Jump to content
tweaker

Honda prelude мнения

Recommended Posts

Здравейте :)От около няколко месеца си търся някаква количка да си купя, та се спрях на хонда прелюд. Искам да ми дадете съвет да взимам ли такава или не си струва. Също искам да попитам как е окачването, стабилна ли е в завоите,скъпа ли е подръжката/данъците,има ли проблеми с двигателя/купето. Абе с 2 думи какви са предимставата и недостатъците на колата. Спрях се на 2,0 кубика ,133 коня, четвърта генерация. Също смятам евентуално ако си взема такава да и сложа ГИ, да сменя броните и по-нататък и по двигателя да пипна.Благодаря предварително.П.С. Не съм от разбиращите затова малко "талибански" съм си задал въпросите

Редактирано от chris_barnes
Редакци� на правопи�ни грешки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ползвай търсачката- има много изписано! Мойто мнение на човек, който кара Прелюд от почти 4 години е, че надали има друга кола, която повече да си заслужава 4-5 хилядите лева, които ще дадеш. Кефа от карането е несравним! Окачването и двигателя са железни. Мойта е на реални 230 000 със сервизна книжка и мога да ти кажа със 100% сигурност, че окачването е заводското, не е пипано и нито хлопва, нито тропва, а карам със 17-ки! Двигателя на тези километри се кара с масло пълна синтетика без да го пипа! Естествено колата се поддържа и се кара внимателно през дупки, но на хубав път обичам да си я изрязвам. Под поддръжка разбирам да се спазват в срок всички предписани процедури в сервиз мануала, тогава можеш да си сигурен, че колата ще ти служи вярно и без никакви проблеми. Единствените характерни и вероятни проблеми се получават от стареенето на ел.системата- студени спойки на главното реле, износване на четките на алтернатора, замърсяване на клемореда и пр., които са лесно отстраними. За мен най-големия недостатък е, че много привлича погледите. Моята 3-4 пъти е надирана безпричинно, това с предишните ми коли не се е случвало! Друго което мота да ти кажа е, че досега за последните 20 години съм сменил над 10 коли от всякъкви марки и това е единствената кола, която карам толкова дълго и с която не ми се ще да се разделя! Пък и ми е интересно кога най-накрая ще се вчупи нещо в нея :D

Редактирано от Tino
Предходно мнение не �е цитира !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моита пък е на над половин милион километра и по окачването единственото са предни шарнири по 20лв единия и тампони отзад,защото скърца.И тампоните не са скъпи.По двигателя нищо не съм пипал освен гарнитури.Върви и с 3 шпилки на капака на клапаните :lol: .Prelude98 това са нещата които ще са ти за смяна след 300 000км.п.п.Карам Прелюд 4, 2.0л, 133коня.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам Прелюд от 6 месеца и .... нямам думи. Уникална кола и не много скъпа за подръжка. Но,наистина привлича доста внимание.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно Prelude дори на тези си години продължава да привлича вниманието на хората. Тази е сигурно десетата тема по този въпрос, само за последните няколко месеца. Аз вече се уморих да хваля Prelude-a. Оставям този път думата на другите. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започвам да се изкушавам вече с тези прелюдиПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много колеги :bow: Още повече ме надъхахте да ви взема прелюд... Само да намеря някакъв по "сгоден" като цена и качество и вече официално ще съм част от вас :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятел,Прелюда е железен отвсякъде,с изключение на едно слабо място.Гният им задните вежди и праговете,на абсолютно всички!Като купуваш гледай внимателно там,вдигни колата на подемник най- добре.Вероятноста всичко да е салата от ръжда е голяма.

Редактирано от Tino
Предходно мнение не �е цитира !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прелюд.....Символ на спортното в Хонда...И любимото ми е да видя дюза за газ на спортна кола...Няма значение,че е ГИ...Убива спортното в която и да е кола.....Казваш,че ще и пипаш двигателя по нататък?Защо,след като искаш икономия от спортна кола?

  • Нагоре 2
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесен избор колега-много здрав автомобил,вече му се радвам 1 година и няма наченки да ми е умръзнал,а напротив :) За периода съм сменял само стартер (на 5я ден от покупката) и консумативи,а се кара здраво градско и извънградско.Аз съм с ГИ и за сега дертове нямам,газта не е за тази кола,ама с тази цена на бенца това ми е избора,а колата си върви,само където ми е близо 100% на далавера .Ако ще караш на газ реглажа на клапаните е задължителен поне на 15 000 км,но и на бенц пак се прави.Минусите са,както казаха поради гумените уплътнения на задните калници се задържа вода и гният (моите са махнати и нямат кафява чума) и малкото място отзад,но все пак това не е ван :)Другото е само кеф и пари за гориво :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е настина страхотна! Ако ти допада вземи си 5та генерация - по-нови са и по-лесно ще намериш запазена бройка.пс: без да се засяга колегата Радо, но по-добре Прелюд на газ, отколкото Сивик на бензин :D :D :D :D :D

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прелюд.....Символ на спортното в Хонда...

:lol::lol::lol::worthy::help:
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе незнам...може и да има силни Прелюди, но не и в стоков вид. Сега взех H22A5 185 hp 5 генерация със Sport Shift...много е мъртва да му се невиди. Незнам как е H22 с ръчки скорости в това купе (над 1300 кг.) но автомата е много недомислен. Във VTEC няма как да се кара, защото предавките са много дълги и се изпуска при всяка смяна, освен ако не чакам до 8100 rpm, което първо е гавра за 2.2 двигател, второ няма грам смисъл, защото след 7300 оборота не ускорява...За момента няма кола, която да не ме е убила по светофарите...имам чувството, че всяка двувратка м/у 100 и 120 коня ме мачка :D

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е интересно къде ще го караш това от светофар до светофар с 200.То затова всеки ден слушаме за нечовешки катастрофи поне 185 коня са малко.Този автомобил за мен е удоволствие да го шофирам ако ще и с 40 да е.Нямаме нито пътища , нито нищо за да се правим на Фитипалди по улиците.На мен този модел ми носи удоволствие всеки път щом вляза в колата независимо от скоростта.Успех с избора на автомобил

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега взимай прелюда и няма да съжаляваш стига да си го обслужваш адекватно подръжката е като на всяка друга кола както каза колегата по нагоре гният калниците и по мой наблюдения шибидаха покраи уплатненията. Успех и дано намериш читав екземпляр. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mkilla, никъде не говорим за 200 км/ч ;) Презумцията да си купиш такъв автомобил, не е да го караш с 40 км/ч. Мисля, че никой във форума не живее с тази нагласа. Имаме достатъчно пътища, за да си свери човек часовника, било то и на бул. България с 80 км/ч. Да ако си карам колата с 40 км/ч, сигурно няма да ми се струва тромава...и на мен ми носи удоволствие, дори само като я гледам, но никой не си купува кола затова...или поне не тези.За да не съм съвсем офтопик - колата си е точно толкова Хонда, колкото всяка друга, но спортен дух не бих казал, че има. Поне не Sport Shift модела. Сивик 1.6 дори малкия VTEC има далеч повече динамика и спортен дух :)

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А според мен така ти се струва заради дългите 4 скорости на автоматика. Количката пак си върви, но усещането в автоматика е доста по-плавно... Като си в режим на типтроник не става ли по-рязка при потегляне и движение с ниска скорост? Пък и ако я сравняваш с рекса тя си е направо кораб.... иначе Д16 в Сивик би трябвало да ги прескачаш...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

типтроника на хонда не е за състезание,преди имах такъв прелюд 5та с типтроник(само че 2.0) и старта го няма никой,а скоростите безбожно дълги(105 на 6000об. на 2ра).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен си има спортен дух и още как. Колега Tazzz,ако искаш да върви повече прелюда трябвало е да си вземеш механичната кутия.Аз с моите скромни 2.0Л наказвам по светофарите редовно.Но тъй като не обичам да мъча колата все пак е на 18 и половина години:lol:,а и гумите са ми без граифер рядко се дърпам.Но за сега нямам загуба на светофар :lol: п.п. Хич не се чуди а прелюдче си вземи.Усещането когато другите те гледат като минаваш бавничко е несравнимо.

Редактирано от pikaso906

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро се надявам и аз да съм с прелюд 4г.Само да си разкарам сегашния ровер и почвам да търся прелюд.Лошото е че като ги гледам в мобиле-то масово ми се виждат правени,недоправени и стоковите са доста малко.И аз като колегата търся 2.0 с климатик да е.И да си говориме истината,може ли да се намери прелюд без да е гнил с климатик на добра цена.Говорим за прелюд 4г.(задължително без газ би била колата).Като разход горе долу съм чел че дава 10-12.Какво бихте казали вие който го имате :)

Редактирано от galev_90

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя е без климатик и ми е екстра,като си отворя шибидаха все едно климатик. :lol: Ама климатика ще ти дигне разхода с 4 на 100.Така слушах по новините,не знам дали като работи на максимално или не.п.п. Аз го свалям и под 12 градско,защото карам като бабичка :lol: Рядко минавам 3000 оборота в Софията.

Редактирано от pikaso906
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макс 1.5л да е повече разхода с клима според моите наблюдения.Колкото до разхода прелюд 5 с двигател F20A4 градско ми дава 13-14,извънградско 9-10,падал съм и на 8,ама ме заболя крака да галя педала :D , прелюд 4 да гори 1-2 литра по-малко заради по-ниското тегло,иначе с натискане на газта съм качвал и до 17/100 извънградско,ама тогава просто трябваше да стигна СТЗ Пловдив за по-малко от 30 минути,със 110-130 км/h с клима ми даде 10/100 по Тракия

Редактирано от schnapps

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...гледам си мерите разходите...аз с 2.3Втек ,при 120-130км/ч горя 7.3 :huh: в 4ген. без клима ..Нормално е кола с клима да дава малко по-висок разход при изключена клима ,най-малкото защото постояно се върти още една шайба на компресора...отелно по-високото тегло на кола с клима....Лично аз липсата на клима усещам 2-3 пъти в годината ....Но при отворен шибедах и стъклата долу ,усещането е като в кабрио.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Викате като има шибидах не е толкова фатално да нямаш клима :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ogo проблемът не е толкова в дългите скорости, а в губенето на VTEC-а. Ясно е, че колата няма как да се кара на нормален старт, но би трябвало да е измислена поне от летящ старт. На 1-ва влизаш при 5200 оборота във VTEC и колата става много бърза и пъргава, но това за части от секундата, докато стигне 7200 оборота и смени, след това отива на 2-ра на около 5000 оборота и чакаш малко докато включи VTEC-a. Така и на 3-та. Ако караш в SS (Sport Shift) тогава може да изцедиш до 7600-7800 примерно и почти да запазиш VTEC-а на следващата предавка, но пък губиш време в доускорението...Не знам как са докарали тези 7.5 секудни от 0 до 100 км/ч., на мен ми се струват нереални...Ще видя как ще стоят нещата след малко доработки и VTEC Controller...най-много да издухам скоростите хаха :lol:

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега тези 7.5 сек са за модела с ръчните скорости,за автоматика намерих само на 1 място инфо(7.9 до 60 мили),но ако съдя по разликата на 2.0 ръчна-автомат,там е 1.5 сек и си мисля , че реалното ускорение ще е около 9 сек :) Най-лесно е да направиш клипче и ще се види :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето инфото за Прелюдите от auto.ru, така и така ще е полезно за темата Honda Prelude SpecsНа BB6 и BB8 дават 7.5 сек 0-100 км/ч независимо от кутията. На други места дават около 7 секудни за ръчни и 7.9 за автоматик със SS. Нека някой с ръчни да каже дали се доближава до тези секунди.P.S - клип с тази динамика ме е срам да правя :lol:

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прелюда с автомат наистина е бавен. Друг е въпроса, че дори и с ръчка, Прелюда не е кола "за светофарите". Той е по-скоро тип турист за дълъг път. Малкия VTEC едва ли ще има същата "динамика и спортен дух" когато стъпи на магистралата, за разлика от Прелюда. Просто да се сравняват не е правилно защото са различен клас автомобили. Просто Прелюда е твърде тежък, а автоматика е дори 30 кг по-тежък от ръчката. При купуване наистина трябва да се гледат веждите и праговете, както и спирачните апарати (ако дисковете са хубаво изгладени и лъскави от накладките, то вероятно апаратите са ОК). Мога да покажа поне 3 добри прелюда които се продват тук във форума, но нека каже автора с какви пари разполага. Единия е евтин, но поддържан автомобил, втори с перфектно купе и третия е "върха на сладоледа".Всички прелюди без отделни бройки BB4 (който е само с десен волан) имат шибедах. Да ме прощават някои колеги, но да си купиш днешно време кола без климатик е меко казано глупаво... Разликата в разхода е около 0,5 литра. По същата логика, зимата не си пускайте парно, защото колата харчи повече бензин.Ако аз сега си купувах прелюд, бих си взел такъв с 4WS - много яка екстра :)

Редактирано от aλexandro
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ауто.ру дават и на 2.0 модела същото ускорение като на ръчката,но това не е така ! Лично е проверено.След малко търсене намерих това http://www.parkers.co.uk/cars/specs/summary.aspx?model=3000-60 мили 8.7 сек. т.е 0-100км ще е ~9 :)ps. много хора подценяват прелюда , но с малко лек тунинг и настройка колата върви добре :) Особено 2.3ката има адския старт заради силата в ниските.Който не вярва да застава с/у моя кораб и ще се убеди :)

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0-100 км/ч някъде около 9-10 секунди...и не толкова заради лошият старт, а заради лошото разпределение на оборотите по скоростите и VTEC-a. F22 в Акорд без VTEC 150 к.с автомат е по-бърз, а килограмите са даже повече.aλexandro, с 4-те скорости не става и за магистрала. Да може да подържаш без грижа 160-180 км/ч, но динамика няма, защото след 120 км/ч си на 3-та без VTEC, към 130 км/ч го хващаш и на 160 пак го губиш и като сложи 4-та все едно се удряш в стена. Буквално. И си чакаш до 170, за да включи VTEC и да тръгне пак. Наистина недомисляне, срам за Хонда. За първи път ме разочарова модел на марката :(

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид модела по принцип, а не специално H22 автоматик :) Предполагам, че заради това което казваш, не се произвежда 4 ген. H22 автоматик, освен за Япония

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа...JDM 4-та ген. е с друга кутия и там нещата май са по-добре. Даже се продава такава тук във форума.Ще пиша след няколко седмици, дали след смяна на всмукателна и изпускателна с-ма и малко настройка, най-вече сваляне на VTEC-a с около 200 оборота лекува проблема на SS в 5-та ген. Стига кутията да издържи. Дали някой има инфо на модела след 00, който е 200 hp, скоростната кутия е същата. Говорим за H22A8 автомат?

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без номера на кутията никой нищо не може да ти каже. Иначе H22A8 май има едни 20 кс скрит потенциал, които само чакат някой тунер да ги отключи. Без смяна на изпускател и всмукател говорим :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам за потенциал до Accord Type R, но това са около 12 кончета. За 20 незнам :)222 hp е JDM Type S нали така? За това ли говориш?

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това мнение описва добре нещата и направо слагам линк, няма смисъл да го копирамhttp://forums.hondab...st&p=1057212560Аз освен това имам една лична теория, според която на H22 няма много смисъл да се сменява изпускателя (а при случаите с А7/А8 и всмукателя) тъй като самия колектор е доста добре направен. Разбира се това си е мое лично виждане и не се основава на никакви факти. Скоро ще разбера със сигурност нещо което ме вълнува около колектора на H22 и тогава ще мога да кажа по-конкретно дали съм на прав път

Редактирано от aλexandro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де кажете някой който продава читав прелюд 4г да го имам впредвид

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
batkosio продава най-евтиния читав Прелюд (2.0 мотор) http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=64799&st=0&p=1057232754&&do=findComment&comment=1057232754 mEtaka продава на страхотна цена неговия изцяло изкърпен, боядисан и т.н. (2.3 4WS) http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=53919&st=0&p=1057161453&&do=findComment&comment=1057161453 ZAPPA продава най-доброто което можеш да си купиш (2.2 VTEC) http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=64307&st=0&p=1057229902&&do=findComment&comment=1057229902Аз лично бих взел на mEtaka колата. Просто за тези пари няма да намериш никъде по-запазен екземпляр. Ако имаш пари скачай на H22-ката, но според мен не си заслужава 2-ната цена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай боже да разкарам ровера по скоро и се мяткам на metaka на прелюда ако не е продаден.Цената е много добра.Просто ми трябват пари от мойта кола :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той е много точен, така че можеш да му пишеш или да му се обадиш и ако си сериозен да ти я запази :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тези три ,на Метака печели.виж и този http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=48374+върви повече на същия разход- няма клима ,леки забележки отвънАбе Прелюда е маняшка кола.Не знам собственик на прелюд ,който да не е влюбен в колата си...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...