата. При стискане на една от 2-те тръби в другата се усеща напрежение, което ми говори, че не става въпрос за запушване. Моля за вашия съвет, защото днес един майстор ми каза, че най-вероятно термостата не отваря напълно и това е причината, но ми се иска и 2-ро мнение по въпроса. Благодаря предварително :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да спомена, че колата загрява нормално за около 1-2 километра и парното работи перфектно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми пробвай с него първо. Можеш и него да го провериш. Дано само не е станала някоя сериозна беля с мотора, но това ще си покаже.Ако не ти отваря термостата няма как да се пусне перката, а и е все тая, като той е студен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някой ще ми препоръча ли какъв термостат да си купя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да си изтестваш термостата.Слагаш вода да заври, пускаш го вътре и ако отвори значи е добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Про последвалата ми проверка установих, че тръбата от блока до радиатора е доста по-топла, отколкото тръбата от разширителния съд за антифриза до термостата...

Дай пак с тръбите, че нещо не разбрах, особено втората! :D Марката е "Тама".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2-те дебели тръби, тази която отива от главата към радиатора е доста по-топла, отколкото тръбата, която отива от разширителния съд към термостата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марката е OEM Honda.А тая работа с варенето действа, имам тук един термостат свален от моята кола, сварих го и отвори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2-те дебели тръби, тази която отива от главата към радиатора е доста по-топла, отколкото тръбата, която отива от разширителния съд към термостата.

От разширителният съд към термостата няма тръба - нещо си в грешка.Марката е "Тама" на термостата! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
;)направи това което ти казаха колегите ! ако не става и пак имаш проблеми търси другаде проблема ; може и спукана глава да има и от там да прави налягане в охладителната система ,което води до изхвърляне на охладителната течност !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

;)направи това което ти казаха колегите ! ако не става и пак имаш проблеми търси другаде проблема ; може и спукана глава да има и от там да прави налягане в охладителната система ,което води до изхвърляне на охладителната течност !

Водата кипеше в радиатора и от тръбичката, която отива в капачката на разширителния съд излизаше пара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега на старата д15-ка имах същия проблем.Тогава смених термостат и се пооправиха нещата,но в крайна сметка се оказа радиатор.Имай предвид че радиатора може да не е изцяло запушен което се оказа при мен.Започни с термостат пък после се прехвърли на радиатора.Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега на старата д15-ка имах същия проблем.Тогава смених термостат и се пооправиха нещата,но в крайна сметка се оказа радиатор.Имай предвид че радиатора може да не е изцяло запушен което се оказа при мен.Започни с термостат пък после се прехвърли на радиатора.Успех

Благодаря колега, от такова мнение имах нужда :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как са несъществуващите тръби, колега? :D

Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допуснал съм сериозна грешка, втората тръба която пипах излиза от долния край на радиатора. Извинявам се много за обръркването, значи температурната разлика е в горната и долната тръба и парното доста бързо загрява. Според втори майстор вече най-вероятно става дума за частично отварящ термостат. Някой друг да има идеи?

Редактирано от honda_lv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата е - сменяй!Парното духа жега, нали?Точно това водно съединение отдолу прави връзката на големия кръг и на главата е директно към термостата.Написал съм ти марка, вземи и гумената гарнитура на термостата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се намеся и аз между шамарите, но аз имах същия проблем и се оказа водната помпа. Не я бях сменял откакто съм купил колата (тогава си нямах понятие, а нямаше и кой да ми каже, че има неща освен маслото, които трябва да се сменят или погледнат поне). Беше останала една от многото лопатки. Прилагам снимков материал:

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение.

 

Липсващите лопатки идея си нямам къде са отишли ;)

Редактирано от martjo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може да е и капачката на радиатора.ако не и работи клапана хвърля пара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парното духа доста жега да и доста бързичко сгрява колата. Казаха ми, че най-вероятно е термостат, но чакам да намеря един свободен ден да я закарам да ми кажат със сигурност. Капачката на радиатора доколкото разбрах също е слабост на тези коли, а не струвала много 7-8 лева и се замислям дали и нея да не я сменя направо :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи си промивка на радиатора,смени термостата и капачката и си карай спокоино ;) Но ако проблема остане просто не искам аз да ти казвам диагнозата ;):D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах същия проблем, когато колата видеше зор по някой по дълъг баир антифриза завираше и през разширителния съд бълваше пара като гейзер. Смених няколко капачки на радиатора и няколко майстори, ходих на тест за изгорели газове в охладителната системе. Накрая се оказа, че проблема е в отвора на радиатора, била е счупена гърловината, където ляга капачката и фактически не може да уплътни както трябва. Този галфон дето ми продаде колата беше правил някакви магарии за да закърпи положението. Смених радиатора и капачката и сега е добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни за балончета въздух в радиатора и разширителния съд.Аз съм със същите симптоми и сега отварям за гарнитура на главата.Като карам извьнградско няма признаци за прегряване но като спра и хвърля водата. Като работи на място и водата си ври покачва температурата а перката не се включва защото охл течност към датчика е студена/долната тръба/ парното на макс помага да се охлади.Окъсих буксата на датчика за перката и тя си заработи но иначе не включва.Сутринта преди да запаля отворих капачката на радиатора да видя нивото и долях съответно викам си сега ще погледна за балончета.Като завъртях през капачката на радиатора стана шадраван :D добре че не окъпах никого.Това е от мен дано да съм помогнал.п.п.Само за статистиката да отбележа ако някои се чуди колко изкарва Хонда мотор с 9 болта на глвата - 40х.км .На предната гарнитура като стягах се скъса :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа гарнитурата беше. Само че не беше при скъсания болт м-у 1и2 цилиндър а на 4.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при мен скъсана гарнитура при трети цилиндър.Ама преди да стигнем до там се мина през термостати,капачки и прочие..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен пък необяснимо проблема изчезна. Вкарахме я в бокса, доляхме антифриз за сметка на изкипелия и колата заработи перфектно, отваря термостата, перката се включва, водата не кипи, а датчика на таблото не се качва над средата. Предполагам, че най-вероятно е имало въздух в системата и от там е дошъл проблема :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, за да не пускам нова тема, реших да пиша в тази.

Сивик 5-та Д15Б2 на газ, мотора е отварян няколко пъти за гарнитура.

На изкачване, след като задържах трета на по-високи обороти, гръмна от газта, изкочи маркуча на въздуха и се появи цепнатина на гърловината на радиатора, от която хвърли и вода. Наместих маркуча, и продължих така още 100км без проблем. След това обаче започна да покачва температурата. Спрях и казанчето беше пълно над максимума (долях течност до максимума преди да тръгна). Перката не се включваше. Маркучите не се надуха. Изгасих я и след като я запалих не пропуши бяло отзад, както при издухана гарнитура. Прибрах колата на ход, като вързах директен плюс на перката и парното беше включено. Покарах я пак след няколко дни и пак загравяше, но този път включваше перката (без особен ефект). Няма антифриз в маслото и отново не пропуши при запалване. Маркучите са меки. Барбочи в разширителният съд, предполагам, че има въздух в системата, понеже отворих и единият маркуч за антифриза на изпарителя. Входа на радиатора е горещ, изхода е студен. Мисля си, може ли термостата временно да е задържал или да отваря частично? Към момента няма причина да мисля, че е гарнитура (освен барбоченето в разш. съд). Може ли, ако системата не се е обезвъздушила все още да загрява? Нещото, което най-много ме озадачи е, каква връзка има охлаждането с гърмежа в газта? Така или иначе, ще я карам на ремонт, но преди това моля за ваше мнение. Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше отзовали се, но ще споделя хронологично какво се случи и евентуалните изводи.

 

При задържането на високи обороти, газовата връща. Клапата не може да освободи цялото налягане и то рефлектира върху мембраните на изпарителя, което от своя страна надува цялата охладителна система. В резултат на това, на входа на радиатора се образува цепнатина, от която изхвърля част от антифриза. След като спрях и наместих извадения маркуч на входа на въздуха продължих 80 км извънградско каране. Проблем с температурата се получи едва при навлизане в градско. Помислих, че има въздух в системата и развих единия маркуч на изпарителя и изтече доста антифриз (FAIL!). На връщане колата постоянно загравяше, като го отчитам на факта, че е останала без течност. Прибрах я и на следващия ден долях антифриз и запалих. Нямаше пропушване на бяло отзад, както се случва при издухана гарнитура. Не надува маркучите, но барботираше в казанчето при подаване на газ. Или се обезвъздушава системата или пак е гарнитура. След 2-3 доливания стабилизира температурата, спря да загрява и перката се включваше. Сега я карам така, без проблем (да видим до кога). Цялата ситуация на аномалията с температурата ми се струва е, че когато е гръмнала газта и е вдигнала налягане в охладителната система, термостата е блокирал и след като е поизстинала се е наместил. Може и глупаво да звучи, но не и невъзможно. А другият вариант си остава пак гарнитура, или блок или кой знае какво още. 

 

Карам колата вече 6-та година. Мечта ми беше и то точно Д15-ка. Върл фен на японското автомобилостроене съм и едва ли бих карал друго. За тези години, мотора е отварян 3-4 пъти, най вече заради некачествени части. Другото, което няма да си го причиня повече е ш*баната газ. Да! Никога повече. За съжаление живеем в държава в която сме принудени да си унищожаваме автомобилите по този начин. Тъжно но факт. Сори за офтопика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...