drakula 18 #1 Публикувано 12 Април, 2011 Днес минах техническия преглед.Съвсем случайно видях,че показанията на ламбдата ми е 1,61,което според проверяващите не е добре.Казаха,че е или от катализатора или от това,че съм сложил друг изпускател 4-2-1 от Д16з6,а моя беше 4-1.Аз не им казах,че съм махнал катализатора и съм с резонаторно гърне.Искам да знам ламбдата за смяна ли е и каква ще ми препоръчате ?Преди 1500км. сменях сегменти,пълна профилактика на главата и не ми е намалявало маслото.Въздушния ми филтър също е нов,свещите също работят добре .Благодаря на отзовалите се.ПП.става въпрос за Д14а2 с глава от Д14а4. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
румен петков 2 #2 Отговорено 12 Април, 2011 А как е разхода на гориво?Когато свали катализатора,видя ли дали в него има вграден датчик? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drakula 18 #3 Отговорено 12 Април, 2011 А как е разхода на гориво?Когато свали катализатора,видя ли дали в него има вграден датчик?Скоро не съм засичал разхода,но не забелязвам нещо фрапиращо.За катализатора нито аз нито майстора,който го сменя не забелязахме да има датчик. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Japan_PoweR 2 #4 Отговорено 12 Април, 2011 Според мен са ти искали пари а колата ти е наред Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drakula 18 #5 Отговорено 12 Април, 2011 Според мен са ти искали пари а колата ти е наредЕдва ли е така,защото пункта за ГТП не е сервиз,пък и се познавам с момчетата,които работят там.Да допълня- това 1,6 е постигнато при загрял двигател на свободна скорост и около 800 оборота немърдащи,няколко мин продължи измерването. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mom4i74 23 #6 Отговорено 12 Април, 2011 Нормално би трябвало да е около1,00. При теб е доста над нормата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #7 Отговорено 12 Април, 2011 (Редактирано) Те как прочетоха твойта ламбда? Закачиха се към диагностичния куплунг или? Обикновено вкарват един сензор на газ анализатора в ауспуха и тва е.Тая стойност 1,6 в какви единици е и какво показва? По принцип знам, че проверка на сондата се прави като се замерва волтажа й по време на работа (над 0,6V при 4500об и под 0,4V при пускане на газта - нещо такова) на пиновете на куплунга. Редактирано 12 Април, 2011 от Slade Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
румен петков 2 #8 Отговорено 12 Април, 2011 Едно нещо което работи добре,не се пипа.Щом двигателят работи добре,няма смисъл да търсиш под вола теле. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drakula 18 #9 Отговорено 13 Април, 2011 Те как прочетоха твойта ламбда? Закачиха се към диагностичния куплунг или? Обикновено вкарват един сензор на газ анализатора в ауспуха и тва е.Тая стойност 1,6 в какви единици е и какво показва? По принцип знам, че проверка на сондата се прави като се замерва волтажа й по време на работа (над 0,6V при 4500об и под 0,4V при пускане на газта - нещо такова) на пиновете на куплунга.Да точно така,както казваш я измериха,но още казаха,че и съдържанието на изгорелите газове не е добре,т.е. нещо не е наред.И след като четох една тема от barsi,където се казва,че ламбдата трябва поне след 80000км. да се замерва и евентуално да се сменя реших да я сменя.Защото съм сигурен,че италианеца не е правил тази процедура,така че сигурно ресурса и се е изчерпал.В същата тема пишеше,че показанията трябва да са най-много до 1,3. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #10 Отговорено 13 Април, 2011 Нищо чудно да се е ошашавила, особено след махането на катализатора. Може би не е излишно да я тестваш още някъде преди да я смениш, че не са малко пари да ги дадеш на вятъра, ако причината не е в нея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drakula 18 #11 Отговорено 13 Април, 2011 А къде маже да е причината след,като двигателя и главата са успешно ремонтирани.Чакам тежката артилерия -Terorista,Sebulba,Kalmara,AMD и всички,които могат да помогнат да се включат .ПП Ако съм пропуснал някой от тежката артилерия моля да ме извини,но е много напечено положението . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mom4i74 23 #12 Отговорено 13 Април, 2011 (Редактирано) Ако сондата е преди катализатора както предполагам че е , няма как да се смути нейното функциониране след свалянето на катализатора. Ако по някакьв начин се е нарушило смесообразуването от главата която си сложил би трябвало ламдасондата да го корегира и да го вкара изгорелите газове в норми пак. Ако има отклонения самата ламдасонда, компа няма даде грешка защото все пак функционира вьпреки че не дава коректни показания. Според мен везната клони кьм ламдасонда. Редактирано 13 Април, 2011 от mom4i74 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drakula 18 #13 Отговорено 13 Април, 2011 Ако сондата е преди катализатора както предполагам че е , няма как да се смути нейното функциониране след свалянето на катализатора. Ако по някакьв начин се е нарушило смесообразуването от главата която си сложил би трябвало ламдасондата да го корегира и да го вкара изгорелите газове в норми пак. Ако има отклонения самата ламдасонда, компа няма даде грешка защото все пак функционира вьпреки че не дава коректни показания. Според мен везната клони кьм ламдасонда.Да преди катализатора беше и аз мисля същото като тебе. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #14 Отговорено 13 Април, 2011 Добре, Чакай сега. Това 1.6 не ти еволтажа на ламбдата, а нивото на газовете, нали? Щом си махнал катализатора е ноорммално да не си в нормите за газове... Самата сонда може и да оказва влияние, но всичко ти е от липсата на катализатор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #15 Отговорено 13 Април, 2011 Много точен въпрос - какво е 1,6? Всъщност Krasi-mir може да се изкаже - така си изкарва хляба. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drakula 18 #16 Отговорено 14 Април, 2011 Добре, Чакай сега. Това 1.6 не ти еволтажа на ламбдата, а нивото на газовете, нали? Щом си махнал катализатора е ноорммално да не си в нормите за газове... Самата сонда може и да оказва влияние, но всичко ти е от липсата на катализатор Да мисля,че е нивото на газовете.И сега се сещам нещо друго,когато е на свободна скорост не е ли нормално да е по-богата горивната смес и от тук да дава тези резултати и на ламбдата и на ,,лошите показатели'' на замърсяващите окиси в изгорелите газове? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Daniel Panayotov 4 #17 Отговорено 14 Април, 2011 Това което са ти мерили на ГТП е количеството СО в изгорелите газове и понеже си махнал катализатора са ти малко над нормите.Според мен сондата ти е добре ако искаш да я провериш виж тя какъв волтаж ти дава и тогава прибягваи към смяна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #18 Отговорено 14 Април, 2011 (Редактирано) drakula , стига се вкарва във филми Колата ти върви ли прилично ? (разбирай нормално) .... Колата не гори 100/100 .... Върви им кажи на тея да си заврат сондата и да си мерят техните газове Само за пример ще ти дам моя кош при предпоследния и последния технически преглед: отивам аз, колата без сонда (забранена и отделно е счупена), чип с гориво като за К20 и ония ми вика " Перфектно! " направо умрях от смях. п.п. Икономиките са с една сонда Редактирано 14 Април, 2011 от teror1sta 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drakula 18 #19 Отговорено 14 Април, 2011 Това което са ти мерили на ГТП е количеството СО в изгорелите газове и понеже си махнал катализатора са ти малко над нормите.Според мен сондата ти е добре ако искаш да я провериш виж тя какъв волтаж ти дава и тогава прибягваи към смянаТака и ще направя,ще отида да ми замерят волтажа да съм сигурен.Интересно,че е с едножилна сонда ,а аз съм с ОБД1 и доколкото знам трябва да е четирижилна.Дали жабарите са сложили точната сонда,иначе,когато я измервах след като я купих ми даваше много добър разход,лятото средно-6л.,а зимата 7 . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #20 Отговорено 14 Април, 2011 Сондата не е сложена за красота.Тя е тази която дава обратнавръзка към PGFI за да може да се оптимизира гориво/въздушната смес. Примерно ако ти се запушат с 20-30% дюзите.. без обратна връзка ЕКУто няма да знае че сместа е обеднена за да подаде на дюзите по дълъг интервал.Отделно не е добре за двигателя обеднена/богата смес. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drakula 18 #21 Отговорено 15 Април, 2011 Днес измерих напрежението на ламбдата на свободна скорост на загрял двигател.Даде ми между 0,20 и 0,25 и според статията публикувана от barsi в ,, Спорт и тунинг'' това показва бедна смес,т.е. ламбдата,както казват колегите дава нормален сигнал на компа след махането на катализатора.А това,че на техн.преглед ми даоха 1,61 го отдавам на някакви проблеми в тяхното измервателно устройство,защото пак ще се позова на barsi ,,при ламбда>1,3 не може да се осъщесви горивния процес".Сигурно тази обеднена смес е в рамките на допустимото,защото свещите ми са в прекрасно състояние с керемиденочервен изолатор и никакви забележки по ускоряването.С две думи фалшива тревога .Още веднаж благодаря на отзовалите се колеги . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #22 Отговорено 15 Април, 2011 Сондата с какво е мери ? С уред от 5 лв ? Приеми че нищо не си измерил Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drakula 18 #23 Отговорено 15 Април, 2011 Не знам,ще питам майстора и ще ти кажа . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #24 Отговорено 15 Април, 2011 HOS1 - Heated Oxygen Sensor 1 намира се преди катализатора HOS2 - Heated Oxygen Sensor 2 намира се след катализатора Сонда 1 следи за гориво/въздушната смес да е оптимална (стохиометрична) Сонда 2 следи за състоянието на катализатора, тоест дали катализатора си върши работата или е за боклука. О2 сензорите НЕ СЕ МЕРЯТ с мултицет Те НЕ СА ПОСТОЯННА величина!!!! О1 варира постоянно от 0.1 о 4.6волта О2 е почти права линия ако е в час катализатора. Ако обаче не върши работа повтаря на О1 резултатите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drakula 18 #25 Отговорено 15 Април, 2011 Майстора измери сензор 01,защото друг нямам и стойностите бяха от 0 до 2,5v .За Tero:Майстора каза да те успокоя ;) ,че уреда му е професионален и с него поддържа всичките 48 автомобила на фирмата и досега не го е подвеждал!!! .Все пак благодаря за загрижеността . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #26 Отговорено 15 Април, 2011 O2 изглежда грубо като синосоида и можеш да я визуализираш със всеки менте ОБД уред с графика или пц интерфеис. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #27 Отговорено 15 Април, 2011 (Редактирано) Сондата не е сложена за красота....Отделно не е добре за двигателя обеднена/богата смес.Последното изречение дали е вярно?"За съжаление при максимално натоварване стехиометричната смес гори с много висока температура която би увредила компонентите на двигателя ако е подложен на максамално възможното количество смес тъй като при достигане на максималната температура може да се получи запалване на сместа малко след достигане на максималното налягане в горивната камера , особенно при максимално натоварване/явление известно като –чукане или детонации/Това може да причини сериозни увреждания на двигателя тъй като неконтролируемото запалване на сместа може да причини много високо налягане в цилиндъра.Като последствие стехиометричната смес се използва само при леко натоварване на двигателя.За ускорение и максимални натоварвания се подава богата смес която както описахме по горе произвежда газове с по ниска температура и предодвратява детонациите и прегряването на цилиндровата глава."От: http://en.wikipedia.org/wiki/Air-fuel_ratioСондата може и с мултицет да се измери дали работи, само че с него не може да хванеш бързината й на работа - демек да не е станала "мудна" или "мързелива"....сонда 1 измерва съдържанието на кислород в изгорелите газове - следенето за оптимална ГВС го прави ЕКУ.П.П. Сандо, искаш ли вече да не пишем в темата неща от сорта "това го знае всяко хлапе". Редактирано 15 Април, 2011 от Sebulba Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drakula 18 #28 Отговорено 15 Април, 2011 По-горе съм допуснал техническа грешка-запетайката е пред,а не след двойката и точното число е 0,25 . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #29 Отговорено 15 Април, 2011 Sebulba не разбирам какво намекваш. И не разбрах дали твърдиш че HOS1 няма нищо общо с ГВС ?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #30 Отговорено 15 Април, 2011 Ще ме извините, но не дочетах до край отговорите.Още в началото тръгнахте погрешно 1,6 ламбда е бедна смес и то многоооо бедна. Щом колата работи значи има или проблем с уреда на ПГТП или някой се бърка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #31 Отговорено 15 Април, 2011 http://www.picoauto.com/applications/lambda-sensor.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #32 Отговорено 16 Април, 2011 (Редактирано) Ехаа 30-50хил мили живот на ламбдата. А като се замисля, че на доста хора тук сигурно сондите им са на над 150хил. км... Редактирано 16 Април, 2011 от Slade Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1547 #33 Отговорено 17 Април, 2011 Няма ламбда сонда! Има Oxygen Sensor.При измерване на изгорелите газове, ламбда е величина, с която се отчита правилната работа на Oxygen Sensor-а. Няма измервателна единица за нея, тя е просто число. Трябва да е в границите 0,97-1,03. В случая, щом е показало 1,61, мо же да означава поне две неща - повреден Оxygen Sensor или (грубо казано) дупка в някое гърне или тръба по системата.п.п. Ламбда се измерва при 2500-3000 об/мин на двг., а не при 800.п.п.п. Извинявам се за закъснелия отговор, но не бях в час тези дни.Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #34 Отговорено 17 Април, 2011 (Редактирано) Защо няма мерна единица? Коефициент ли е някакъв или отношение между величини? Напълно съм съгласен, че се казва кислороден сензор. Според мен последния трябва да се тества с диагностичния компютър, осцилоскоп и т.н., а не само през ауспуха. Иначе като нищо ще се окаже друг проблем - дупка в гърнето и т.н., както каза Красимир.Освен това май само на графиката може да се види мудна ли е, бърза ли е и т.н. Редактирано 17 Април, 2011 от Slade Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drakula 18 #35 Отговорено 17 Април, 2011 Няма ламбда сонда! Има Oxygen Sensor.При измерване на изгорелите газове, ламбда е величина, с която се отчита правилната работа на Oxygen Sensor-а. Няма измервателна единица за нея, тя е просто число. Трябва да е в границите 0,97-1,03. В случая, щом е показало 1,61, мо же да означава поне две неща - повреден Оxygen Sensor или (грубо казано) дупка в някое гърне или тръба по системата.п.п. Ламбда се измерва при 2500-3000 об/мин на двг., а не при 800.п.п.п. Извинявам се за закъснелия отговор, но не бях в час тези дни.УспехБлагодаря,утре ще направя ново замерване . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #36 Отговорено 17 Април, 2011 И как точно дупка в гърнето действа като катализатор, та променя ламдата ?В смисъл нещо кислорода излиза от отвора (дупката) а въглерода накрая на ауспуха ли Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drakula 18 #37 Отговорено 18 Април, 2011 Така момчета,днес направихме новото измерване,както каза специалиста Krasi-mir.При 2800оборота показа 0,27 v напрежение на кислородния датчик наричан от много автомобилисти ламбда сонда.Според написаното от barsi в ,,Спорт и тунинг"" кислородният датчик ми отчита,ако не с абсолютна точност,то поне достатъчно,че да дава коректни данни на компа и двигателя ми да работи добре.Знам,че някой от знаещите ще каже,че трябва и да се измери и с осцилоскоп и др.под.,но на мен това ми е напълно достатъчно:P.За мене темата е изчерпана,ако модераторите мислят като мене може да затворят темата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mom4i74 23 #38 Отговорено 18 Април, 2011 Да използвам темата на колегата да питам и аз за ламда сондата. Значи прави ми впечетлеие че като колата е на газ и е на малки обороти напрежението заковава на 0,9в и немьрда. Осцилоскопа показва права линия с малки отклонения. А като е на бензин и пак на малки обороти,стойностите на напрежението си е синусоида. Все едно че като е на газ ламдата спира да отчита и зацикля. Дигнат ли се оборотите се сьбужда и напрежението е синусуда. Това дали е признак че ламдата е за смяна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
voodoo_civic 2 #39 Отговорено 30 Юли, 2011 някаде по форумите четох 4е трябва да се "рестартира" ламбда сондата. откача се + на акомулатора за няколко минути ... 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gergi 14 #40 Отговорено 2 Август, 2011 Да,на газ показанията на сондата са постоянни,а на бензин се менят,не мога точно да обясня защо се получава така,но е заради самото гориво.При празни обороти на газ трябва да показва 0.9 което леко богата смес,но на по високи обороти стига някъде до 0.4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове