chemiliq 6 #1 Публикувано 2 Май, 2011 Здравей те колеги. Значи колата е сивик D14A8. Ситуацията е следната. Колата губи охладителната течност. За 700 километра около 1 литър. Течове по системата няма. Термостата отваря коректно, перката се включва. Колата не загрява, стрелката се заковава на 1/3 на скалата и не мърда от там. Течността се губи от капачката на разширителния съд. При натоварване започва да сълзи от тази капачка. Майстора твърди, че е за смяна гарнитурата на главата. Това ли е единствената причина за тази ситуация? Колата я карам от 7 месеца и досега не съм доливал. Течността си седеше малко над минимума и не мърдаше от там. Проблема се задълбочи след като сложиш газов ижекцион и си позволиш да покарам и аз малко като хората. Преди това съм я виждал да сълзи от капачката само при едно продължителено изкачване на 2 и 3-та. В градски условия колата не губи течност, но извън градско при по-висока скорост да. Сменени са всички консумативи преди около6 хиляди километра. Двигателя работи спокойно и равномерно, не гори масло.Понеже се си мисля за най-хубавото , какво да сменя след отварянето на двигателя? За сега мисля гарнитура на главата, маслени сегменти, гумички на клапаните и биелни лагери. Като се предвижда да се направи и напасване на клапаните и главата. Каква е ориентировачната цена на целия този ремонт и може ли да спестя от нещо като се види състоянието на двигателя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Red 4 #2 Отговорено 3 Май, 2011 Сълзи капачката на разширителният съд или на радиатора?Разширителният съд не е херметичен и ако излиза течност от неговата капачка означава че нивото на охл. течност надхвърля максимума.Ако подлизва пък капачката на радиатора - направо тя си е за смяна.И в двата случая те съветвам преди да разцепиш мотора, смени капачката на радиатора и виж дали ще остане проблема ( предполагам вече си разбрал каква роля играе клапанът в нея и как точно функционира охладителната система при Хонда ). 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #3 Отговорено 3 Май, 2011 Едва ли си за гарнитура, както спомена колегата смени първо капачката, има сервизи в които с един реагент (течност) смесен с охладителната течноста ти показва има ли издухана гарнитура или не. Ако гарнитурата е издухана към цилиндъра колата ще ти гори вода и няма се разминеш само с 700 грама за 1000 км от аспуха ще пуши бял пушек и ще надува яко в казанчетата. Така че не бързаи с отваряне на двигателя, почни от безобудните неща Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fly-boy 91 #4 Отговорено 3 Май, 2011 Колега имам чуството че описваш проблема както беше при мен Аз карах така около 2 години,надуваше само извин града и то на дълъг път.Отворих я чак след като почна да пипа и маслото 1.5 литра на 1000 км .Направих ремонта март месеци ми седна около 1000 лева И аз като теб започнах с смяна на термостат,капачка и т.н. но се оказа гарнитурата,дано да не съм прав Колите ни не са първа младост а и да са не си знаят километрите Ако имаш ниякъкви конкретни запитвания пиши на ЛС ще помагаме с каквото можем Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ekzotik 2 #5 Отговорено 3 Май, 2011 Колега значи ако е гарнитура има 2 варианта: 1. Да е издухана към цилиндър 2. Да меши в маслото По горе ти казаха как изгледна първия вариант със бялия пушек Огледаи маслото виж дали се пресича отвори разширителя и помириши мирише ли на бензинче нещо Ако ги няма тея неща не си мисли да буташ гарнитури и да храниш маистори огледаи навсякаде.За мен проблема не е в гарнитурата! Успех!!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chemiliq 6 #6 Отговорено 8 Май, 2011 (Редактирано) Продължение по темата. Днес бях на майстор да прегледа дали има газове в охладителната течност. Махна капачката на радиатора и сложи нещо подобно на шише пълно с някаква течност. Течността не промени цвета си след форсиране на двигателя. Заключението му бе, че нямам проблем с гарнитурата на главата или е в начален статии заминаването и. Сподели с мене, че е имал клиент със моите симптоми(губи течност само на магистрала), теста е бил отрицателен, но след това са отворили двигателя и гарнитурата е във съвсем малък участък проблемна. Докато форсирахме двигателя се загледах в пушека излизащ отзад беше бял, но мисля в нормално количество(в смисъл не беше някакъв облак дим). Може би и това, че не ми работи ламда сондата оказва въздействие върху процеса на изгаряне. Вчера ходиш до Боянския водопад(4 човека, климатик и продължително изкачване с много дупки) след спирането не сължеше от капачката на разширителния съд и днес течността не бе мръднала от нивото си. Маслото не е променяло нивото, губи се в минимални количества от о-пръстена на делкото. Засега въпроса остава отворен и ще се отложи интервенцията по двигателя. Има планирани и други ремонти по колата така, че има къде да си давам парите .Благодаря на всички изказали мнение по въпроса ми. Редактирано 8 Май, 2011 от chemiliq Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #7 Отговорено 9 Май, 2011 (Редактирано) Здрасти колега, според мен за смяна е гарнитурата на главата на майсторите които са го казали.Ако е студено нормално да е бял пушека но ако при топло време е такъв тогава може и да има проблем.Според мен най-вероятната причина за подобна загуба е теч, от радиятор, някое разклонение или снадка.Или въпросната капачка и при мен проблема беше от там. Редактирано 9 Май, 2011 от krasimir_01 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chemiliq 6 #8 Отговорено 29 Май, 2011 Да завършим темата Симптоми на колата:1. Не можеше да задържи нивото на охладителната течност при доливане до максимума. След доливане до мак и две три паления нивото се смъкваше на 1/3 от максимума. На това ниво се задържаш в градски условия2. Хващал съм я няколко пъти охл. течност да избива от капачката на разширителния съд(не на радиатора) при продължително натоварване3. При продължително каране извънградско и натоварване на двигателя, губеше голямо количество охладителна течност. Примерно около литър за 700 км. Решение на проблема, смяна на капачката на радиатора. След смяната течността успява да се задължи на максимума при всякакъв режим на двигателя.Мерси на всички отзовали се колеги. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wolfcry 74 #9 Отговорено 30 Май, 2011 100% капачка, не знам защо си се занимавал толкова много. Гарнитурата е най-краен вариант, при това през 15 минути колата ще ти загрява и ще губи литри. (личен опит) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #10 Отговорено 30 Май, 2011 Сменяй капачката бе човек!16лв я взех оня ден и термостат 26 лв.Моя проблем явно беше от термостата ама ги смених и двете да ми е мирна главата ,и моята и на мотора Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chemiliq 6 #11 Отговорено 10 Юни, 2011 Трябва да отворя темета . Отново проблеми с колата, вече почва да ме нерви.Паля сутринта карам 4 километра и на един светофар гледам излиза пара отпред. Пускам парното и продължавам още 2 километра за да стигна паркинга. Стрелката за температурата не мръдна от нормалното си положение(вече се съмнявам дали някой не я е манипулирал). Слизам отпред около водния радиатор пара навсякъде. След два дена ми мина яда и отивам да я видя. Разширителния съд има вода, доливам направо в радиатора догоре. Гледам започва да тече от самия радиатор без да съм палил колата. Тече някъде отгоре, самия радиатор сякаш не е цял, а горната част е отделна от частта която оглажда течността и точно на тази снадка тече.Въпроса ми е можели просто ей така да почне да тече без да съм претърпял сблъсък? Смяната на радиатора ще реши ли проблема ми, като се има предвид и предишните ми съмнения за гарнитура на главата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fly-boy 91 #12 Отговорено 10 Юни, 2011 Вземаш нов радиатор и си свиркаш Не е кои знае колко скъп. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Huligana 2 #13 Отговорено 10 Юни, 2011 Може може, разлепилиса се спойките или самия капак от питата Нов радиатор и си в джаза Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове