Jump to content
Т.Иванов

Високи обороти на празен ход

Recommended Posts

Здравейте! Когато времето стана малко по студено ми се появи този проблем.Паля колата загрява до нормална температура но когато колата е на свободна в движение ми държи 1100 оборота с като спра примерно на светофар оборотите се нармализират.Този проблем се появи след порт на смукателната част и на дроселовата клапа.Двигателя е с интеик и конусен филтър (редовно почистван и смазван)всмукатал от д16з6 също много леко пилнат и дросела също е с увеличен диаметър.... Колата и прави този проблем само на студено и в движение.Миналата зима беше така,лятото всичко беше нормално. Помагайте!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде точно по дроселната клапа си го направил този порт? Ако дросела затваря на пълно при одпуснат педал на газта и съответно клапана за въздуха на празен ход работи коректно не би трябвало да имаш проблеми при ниските обороти.

Редактирано от martins

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен няма какво да ти се помага и при мен е така предполагам че и при повечето ще е така. Карай и бъди спокоен! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А tps калибровахте ли го да в стойностите на крайно отворена и затворена дроселова клапа?Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако имаше нещо то шеше да го прави на топло и на студено! Той пише че преди зимата пак било така лятото не и пак зимата така... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:lol: колега, да си чувал за автоматичен смукач?
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дроселовата клапа си затваря перфектно до нея не е пилено само в началото за да стане на конус,чел съм че доста колеги се оплакват от този проблем с оборотите,но лично мене мн ме дразни и искам да го оправя интересното е защо като е топло не го прави а само на студено и когато колата е в движение....в покой оборотите се нормализират.....

Редактирано от Т.Иванов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А tps калибровахте ли го да в стойностите на крайно отворена и затворена дроселова клапа?Публикувано изображение

 

Прощавай за невежеството но ТПСа каде се намира и какво ще рече калиброване(вид настройка или...)?

Иначе по него нищо друго не съм бутал освен това което съм описал е единственото...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TPS-а ти е онази черна джаджа, намираща се на самия дросел, която на болтчетата отгоре няма прорези, с помощта на които да ги отвиеш тея болтчета и да си свалиш TPS-а. Той ти е точно фиксиран от завода и затова са му приложили такива болтчета, че да не можеш да го разместваш. Ако си си чистил основно дросела и си правил прорези на тея болтчета без да си белязал положението на TPS-а и после си го монтирал на око, много вероятно е оттам да ти идва проблема. Също така проблема може да се е получил, ако си размърдал болтчето, което фиксира дросел клапата от долната страна на дросела.

След като си със смукател от Z6, то като погледнеш мотора отпред, TPS-а ти се пада отзад на дросела.

Малко инфо: Цък

Ето това представлява:

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TPS-а ти е онази черна джаджа, намираща се на самия дросел, която на болтчетата отгоре няма прорези, с помощта на които да ги отвиеш тея болтчета и да си свалиш TPS-а. Той ти е точно фиксиран от завода и затова са му приложили такива болтчета, че да не можеш да го разместваш. Ако си си чистил основно дросела и си правил прорези на тея болтчета без да си белязал положението на TPS-а и после си го монтирал на око, много вероятно е оттам да ти идва проблема. Също така проблема може да се е получил, ако си размърдал болтчето, което фиксира дросел клапата от долната страна на дросела.

След като си със смукател от Z6, то като погледнеш мотора отпред, TPS-а ти се пада отзад на дросела.

Малко инфо: Цък

Ето това представлява:

Публикувано изображение

 

Tps-a не е свалян колега.А защо го прави само на студено тпса ли е датчика който определя оборотите за свободния ход?

Според мен за да ми кача оборотите когато съм в движение и на ги нормализира когато съм спрял може ли да се дължи на входящия въздух все пак всички отворипо смукателната част са портнати!Единствената връзка която намир е тази с входящия въздух,но какво точно се е променило при портването не ми е ясно ......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Когато времето стана малко по студено ми се появи този проблем.Паля колата загрява до нормална температура но когато колата е на свободна в движение ми държи 1100 оборота с като спра примерно на светофар оборотите се нармализират.Този проблем се появи след порт на смукателната част и на дроселовата клапа.Двигателя е с интеик и конусен филтър (редовно почистван и смазван)всмукатал от д16з6 също много леко пилнат и дросела също е с увеличен диаметър....

Колата и прави този проблем само на студено и в движение.Миналата зима беше така,лятото всичко беше нормално.

ПомагайтеПубликувано изображение

 

При нас, фабрично е така. Когато колата се дживи се поддържа 1100 оборота за да има по добре ускорение при включване на скорост. Когато се спре, след 2 сек оборотите падат на 840. Има един пин 15 му викат, който взима сигнал от ABS централата. Ако го отрежеш, оборотите се заковават на 840 и комфорта изчезва.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен със момчето с алфата ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Здравейте!

Когато времето стана малко по студено ми се появи този проблем.Паля колата загрява до нормална температура но когато колата е на свободна в движение ми държи 1100 оборота с като спра примерно на светофар оборотите се нармализират.Този проблем се появи след порт на смукателната част и на дроселовата клапа.Двигателя е с интеик и конусен филтър (редовно почистван и смазван)всмукатал от д16з6 също много леко пилнат и дросела също е с увеличен диаметър....

Колата и прави този проблем само на студено и в движение.Миналата зима беше така,лятото всичко беше нормално.

ПомагайтеПубликувано изображение

 

При нас, фабрично е така. Когато колата се дживи се поддържа 1100 оборота за да има по добре ускорение при включване на скорост. Когато се спре, след 2 сек оборотите падат на 840. Има един пин 15 му викат, който взима сигнал от ABS централата. Ако го отрежеш, оборотите се заковават на 840 и комфорта изчезва.

 

 

Разбирам но при мен не е било така винаги.Като монтирах колектора без да правя портове си карах така 2 години някаде и всичко си беше нормално зиме лете все на 750 800 оборота си заковаваше без колебания.Това което се е получило сега за мен не е нормално и си ме дразни и търся вариант как да го отстраня.Ако винаги си е била на 1100 няма проблеми,но за мен този нов симптом си е знак за проблем и искам да го отстраня!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако след като заковеш на място и преброиш до 3 оборотите падат до нормалните, то значи всичко е наред ;) И просто преди не си обръщал внимание на това нещо. И да зимата държи около 1100 а лятото към 950-1000 до като си в движение :ph34r:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже към 1250 отиват при мен.Случаят е подобен след заиграване :rolleyes: със смяна на глава и чипосване и при мен се вдигнаха оборотите .По сфетофарите падат до 825-850 , както и като я паркирвам зад блока. Но не винаги това става толкова бързо както казва колегата да броя до 3.И аз съм сигурен, че преди това си падаха доста рязко и отчетливо на 850 веднага щом пусна газта независимо дали съм в движение или не. Не знам аз си мисля, че при самото тунинговане се променя нещо.Така ще караме то и без това рядко се кара на свободна :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако след като заковеш на място и преброиш до 3 оборотите падат до нормалните, то значи всичко е наред ;) И просто преди не си обръщал внимание на това нещо. И да зимата държи около 1100 а лятото към 950-1000 до като си в движение :ph34r:

Колега няма как да се съглася :) винаги ги следя тези неща и съ повече от сигурен че лятото всичко беше нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже към 1250 отиват при мен.Случаят е подобен след заиграване :rolleyes: със смяна на глава и чипосване и при мен се вдигнаха оборотите .По сфетофарите падат до 825-850 , както и като я паркирвам зад блока. Но не винаги това става толкова бързо както казва колегата да броя до 3.И аз съм сигурен, че преди това си падаха доста рязко и отчетливо на 850 веднага щом пусна газта независимо дали съм в движение или не. Не знам аз си мисля, че при самото тунинговане се променя нещо.Така ще караме то и без това рядко се кара на свободна :D

Да колега нещо се е променило но защо само зимата?Кой датчик мери и казва да покача оборотите?Верно че не е кой знае какъв проблем,но лично мене мн ме дразни и ми се иска да си реша проблема.......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи при мен се случи така, че горе долу към октомври месец сменихме главата с витекова. После стана студено ,падна и сняг и затова не мога да кажа лятото как ще бъде.При мен промяната е ,че бърникахме в компютъра (чип+ витек контролер), от дросела откачихме маркуча за картерната вентилация който влиза в тръбата за въздуха ,а също и изолирахме затоплянето на дроселовата клапа. След тези няколко операции оборотите станаха както ги описах в предния пост.Предните години не бяха така нито зимата нито лятото(обаче с оригиналните части и настройки на колата). Сега мисля да сменям и всмукател и дросел по голям и затова не си давам зор да го търсим този проблем с високите обороти.А и щом от няколко места чувам, че при други колеги това е нормално явление ,може и така да остане .Все пак ако намериш отговор някой ден може да ми драснеш някой ред ако ще и на лични да е. Ех, ако не забравиш де ;)

Редактирано от 4ushi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи при мен се случи така, че горе долу към октомври месец сменихме главата с витекова. После стана студено ,падна и сняг и затова не мога да кажа лятото как ще бъде.При мен промяната е ,че бърникахме в компютъра (чип+ витек контролер), от дросела откачихме маркуча за картерната вентилация който влиза в тръбата за въздуха ,а също и изолирахме затоплянето на дроселовата клапа. След тези няколко операции оборотите станаха както ги описах в предния пост.Предните години не бяха така нито зимата нито лятото(обаче с оригиналните части и настройки на колата). Сега мисля да сменям и всмукател и дросел по голям и затова не си давам зор да го търсим този проблем с високите обороти.А и щом от няколко места чувам, че при други колеги това е нормално явление ,може и така да остане .Все пак ако намериш отговор някой ден може да ми драснеш някой ред ако ще и на лични да е. Ех, ако не забравиш де ;)

Нямаш проблеми Колега само да реша проблема :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги хайде няма ли някой с една гениална идея която да ми вкара колата в граници

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги един жокер ми излезна днеска :) Значи когата карам поинерция на парно на топло оборотите са 1100-1200,а когато обърна парното в положение студено всичко е нормално.... Ето го и въпроса ми ЗАЩО?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговора е според мен , че когато се движиш , особено в студено време , колата се охлажда.Лятото не го усещаш но зимата при 0 градуса е друго.След като се охлажда ти пада и температурата.Можеш да погледнеш датчика в колата какво сочи , почти съм сигурен.Ако си забелязал на място когато работи колата , докато не стигне работна температура си държи високи обороти.Като паднат на 850 или колкото ти държи твоята всичко е окей , стрелката ти сочи малко под-средата т.е стигнал си работна темп.Тръгваш , пускаш парното на топло , навън е -5 , караш с 50-60 и колата се охлажда , температурата пада и оборотите се качват малко.Съвсем нормално е ако не ти работи коректно термостата или я ръчкаш прекалено студена и незагряла.Пример с моята ще ти дам.Имах проблем с термостата т.е не работеше и в колата яко студено.Лятото няма как да го усетиш.Сега като станаха ниски температурите , чакам си спокойно да си вдигне темп , тръгвам и пускам парното на топло и какво става ? Еми на светофара оборотите са 1200 а температурата на датчика в колата е паднала кажи речи до долу.Смених термостата , знаех че е от него ( благодаря на Иво " prelude " за което ) и сега всичко е така , както трябва да бъде.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...