Jump to content
tazzz

Прелюд H22A загрява от време на време

Recommended Posts

Привет на всички!Преди няколко седмици смених стария H22A5 с H22A JDM защото А5-цата сдаде багажа. След смяната забелязах, че колата загряваше над нормалното. Не говорим обаче стрелката да е постоянно над половината, а само от време на време. След 15-20 мин шофиране в София, когато примерно спра на светофар, стрелката започва да се вдига. Стига 2/3 от показателя. След като тръгна се връща на място. Известно време е ок, после пак същото. И така до следващия ден.Понеже изпускателния колектор опираше в картера го отдадох на него. След няколко дни този проблем беше решен, но колата продължи да загрява. Тогава си казах, че може да има нагар в двигателя (беше стоял доста преди да го монтират) и затова източих антифриза и го смених с нов. Стария (който беше на седмица примерно) беше доста зле. Покарах така няколко дни докато пак се появи "симптома". Отново смених антифриза. Беше вече по-бистър, макар и не съвсем.Колата не губи вода и е добре обезвъздушена, парното работи нормално. Водната помпа не е нова, но с предишния двигател работеше ок и смятам, че е читава. Вчера взех нов термостат и довечера ще го сменя, за да елиминирам и това. Мислех да мия радиатора, но със стария двигател проблеми нямаше? А и не ми се събира отново антифриз. Да пипам ли някой от 2-та датчика за температурата? Може ли да е заминала гарнитурата, без да губи вода?

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перката работи ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да перката се включва, както на място, така и в движение (смисъл като карам и като спра на светофар или някъде).

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси... моя изстива незнайно по каква причина, този загрява по същята... :DТермостата ако не отваря то радиатора ще седи студен.Водната помпа ако няма достатъчно голям дебит заради нея може да позагрява...Температурния датчик трябва да се намира от левия край на мотора(като застанеш пред колата) и е само с едно кабелче и е монтиран на главата. Този датчик е за уреда на таблото(понеже има още няколко - за ECU-то, за перката и тн..)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако правилно сьм те разбрал,колата загрява като е на място по сфетофарите и в движение се охлажда. Ако е така значи вентилаторите несмогват да охладят радиатра . Вьзможни причини са задрьстени пити на радиаторите според мене. Можеш да пробваш да ги промиеш както са на место. Ти по инсталацията на перките не си променял нещо за да вьртят на обратно?  Трябва да загледам на мойта дали се вкл. идвете перки заедно или само едната. Чакаме да кажеш след смяна на термостата дали има промяна.П.с А какво здаде багажа А5-цата че ми е интересно защото и аз сьм с такьв двигател?

Редактирано от mom4i74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен с F20A4 се включват мисля че и 2те перки като е на място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата е проблема. Смени го и ще се оправи!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На сестра ми Маздата (1.5, 16 капачки) имаше същите симптоми и се оправи след смяна на водната помпа. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по намирисва ми на гарнитура,а дано да е термостат че ти доста препати:rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен с F20A4 се включват мисля че и 2те перки като е на място.

Едната перка е за климатика!Знам го защото аз нямам климатик и имам само една перка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се вкл.двете перки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи не ми остана време да сменя термостатът, защото исках първо да сваря новия, да видя дали е ок. Взех TAMA, уж Made in Japan, мина теста и довечера ще го монтирам.

 

Сега...

 

@ mom4i74 - питите не би трябвало да са зле, защото със стария двигател нямаше никакъв проблем и то лятото на едно +15 градуса отгоре, проблемът дойде с новия двигател. При мен се включва само едната перка, другата е за климатика.

А5-цата прегря в четвърти цилиндър (този най-далече от водната помпа и откъм скоростната кутия) на лъв завой на магистралата на 15 км. от Пловдив с доста висока скорост (220+). След това колата се кара с тропащ двигател около 20 км, което я довърши. Въпреки, че при тази скорост и да беше спряла веднага, пораженията щяха да са големи. Абе охлаждането на H22 е доста зле, но аз съм и със Sport Shift и само 4-ри скорости, просто и дойдоха много оборотите. Споко, ръчките са по-здрави :)

 

@ Mkilla - само едната перка брат...

 

@ Sebulba, Трънчо - а дано да е само това, ще видим довечера.

 

@ xatamoto - водната помпа беше ок със стария двигател.

 

@hienata - и моите притеснения са такива, вас не съм ви забравил, само да оправя колата и ще дойда.

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Garfi , знам че едната е за климатика :)) Казвам ти колко въртят като стигне определена температура.Когато сменях радиатора в Юби Ко , точно това забелязах , че при достигане на работна температура и трябва да се включи перката , въртят и 2те.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвьржадавам и аз за това че и при мен се вкл и двете перки без да е вкл. климатика. Пак повтарям че ако в движение е ок темперетурата а загрява само на място значи проблема трябва да е в радиатор или перките. Забележи като загрява на место на малки обороти дали ще се охлади ако подадеш газ и да дигнеш оборотите. Ако се охлади при по високи обороти на место значи е паднала производителноста на помпата и намалки обороти несмогва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали е възможно от нагара в двигателя да се е затлачила помпата? И да и е паднал дебита? Дали може да се изчисти с добавка за промиване? Не ми се ще да свалям сега помпа, тъкмо е сглобено всичко...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е възможно!Какъв нагар там?Смени ли термостата? :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tazzz, ти сам казваш, че предишния двигател е прегрял. Тогава, защо проблема де се е появил с новия двигател?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених термостатът, но съм карал малко, за да видя разликата. Стрелката обаче залепва май доста по точно на малко под средата, където трябва да си бъде.

 

garfi старият прегря с 240 км/ч, когато има брутално охлаждане от скоростта, а не на светофар както сега ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре поне , че маслото сте сменили , като сте сменяли мотора.Само не ми е ясно, защо не се сменят всички консумативи при смяна мотора, за да не се чудите после, откъде изгрява слънцето.....Един водна помпа не сменил, друг термостат, трети свещи, четвърти решил, че обтегача си е перфектен.да е скъп термостата , не съм забелязал...Сега ако мислиш, че главата не е мръднала от вдигането на температурата, най-вероятно ще се разочароваш.

Редактирано от Staykov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменено е абсолютно всичко - масло на двигателя, масло на кутията, ремъци, свещи, и т.н. При 1500 лв разход за двигател и 1000 лв разход за работа, не може да се рискуват консумативи. Водната помпа е сложена от стария двигател, защото беше сменяна съвсем на скоро. Само термостатът не е сменян, което може би е грешката. В момента колата не загрява.Пак питам. Водата на колата не мърда, седи си абсолютно точно и в радиатора и в казанчето. При този вариант, може ли да е зле гарнитурата или да е крива главата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем с гарнитурата и главата.Парното щом работи нормално - караш и пееш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменено е абсолютно всичко - масло на двигателя, масло на кутията, ремъци, свещи, и т.н. При 1500 лв разход за двигател и 1000 лв разход за работа, не може да се рискуват консумативи. Водната помпа е сложена от стария двигател, защото беше сменяна съвсем на скоро. Само термостатът не е сменян, което може би е грешката. В момента колата не загрява.Пак питам. Водата на колата не мърда, седи си абсолютно точно и в радиатора и в казанчето. При този вариант, може ли да е зле гарнитурата или да е крива главата?

Не е гаранация тук момента е доста тънък и трябва да се внимава и наблюдава доста време за да спиш спокоино аз карах 2 години с ..издухана гарнитура и то симптомите ми бяха губеше по малко антифриз.. !.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Било е малко..., станало е повече и как разбра, че проблема е там - затри се парното ли??? :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостат!Оказа се, че стария не че не работи, но отваря само до половина и то по-късно :) За момента всичко е наред, вода не харчи.Направи ми впечатление, че изобщо не ми се наложи да доливам вода след първоначалното наливане след смяната на антифриза (понеже с термостата смених и антифриза пак).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...