Jump to content
okokorekokes

Малко ядове със спирачките на сивик 5 ген

Recommended Posts

така колеги нервясе от сумати и време със пустите спирачки ! та проблема ми е : преди да сменя накладките и задните цилиндърчета на равен път с пясък като натисна спирачката и суркаха първо предните и като натисна по силно и задните присуркваха ! а като смених накладки и цилиндарчета отзаде се получи обратното :( предните цилиндърчета съм ги раздвижвал и пак същата работа обезвъздуших разлика няма , и при по рясък завои като натисна спирачката и все едно дърпам ръчна ? колата е хонда сивик 95г хечбег ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, дай малко по-конкретно. Разбирам че си обслужил задните спирачки. Кажи колата фабрично ли е с дискове отзад, или ти си ги монтирал? Предните накладки как са? Спирачна помпа сменяна ли е някога?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

извиняваите за инфото което несъм дал :) отзаде съм с барабани предните накладки и дискове са чисто нови сменени преди 5000км. спирачна помпа не е сменяна :blink:

Редактирано от okokorekokes

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз така и не разбрах какъв е проблема.Пробвай да пишеш по-четливо, без запетаи не може да се разбере къде ти свършва едната мисъл и започва другата ;).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблема е там че задните хфащат повече от предните , тоес натискам на хлъзгав път и задните суркат а при завои поднася а преди небеше така или аз си вношавам нещо :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хаиде никой ли не се е сблъсквал с такъв проблем ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега пробвай да разхлабиш малко ръчната тя на кой зъб хваща? а като сменя задните накладки видя ли че там има едни малки зъбчета ако не си ги върнал става така. тези зъбчета там са за регулиране не челюстите колкото повече се износват накладките те се отварят тея зъбчета и немогат да се върнат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ей тая чудесийка(автоматичния регулатор) нави ли я докрай преди да си я сложиш на място?

Публикувано изображение

Редактирано от Player101

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

реголирал съм ги почти да допират барабана но и да се вади и слага без да опират накладките в барабаните !!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя регулатор е затова, не ти да ги регулираш а той. Сега ако не си го навил докрай, сваляш всичко и го правиш. Като ги събереш, натискаш няколко пъти педала за да се регулират. И толкоз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смисал такъв да си е пребран докраи а не разширен ? и как ще се реголират сами като трябва някои да го навие или развие зада разшири накладките ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Гледам, че Sebulba пише затова само ще постна снимка :D

Ок, обяснявам: Ако си забелязал има една месингова пластина(в червения кръг).

Когато буталото излезе,пружината(1) дърпа пластината надолу. Тя завърта зъбчатото колелце(2) и постепенно развива резбата, раздалечавайки челюстите една от друга(3). Така си винаги с регулирани челюсти ;) .

Публикувано изображение

Редактирано от Player101

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Adjuster lever" - а ги регулира... :D

Послушай колегата Player101!

Не знам с разсъждения и мисли как ще си оправиш спирачките... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бобре значи го завивам или скасявам докрай и затварям сичко и тва нещо си реголира само :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

бобре значи го завивам или скасявам докрай и затварям сичко и тва нещо си реголира само :)щото аз незнах и един френд ми беше казал да ги реголирам аз явно ма е подвел :)извинявамсе за двоиния пост компа и нета ми се е***т нещо

Редактирано от okokorekokes

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо си мисля, че колегата го е направил, както трябва. Т.е. навива се, колкото да докосва леко барабана, сглобяваш, натискаш педала няколко пъти и тогава натягаш ръчката на ръчната. На дисковите спирачки се навива докрай и после педалът си го регулира. На барабаните се получава много голям ход, ако го оставиш развито, и има вероятност да не сработи, както трябвя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не, не се навива колкото леко да докосва барабана а ДОКРАЙ. Това чудо не е там заради ръчната, а да компенсира изтъняването на челюстта с времето. Хода на буталото на спирачния цилиндър е винаги еднакъв а никой не може да каже колко точно ще е изтънял барабана и колко дебели ща са новите челюсти. Затова хората са сложили автоматична регулировка, а не "на око" или "на сърце". Навиваш докрай, нататък то си знае какво да прави."..ако го оставиш развито, и има вероятност да не сработи, както трябвa... "Затова съм казал, че се натиска няколко пъти педала на място.

Редактирано от Player101

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, някой да обясни, как работи саморегулиращия механизъм на барабанната спирачка?...Айде ще се пробвам аз.Плеър, ти ме подведе с това неколкократно натискане на педала!Саморегулиращият механизъм се задейства, не от педала, а от лоста на ръчната. Накладката се износва - дърпаш ръчната - механизъма щраква едно зъбче!Та в този ред на мисли - ако оставиш механизъма прибран, колко пъти трябва да дръпнеш ръчната за да направи зъбчатката няколко оборота, и накладките да стигнат барабана? Ц, не става! Точно затова трябва да се развие, колкото да докосва барабана, и чак тогава - износване - ръчна- зъбче за саморегулиране. Обясних го, както трябва, надявам се.При дисковете процедурата е доста по-различна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предната страница съм обяснил как действа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И с крачната спирачка се задейства саморегулирането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години карах хеч 5-та. Кагато задните спирачки започнаха да свирят, реших, че е време за смяна на накладките. Речено - сторено. Купих накладки, свалих барабаните и проблем - цилндърчетата сълзят. В магазина казаха, че има два размера и аз реших, че като съм с газова и бутилката тежи отзад, то по-добре ще е да взема по-големия. Монтарах ги и се оказа, че съм везл "големия" - точно както го описа при хубаво време спира ОК, но на хлъзгаво - задните блокират преди предните и ...., а в завой ако натисна спирачка - задно вътрешно блокира и пак дрифт. Да не би да си направил същия "тунинг"?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хахахах за същия тунинг незнам :lol: но цилиндарчетата са с същата големина като старите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

та преди малко като се пребирах какво забелязах , пробвам си аз спирачките като обикновенно натискам аз и хващат задните след продалжително натискане да кажем 4 5 пъти по екстремно спиране натискам нормално и осещам как задните несуркат а предните си хващат !!! възможнолие да е от спирачната помпа ? като обезвъздушавах обиколих всички колела 3 пъти , а отзаде несъм отварял да бутам и реголирам нищо от последния път ! и възможнолие да е от предните спирачни апарати ? направо се побърках :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не се навива колкото леко да докосва барабана а ДОКРАЙ. Това чудо не е там заради ръчната, а да компенсира изтъняването на челюстта с времето. Хода на буталото на спирачния цилиндър е винаги еднакъв а никой не може да каже колко точно ще е изтънял барабана и колко дебели ща са новите челюсти. Затова хората са сложили автоматична регулировка, а не "на око" или "на сърце". Навиваш докрай, нататък то си знае какво да прави."..ако го оставиш развито, и има вероятност да не сработи, както трябвa... "Затова съм казал, че се натиска няколко пъти педала на място.

Човече сигурен ли си в това за което говориш изпробвано ли е и работи или така си мислиш че трябва да е така.При мен не се получи така при смяна на наклатките после ги регулирах на ръка за да имам ръчна и добри задни спирачки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пречи да обереш малко от хлабината на ръка, но ако монтажа е без забележка, регулатора ще си обере необходимото сам.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

уш добре сум го направил ама накрая маи ще се окаже или спирачна помпа или има още въздух в системата .... :unsure: щото като натискам повече пъти и се оправя май и днеска като се качих и педала беше твърд, и после си пооправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3-4 коли съм си сменял накладките на задните барабани и съм ги правил точно както колегата спомена в началото и никога не се е получавало това! Механизма може и да е измислен с тази идея,но на тези стари коли отдавна не работи!Има друг проблем и тои е или в помпата или в обезвъздушаването. Не заблуждаваите хората че тези механизми работят така...или поне на тези стари коли! На всички коли има забавящи клапани на помпата или във нея ,които забавят хващането на задните колела и спирането от зад е с 30-тина процента по-малко от колкото от пред. Може би там някъде се крие проблема? Успех!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има две основни причини регулатора да не работи и нито една от тях не е свързана с рожденната дата на автомобила.1. Механизма е монтиран неправилно.2. Целия заден спирачен апарат не работи.Двете причини произтичат от лоша поддръжка, не от годинките.Принципа на действие на регулатора е толкова прост, че няма какво да се прецака по него.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още две причини 3. Много прах. 4. Ръжда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Които се появяват при лоша поддръжка... или липса на такава ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ИменноА ето това се опитвах да кажа и аз

Не пречи да обереш малко от хлабината на ръка, ...

И все още мисля, че е желателно. Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам въпрос по темата: Предполагам, че са ми износени задните накладки(с барабани съм на 5ца хеч), защото при натискане на спирачката много дразнещо стърже задно дясно колело, или по-точно барабана, и дори в движение някой път простъргва. Има ли някакъв начин да отстраня стърженето, за да мога да я карам няколко дни, преди взема новите накладки?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, щом си я докарал доук, още някой ден ще потраеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравйте,колеги.Имам проблем със спирачките на 5-та хеч.Педала ми потъна веднъж до долу и след това пробвах при угасен двг да натисна педала.стана твърд.на запален двг натискам постепенно навътре и по малко потъва.

Няма никакви течове,казанчето си е пълно с течност.отзад съм с барабанни спирачки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си спирачната помпа и недей съживява теми на по 5 години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...