Jump to content
sporty73

НЕДОСТАТЪЧНО НАПОМПАНИТЕ ГУМИ ВРЕДЯТ ПО МНОГО НАЧИНИ

Recommended Posts

Статистически погледнато по вероятно е вие да се движите с гуми, които са меки и не са напомпани до необходимите атмосфери.Когато Brigstone Eurape в началото на миналата година започва проверка на състоянието на автомобилните гуми на 38 000 автомобила в девет европейски страни, той установява,че 71% от шофьорите участващи в теста карат с меки гуми, с по-ниско налягане от препоръчаното. Повечето от тези шофьори са карали с гуми с налягане по-малко от 0,5 bar, 7,5 % от шофьорите в теста карали с налягане по-голямо от 0,5, а 0,5 % от шофьорите карали с налягане близо до 0,75. Brigstone посочва, че от 18 % до 26 % от съпротивителната сила при автомобила идва от съпротивлението на гумите при движение, по този начин производителя изчислява, че това недостатъчно напомпване на гумите струва на Европейските граждани 2,4 милиарда паунда и 2 милиарда тона израсходвано гориво на година. Като не се следи налягането в гумите, ние замърсяваме околната среда с 4,8 милиона тона допълнителни емисии на CO2 годишно, което е 1,8г/кг за всяка кола на пътя. Изчисленията показват също, че 12,2 милиона гуми в Европа се изхвърлят всяка година заради преждевременно износване. Разходите за подмяна не са никак малки, имайки предвид ежегодното покачване на цените. Карането с гуми с по-малко налягане и с износен пртектор е много опасно, то може да доведе до загуба на управление на автомобила. По-ниското налягане намалява издръжливостта на гумата, дължаща се на увеличеното натоварване водещо до скъсване на гумата. В допълнение на това, че доста шофьори карат със слабо напомпани гуми, при проверката бе установено също, че 12 % от проверените шофьори карат с гуми с износен протектор под законовия минимум в Европа ( 1,6 мм). При шофиране върху мокра настилка с гуми с износени протектори под 1,6 мм, съществува риска от аквапланинг при скорост с 40% по малка от автомобил движещ се с гуми с нормален протектор. Последните данни показват, че 2 % от тестваните гуми са едновременно сериозно износени и недостатъчно напомпани. Гордите собственици на такива екземпляри гуми могат да се надяват само, че увеличеното съпротивление на гумите ще забави достатачно скоростта им и ще намали риска от аквапланинг WWW.GUMIAHA.COM WWW.STARIGUMIAHA.COM

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ще вметна, че авторът на статията си е смукал от пръстите, освен че е и неграмотен.С екземпляри като "израсходвано" и мерна единица "1,8г/кг", става ясно, че го е писал някой "специалист".Също 0.5 бара не е ли адски малко ?Ако не съм сбъркал мерните единици, гумите не се ли помпат на 2 ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най вероятно е искал да напише "с 0,5 бара" по-малко, т.е на 1,5 бара!Знам ли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Статистически погледнато по вероятно е вие да се движите с гуми, които са меки и не са напомпани до необходимите атмосфери.

По-вероятно от кое? Като ползваш сравнителна степен, трябва да покажеш и базат ана сравнение :lol: Забавно четиво. Вчера напомпах гумите и вече съм 2 милиона напред :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аре спрете се бе хранилки текива! Човека е написал много верни неща!А и според мен с много меки гуми се увеличава и разхода на гориво.

Редактирано от IM_NesTea

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също 0.5 бара не е ли адски малко ?Ако не съм сбъркал мерните единици, гумите не се ли помпат на 2 ?

Ами малко е, но на мен ми се е случвало гумата ми да е спаднала до толкова и да не и личи.Имайте в предвид, че сега в жегата дългото каране също увеличава налягането в гумите. Ако са напомпани с въздух де. От 2.2 може да стигне до 3 атмосфери, което също е вредно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вредно от каква гледна точка ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От гледна точка на това, че прекалено напомпаната гума гази на по-малка площ, а и колата почва да подскача от неравностите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тук си много прав колега и несамо друса аи доста носи по завои

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко напомпени гуми се износват по краищата , а много напомпени по средата на протектора , нормално напомпени гуми според размерите и желаната возия : От 2 бара до 2.6 бара . Стандартните размери 2.0 - 2.2 .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аре спрете се бе хранилки текива! Човека е написал много верни неща!А и според мен с много меки гуми се увеличава и разхода на гориво.

Това, че е копирал някоя си статиика за да не си рекламира фирмата директно, не означава, че не трябва да си отнесе "храната". Типично тенденциозен пост, целящ при търсене в google да излезе въпросния текст, барабар с двата сайта по-долу. Да не говорим, че се изисква сериозно напрежение, за да го прочетеш. Когато искаш да си полезен на някого го правиш както трябва, а не да се ис@р@ш в първия ти попаднал форум ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Статията си е добре и има много много истини в написаното, просто преводът е толкова неграмотно направен, че не успява да се предаде правилно първоначалното послание ИЗОБЩО. Да не говорим за правописа. :lol: Чел съм го на английски, ще потърся линка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...