ivo_shogun 4 #1 Публикувано 18 Юли, 2011 Здравейте колеги! Хондичката ме предаде както винаги когато най много ми трябваше, за да преместя багаж при смяна на квартирата,но както и да е.Проблема е че шайбата за задвижването на 3-те ремъка (водна помпа климатик и хидравлика) превъртя в коляновия вал където е захваната. Колата почна да свири и като отворих видях, че шайбата мърда като крива джанта.Свалих ремъците, извадих шайбата и установих, че шпонката с която се зацепва тази шайба с остта на коляновия вал е смачкана. леглата на шайбата и остта където се набива шпонката са изядени от превъртането и не може да се зацепи. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и как го е решил или ако не да има идея какво може да се направи. Сещате ли се за причината каква може да е била да се търси в тая насока. Ако имате и идея този двигател има ли съвместимост с други за да се ползват шайба и колянов вал също ще ми е в огромна полза при търсенето на части.Благодаря предварително на отзовалите се колеги! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
archer 6 #2 Отговорено 18 Юли, 2011 Чак да се смачка шпонката...Бая зор трябва да е видяла тая шайба. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivo_shogun 4 #3 Отговорено 18 Юли, 2011 Чак да се смачка шпонката...Бая зор трябва да е видяла тая шайба.предполагам, че болта е бил хлабав с който се стяга шайбата е бил хлабав и затова е поизлязла малко и е превъртяла.това ми е идеята като за причина, но само предполагам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #4 Отговорено 18 Юли, 2011 ... извадих шайбата и установих, че шпонката с която се зацепва тази шайба с остта на коляновия вал е смачкана. леглата на шайбата и остта където се набива шпонката са изядени от превъртането и не може да се зацепи. И на коляновия вал ли като извадиш остатъците от шпонката канала е "изяден"? Само това остава да сменяш колянов вал за някаква скапана шпонка... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
николаи 3 #5 Отговорено 18 Юли, 2011 потърси причина да превърти да не е блокирала някои от шаибите,а единствените начини ако е замазан шпонковият канал и не ти се разглобява мотор е или с заварка ако някои се наеме да заварява там или някакво лепило от рода на металпластика но колко ще държи не знам иначе вадиш вала наварява се вала и на фреза нов канал или друг вал разбира се Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
archer 6 #6 Отговорено 18 Юли, 2011 (Редактирано) Абе и на мен ми се въртеше нещо в главата за заварка... Ама кофти ако после трябва да я сваляш. А и освен това шайбата трябва да се центрира точно и да се завари съвсем леко да не стане като ексцентрик.Най-добре покажи на някой майстор койте се е занимавал с такива работи да ти каже какво е най-доброто решение.Ако имаш възможност постни някоя снимка тука да го видим точно какво се е случило. Редактирано 18 Юли, 2011 от archer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #7 Отговорено 18 Юли, 2011 (Редактирано) Леле, в какви филми се вкарахте с тоя шпонков канал ... какви са тия заварки, какви са тия филми спокойно, няма нужда да се разглобява двигателя. И при мен превъртя шайбата. Вината не е в никакви блокирали шайби а в блокирали майстори. Едни "майстори" я сваляха моята и видяха бая зор да я развият ... та после не са я стегнали добре и от там тръгва всичко. Това да се сваля коляновия вал, да се наварява и фрезова за един шпонков канал е безумие, по-добре си купи нов двигател. Това за заварката на шайбата за оста даже не искам да го коментирам, а металпластиката там ще се разтроши все едно е засъхнало кисело мляко.Само една нова шайба ти трябва че тая се е разшлякала и вече колкото и да я стягаш пак ще се развие. За щастие шайбата е от по-мек материал, така че оста е здрава. Само шпонковия канал се е поразкъртил. Махаш шпонката, стягаш една нова шайба от някоя морга горе долу да ти отговарят белезите и газ. Аз карам така вече доста време и нямам ядове никакви. Редактирано 18 Юли, 2011 от Shadow^Dancer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atanasbe 99 #8 Отговорено 18 Юли, 2011 мани да заварявате по коляновия вал ааа - няма да обяснявам защо че верно после ще търси нов двигател правили ли сме хонде с такъв проблем се е останало нещо то шпонковия канал трябва да се види и да се мисли система ти провери от кво е превъртяла при нас проблема беше не стегнат болт на шайбата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #9 Отговорено 19 Юли, 2011 предполагам, че болта е бил хлабав с който се стяга шайбата е бил хлабав и затова е поизлязла малко и е превъртяла.това ми е идеята като за причина, но само предполагамТо друга причина няма освен хлабав болт, така че няма смисъл да търсиш повече причината а вземи си потърси друга шайба и друга шпонка, центровай новата шайба на место с шхонката и челно(през шайбата) разпробий един или два отвора с 4-5мм. бургия, дълбоки около 10 мм.Отворите ги разпробий на такова разстояние, че после шайбата на централния болт да покрива поне част от тях ..Набий после щифтове в отворите (може и от опашката на бургията да си ги направиш)така че да са почти на равно с шайбата или 1-2 десети по потънали ..После си стегни болта с динамометричния ключ и ако някога ти превърти пак шайбата пиши пак, пък ако сме живи до тогава пак ще ти отговорим .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
archer 6 #10 Отговорено 19 Юли, 2011 (Редактирано) предполагам, че болта е бил хлабав с който се стяга шайбата е бил хлабав и затова е поизлязла малко и е превъртяла.това ми е идеята като за причина, но само предполагамТо друга причина няма освен хлабав болт, така че няма смисъл да търсиш повече причината а вземи си потърси друга шайба и друга шпонка, центровай новата шайба на место с шхонката и челно(през шайбата) разпробий един или два отвора с 4-5мм. бургия, дълбоки около 10 мм.Отворите ги разпробий на такова разстояние, че после шайбата на централния болт да покрива поне част от тях ..Набий после щифтове в отворите (може и от опашката на бургията да си ги направиш)така че да са почти на равно с шайбата или 1-2 десети по потънали ..После си стегни болта с динамометричния ключ и ако някога ти превърти пак шайбата пиши пак, пък ако сме живи до тогава пак ще ти отговорим ..Не разбрах само шайбата ли пробиваш или на границата между вала и шайбата? Редактирано 19 Юли, 2011 от archer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivo_shogun 4 #11 Отговорено 19 Юли, 2011 Благодаря ви колеги за съветите! То явно болта е бил хлабав. Но май това ще е решението - нова шайба и шпонка и здраво стягане. А за разпробиването е идея която трябва да се има предвид. Малко се успокоих че може и да не се вади вала че ще се леят много пари дет ги няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivo_shogun 4 #12 Отговорено 19 Юли, 2011 предполагам, че болта е бил хлабав с който се стяга шайбата е бил хлабав и затова е поизлязла малко и е превъртяла.това ми е идеята като за причина, но само предполагамТо друга причина няма освен хлабав болт, така че няма смисъл да търсиш повече причината а вземи си потърси друга шайба и друга шпонка, центровай новата шайба на место с шхонката и челно(през шайбата) разпробий един или два отвора с 4-5мм. бургия, дълбоки около 10 мм.Отворите ги разпробий на такова разстояние, че после шайбата на централния болт да покрива поне част от тях ..Набий после щифтове в отворите (може и от опашката на бургията да си ги направиш)така че да са почти на равно с шайбата или 1-2 десети по потънали ..После си стегни болта с динамометричния ключ и ако някога ти превърти пак шайбата пиши пак, пък ако сме живи до тогава пак ще ти отговорим ..а знаеш ли на колко се стяга?ще ми е от полза тази информация. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #13 Отговорено 19 Юли, 2011 а знаеш ли на колко се стяга?ще ми е от полза тази информация.186 Nm .. Не разбрах само шайбата ли пробиваш или на границата между вала и шайбата?Той ако ще дупчи само шайбата, за какво му е изобщо да дупчи ? .. Нали щифта трябва да потъне и във вала, за да държи контра .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivo_shogun 4 #14 Отговорено 25 Юли, 2011 Извинявайте колеги, но нямах нет и не можах да напиша за решението на този проблем.Както каза и колегата Shadow^Dancer намерих си нова шайба само че от d15z3, болт и шпонка, здраво стягане и си свиркам за сега.Майстора при който ходих каза, че идвали коли дори и без такива шпонки, така че не е голям проблем.Благодаря на всички за съветите и много безаварийни на всички! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
weezer 0 #15 Отговорено 25 Юли, 2011 на мен ми се случи същия проблем само че аз си бях виновен понеже си свалих двигателя да си сменя сигменти и лагери и като стегнах шайбата без двигателя да е в колато и без пистолет, после забравих да я пристегна. една сутрин като запалих се чу едно тракане и хлопане и аз си викам айде лагерите и като отвотих капака , какво да гледам тя шайбата нз какво става, ходи на ляво и на дясно изяла ми е сшпонката и е заоблила канала на вала. като свалихшайбата позачистих с отвека каналчето което все още имаше някакви милиметри ръбове направих си по-голяма шпонка която пасна и от 1-2 години вече нямам проблеми Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове