Jump to content
Tokyo

Край на Ксенона?

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Колеги реших да публикувам изискванията, които са валидни в страните членки на Европейският съюз за допълнително монтираните ксенонови светлини. Ето какво гласи "ECE Regulation 98" следното:По надолу има превод на БГ.Aftermarket HID headlampsIn the Department's view it is not legal to sell or use after market HID lighting kits, for converting conventional Halogen headlamps to HID Xenon. If a customer wants to convert his vehicle to Xenon HID he must purchase completely new Xenon HID headlamps. The reason for this is that the existing lens and reflector are designed around a Halogen filament bulb, working to very precise tolerances. If one places a HID "burner" (bulb) in the headlamp, the beam pattern will not be correct, there will be glare in some places and not enough light in other places within the beam pattern.The following is the legal rationale:The Road Vehicle Lighting Regulations 1989 regulate the situation in the UK.Under these Regulations, HID/Gas Discharge/Xenon headlamps are not mentioned and therefore they are not permitted according to the strict letter of the law.However new vehicles have HID headlamps. This is because they comply to European type approval Regulations. The UK cannot refuse to register a vehicle with a European type approval. These are to ECE Regulation 98 (for the HID headlamps which are tested on a rig in a laboratory) and ECE Regulation 48 (Lighting Installation on the vehicle).For the after market, a used vehicle cannot obtain type approval because it is only applicable for new vehicles. However we feel that saying "HID is banned in the after market" would not be reasonable. Instead we should make analogies with new vehicles. It would be reasonable to require HID in the after market to meet the same safety standards as on new vehicles. The same level of safety should apply.Therefore a HID headlamp unit sold in the after market should:1. be type approved to ECE Regulation 98 as a component.2. when fitted to the vehicle should enable ECE Regulation 48 to be complied with (although no government inspection will take place).3. Comply with RVLR as far as "use" is concerned.In practice this means:1. The headlamp unit (outer lens, reflector, bulb) shall be type approved to ECE 98 and be "e-marked" to demonstrate this. That can only be done by the headlamp supplier - Hella, Valeo etc. who must test the headlamp in an independent laboratory.2. Once fitted to the vehicle it must have headlamp cleaning and self-levelling (which can be for the headlamp or can be in the vehicle suspension - some expensive estate cars have "self-levelling suspension" and that is adequate). Also the dipped beam must stay on with the main beam.3. The headlamp must be maintained in good working order, kept clean, and aligned/adjusted correctly like any other headlamp.Under the Road Traffic Act 1988 it is an offence to supply, fit or use vehicle parts which are not legal.In summary it is not permitted to convert an existing halogen headlamp unit for use with HID bulbs. The entire headlamp unit must be replaced with one designed and approved for use with HID bulbs and it must be installed in accordance with the rules stated above. За колегите, които не ползват английски ще дам кратък превод на по-важното:1. Забранено е монтирането на ксенонови крушки на фарове тип рефлектор, които са проектирани за халогенни крушки!2. Ако фаровете са прожекторни (с лупи, фокусиращи светлинния сноп), а не рефлекторни, се допуска монтирането на ксенонови крушки с тяхната система за захранване, ако те са произведени от лицензиран производител!3. Задължително е наличието на система за автоматично регулиране на светлините, т.е. система, която поддържа наклона на светлинните снопове независимо от положението на автомобила или наклона на пътя!4. Задължително е наличието на система за измиване на фаровете!И сега какво всички които са афтърмаркет ксенон ще се наложи да го размонтират и да си сложат обикновенни халогенки.Някой от вас чул ли е нещо повече по този въпрос?Явно няма да може да се минава Технически преглед с допълнително монтиран ксенон.Да не говорим ако някой иска да пътува из Европа пък и дори до Гърция да скочи дали няма да има проблеми?

Редактирано от Tokyo
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е в Европа да не е възможно да се мине преглед с афтърмаркет Хид, в БГ-то след поне 20-ина години може да се чуе нещо подобно!Аз лично съм с две ръце ЗА да се премахнат разфокусираните супер-дупер ксенони на фарове проектирани някога преди, нито светят по-добре, нито нищо, само разказват играта на насрещно движещите се ниски автомобили :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая тема се върти от година и излиза през 2 месеца из всички форуми.Стига сте плашили гарги.Нема да махнат ксенона още поне 2 петилетки! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ксенон ли е ако не са регулирани правилно фаровете винаги дразни няма значение с какво е рефлектор лупа или каквото и да е било.Аз лично карам с ксенон и не знам с какъв е защото колата си дойде от германия така. Та като гледам и там си слагат ксенони на обикновени рефлектори.А относно осветяването аз съм много доволен и се вижда в пъти по добре от колкото обикновените халогенни крушки, особено като вали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Борислав понеже съм виждал твоя акорд с ксеноновите светлини мога да кажа ,че са много силни и наистина дразнят ако кара човек срещу теб по тъмно.Голямата яркост вероятно се дължи на липсата шапка вътре във фара, която да покрива крушката да не свети директно напред(както е на повечето автомобили)и се получава заслепяване не от рефлектора,а от самата директна светлина на газоразряда,на ксеноновата лампа.Май всички 6 ген. Акорд са с такива фарове без защитна шапка на H7 лампата за къси.(US моделите правят изключение)И все пак мисля,че ако фаровете са с право стъкло и релефен рефлектор и са правилно регулирани не би трябвало да има насрещно заслепяване.Виждал съм много автомобили с такива фарове,които си дават нормални светлинни диаграми и с халогенка и с китайски ксенон.Вече за по-старите фарове с релефни стъкла като на 5 ген. се получават доста отклонения в светлинната диграма и е трудно нощем да се кара срещу такива автомобили с афтърмаркет ксенон(макар и тук да има изключения).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно възможно да е така щом си ме засичал по пътищата.Но аз също съм постоянно по пътищата и засичам постоянно коли с нерегулирани фарове макар с нормални халогенни крушки които ме заслепяват много повече от ксенон светлините. Фаровете с лупа също заслепяват и то не по малко от обикновените рефлектори особено ако си с нисък автомобил. Затова най доброто решение е да си реголира всеки светлините на колата. Аз лично съм за ксенони има много плюсове, по малко се изморяват очите като шофираш, има по добра видимост, самата светлина не се расейва колкото халогенната крушка а при дъждовно време светлината не се поглъща от мокрия асфалт. Да определено ще има разлика от самите рефлектори на колата, но това зависи от годините на производство на автомобила.А особено ако фаровите на колата са с лупи и нямат ксенон направо може да си ослепее водача на автомобила, никакви ги няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е в Европа да не е възможно да се мине преглед с афтърмаркет Хид, в БГ-то след поне 20-ина години може да се чуе нещо подобно!Аз лично съм с две ръце ЗА да се премахнат разфокусираните супер-дупер ксенони на фарове проектирани някога преди, нито светят по-добре, нито нищо, само разказват играта на насрещно движещите се ниски автомобили :tooth:

Твърдо те подкрепям колега,аз карах 1 година с ксенон и много трудно го настроих да свети наи оптимално за мен и като ми изгоря едната кружка го изкормих и тогава разбрах че хич не е светил за мен а за околните!Извън града ако не е осветено си си направо сляп............но това си е мойо наблюдение,може на някои други фарове да свети по-добре,но надали!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз подкрепям, дано ги забранят по прегледите. Не знам колегите дето имат монтирани допълнително дали виждат по-добре, но тия които са срещу тях често не виждат нищо и това е много опасно.

 

.... пък и е смешно, на повечето коли които съм виждал стои като на свинче звънче ( почти същото като светещите пръскалки и антени, обикновено в синьо ):tooth:.

 

Вместо да си харчите парите за Новогодишни опасни илюминации по-добре ги дайте за хубави гуми, масла, генерация, пък ако съберете повечко ( дай боже всекиму! ) дайте ги за охлюв:biggrin:.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като кажат махаме - махаме. Ще си сложа обикновени крушки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък тъкмо мисля тези дни да ходя да си взимам ксенон.Такъв закон,който забранява използването на ксенонови светлини няма,така че стига спекулирахте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако го забранят първо ще забранят да се продава свободно по тунинг магазините, и ще има лицензирани фирми които ще имат право да монтират такива системи.А относно ксенона ако не беше по добър нямаше да го измислят и да се води екстра в един автомобил. Има много теми из интернет където пише какви са му предимствата спрямо обикновените халогенни светлини, друг е въпроса как са монтирани и дали самите рефлектори отговарят за това.Колегата ме замисли сериозно да ида да проверя как ми светят фаровете и ще проверя как са регулирани, отвътре си светят перфектно и на височина и на ширина, но ще направя един реглаж в сервиз на фаровете.Поздрави на всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз пък тъкмо мисля тези дни да ходя да си взимам ксенон.Такъв закон,който забранява използването на ксенонови светлини няма,така че стига спекулирахте.

Колега явно не си прочел първия пост.Изискването е към всички страни членки на ЕС.Нямаш право да изменяш технически фабричните светлини на автомобила.Това е.Пък друг е въпроса кога ще започне да се следи и да се спазва това нещо и у нас.Не са се хванали за това не са го направили въпрос на време е.На запад повечето тунинг елементи са придружени със сертификат за качество и монтаж от оторизиран сервиз.Като тръгнеш да минаваш TUV (в германия)ти изсикват документацията.В Русия например вече е забранен неоригиналния ксенон и се следи и спазва това: http://auto.fishki.net/commentall.php?id=902 Редактирано от ilian83

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ама че демагогия, навсякъде като латерни мелят хората едно и също - фабрични/нефабрични, оригинални/неоригинални, китайско/истинско? Айде мислете малко, всичко опира до лобистки интереси.Е да ви светна, всичко се прави във фабрики, т.е. е фабрично, и ако носи собствена марка е оригинално. Освен това всичко е китайско.Valeo по-оригинално ли е от Sonar? Ха-ха.Това са някакви спекулации и мерки за покровителстване на определени производители. В противен случай ще се говори за ТЕХНИЧЕСКИ ИЗИСКВАНИЯ, които могат да бъдат проверени по един или друг начин, без значение, дали фара е от фабрика, или си го майсторил в гаража си.Техниката си е техника, останалото са търговски номерца. Значи аз за да си подобря осветлението, да взема да си купя нова кола освен, а?Между другото сега виждам, че ми се е изцапал екрана на лаптопа - ще купувам нов лаптоп.

Редактирано от gin
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ gin :bow: :bow: :bow: По-добре просто нямаше как да го кажа! Съгласен съм с всяка 1 дума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това са някакви спекулации и мерки за покровителстване на определени производители. В противен случай ще се говори за ТЕХНИЧЕСКИ ИЗИСКВАНИЯ, които могат да бъдат проверени по един или друг начин, без значение, дали фара е от фабрика, или си го майсторил в гаража си.

Не си прав колега. Прочети пак първия пост:Therefore a HID headlamp unit sold in the after market should:

1. be type approved to ECE Regulation 98 as a component.2. when fitted to the vehicle should enable ECE Regulation 48 to be complied with (although no government inspection will take place).3. Comply with RVLR as far as "use" is concerned.In practice this means:1. The headlamp unit (outer lens, reflector, bulb) shall be type approved to ECE 98 and be "e-marked" to demonstrate this. That can only be done by the headlamp supplier - Hella, Valeo etc. who must test the headlamp in an independent laboratory.2. Once fitted to the vehicle it must have headlamp cleaning and self-levelling (which can be for the headlamp or can be in the vehicle suspension - some expensive estate cars have "self-levelling suspension" and that is adequate). Also the dipped beam must stay on with the main beam.3. The headlamp must be maintained in good working order, kept clean, and aligned/adjusted correctly like any other headlamp.

Можеш да си сложиш какъвто ксенон намериш, дори правен от африкански племена дето носят препаски от палмови листа, стига ксенона, правен от тях да отговаря на горните три правила. Там пише, че самите марки трябва да са успели да демострират съвместимост със съответната регулация и буквално "НАПРИМЕР Hella, Valeo и тн да са направили тест в независима лаборатория" - тоест ако въпросните фаровете на въпросните африканци минат теста в независима лаборатория и преминат изискванията на регулацията и изпълняват всички изброени правила, по закон нямаш проблем да си ги сложиш. А ECE 98 декларира въпросните ТЕХНИЧЕСКИ ИЗИСКВАНИЯ, за които говориш.Аз съм твърдо за. Знам фабричния ми ксенон как свети, знам как свети на един колега ксенона на астрата дето са просто H7 крушки на мястото на старите халогени. Ден става пред астрата, ама е смърт за тия дето карат в насрещната лента. Тоест не казвам, че всички са така, но казвам, че е пълно с некадърно сложени ксенони, дето мамичката да ти разгонят на дълъг път през нощта. Ако се наложат горните регулации, поне няма "тунинг" магазините да продават най-долно качество китайски комплекти баласти + крушки за по 99лв, дето Сульо и Пульо да слага на колата както успее на тротоара пред блока, ами вместо това на по-висока цена ще има издържали ECE 98 ксенони с всички рефлектори, почистващи механизми и тн, които са нужни за да имаш ксенони, които не пречат на останалите и те ще могат да се слагат само от оторизирани за целта сервизи. Това за което говоря разбира се е "идеален свят" и разбира се вероятно у нас няма да бъде наложено със сила скоро, но го подкрепям, защото макар да разбирам, че на повечето хора не им харесва, че вместо за 99лв ще трябва да сложат ксенони за 399лв, нека не забравяме, че не сме сами на пътя и нашият собствен лукс, удобство и гъзария не трябва да са за сметка на увеличаване на риска за ПТП и изморяване и изнервяне на другите шофьори (което може да доведе до същото). Редактирано от Veseliq
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

....

 

Това ми звучи на поредната простотия поради простата причина, че който и да е сменил обикновената си крушка с ксенонова до сега винаги е било по добре!

Абе не знам, слагаш си ксенона и ако ти е толкова зор да го нагласиш отиваш в Диана гуми център и там си имат машина за регулиране на фарове кадето не може да объркат нещата..

И аз подкрепям, дано ги забранят по прегледите. Не знам колегите дето имат монтирани допълнително дали виждат по-добре, но тия които са срещу тях често не виждат нищо и това е много опасно.

 

.... пък и е смешно, на повечето коли които съм виждал стои като на свинче звънче ( почти същото като светещите пръскалки и антени, обикновено в синьо ):tooth:.

 

Вместо да си харчите парите за Новогодишни опасни илюминации по-добре ги дайте за хубави гуми, масла, генерация, пък ако съберете повечко ( дай боже всекиму! ) дайте ги за охлюв:biggrin:.

 

Не съм съгласен защото просто има хора които не си регулират фаровете, пък без значение с ксенон ли са или с обикновени крушки и съответно даже и да те ослепяват ако имаш ксенон фарове и светят както трябва пак ще виждаш но това си е мое мнение..

 

Аз пък тъкмо мисля тези дни да ходя да си взимам ксенон.Такъв закон,който забранява използването на ксенонови светлини няма,така че стига спекулирахте.

 

Ако трябва и фаровете ще сменя но ксенона си е ксенон. Единствено в момент не се оплаквам от обикновените си фарове на Прелюда но там рефлекторите са ми перфектни...но пък си представям ако сложа ксенон как ще се вижда :cool: Редактирано от kytila
��ма нужда от н�колко по�та един �лед друг!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което казвам е че мерките за покровителстване са частично замаскирани с валидни твърдения, аз не казвам, че текстовете за такава регулация нямат смисъл, ОБАЧЕ:

 

 

Това са някакви спекулации и мерки за покровителстване на определени производители. В противен случай ще се говори за ТЕХНИЧЕСКИ ИЗИСКВАНИЯ, които могат да бъдат проверени по един или друг начин, без значение, дали фара е от фабрика, или си го майсторил в гаража си.

 

Не си прав колега. Прочети пак първия пост:

Therefore a HID headlamp unit sold in the after market should:

 

1. be type approved to ECE Regulation 98 as a component.

 

2. when fitted to the vehicle should enable ECE Regulation 48 to be complied with (although no government inspection will take place).

 

3. Comply with RVLR as far as "use" is concerned.

In practice this means:

 

1. The headlamp unit (outer lens, reflector, bulb) shall be type approved to ECE 98 and be "e-marked" to demonstrate this. That can only be done by the headlamp supplier - Hella, Valeo etc. who must test the headlamp in an independent laboratory.

 

2. Once fitted to the vehicle it must have headlamp cleaning and self-levelling (which can be for the headlamp or can be in the vehicle suspension - some expensive estate cars have "self-levelling suspension" and that is adequate). Also the dipped beam must stay on with the main beam.

 

3. The headlamp must be maintained in good working order, kept clean, and aligned/adjusted correctly like any other headlamp.

Ето това удебеленото като текст особено много мирише. Превежда се така - "Ти си дай паричките за типово одобрение, пък после не ни интересува какво и къде ще се монтира". Това определено е против малките производители и единичните бройки. Няма как да минеш на индивидуален тест за съвместимост, и функциите на техническия преглед/надзор се изземват в полза на някакви независими лаборатории. Оттук следват няколко парадокса:

 

1. Веднъж минала типово одобрение всеки фар маркиран с буква D (за газоразрядни лампи) и нещо като ECE98, се оказва завинаги технически годен.

 

2. По-важно е да имаш щампована буква D (която се купува в Европа), отколкото да минеш експертиза. Контрола по това се възлага на ченгето на пътя, което ще се гъзурчи да ти проверява буквичките - експертизата ще се прави на пътя от истински експерти.

 

3. Волю неволю, май изведнъж се ограничаваш до европейски производители, които единствени ще търсят и купуват ECE лого, целия останал свят да му мисли как ще си купи въпросните буквички. Между другото за Хонда на евро производителите не им дреме особено, т.е. тук се подтискат и не-евро производителите на коли/части, и се оскъпяват допълнително фаровете (които и бездруго не са никак евтини). Чиста проба протекционизъм.

 

4. Точка 3 за поддръжката изобщо не е ясно кой я прави, най-вероятно собственика, иначе може да се наложи да ходя на сервиз освен да ми настройват фаровете, и да ми ги мият. Всъщност точка 3 е единствената съществена точка, да се поддържа всичко в изправност и регулираност, а пък е написана последна?

 

Можеш да си сложиш какъвто ксенон намериш, дори правен от африкански племена дето носят препаски от палмови листа, стига ксенона, правен от тях да отговаря на горните три правила. Там пише, че самите марки трябва да са успели да демострират съвместимост със съответната регулация и буквално "НАПРИМЕР Hella, Valeo и тн да са направили тест в независима лаборатория" - тоест ако въпросните фаровете на въпросните африканци минат теста в независима лаборатория и преминат изискванията на регулацията и изпълняват всички изброени правила, по закон нямаш проблем да си ги сложиш. А ECE 98 декларира въпросните ТЕХНИЧЕСКИ ИЗИСКВАНИЯ, за които говориш.

 

Май най-сериозните технически изисквания, които горният текст декларира са наличието на умивалки, които дори не са част от фара в общия случай. Не е ли комично?

 

Аз съм твърдо за. Знам фабричния ми ксенон как свети, знам как свети на един колега ксенона на астрата дето са просто H7 крушки на мястото на старите халогени. Ден става пред астрата, ама е смърт за тия дето карат в насрещната лента. Тоест не казвам, че всички са така, но казвам, че е пълно с некадърно сложени ксенони, дето мамичката да ти разгонят на дълъг път през нощта. Ако се наложат горните регулации, поне няма "тунинг" магазините да продават най-долно качество китайски комплекти баласти + крушки за по 99лв, дето Сульо и Пульо да слага на колата както успее на тротоара пред блока, ами вместо това на по-висока цена ще има издържали ECE 98 ксенони с всички рефлектори, почистващи механизми и тн, които са нужни за да имаш ксенони, които не пречат на останалите и те ще могат да се слагат само от оторизирани за целта сервизи.

 

Отново някакви мантри - оторизирани/неоторизирани. Защо? Цицане на пари може би?

 

Какво точно вменяваш на един оторизиран сервиз по ксеноните, по-добре ще завинти 3те винта на фара на място ли? Науката по ксеноните е претърпяла голямо развитие, но все още считам за по-важно да ми се ремонтират спирачките от оторизирани монтьори, а пък то за това още няма издадена евро директива.

 

Това за което говоря разбира се е "идеален свят" и разбира се вероятно у нас няма да бъде наложено със сила скоро, но го подкрепям, защото макар да разбирам, че на повечето хора не им харесва, че вместо за 99лв ще трябва да сложат ксенони за 399лв, нека не забравяме, че не сме сами на пътя и нашият собствен лукс, удобство и гъзария не трябва да са за сметка на увеличаване на риска за ПТП и изморяване и изнервяне на другите шофьори (което може да доведе до същото).

 

Ето, сам се върна на темата за парите, да направим хранилка на куп органи. Лошо няма, само дето гореописаните мерки леко се разминават с поставените цели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

" Ако трябва и фаровете ще сменя но ксенона си е ксенон. Единствено в момент не се оплаквам от обикновените си фарове на Прелюда но там рефлекторите са ми перфектни...но пък си представям ако сложа ксенон как ще се вижда :cool:"

 

А представяш ли си колега ma3x_143 как ще пръснат светлината непредназначените за това стъкла на фаровете на старата ти кола от една съвсем различна технология или просто си предполагаш?

 

Като си сложиш ксенона и го "НАСТРОИШ" прати едно 'лс' - да дойдем да видим как не заслепява :yes:

Редактирано от Red

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам нищо против ксенона, дори напротив.Обаче имам против да ми вадят очите и да не виждам къде карам т.е. не трябва да се забранят ксеноните, а да се спират от движение коли с нерегулирани фарове. В тоя ред на мисли искам да питам някой виждал ли е кола, която е излязла от завода с ксенон и няма пръскалки на фаровете?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе хора разберете ,че не сте сами на пътя! закон против тия измислени фарове има! проблема е че малоумните катаджии не го знаят и нищо не прават по въпроса, на техническите прегледи е същото... и в крайна сметка какво се получава, излизаш вечер с колата и се прибираш осветен от какви ли не идиоти, за безопасност няма какво да говорим...бай-ганйовци сме си и тва е, никога няма да се оправиме :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Поредната машина за пари, обслужваща нечии интереси!Каква е разликата в светлината на китаец за 99лв. и "марков" ксенон за 399лв., ако ползваш прилежащите за системата фарове с лупа? Верният отговор е 300лв!Каква е разликата между ретрофит и фабрични фарове с лупа? Една торба пари!Каква е разликата, дали ще ми монтира ксенона Мунчо в сервиз срещу 50лв. или ще го сложа аз пред блока и след това ще мина на реглаж на фарове в някой сервиз за 5лв. Верният отговор е 45лв!Това с пръскалките ми се струва комично. Искам някой да ми покаже тестове на мръсни и чисти фарове и отклонението в светлината?!

Редактирано от sCoff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе хора разберете ,че не сте сами на пътя! закон против тия измислени фарове има! проблема е че малоумните катаджии не го знаят и нищо не прават по въпроса, на техническите прегледи е същото...

То май само ти го знаеш този закон...Много инженери са се навъдили последно време мисля.Колегата sCoff е много прав в случая.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе факта си е факт, кфото и да го говорим, че било въпрос на интереси, лобита, пари и така нататък - явно хората, които си слагат ксенони реглаж не минават. Съдя за това по нощното шофиране навсякъде в България, все едно карам срещу локомотив ... пръскат я тая светлина навсякъде след тях 40 метра нищо не виждаш. Аз на такива им карам на дълги в 90% от случайте са само с ксенон на късите и те като пуснат дългите, за да ми правят гадно, реално виждам много по-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

prozium, това е защото и дългите им не са регулирани, и сигурно бият в земята :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абе каквото и да си говорим става дума за пари..............Мислиш ли, че тоя дето те заслепява не иска да си сложи читав ксенон, фар с лупа и да си ги регулира?Друг въпрос е че като невиждаш по тъмно е хубаво да се действа в точно обратната последователност. Първо си регулираш фаровете, ако не помогне си вземаш нови (с или без лупа) и накрая може и ксенон да сложиш (дето се вика - за разкош).

Редактирано от xatamoto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами хамото мисля че не всеки го интересува дали заслепява или не :) проблема е в реглажа всяка година през месец септември правят безплатен преглед и реглаж на фаровете в СБА(съюз на българските автомобилисти) тия измислените формули срещу стена на 1метър али бали.. нямам думи за такива! разликата между ксеноните е живота на крушката а това зависи от материалите на изработка. за пръскалките за фарове.. това нещо е наистина доста полезно иии не е КОНСПИРАЦИя от големите производители на ксенони все пак знаете че ще наизлязат повече реплики на тях :) и законите от ЕС не ги измислят защото няма за какво да се заядът а има си инженери,лаборанти разни опити и тн.. и за да го кажат това нещо си има причина

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Поредната машина за пари, обслужваща нечии интереси!

На някой от ЕU!?!?! Може би ще да е началото на някоя глобална конспирация :huh:

Каква е разликата в светлината на китаец за 99лв. и "марков" ксенон за 399лв., ако ползваш прилежащите за системата фарове с лупа? Верният отговор е 300лв!

Грешен отговор! Случайно да си ги ползвал и двата модела? Ако не си, ето го правилния отговор : на 8-мия месец (приблизително) китайката ще ти направи такива хубави цветни петна, а колегата отсреща с philips-а ще изкара още поне 5 пъти по толкова. Я сега направи пак сметката!

Каква е разликата между ретрофит и фабрични фарове с лупа? Една торба пари!

Разликата е, че ретрофит се прави на модели които които нямат от къде да вземат "оригинални" ксенонови фарове или просто искат да си направят фаровете уникални! Има и вариант за ретрофит на фабрични ксенонови фарове, там се подменя самата лупа (clear lens)!

Каква е разликата, дали ще ми монтира ксенона Мунчо в сервиз срещу 50лв. или ще го сложа аз пред блока и след това ще мина на реглаж на фарове в някой сервиз за 5лв. Верният отговор е 45лв!

За в България, отговора е верен! Ако погледнем от Европейска гледна точка а защо не и в световен мащаб (в Европа все пак се мъти конспирация), извършването на даден вид услуга в оторизиран и регистриран сервиз, носи гаранции и нещо като застраховка за теб самия, че ако стане беля ти ще си чист! Редактирано от Fiend

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, аз не мога да разбера защо има толкова много противници на тоя ксенон? Да ви кажа, работното ми време е такова, че се прибирам по нощите. Няма да ви обяснявам как на няколко пъти за малко да се нацепя челно заради няк'ви такива умници дето уж колите йм фабрично с ксенон, пък заслепяват да си е*е...някакъв мерцедес, видимо модел над 2000 година така светеше, че от около 40 метра вече бях припаднал...Не мога да разбера, аз, с моята ниска количка, дето свети само и единствено на пътя (защото съм си купил фарове с лупи и съм ходил на реглаж) преча на движението? Реглажа ми го правиха в пункт за ГТП. Е, ако фаровете бяха неизрядни, тия хора едва ли щяха да ме оставят да карам така по улиците. Мен пък друго ме дразни. Колата ми като е ниска, и зад мен се забие някой калъф с някой висок джип дето фаровете му са на линията на задното ми стъкло, така ме заслепява в огледалото, че аз напред не виждам, камо ли назад...ама не храня целия свят за това. Просто започвам да карам като баба, докато тоя зад мен ме изпревари и после пак съм щастлив. Ясно е, че винаги ще има хора от двата лагера, но какво да се прави - такъв е света. Иначе и аз не съм подръжник на идеята ксенон на стоков фар, ама това е една друга тема.p.s. понеже преди време имаше тема за ксенона пак, и се появиха колеги дето искат да ми спират колата от движение, моля ако пак има такива, да не спамим в темата, пишете ми на Л.С.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Грешен отговор! Случайно да си ги ползвал и двата модела? Ако не си, ето го правилния отговор : на 8-мия месец (приблизително) китайката ще ти направи такива хубави цветни петна, а колегата отсреща с philips-а ще изкара още поне 5 пъти по толкова. Я сега направи пак сметката!

Това колко често ще си сменя крушката е проблем на направилия избора, а не на насрещно движещия се оплакващ се от заслепяване! Това дали ще "пали" китаеца на -15 градуса също си е негов проблем. И за двете крушки заслепяване няма да има, така че е въпрос на личен избор и не е нужно да се ограничава от закони и директиви. Нали проблема е заслепяването?А за ретрофита... На мен фаровете за Прелюд 4 ген. ми се струват ужасно грозни и не бих си ги купил. Изключение прави един модел който се продава в щатите, но определено не ми се дават 600лв... Пак въпрос на избор, функционалността е една. Редактирано от sCoff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви ксенони за 399 лв.какви 5 лева колеги ,ако трябва да си говорим истината .....Кои са тия дето монтират такива скъпи и "качествени " ксенони? Аз ще ви кажа много малко хора 1-во защото нямаме пари и 2-ро защото как ще ме накарат да повярвам ,че това е оргиналдЪ.И аз карам ниска кола и хора мога да кажа ,че 70% от колите без ксенон ми вадят очите защото са с нерегулирани фарове.Защо никой не обърне внимание на това ?Това е процедура която не е мн скъпа и ефективна ...иначе и свеши да сложиш в фаровете като ми светят в очите все тая!Цялата истина е ,че пак се гонят нечии интереси ,които естествено са свързани с пари ;)п.п.Кало ше ти спират колата от движение ,само когат започнат да ти дават пари за бензин! :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също смятам, че се обслужват нечии интереси - за да може само новите коли да имат правото да ползват ксенон. Как аджеба да стане аз с моя сивик хеч '94 да сложа оригинален ксенон и да имам пръскалки на фаровете?? Трябва или да оторизират фирми да поставят такива със сертификат, или да се мъча да приспособявам някакви от акорд англичанка примерно :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То тва си е напълно нормално, който е карал срещу кола с рефлекторни фарове и ксенон знае защо е хубава забраната ;)За фарове с лупи няма проблеми ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също смятам, че се обслужват нечии интереси - за да може само новите коли да имат правото да ползват ксенон. Как аджеба да стане аз с моя сивик хеч '94 да сложа оригинален ксенон и да имам пръскалки на фаровете?? Трябва или да оторизират фирми да поставят такива със сертификат, или да се мъча да приспособявам някакви от акорд англичанка примерно :dry:

Чий чужд интерес обслужват - на тези, на които не им се умира на пътя ли? Колко несправедливо само...Колега, ти може и син буркан да искаш да си сложиш на колата и да минаваш на червено, и да парккираш напречно на булевард, и да караш по главната пешеходна в центъра?!? Това, че просто го желаеш смяташ ли, че го оправдава? Точно за това има ЗДП, регулация, норми и изисквания за МПС - за да се осигури, поне законово, ниво на сигурност при движение по пътищата. Разбира се, че можеш пак да си правиш каквото си искаш, без да зачиташ другите участници в движението. Дали ги заслепявяш и създаваш опастност от ПТП - ко' ти пука? Нали си си сложил "ксенон" за 80лв на консервата от '94, който няма кой-знай-к'ва файда (защото фаровете не са фабрично предвидени), ама я прави яко фешън. Няма нищо лично в постинга ми - насочен е към всички, които не ги @бе за другите участници в движението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема момци е само един - може да се каже че никой не го ебе какво причинява на другите,най-важното е той да е добре и "на далаверка".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ Concord абе не знам твойта консерва дали е '94 ама аз моя автомобил не го имам за консерва ;) И изрично съм споменал, че съм си купил фарове с лупи, точно за да НЕ заслепявам другите! И съм ходил на реглаж в център за ГТП, точно поради тази причина. Май ти не четеш...И сега какво - понеже нямам пръскалки, да си хвърля ксенона? Аз казах и по-рано в темата: НЕ подкрепям слагането на ксенон на обикновен фар, и в случай, че в пункта за ГТП кажат, че фаровете ми не са изрядни, аз ще демонтирам ксенон системата и ще си сложа обикновени халогенни крушки. Ако искаш да продължиш да храниш (аз затова казах, че ше се появят такива дето искат да ми спират колата от движение) моля направи го на ЛС.А за чий чужди интерес - казах го вече: Повечето стари автомобили НЯМАТ система за миене на фаровете. По-ясно не знам как да го напиша.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

" Ако трябва и фаровете ще сменя но ксенона си е ксенон. Единствено в момент не се оплаквам от обикновените си фарове на Прелюда но там рефлекторите са ми перфектни...но пък си представям ако сложа ксенон как ще се вижда :cool:"

 

А представяш ли си колега ma3x_143 как ще пръснат светлината непредназначените за това стъкла на фаровете на старата ти кола от една съвсем различна технология или просто си предполагаш?

 

Като си сложиш ксенона и го "НАСТРОИШ" прати едно 'лс' - да дойдем да видим как не заслепява :yes:

 

На мен лично единствено ме заслепяват ксенонови фарове, които са вдигнати много високо.

Ще ти дам един пример:

Има много коли със стари рефлектори които не ксенон а ми не знам какво да сложат няма как да свети силно на пътищата и в много случай си вдигат фаровете по на високо уж за да виждат по добре но единственото което се получава е че те ослепяват насрещния водач.

 

Докато ако фара си ти е читав ти няма да има нужда да си вдигаш чак толкова фаровете високо щото в крайна сметка колите имат и дълги светлини за далечно виждане и тогава няма да ослепяваш отсрещния водач.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Забранено е монтирането на ксенонови крушки на фарове тип рефлектор, които са проектирани за халогенни крушки!2. Ако фаровете са прожекторни (с лупи, фокусиращи светлинния сноп), а не рефлекторни, се допуска монтирането на ксенонови крушки с тяхната система за захранване, ако те са произведени от лицензиран производител!3. Задължително е наличието на система за автоматично регулиране на светлините, т.е. система, която поддържа наклона на светлинните снопове независимо от положението на автомобила или наклона на пътя!4. Задължително е наличието на система за измиване на фаровете!

Ииии да се върнем на изходна позиция. Всички говорим за едно и също, но явно на различни езици.1. Супер.2. Приемаме, че това което се продава е от лицензиран производител, било то за 100 или за 1000лв. Остава да караш с халогенна крушка на фар с леща :huh: WTF!?3. Че коя стара кола има такава система. Дали няма да се стимулира покупката на по-нови автомобили и в чии интерес е това? Едва ли е на средностатистическия потребител.4. Това с какво помага? Искам да го видя черно на бяло?!П.П. Темата за рефлекторен фар с ксенон е друга. Разликата между ксеноните също е в друга тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе хора разберете ,че не сте сами на пътя! закон против тия измислени фарове има! проблема е че малоумните катаджии не го знаят и нищо не прават по въпроса, на техническите прегледи е същото...

То май само ти го знаеш този закон...Много инженери са се навъдили последно време мисля.Колегата sCoff е много прав в случая.
стига бе хора какъв реглаж ще направиш на рефлекторен фар с ксенонова крушка????? то нее нужно да си инженер за да разбереш че НЕСТАВА!!!!тая тема е толкова дъвкана но бай ганйовците си знаете едно и това е!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Забранено е монтирането на ксенонови крушки на фарове тип рефлектор, които са проектирани за халогенни крушки!2. Ако фаровете са прожекторни (с лупи, фокусиращи светлинния сноп), а не рефлекторни, се допуска монтирането на ксенонови крушки с тяхната система за захранване, ако те са произведени от лицензиран производител!3. Задължително е наличието на система за автоматично регулиране на светлините, т.е. система, която поддържа наклона на светлинните снопове независимо от положението на автомобила или наклона на пътя!4. Задължително е наличието на система за измиване на фаровете!

Ииии да се върнем на изходна позиция. Всички говорим за едно и също, но явно на различни езици.1. Супер.2. Приемаме, че това което се продава е от лицензиран производител, било то за 100 или за 1000лв. Остава да караш с халогенна крушка на фар с леща :huh: WTF!?3. Че коя стара кола има такава система. Дали няма да се стимулира покупката на по-нови автомобили и в чии интерес е това? Едва ли е на средностатистическия потребител.4. Това с какво помага? Искам да го видя черно на бяло?!П.П. Темата за рефлекторен фар с ксенон е друга. Разликата между ксеноните също е в друга тема.
2. има много фарове с леща и халогенна крушка, нещо немога да те разбера?3. като нямаш такава система и като не искаш да си купуваш по нов автомобил, си караш старата кола със обикновенните фабрични фарове без да пречиш на насрещното движение! ъндърстент?4. мръсния фар променя насочванто на снопа светлина който при ксенона е по силен и изисква по прецизно насочване и чист фар!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като чета постовете направо ми става смешно.Момчета и момичета като шофирате вечер на къде гледате като се разминавате с автомобилите в насрещното?Не знам за вас но аз съм постоянно зад волана и пътувам много вечер, не мога да си изкривя душата че не ме заслепяват колите но дали ксенон или халогенни светлини все ме заслепяват затова си гледам в пътя а не в колите срещу мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...