Jump to content
lookcho

намаляне обема на двигател

Recommended Posts

Както писах в една друга тема, ме интресува дали някой няма идея или представа как да намаля обема на определен двигател, при положение че наличния колянов вал е с най-малкия възможен ход и няма пари за къстъм ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С по-дълги биели! Примерно B16B всъщност си е B18C само че, с по-дълги биели и вала е с по-голям ход и е редуциран до 1600 кубика!Ще е добре да кажеш и какъв е двигателя за да можем да измислим вариянти! :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

как точно по-дългите биели ще намалят обема ? и както казах няма друг вал - вала е един ...говоря чисто хипотетично

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, ти пък сега, как точно... явно смяташ, че не може. Аз не съм физик, нито тунер, но простата логика следва да покаже, че с по-дълги биели се намалява горивната камера. Ходът на буталото при най-долно положение оставя последното по-високо от нормалното, следователно обемът на горивната камера е по-малък. Физически блокът остава същия, но мястото, в което можеш да натъпчеш 1600 кубика вече е 1500 (примерно). Аз така си го обяснявам, може да греша тотално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах в една друга тема, ме интресува дали някой няма идея или представа как да намаля обема на определен двигател, при положение че наличния колянов вал е с най-малкия възможен ход и няма пари за къстъм ...

Няма много варианти. :rolleyes: 1. Да смениш вала с друг - по-малък ход на буталото.2. Да сложиш ризи с по-малък диаметър.Май е това...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С по-дълги биели намаляш обема на горивната камера, работния обем си остава същия. Буталото може да стои 2мм по-високо в ДМТ, но и ще надстърча 2мм в ГМТ.п.с. тия 2мм са чисто хипотетични, просто за нагледност.п.п.с. Хмм, според ТОВА тука, работния обем се мери когато буталото е в ДМТ, а не разликата в обемите м/у ДМТ и ГМТ. Колко е вярно незнам, ама ако е така.... по-високи бутала?

Редактирано от Player101

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако приемем "проверката я правят като измерят обема на ГМТ и тоя на ДМТ и от втория извадят първия ... обема се мери с масло ..." за вярно, значи биелите не правят никаква разлика, както и буталата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, ти пък сега, как точно... явно смяташ, че не може. Аз не съм физик, нито тунер, но простата логика следва да покаже, че с по-дълги биели се намалява горивната камера. Ходът на буталото при най-долно положение оставя последното по-високо от нормалното, следователно обемът на горивната камера е по-малък. Физически блокът остава същия, но мястото, в което можеш да натъпчеш 1600 кубика вече е 1500 (примерно). Аз така си го обяснявам, може да греша тотално.

Това е така, но ще имаш малък проблем при ГМТ ако валът си остане същия :) Без вал май няма как да станат нещата.Каква е идеята на тази операция? Обикновено всички искат да правят обратното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

V = Pi*R*R*H*N

R = Bore/2

H = Stroke

N = 4 цилиндъра

 

V = Pi*(Bore/2)*(Bore/2)*Stroke*N

 

нека заместим:

D16Z6

* Found in

o 1991-1992 Honda civic si

o 1992-1995 Honda Civic EX, EX-V and SI

o 1992-1995 Honda Civic ESi (European Market)

o 1993-1995 Honda Del Sol Si (US)

o 1993-1995 Honda Del Sol ESi (European)

+ Displacement : 1590 cm³

+ Bore and Stroke : 75 mm X 90 mm

+ Compression : 9.2:1

+ Power : 125 hp (93 kW) @ 6600 rpm & 106 ft·lbf (144 N·m) @ 5200 rpm

+ Redline : 7300 rpm

+ Fuel Cut : 7411 rpm

+ Valvetrain : SOHC VTEC

+ Fuel Control : OBD-1 MPFI

+ Head Code : P08

+ ECU Code : P28

V = 3.1415*(75/2)*(75/2)*90*4 mm³

V = 1590431,2808798328269717132127852 mm³

V =~ 1590cm³

сега ако прочетем в honda tech всички d16 имат един и същ обем без значение от обема накамерата, компресия и други фактори ...

 

следващото нещо е, че ние го наричаме обем, но то е отместване(displacement) и представлява обема отместен от буталото по дължината на неговия ход ...

хм, намерих дефиниция и уравнение то съвпада ... http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_displacement

 

 

 

и така - хода се определя само от коляновия вал и при даден вал е константа, освен ако вала не е се измести от оста на цилиндъра, което в случая не обсъждам ..

остана диаметъра ... т.е. по-малки ризи и бутала ... тука идва проблема, че това няма да се хареса на главата ...

 

един такъв въпрос( но само към хората, които разбират за какво говоря ) , ако предположим, че се ползва глава от д16з6 върху по-тесни ризи и се направят засеци върху стената на цилиндъра, така-че клапаните да не се блъскат, колко дълбок може да е тоя засек преди сегментите да започнат да закачат там ?

ще дам пример - гони се обем 1.17, коляновия вал е от д13, т.е. с ход:76 mm => диаметъра на цилиндъра трябва да е от порядъка на : 70mm

сгъстяването може да се свали до 8:1 или дори надолу ...

та въпроса е колко разстояние има от горния ръб на буталото до първия семент и какво е това бутало дето да е 70мм и да пасне на Д16 бутален болт ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тази цялата операция обороти ли гониш? Защото ако е така има по-лесен филм. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не, обемявно ще са ризи и бутала ... само да намеря какви бутала сега

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще турбинираш ли та гониш точно тоз обем ? и ако е така ако се смени правилника с друг коефицент ще е зле Сещам се за бутала от мотоциклет болта се оправя с бронзови втулки с тях може да се варира и да се променя височината на буталото за да се постигне степента !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

степента може да се постигне с рязане от блока, това май не е сериозния проблем ... а правилниците в световен мащаб са така мисля ... иначе наистина става кофти ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време гледах един проект на една Силвия S15, сложиха и по къси биели и срязаха блока с около 3-4 см в резултат на което двигателя са развърташе ужасно бързо предполагам и ти гониш нещо такова ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не, ако беше така щях да търся сериозен мотор и нямаше да намалям обема ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да съм на погрешен път .Но , начина за мен е или бутала или биели и в двата случая пилене на блока .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

обема се определя единствено от хода на буталото (колянов вал) и диаметъра на буталата (цилиндрите) формулата по която може да си пресметнете обемчетата е Пи X Rквадрат X хода на буталото X 4ще сметнем на едно Б16 кубатурата. Диаметър на буталото 81мм. ход 77.4.или 3.14 Х (4.05Х4.05)Х 7.74 Х 4=1594.5592 кубически сантиметра:) дано съм бил малко полезен

Редактирано от yajo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

идеята ми е следната бутала с по ниски чела или по точно .Разтоянието от центъра на биелния болт до челото на буталата да е по малко ,като на моторите както беше споменато вече.

 

Публикувано изображение

 

Или по къси биели но и в двата случая пилиш блока .

 

П.П абе са па що измисли бре :blink: ,и тебе те хапе кучето :D яко :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да съм на погрешен път .Но , начина за мен е или бутала или биели и в двата случая пилене на блока .

 

Грешен път!

Както е казано по-горе - обема се определя от хода и диаметъра - биелите не помагат за намаляване на обем.

Интересно е какво е замислил автора на темата. ;)

Компресионната височина също не намалява обем.

Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както бях написал B16B си е намален вариянт на B18C! Това е постигнато с по-дълги биели (142.3mm при B16B и 137.9mm при B18C) като и вала си е същия като на B16A ... така стават нещата, онея там не ядат боб! :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

 

Нещо си в грешка,дължината на биелата играе роля само за степента на сгъстяване.Ето формулата за обем на двг:

Diplacement= пи/4 * bore^2 * stroke * numb. of cyl.

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест с по-дълги биели няма да спадне кубатурата? :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само степента на сгъстяване ще се промени,представи си биелата как е закачена за к.вал и какво става при ГМТ и ДМТ, изместеният обем остава същият просто ще имаш повече/помалко "място" до клапанаps.ако сложиш твърде дълга биела има опасност да праснеш клапана,т.е piston to valve clearance няма да го има...

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както бях написал B16B си е намален вариянт на B18C! Това е постигнато с по-дълги биели (142.3mm при B16B и 137.9mm при B18C) като и вала си е същия като на B16A ... така стават нещата, онея там не ядат боб! :P

 

Нещо и тук си в грешка! ;)

В16В - 1595 куб.см., диаметър на буталото - 81 мм., ход - 77,4 мм.

В18С - 1797 куб. см., диаметър - 81 мм., но с ход - 87,2 мм.

 

Какъв намален вариант и кой не яде боб? :D

Коляновият вал на единия мотор няма прилика с другия и с различни биели колегата murdera ти е написал какво се променя.

Наблягай на четене и намали писането!

 

Успех! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"като и вала си е същия като на B16A"Не го ли прочете?Какъв е хода на вала на Б16А я прочети?http://www.youtube.com/watch?v=nidwa7IIgl4В края на тоя клип си преведи какво казват ...Успех!

Редактирано от Doomwisher

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

downsized имат предвид кубатурата. Блока е същият, заради това сравняват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест с по-дълги биели няма да спадне кубатурата? :o

Клипчета ли ще гледаме?Ти кои ДВГ сравняваш?Фурнаджийските лопати се въртят на две страни. :lol: П.П. Ако обичате - не ми трийте мнението, моля!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно в тази тема мисля че е крайно ненужно да се трие каквото и да било !

 

От тва не моо ли се ползва нещо?

D12A

Found in:

1988-1991 Honda Civic & City GG G-Mark Special (Japanese Market)

Displacement : 1,237 cc (75.5 cu in)

Bore and Stroke : 72.0 mm × 76.0 mm (2.83 in × 2.99 in)

Compression : 9.5:1

Power : 63 hp (47.0 kW, 63.9 ps) @ 6500 rpm

Torque : 65 ft•lbf (8.99 kg/m, 88.1 Nm) @ 4000 rpm

 

Илийка имам на 74 мм бутали ма неам и идея дали ще ти свршат работа :( .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извода е един евтин тунинг няма. Колега ако си мислиш че ще направиш бегачка без пари няма как да стане. :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извода е един евтин тунинг няма. Колега ако си мислиш че ще направиш бегачка без пари няма как да стане. :cool:

То на него му е доста отдавна ясно тва ти земи пиши нещо по темата !!! :dry:Още три!
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах в една друга тема, ме интресува дали някой няма идея или представа как да намаля обема на определен двигател, при положение че наличния колянов вал е с най-малкия възможен ход и няма пари за къстъм ...

Колега, много ограничения в тази задача... Малко теория и от мен: 1. При така съдалата се ситуация, само по малък диаметър на буталото те оправя. Което значи цилиндрови втулки /ризи/ и бутала. Едва ли е по евтин вариант от колянов вал. 2. Относно теоретичните правила- двигателите с по къс ход на буталото, по принцип са по високооборотни. За бензиновия мотор това значи по- висока мощност. Затова е желателно коляновия вал да осъгурява по- къс ход. Ще се развърта разбира се и по- бързо, но това зависи и от маховика. По дългия ход на буталото осигурява по висок въртящ момент- нещо необходимо при силовите машини, но не и за състезателни автомобили. 3. При наличието на блок, изискващ колянов вал с по дълъг ход /говориш за D16- което значи 90мм или 84,5мм/, без пилене на блока няма да стане/ иначе ще се обезмисли степента на сгъстяване, ще стане нищожно малка/. 4. На прав път си- 1170 куб. сантиметра със 76 мм ход на буталото ще постигнеш с бутало и цилиндрови втулки 70- 71 мм. Което за D16 с диаметър 75 мм, намаление с 2,5 мм в радиус, т.е. от страна на цилиндър. Не мисля че ще повлияе на хода на клапана- едва ли ръба цилинровата втулка ще застане на пътя му. И дори да се окаже че трябва да се пили блока по пътя на клапана, смятам че ще е нищожно и този ръб ще е доста по горе от първия комперсионен пръстен на буталото. 5. Буталата не ги ли продават по принци с буталния болт? 6. Степента на сгъстяване колкото по висока, толкова по добре- пишеш за 8. Не е ли малко? по- добре 10- 10.5. Извинявам се за подробния текст, но виждам че май ще е от полза на всички! Степента на сгъстяване представлява съотношението на работния обем, към обема на горивната камера. Колкото е по висок коефицента- толкова по добре. Това обаче влече риска от самозапалване на гориво- въздушната смес в цилиндъра при работа и дори по- лошо- появата на детонационно горене. И само 98- 100 октана и нагоре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

junker, може ли въпрос? Понеже видях, че пишеш за степента на сгъстяване - повече е по-добре. Какво представлява точно, смисъл как се отразява изобщо? При турбо 10-10.5 ли трябва да се гони?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да отговоря вместо колегата,при турбо сетъп,хондите ги правят ~9:1,може и 8.5:1,но колкото повече разреждаме,толкова по-слаби low-end ше има колата,както и времето за тръгване на турбината(повече С.наС.,по-рано тръгва,но тук има още доста фактори,които влият на така наречения spool time)но за сметка на това ще може да понесе по-голям боост нагоре.При 10.5:1 при някои коли ще счупиш мотора дори на мн.малък боост.При хондовите мотори слагат турбо на 10.0-10.5:1 ,но надува е от рода на ~0.3 bara.Естествено някой ще каже,че може и повече надув,да това е така,но няма гаранция колко ще изкара колата,я диното + 1000км, я само диното...пс.има и хондови мотори дет понасят повече боост на стокова карантия,бях гледал един луд H23vtec 9,3:1 сток блок,сток глава на 1бар T3/T4 50 trim ~300 whp беше изкарал...ест като се счупи веднага е готов с кованите бутала и тн. :)

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Извода е един евтин тунинг няма. Колега ако си мислиш че ще направиш бегачка без пари няма как да стане. :cool:

 

То на него му е доста отдавна ясно тва ти земи пиши нещо по темата Публикувано изображение:dry:

 

Още три!

 

Колега невиждам за какво се заяждаш пиша си точно по темата за разлика от повечето колеги. Автора на темата е написал нещо много важно в края на поста, Няма да го копирам ще ти отсава удоволствието само да го прочетеш :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така! колегата преди мен е отговорил отчасти на това което щях да напиша аз! Сега нямам много време, ще е изгонят от работа! Малко по- късно, хем ще прояеря накои работи, но с две думи- когато си играеш да къстъмваш вече готов мотер, много е вероятно да го претовариш счупиш/Добро утро :) май открих топлата вода :)))/ Сега сериозно: Много често се бъркат понятията степен на сгъстяване и компресия. 1. Степента на сгъстяване е константа за един мотор и се променя само с обема на горивната камера. Сега ще разгледаме само един цилинндър, зашото при другите е аналогино. Обемине които формират пълния обем на всеки цилиндър e обема на горивната камера + работния обем /по- рано споменат displacement- от англйиски- изместване= пXr2XH/. Степента на сгътяване доколкото помня, нямам време да проверя е отношението на пълния обем/дали не беше работния :huh: / на цилиндъра към обема на горивната камера.2. Компресията /налягането на газовете в края на сгъстяването/на мотора е пряко свързана разбира се със степента на сгъстяване- колкото по висока толкова по- добре, но това е само единия от факторите. Вторият е коефицента на напълване на цилиндъра. Ако приемем работния обем на цилиндъра за единица- 1 за атмосферните двигатели той е почти винаги под 1- около 0,85. така при по вискока степен на сгъстяване ще компенсираме по слабото напълване и ще се осигурят по добри условия за горене... ..... ИИИИИИ ето идва ТУРБОТО- то всички знаем създава над налягане в цилиндъра и вкарва доста повече гориво въздушна смес/про дизелите май само въздух :blink: / Така отпада необходимостта от по висока степен на сгъстяване на мотора. дори напротив. При комбинация от двете ще се получи страхотно нялагане в цилиндъра, особено при изгрянето на горивото. Тка разбира се получаваме желания ефект за по- голяма сила, НО натовраването на частите в мотора става неимоверно по- голям= на счупване. Следва варианта да го направим по- здрави- но ако нямаме достатъчно ресрс т.е. парички, това значи- по- здрави= по- тежки !!! Неприемлив вариант- По-тежки по бавни/айде пак да са напрая на умен- по- инертни/- не се приема, както писах за бензиновите мотори е важно да имат по- големи обороти,от които да вадят мощността си. Уфффф сега направо съм изгонен вече...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извода е един евтин тунинг няма. Колега ако си мислиш че ще направиш бегачка без пари няма как да стане. :cool:

нямам нужда от такива подсказки ... имам награда по темата :lol:

1. При така съдалата се ситуация, само по малък диаметър на буталото те оправя. Което значи цилиндрови втулки /ризи/ и бутала. Едва ли е по евтин вариант от колянов вал. 2. Относно теоретичните правила- двигателите с по къс ход на буталото, по принцип са по високооборотни. За бензиновия мотор това значи по- висока мощност. Затова е желателно коляновия вал да осъгурява по- къс ход. Ще се развърта разбира се и по- бързо, но това зависи и от маховика. По дългия ход на буталото осигурява по висок въртящ момент- нещо необходимо при силовите машини, но не и за състезателни автомобили. 3. При наличието на блок, изискващ колянов вал с по дълъг ход /говориш за D16- което значи 90мм или 84,5мм/, без пилене на блока няма да стане/ иначе ще се обезмисли степента на сгъстяване, ще стане нищожно малка/. 4. На прав път си- 1170 куб. сантиметра със 76 мм ход на буталото ще постигнеш с бутало и цилиндрови втулки 70- 71 мм. Което за D16 с диаметър 75 мм, намаление с 2,5 мм в радиус, т.е. от страна на цилиндър. Не мисля че ще повлияе на хода на клапана- едва ли ръба цилинровата втулка ще застане на пътя му. И дори да се окаже че трябва да се пили блока по пътя на клапана, смятам че ще е нищожно и този ръб ще е доста по горе от първия комперсионен пръстен на буталото. 5. Буталата не ги ли продават по принци с буталния болт? 6. Степента на сгъстяване колкото по висока, толкова по добре- пишеш за 8. Не е ли малко? по- добре 10- 10.5. Извинявам се за подробния текст, но виждам че май ще е от полза на всички! Степента на сгъстяване представлява съотношението на работния обем, към обема на горивната камера. Колкото е по висок коефицента- толкова по добре. Това обаче влече риска от самозапалване на гориво- въздушната смес в цилиндъра при работа и дори по- лошо- появата на детонационно горене. И само 98- 100 октана и нагоре.

3. блока очевидно ще се реже, нямада стане с пилене :)4. рпедполагам ,че е така, но трябва да се провери нагледно :)5. не и ако искаш да ги монтираш на биела , за която не са предназначени ...6. всичко си има граници и за високо налягане границата е 8.5-9

Ще си позволя да отговоря вместо колегата,

точно :thumbs1:

Точно така! колегата преди мен е отговорил отчасти на това което щях да напиша аз!

някъде бях започнал една образователна тема, но напоследък нямам време да пиша по нея ... отвори я и допълни каквото се сетиш, че на повечето хора информацията им липсва и им трябва лек жокер ...Фен, това д12 е точно една идея по-дебело от колкото е нужно, а разпределителния вал е съшия като на д13... иначе, понеже съм наясно, че скоро няма да имам пари за тоя проект ще обясня какви са подбудите за тая тема ... Коефициента за приравняване на двигател с налягане към атмосферен е 1.7, което значи, че за клас до 2л в каквото и да е състезание, се иска мотор с турбина до 1.176470588лнаясно съм, че в повечето случаи хората прибягват до двигатели от мотор с подобен обем и резултатите би-трябвало да са по-впечатляващи, но д13-ката си има няколко предимства ... ще ви оставя да пофантазирате върху тях или просто да плувате :Pта ...блок д16 - срязан и с ризи на 70.х мм ( тия ризи са с 2.5мм по-дебели от стоковите и ще стискат много повече налягане)глава, инжекция - въпрос на въображение, наличност и бюджетколянов вал от д13ковани биели за д16ковани бутала на 70ммтурбо сетъп ( тука има много варианти ) на максимално налягане - да се разбира: колкото устиска при първо строшаване минус 0.5 бара и 500 оборота ...сивик 4та или 5та 4х4 или дори по-гадно шатъл 4х4 - това ще съсипва психиката на конкуренциятасега тука хората ще ме заядът за раздатката, но има вариант с качествен буус контролер, налягането да се управлява по натоварване на раздатката ...резултата трябва да може да се опъне на всяка кола в класа ...
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така отпада необходимостта от по висока степен на сгъстяване на мотора. дори напротив.

Мерси, просто не бях съвсем съгласен с изказването:

Степента на сгъстяване колкото по висока, толкова по добре

Иначе теоретично удариш ли 250конски сили на колелата, трябва да си пред всякаква конкуренция с подходящо тегло, задвижване, скоростна кутия и гуми.Рядко има двигатели, с такава мощност на вала в тоя клас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква била работата! Хората професионалисти, а аз акъл съм тръгнал да давам :D ! Че ме и проверяват :). Страшни сте, ако знаех че е такава забава тука, доста преди да мина с Акорда по таван щях да ви навестявам :thumbs1: Браво!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я пак, че не разбрах?

Лукчо няма нужда от твоите обяснения със сигурност.

Колегата Ryuugan ги чатка нещата, но обича да пита / остро /.

А минаващите през таван са такива - не вири носа толкова! :D

Писано е много във форума / не само /, че и стрейнджъра ги знае нещата.

Поздрави! ;)

Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...