Jump to content
ianiovski

Вибриране на волана !?

Recommended Posts

Отварям темата понеже търсачката нищо не намира и второ всеки случай си е индивидуален . Колата ми е ясна--> от аватара , имам много досаден проблем вибриране на волана . Започва леко да се усеща при 80 км/ч и около 90-100 км/ч се засилва , спира след 120 км/ч . Правих всякви комбинации със смяна на гуми джанти ...... първо 4 -те ми бяха железни сменях предни със задни , след това си купих 2 алуминиеви и при тях така , при зимните също нз просто какво да правя . От дисковете мисля ,че неможе да е защото ще се осеща при спиране ( при мен някой път леко се усеща ,но това го оставяме на страни ) . Обаче забелязах когато смених предните накладки и вибрициите почти изчезнаха мн леко се осещатаха , но след 2-3 седмици каране проблема е пак на лице . Биалетките са за смяна , но нз дали от това може да е проблема :dry: . Направо е много дразнещо немога да се насладя на карането :((( Давайте съвети от какво може да е ???

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

криви дискове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега и аз като теб си мислех ,че кривите дискове се усещатсамо на спирачка.Но преди месец и аз имах същия проблем тресе волана от 60 нагоре.И аз сменях гуми правих реглаж на предницатаи накрая смених дисковете и се оправиха нещатата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам такъв проблем с тресенето на волана. :huh: Започва да тресе от 110 до около 150 и тогава намалява.Бях с 13" зимни и неми правеше така,сега съм с 15" летни гуми.Ако продължа така да карам до каде могат да стигнат проблемите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до сериозен ремонт по предницата.след като смяташ да караш така,поне си проверявай гайките,да не те изпревари някоя от предните ти гуми

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко пари са нови предни дискове ??? Възможно ли е проблема да е от главините ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много работи са възможни ,просто трябва да отидеш при някой който си разбира от работата да ти огледа колата и да не стреляш на сляпо ,ако е лагер главина ще ромоли, може и кофти балнс на гумите да е което е най срещано или криви гуми,може колата ти да е за реглаж и мн работи докато стигнем и до рейка ,така че пообиколи ,някой майстор след това гумаджия,на реглаж и все трябва да се разбере от каде е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам такъв проблем с тресенето на волана. :huh: Започва да тресе от 110 до около 150 и тогава намалява.Бях с 13" зимни и неми правеше така,сега съм с 15" летни гуми.Ако продължа така да карам до каде могат да стигнат проблемите?

Виж си баланса ,ако - да провери при друг гумаджия

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега имал съм го този проблем и се оказа разбити накрайници на рейката и шарнири

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега имал съм го този проблем и се оказа разбити накрайници на рейката и шарнири

За да разбереш наи добре върви на реглаж на предницата там ще ти кажат от каде ти е проблема.Ако са криви дискове можеш да решиш проблема като си занесеш дисковете на стругар да им удари една лека стружка за да се изпрвят,но тази процедура скъсява живота на дисковете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колкото и страно да ти звучи 100 процента вътрешно каре колега

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко с каретата и намали процентите! :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре леко ще следим развитието;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От малкия ми опит си мисля за - криви гуми/джанти (това май си го изключил както разбирам), криви дискове (може би ще е възмосно да се шлайват). Спомена за накладки - дали не е разместен някой апарат от дупките. Стенд мина ли? (не би трябвало, но нищо не се знае). Проблем по кормилната уредба (там някой друг да каже, че нищо не разбирам от тези части).В един от постовете се спомена да закраш колата да я прегледа някой който разбира. Това може би е най-добрия и сигурен вариант. Ако има официален сервиз на Хонда в Русе/Враца можеш там да отидеш - диагностиката на ходова част + кормилна уредба е 21 лева (по цени на Бултрако в Пловдив).

Редактирано от markup

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем до преди месец, тресене след 130, не много силно, но дразнещо. Дисковете и накладките нови, прави го с летните гуми, със зимните, дори и с чисто нови летни, сложени преди 2 месеца. Джантите прави, баланса ОК, главините замерени не бият. Смених амортисьори и колата заспа, не бяха изтървали, но тампоните им към бомбето бяха скъсани и сплескани и можеха да помръдват по малко във всички посоки. Биене от гумите и джантите винаги има леко и ако нещо друго се е разхлопало почва и да тресе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох човек, това ми е последната надежда!!! Имам абсолютно същите симптоми, след точно 130км почва да тресе неприятно волана. Отдавна съм си ги купил точно тези тампончета които са горе на шапката и тези дни ще ги сменя, и ще споделя резултата :)п.с. Като хвана стрътбара и започна да клатя колата настрани се усеща как чукат амортесьорите и помдръдват...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни каретата. Голяма е вероятността да идва от тях проблема :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно при мен, не, защото съм сменил мотора. И преди да го сменя тествах различни полуоски и тн, без резултат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Профилактично може да прегледате захващането(болтовете)на рейката към магарето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия ги гледахме миналата седмица като сменях рейката... :D Затова пиша, че тампончетата са ми последна надежда. Днес проверихме и всички тампони и шарнири по ходовата част - всичко е бетон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен проблема се оказа от сплескани тампони на шапката, която държи пружината към амортесьора. След смяната няма вече разни звуци и вибрации, всичко е 6 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябва да е от баланс на гумите или криви дискове това е най-вероятно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам такъв проблем с тресенето на волана. :huh: Започва да тресе от 110 до около 150 и тогава намалява.Бях с 13" зимни и неми правеше така,сега съм с 15" летни гуми.Ако продължа така да карам до каде могат да стигнат проблемите?

Виж си баланса ,ако - да провери при друг гумаджия
Същият проблем ...Правих баланс на гумите , пак същото , и понеже ми е ясно , че проблемът е от тях , изхвърлих ги и си пупиш чисто нови гуми ... проблебът е решен , - кофти криви гуми ( дефектни )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах пасата на баща ми и симптомите са абсолютно същите като мойте и това ми идва на мисъл ,че си е точно от крива джанта или гума . Ще ходят на ремонт

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, проблемът е елементарен: дължи се на дебаланс на предни колела. Ако след намеса на гумаджия няма промяна сменете ГУМАДЖИЯТА , или не разбира или балансът му не работи коректно. Но за да сте сигорни че балансът ще свърши работа , трябва и да няма кривини. Знам до защото се занимавам именно с това. Успех :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, защо не си попълниш профила, за да знаем все пак от къде си , и при нужда да ни посъветваш на място?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи днес ходих при гумаджия в Русе . Отпред са ми 2 алуминиеви джанти и ги прегледаха оказа се ,че джантите си кажи речи прави с мн малки кривини . Всичко идва от гумите и това ,че не съм сложил втулки на джантите . Оказа се ,че самите гуми са си криви и като ги завъртя си личеше как лекичко подскача . Оказа се ,че лявата е по-зле и я превъртя и подскачането почти изчезна , направиха баланс . Сложиха й втулки пластмосови и отидох да изпробвам , резултата беше 50% по-малки вибрации . В понеделник ще ходя и др. предна дясна да ми я превъртят , също така да погледнат и задните какво е положението . То е ясно,че няма как като са криви гумите да изчезнат напълно вибрациите ,но целта ми е колко се може по-малко да са . Ще пиша какво е станало

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го и мойто развитие по темата,пиша го на ново точно какво е станало :)

Отидох да видя какво е положението с гумите понеже волана биеше от 80-120 на места доста силно и беше мн дразнещо . Преди това бях ходил на баланс тука във Враца и ефекта беше нулев , та отидох в сервиза ,който се намира в гр Русе кв.Възраждане до Билата .Колата отпред е с 2 лети джанти, а отзад са 2 железни ,при самото сваляне на предните тоя вика "ОООО без втулки няма как да стане " направи ми баланс на предните 2 гуми като и двете бяха леко криви ( а гумите си бяха нови ) , и едната ми е превъртя . Отидох да ми сложат и втулки пластмасови и след това изпробвах колата и 50% от вибрациите ги нямаше . След 2 дена отивам пак за да ми превърти едната предна гуми + баланс на задните 2 . Направи всичко ОК ( и задните 2 ми бяха леко криви гуми ) каза ,че се получава така защото джантите са криви и се износват неравномерно ( то като се замислиш ако е така трябва през седмица да изправяш джанти защото в нашата мила РОДИНА дупка до дупка ) . Относно джантите всички ми бяха леко криви , но бяха в допустими граници . Тръгвам си аз за Враца и колата заспааа , усеща се някой път за съвсем малко едно леко биене ,което трябва да си някъв маняк за да го видиш и усетиш , но все пак няма как да стане на 100% защото и с превъртане гумите пак леко подскачаха лично ги видях , а и джантите са си леко криви . Така ,че 90-95 % от биенето изчезна ,което много ме радва :) , такива проблеми имах и на пежото и неможах да ги оправя ходих на колко баланса и нищо , на баща ми пасата има пак същите симтоми .

 

Моят извод е че почти 90% от биенето е от криви гуми или джанти от 80-120 км/ч и др. 10% ще е нещо по окачването ,но то ще хлопа тропа и т.н. . Ако ви бие винаги правете баланс и на 4-те гуми + ако ви е крива гумата карайте гумаджията да ви я превърти ( за сега само тоя ми е правил така , на толкова места дето съм ходил никъде не са ми и споменавали ) . Ако джантата не ви влиза хубаво в главината задължително сложете втулки + изправяне на джанти ако е необходимо.

 

Надявам се да съм бил полезен на някой от моят скромен опит ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...