Jump to content
Shotgun LUDA

За и Против шлайф на колянов вал на Хонда

  

92 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Здравейте колеги,в една друга тема започнахте интересна дискусия за шлайф на колянов вал на мотор Хонда. Нека дискусията да се премести тук а другата тема бъде разчистена.Благодаря за проявеното разбиране.Поздрави.

Ако пислиш да я караш колата и вала наистина е за шлайф най-добре си търси друг. Аз не бих го шлайфал. Колко ще изкара незнам, но ще ти излезе по-евтино да си вземеш сега отколкото скоро пак да изтропа и повторно да правиш двигател.Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,шлайфаи смело и на мен така ми казаха "на хонда вал на се шлайфа",и въпреки това го шлайфах на 0.25 основни и биелни.след което карах 8месца в червено-то баз никакъв дерт.п.п А каде,питай някой от твоя регион.УСПЕХ ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А след 8-мия месец какво се случи ....?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Купих си B16 и го мушнах в купето,а D16-та е наредена в гаража за следващия SWAP.но дакато го юрках НИКАКВИ ДЕРТОВЕ.

Редактирано от Japan.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е разисквана много пъти-не става да се шлайфа!!!Закалките на европейските коли и японските са коренно различнни.Сега ако беше орел или фалве,може и на 10 размер да ги изкараш,стига лагери да има,но жапанките не стават.Не се заблуждавайте с това че се продават ремонтни размери.Преди 10 години и аз шлайфах 2-3 пъти на първата си хонда,няколко колянови вала и резултата е-2000км.Дотам издържа и все при кадърни шлайфисти.ВСеки сам си знае,но при наличието на толкова много части,не си струва да изсипеш пари на вятъра,а и един шлайф си е от порядъка на 100-ина лева.Освен това е добре да се провери и тунела на блока и биелитеНикого не задължавам с мнението си,но си опичайте акъла да не давате грешни пари.Поздрави.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм живия пример за шлайфане почти до дупка. Моя колянов вал е на 3 ти ремонт монката ми търси лагери вече ще направи година и около 50000 км като от тез 50хил. половината време е на ограничител :lol: но не се заблуждавайте че ее толко лесно шлайфаш и слагаш новите лагери и всико е 6.има и трети вариянт не си премерил хубаво

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам как ги карате така по хиляди км на ограничител с шлайфани валове .Но ако една такава кола с шлайфан вал излезе на едно италианско и давам не повече от 5,6 обиколки на пълната газ.Не обременявам никой с моето мнение , но аз на моя кола никога няма да сложа шлайфан вал .Не искам да тръгна Варна - София и да се съобразявам как ще подавам газ , колко газ да и подавам и докъде ще стигна. Ще ви задам един въпрос , ЗАЩО Хонда не произвеждат оригинални ремонтни лагери за 3,5,10 ремонт а продават лагери по цветове за мин. износване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защото разликата от шийка до шийка е в стотни от милиметъра същото е и за леглата на лагера и пак стигаме да мерене :rolleyes: можеш ли да се обзаложиш че няма да изкара 5-6 обиколки щото тя има над 20-30 старата на драг

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с офтопика бе хора, да не видите нещо :lol: Хонда отдавна са се доказали, че са здрави и нека всеки го разбира това както си иска.А сега някой да помогне на човека и да даде идея къде да му направят вала в София.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Читави шлайфисти били тия на хладилника при ЖП прелеза,но само съм чувал щото и аз не карам с шлайфан вал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То сега ще излезе че е по хубаво да се кара с шлайфан вал от колкото с оригинален не пипан читав вал :blink:.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги ще има такива дето ще шлайфат валове и такива дето са против. Всеки си избира за себе си. Проблема при нас не идва от това дали може да се шлайфа вал на Хонда или не, а от това че Сулю и Пулю се хващат да го правят без никога преди в живота си да са виждали такъв вал. От там са и последиците

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вярно е че всеки сам си решава,но не е ли странно инженерите да са предвидили размер в диаметър на дадена шийка на вал,под който не трябва да се преминава?дали заради баланса на вала,дали заради опасност от скъсване.....все опасни неща при честота на въртене от 8000 оборота в минута май....особено пък за тоя убит Д16,за който е темата.....такива мотори има с лопати да ги ринеш сигурно,за какво въобще се обмисля този вариант?а оправданието че има такива лагери,произведени в някаква барака в тайван за жълти стотинки също не е повод да си прави ташак човек и да експериментира.те и на ладите им свалят маховика на око,но не е като да няма случаи на отрязани крака при скъсване на маховика в обороти,щото минава през купето като през кашкавал.не си правете ташак най-общо казано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:offtopic: Така е, ама не точно. В БГ точно Сулю и Пулю имат възможност да харчат чужди пари, да правят какъв ли не бизнес, дето хич не им е работа. А хората със знания и умения /трудна и за съжаление понякога зле платена комбинация/, да се чудят как да се преборят за насъщния. За "Сулю и Пулю", които ходели при неподходящите шлайфисти нещо не те разбирам - не са ли тези "Сулю и Пулю" твоите колеги и клиенти, че така ги определяш?А шлайфисти не е да няма, ако се направи кадърно и колата не е нон-стоп в червеното, проблема е никакъв. Ама нали уж всички тук караме бързи коли и често с цялата газ...А да случим на лагери и майстори също е шанс. Така че се събраха фактори, които никак не радват. Всичко е до лична преценка и финанси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еееееее ае сега се изпокарайте :lol: .Добре,има доста кадърни инженери в форума,които могат да обяснят моите думи които пропуснаха някои хора.Каква е разликата м/у карбонитрация и циментация и ще решим въпроса става ли да се шлайфа или не!!!Аз набързо че съм на работа ще кажа:Японците нямат суровини и ползват шрот(демек отпадъчен материал или по точно боклук)за направата на въпросното желязо и с тази цел е тази толкова здрава тяхна закалка.Е тоя вал като го събориш на машината на 2-ри ремонт,дали остава нещо от нея?Хайде Монка отговори ми на този въпрос :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само ще вметна че коляновите валове се правят от чугун "карбонитрация и циментация" не съм чувал да се прави на чугунени сплави.Не забравяйте че тоз колянов вал трябва и да е евтин за производство разлика в химичния анализ примерно на фолцваген и хонда едва ли е повече от 1-2%(говорим за масови двигатели).говорим са пренебрежимо малко отнемане на материал който не може да окаже влияние като цяло на двигателя говорим примерно 0.25 мм или 0.50мм което съм сигурен няма да има повече от 50-60гр на тази маса примерно 10кг.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТЪРСЯ ПРЕЦАКАН ВАЛ ОТ D16Z6 НА КОЙТО ПОНЕ ЕДНА ОСНОВНА И ЕДНА БИЕЛНА ШИЙКА ДА СА ЗДРАВИ ЗА ДА ГО ДАДЕМ ЗА ИЗСЛЕДВАНЕ И АНАЛИЗимам от х22 и го подарявам в името на знанието :D :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип при металообработката(конкретно шлайфане и струговане) на каквите и да е метали, било то чугун, черна стомана или неръждаема стомана се образуват микро пукнатини по повърхността на метериала. В следствие на термичните и обемни разширение на материала, под действие на високите натоварвания, тези микро пукнатини стават макро пукнатини и разрушаването на материала е нейзбежно. Това са ни учили като инженери, някои ако иска да спори по този въпрос, ще му пратя източника, да го прочете черно на бяло с формули и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ако искаш ми вярвай но съм работил и работа в завод където се прави струговане и шлайфане на детайли оси (правим вагонни колооси тва са колелата под влака)минават на 100% магнитен и ултра звук след шлайф и струг за пръв път чувам за пукнатини след тези операции :blink: преди тях е много възможно даже правим обратното след като се появят пукнатини след 30 години търкаляне ги обработваме и сваляме от уморения материал аз не съм инжинер чисто и просто (като полицай след баня ) практика :lol:и един въпрос към колегата от горе :rolleyes: как са го направили тоз колянов вал на размер

Редактирано от atanasbe
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако искаш ми вярвай но съм работил и работа в завод където се прави струговане и шлайфане на детайли оси (правим вагонни колооси тва са колелата под влака)минават на 100% магнитен и ултра звук след шлайф и струг за пръв път чувам за пукнатини след тези операции :blink: преди тях е много възможно даже правим обратното след като се появят пукнатини след 30 години търкаляне ги обработваме и сваляме от уморения материал аз не съм инжинер чисто и просто (като полицай след баня ) практика :lol:и един въпрос към колегата от горе :rolleyes: как са го направили тоз колянов вал на размер

Идеята на вагонните колела е да издържат натоварването на самия вагон и те не работят в такива условия като коляновия вал - висока температура и високи обороти(8-10000), също така са в постояннен контакт с релсите и по този начин повърхността с времето сляга, затова и правите в завода ултразвуков анализ - тест за твърдост на материала, а не за качество на изработка (едрина на зърната по повърхността, което се извършва с взимане на проба и анализ на микроскоп). С две думи, за да направиш един елемент много як и иделно гладък, трябва да го отлееш и след това да го закалиш, като има и други варианти но те са доста скъпи и са нерентабилни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

моето беше само пример за изработка на даден датайл само ще спомена и ако искаш може да ти изпратя да видиш подробен химичен анализ тест за физични свойства тест за твърдост на материала макро и микро структура и топлинна диаграма - са някой ако намери и за колянов вал на хонда :) по темата да не твърдиш че коляновия вал е закаляван топлинно и че като свалим 0.25 мм ще изгуби якостсамо ще вметна нещо по темата да предположим че двигател е изтропал в повечето случай е заради разрушен маслен клин (от липса на масло или от много обороти или от запушени канали от старо масло)ако само сменим коляновия вал не зависимо с нов или шлайфан без да осигурим необходимото разстояние между вала и лагера пак ще изтропа тва е за подробности си прочете те мануала на съответния двигател ;)

Редактирано от atanasbe
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега какъв е химичния анализ на коляновия вал може само да гадаем, все пак това е фирмена тайна. Единствения вариант е да се изреже една проба и да се занесе в института по металознаение в БАН за спектрометричен анализ. Затова дали коляновия вал е закален това е 100% просто на тези температури, на които е подложен това е неизбежно, по скоро въпроса е колко е пъти е закаляван и дали е с отвръщане, това пак е във сферата на догатките. Дали има някакво покритие на повърхността, това също може да се гадае въпреки че има резон в това, ако използваш евтин материал в сърцевината и като покритие да използваш примерно някаква черна стомана, която е има висока топлоякост. За другите неща, които си писал за двигателите може би трябва да пише някои от форумните гурута, който е правил такъв ремонт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аре пък сега температури от къде ще дойде таз температура нали е в масло повече от 120 градуса едва ли

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И вие тук почнахте с филмите....Това с повърхностния слой важи за цилиндрите им уж.На колянов вал на който и да е производител обработките са му почти идентични сигурно.Там важна е точността на изработка,и твърдостта съответно за да може да понесе контакт с лагерите в разумни граници.Т.е. да се усетиш че имаш проблем и да спреш.Та целия филм с въпросните лагери от хамбарите в тайван,както и шлайфането им в хамбарите в София идва именно от прецизността на спазването на размерите.Отделно не е ясно дали твърдостта е същата по-навътре в структурата на материала,но щом някой минава тънко с шлайф или дори му минава през главата,явно е прежалил цялата работа и колкото кара-толкова.Другият момент е баланса на движещите се детайли като цяло,който определено се нарушава в някаква степен.Авторът на темата да ползва телефоните от Мони и някой ден ще каже дали е доволен и колко е доволен от работата и частите,респективно в километри пробег.За мен това е масов двигател,по-удачно би било просто да намери читав вал и да се довери на инженерите от Хонда.Не случайно там ремонтни лагери няма,а само цветни през много малки допуски.Иначе Мони,не съм ти писал нищо като заплаха,а чисто информативно.Хубаво е да си запознат с обстановката преди да раздаваш препоръки към потребители тук.Иначе изглежда някак не на място от страни,поне за нас старите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аре пък сега температури от къде ще дойде таз температура нали е в масло повече от 120 градуса едва ли

Ако не се лъжа работната температура на водата или антифриза ти е около 90 градуса. Бензина кипи между 170 и 250 градуса(зависи какъв е бензина, и по точно примесите му) при атмосферно налягане, а двигателя ти се впръсква под налягане, тоест ще гори при поне 400-500 градуса, тоест температурата на коляновия вал ще ти е горе-долу около 250-300, което си е сериозна температура и в комбинация с натоварването си изисква доста качествена изработна на този вал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурата ан изгорелите газове обикновено е около 800 градуса, защо да гори на 400-500 ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурата ан изгорелите газове обикновено е около 800 градуса, защо да гори на 400-500 ?

Колега това е някаква екстремна температура, примерно ако караш на прекъсвач. Иначе, ако това ти е при нормална работота ДВГ-та щяха да ги правят от неръждаема стомана и щяха да струват по 100 000 лв. бройката (не че няма такива).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

аре пък сега температури от къде ще дойде таз температура нали е в масло повече от 120 градуса едва ли

Ако не се лъжа работната температура на водата или антифриза ти е около 90 градуса. Бензина кипи между 170 и 250 градуса(зависи какъв е бензина, и по точно примесите му) при атмосферно налягане, а двигателя ти се впръсква под налягане, тоест ще гори при поне 400-500 градуса, тоест температурата на коляновия вал ще ти е горе-долу около 250-300, което си е сериозна температура и в комбинация с натоварването си изисква доста качествена изработна на този вал.
коляновия вал си намира в картера там е в масло кво да пиша повече виж намери колко градуса е маслото едва ли коляновия вал е повече от 20-30 градуса повече от маслотощото не знам да има масло повече от 120 -30 градуса да държи Редактирано от atanasbe
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора,той коляновия вал реално няма контакт,а работи на маслен клин.Т.е. не си покачва темепратурата от триене,което значи че температурата му трябва да е много близка на тази на маслото,която не надвишава 150 градуса в никакъв случай.Ако я надвишава или по-точно 170 градуса по Целзии,тогава масления клин просто не би работел,защото това е температурата на кипене на средностатистическото масло.Или айде понеже динамично се смазва и маслото циркулира,да речем че може да понесе близки температури,но никой инженер няма да работи на ръба на възможностите на даден детайл,особено от такава важност.Относно изгорелите газове и температурата им.....около 600 градуса са нормално.Оборотите нямат голямо значение за тази температура,а по-скоро значение има гориво-въздушната смес.Колкото е по-бедна,толкова е по-висока температурата.От големите обороти просто циклите стават по-бързи и отдаването на топлина е затруднено,затова и температурата се покачва.Затова турбините стават на фенери,колекторите също....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Тука май забравяш, че маслото е под налягане(не атмосферно) и, че не кипи при 120-150 градуса (например водата кипи при 100 на атм. , ама като ръчкаш и ти дигне 120 не ти кипи в казанчето). И още нещо като се изработва един детайл се презапасяваш с 10-20% и като добавим това, че сигурно е изчислен да ти издържи някакво време без масло(например ако ти се спука картера), за да не се огъне и да не се получи да си като на стрелбище се получават доста фактори, които показват че май не може да си произвеждаме валовете в мазетата, въпреки наличието на доста бракувани машини на пазара в следствие фалита на "Кремиковци".Забравих да добавя още нещо. Маслото има голям вискозитет и съответно акумулира голямо количество топлина, което показва че температурата на вала може да е с над 150 градуса по-висока от тази на маслото. Редактирано от atoma
По�ледно предупреждение за цитиране на 100 човека, �ледва наказание!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ти май не си виждал къде се намира коляновия вал да маже се под налягане но вътре в картера е пълно с масло което няма начин да работи на големи температури тоест вала няма начин да е нагрят с 150 градуса повече :blink:

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алекс,слез на земята.Как ги изстреля %-тите запас,все едно за всички детайли са еднакви:)Те между другото се наричат коефициент на сигурност ако помня правилно.Отделно,защо ако маслото поглъща толкова много топлина понеже е гъсто вместо охладителна течност не слагаме грес?В грешка си и е хубаво да го разбереш на време.Само ще ти кажа , че антифриза в охладителната течност всъщност влошава поглъщането на топлина от двигателя,но е написано да се слага в определена концентрация за да не предявиш иск към производителя на МПС-то , когато забравиш да добавиш такъв преди зимата и течността замръзне.Относно налягането на маслото......пак не си прав защото цялата мазилна уредба работи под налягане,но в крайна сметка се стича на самотек в картера.Охладителната система не е адекватна съпоставка,там никъде не върви на самотек освен в казанчето до някъде.Общо взето целият двигател с вътрешно горене работи на една и съща температура-работната му.Има отделни места в него,където температурите са драстично по-високи,но точно затова е направено смазването и охлаждането,за да държат всичко в здравословно равновесие.И просто няма как вала,който е сравнително далече от горивната камера да е със 150 градуса повече от всичко наоколо,включително и маслото.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Температурата ан изгорелите газове обикновено е около 800 градуса, защо да гори на 400-500 ?

 

Колега това е някаква екстремна температура, примерно ако караш на прекъсвач. Иначе, ако това ти е при нормална работота ДВГ-та щяха да ги правят от неръждаема стомана и щяха да струват по 100 000 лв. бройката (не че няма такива).

 

:offtopic: Колега BGALEX, ако ти си инженер, никога няма да ходя при доктор.

Дай пример за мотор / ДВГ / от неръждаема стомана! :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

извиняваите колеги,незнам дали тук е мястото да попитам през колко са размерите на лагерите по цвят?благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Публикувано изображение Редактирано от atanasbe
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Твърдо против шлайф ... И аз бях пред тази дилема и за да съм по-спокоен смених вала. :)

Редактирано от Aleksandyr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ти май не си виждал къде се намира коляновия вал да маже се под налягане но вътре в картера е пълно с масло което няма начин да работи на големи температури тоест вала няма начин да е нагрят с 150 градуса повече :blink:

Немога да се съглася че коляновия вал е в картера по-скоро е над него.Но иначе съм съгласен, че неможе да има толкова голяма разлика.Относно темата:Преди няколко месеца, близо година (а може и повече) имах същия проблем да шлайфам или не.Бях на път да занеса вала в шлайф базата, но срещнах Драгича и Даркоси които ми казаха недей, слагай нови лагери и карай така.Честно казано щом Даркоси ми го е казало се доверявам като на аксиома и продължавам напред.Не съм чел предишната тема и незнам какво е състоянието на вала, но много е възможно всъщност да не е за ремонт или поне не толкова належащ, а просото някой шлайфист да е решил да изкара парата ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Температурата ан изгорелите газове обикновено е около 800 градуса, защо да гори на 400-500 ?

 

Колега това е някаква екстремна температура, примерно ако караш на прекъсвач. Иначе, ако това ти е при нормална работота ДВГ-та щяха да ги правят от неръждаема стомана и щяха да струват по 100 000 лв. бройката (не че няма такива).

 

:offtopic: Колега BGALEX, ако ти си инженер, никога няма да ходя при доктор.

Дай пример за мотор / ДВГ / от неръждаема стомана! :tooth:

 

Колега, инженер съм(че и работя като такъв), и недей да ходиш на доктор(като повечето българи, защото и докторите нищо не разбират:-)). Също така да ти кажа, че си ме разбрал погрешно имам предвид, че има ДВГ-та които струват по 100000 лв., а не че има от неръждаема стомана (най-вече заради теглото, което ми се струва че е доста решаващо за колите като цяло, а и също така че никога няма да се чупят тези двигатели-иконимически стават нерентабилни). А като цяло двигатели от неръждаема стомана има много, но са електрически и се използват, например при помпи които работят при много висока температура или при много агресивна среда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алекс,слез на земята.Как ги изстреля %-тите запас,все едно за всички детайли са еднакви:)Те между другото се наричат коефициент на сигурност ако помня правилно.Отделно,защо ако маслото поглъща толкова много топлина понеже е гъсто вместо охладителна течност не слагаме грес?В грешка си и е хубаво да го разбереш на време.Само ще ти кажа , че антифриза в охладителната течност всъщност влошава поглъщането на топлина от двигателя,но е написано да се слага в определена концентрация за да не предявиш иск към производителя на МПС-то , когато забравиш да добавиш такъв преди зимата и течността замръзне.Относно налягането на маслото......пак не си прав защото цялата мазилна уредба работи под налягане,но в крайна сметка се стича на самотек в картера.Охладителната система не е адекватна съпоставка,там никъде не върви на самотек освен в казанчето до някъде.Общо взето целият двигател с вътрешно горене работи на една и съща температура-работната му.Има отделни места в него,където температурите са драстично по-високи,но точно затова е направено смазването и охлаждането,за да държат всичко в здравословно равновесие.И просто няма как вала,който е сравнително далече от горивната камера да е със 150 градуса повече от всичко наоколо,включително и маслото.

При пресмятането на каквито и да е елементи(машинни например) се приема, че грешката е около 10% и съпроматаджиите му викат коеф. на сигурност(от куртоазия, не от друго), над тези 10% е коефициент на запас. Колкото повече ти издържа ДВГ-то на тежкият ти крак толкова повече са се презапасили инженерите, които са ти смятали ДВГ-то. Защо не слагаме грес ли???? Ами, защото на движещите части ще им трябва много повече енергия за да се движат (клоняща към идиотщина), пък и греста се използва за смазване на лагери и т.н. при ниски температури(например 100-150 градуса), защото като се втечни губи смазочните си свойства (докато при маслото не е така).Антифриза има по-лоша охлаждаща способност от водата, ама да влошава драстично топлообмена в ДВГ-то, тук грешиш много. Ти си първия, който чувам че не си слага антифриз през зимата. Налягането в двигателя се създава посредством въртящите се части - например коляновия вал. И принципа на създаване на налягане по този начин е абсолютно същия като при някои помпи (вал-центробежна сила-развъртане на флуида-повишаване на налягането).За охлаждащата система направо ме разби. Ти чувал ли си топлообмен това онова, например че топлината протича от по-топлата среда към по-студената. Водната помпа например не е сложена ей така, за да я има, ами да ти повишава топлообмена и да отвежда топлината от ДВГ-то. Температурата на коляновия вал няма как да е ниска по две много съществени причини, първата е че се движи с много високи обороти (2000-3000) и съответно триене е много сериозно, и второ горивния процес се извършва на "колосалното разстояние" 20 см от него - съответно топлообмен и т.н. И да вметна още едно нещо, картера знаеш ли защо е направен от алуминий, а не от обикновенна евтина стомана. Първо, за да се охлажда маслото по-бързо(виж с годините сменихме чугунените радиатори с алуминиеви по тази причина-алуминия акумулира по-малко топлина, но има по-висок топлообмен) и второ гарнитурата на картера се уплътнява по-добре(тя е метална, не е гумена, точно защото температурите там никак не са ниски) - за справка може да питаш бившите собственици на "Лада", как като им се поразшири с времето картера и се разуплътнява гарнитурата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...