2pac 5 #1 Публикувано 5 Февруари, 2011 Здравейте колеги...Почти съм сигурен какво и е но все пак нека обясня какво се случи : днес както си карах по едно булевардче в града на 4-та предавка с не повече от 50км/ч,от двигателя се чу леко тряскащ звук и колата "умря"...помъчих се да я запаля на скорост както беше в движение но само заби муцуната...след което спрях и се опитах да запаля от стартера но без резултат...стартера започва да върти и след 1-2 секунди започва да издава шум все едно акумолатора е отишъл(подобен шум)(не е от него)...по моя преценка на 99% мисля че съм скъсал агренажния ремък(40 000 след последната смяна...какъв е?мисля че беше ГЕЙТС но не съм сигурен)...въпросът ми е : какво се случва в мотора? дали е ударила клапаните? има ли защита? с един вапрос какво евентуално може да е станало? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #2 Отговорено 5 Февруари, 2011 по принцип нищо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
2pac 5 #3 Отговорено 5 Февруари, 2011 по принцип нищо какво трябва да значи това?...че има защита и не е ударила клапаните? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sl3000 24 #4 Отговорено 5 Февруари, 2011 по принцип нищо какво трябва да значи това?...че има защита и не е ударила клапаните?Да, не би трябвало да имаш проблем. Така изглежда бутало на D15Z6: https://picasaweb.google.com/lh/photo/634Vf9bmvx9YCvq1VN020Q?feat=directlink Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krakadal 6 #5 Отговорено 5 Февруари, 2011 наи вероятно имаш сериозен проблем във мотора по буталната група щом мотора не върти тряскащия звук е следствие на сериозен дефект вариянти много и все зловещи дано нее нещо трагично пиши каквое че ми е интересно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
2pac 5 #6 Отговорено 5 Февруари, 2011 по принцип нищо какво трябва да значи това?...че има защита и не е ударила клапаните?Да, не би трябвало да имаш проблем. Така изглежда бутало на D15Z6: https://picasaweb.google.com/lh/photo/634Vf9bmvx9YCvq1VN020Q?feat=directlink от снимката не се вижда много добре но до колкото знам клапаните влизат под 45 градуса дали тази изреска на буталото при всички положения пак няма да удари клапана? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sl3000 24 #7 Отговорено 5 Февруари, 2011 Предполагам ти е ясно,че когато стартерът върти се движат и буталата-следователно при опит да запалиш би трябвало да усещаш(чуваш) удар на бутало в клапан. Според мен по-добре слагай нов ремък и чак ако след смяната има някакъв проблем сваляй главата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krakadal 6 #8 Отговорено 5 Февруари, 2011 (Редактирано) ако си скъсал ремък със сигурност си покривил солетите наречени клапани това че мотора ти след няколко завъртания е заковал не е добре щом стартера няма сила да го завърти разглобявай и дано нямаш сериозни щети но по твойто описание чу се трясък и мотора изгасна само лоши картини се очертават сори че съм песимист със сигурност нямаш проблем само със клапаните Редактирано 5 Февруари, 2011 от krakadal Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
2pac 5 #9 Отговорено 6 Февруари, 2011 тряскащият звук не беше силен...заприличами на плстмасов звук...а стартера по моя преценка върти само коляновия вал...не съм сигорен но не се чува никакав щум от чукане на клапани а само мъченето на стартера да запали(малко по различен от обикновеното разбира се)...sl3000 : снощи и аз стигнах до този извод...ще взема нов ремак и ролка ще сложа парво тях пък ако запали супер ако ли пък не тогава ще свалям главата...нищо повече от това неможе да стане такаче това ще е схемата... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mcc 5 #10 Отговорено 6 Февруари, 2011 Казваш "Мисля,че съм скъсал ремък" въпросът ми е защо просто не погледна дали е скъсан? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
2pac 5 #11 Отговорено 6 Февруари, 2011 Казваш "Мисля,че съм скъсал ремък" въпросът ми е защо просто не погледна дали е скъсан?Във вторник ще разглобявам колата...та ще видим какво щв излезе Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krakadal 6 #12 Отговорено 8 Февруари, 2011 разглоби ли колата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
2pac 5 #13 Отговорено 8 Февруари, 2011 (Редактирано) разглоби ли колатада...с радост мога да кажа че колата е защитена и не е ударила клапаните...НО ремъка(при скъсването си)е ступил предпазната пластмаса и семеринга на коляновия вал.но не спира до тук...счупил е ухото(незнам как да го нарека) което държи датчика на коляновия вал и явно го е повредил защото запалих колата без пистови ремъци без капаци на ангренажа и т.н.(просто ни беше интересно дали ще запали) като маисторчето държе датчика....но,светна чек лампата на таблото(предполагам от него)...сега въпроса ми е...как мога да изчистя тази грешка без да давам излишни пари (изобщо има ли начин?)??? Редактирано 8 Февруари, 2011 от 2pac Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #14 Отговорено 8 Февруари, 2011 (Редактирано) 1-во: Върви пак на майстор ... НЯМА как да не е ударила Ако е всичко здраво сваляш главата и переш с 5 кг чук ! 2-ро: верно му кажи на тоя майстор да се прегледа ... къв датчик на коляновия вал ? Да не си му закарал някое опел/рено/пежо и т.н. 3-то: разкачаш акумулатора за 15 сек и грешката я няма .. Или махаш бушончето ама ще е по-лесно да се ограничим с акумулатора. Редактирано 8 Февруари, 2011 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
2pac 5 #15 Отговорено 9 Февруари, 2011 добре...а според теб :1-во: Дали щях да я запаля ако бяха изкривени клапаните или най-малкото да се чува удрянето им и дали миниатюрната проба която направихме за компресия щеше да покаже че има?2-ро: ОК може да не е датчик на коляновият вял но има нещо което седи захванато вътре(на мен ми прелича на датчик)3-то: за него благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #16 Отговорено 9 Февруари, 2011 (Редактирано) 1: Шегувам се с колегата дето писа, че със сигурност си събрал двигателя ... 2: Я удари една снимка на въпросното нещо, че ми стана интересно. (ако не ти е проблем) Редактирано 9 Февруари, 2011 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #17 Отговорено 9 Февруари, 2011 1: Шегувам се с колегата дето писа, че със сигурност си събрал двигателя ... 2: Я удари една снимка на въпросното нещо, че ми стана интересно. (ако не ти е проблем) [/quote С това шега не бива. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
2pac 5 #18 Отговорено 9 Февруари, 2011 1: Шегувам се с колегата дето писа, че със сигурност си събрал двигателя ... 2: Я удари една снимка на въпросното нещо, че ми стана интересно. (ако не ти е проблем)извинявай колега...аз съм те разбрал грешно(приех го като заяждане към мен)...за жалост нямам на разположение фотоапарат иначе с радост...това е датчик на коляновият вал...до колкото разбрах май Д16-ките нямали такова нещо...за моя радост успях да намеря 2-ра ръка и утре вечер живот и здраве трябва да е на пътя(горещо се надявам) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #19 Отговорено 9 Февруари, 2011 Датчика на коляновия вал ти е на делкото. На мен заради това ми е интересно какво се е счупило Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
2pac 5 #20 Отговорено 9 Февруари, 2011 Датчика на коляновия вал ти е на делкото. На мен заради това ми е интересно какво се е счупило незнам но като отидох в Бултрако Пловдив и като обясних какво се е счупило веднага ми искараха цена за датчик на коляновия вал...нз но буксата е хваната за една планка до блока над генератора...даже за да я откачиш трябва да свалиш генератота...от там кабелите водят в предпазната пластмаса на ангренажа и самият датчик е хванат за едно пръстенче близо до шайбата на коляновия...даже за да го свалиш от там трябва да свалиш и ангренажа...(по добре немога да обясня ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #21 Отговорено 10 Февруари, 2011 2PAC говори за CRANKSHAFT SPEED FLUCTUATION CKF SENSOR ,превеждайте си го сами,но е точно там където казва,и е сензор за охлабен ангр. ремък. Между другото се радвам ,ако наистина има защита този мотор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ilias 210 #22 Отговорено 10 Февруари, 2011 Това ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
2pac 5 #23 Отговорено 11 Февруари, 2011 точно за него става въпрос Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
2pac 5 #24 Отговорено 12 Февруари, 2011 (Редактирано) Здравейте колеги...колата е готова вече втори ден...но имам един въпрос към по компетентните...като зглобявахме чарковете доста ни затродни центровката(около 3 часа само за нея)...като докараме валовете на центровка ремъка не пасва(корема се пада от другата страна)и бяга с 1 зъб...помислихме че е от водната помпа защото се наложи да сменя и нея...оказа се едно към едно със старата и както и да се опитвахме да я излъжем най-малката разлика която докарахме беше пуловин зъб на предварение....агренажа е същия 103 зъба на 24 мм...всичко е същото и е сложено така както трябва да бъде...колата върви както преди...няма никаква разлика във варвене или шум в двигателя...оборотите са нормални(така както си бяха и преди скъсването на ремъка)...за разход все още незнам но това ще си проличи...уверихаме че тази разлика не е от голямо значение стига колата да се държи нормално...казаха ми също че е трябвало да сложа ремък 104 зъба на 24мм...как при положение че скъсания е 103 както и предишния(с който купих колата)?...верно ли е това?...от каде се поучава тази разлика(този въпрос най ме мъчи)?...проблем ли е за мотора при положение че всичко е в нормите? Редактирано 12 Февруари, 2011 от 2pac Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #25 Отговорено 12 Февруари, 2011 Икономиките май са си на 103 зъба (поне д15з3). Малките Втеци са на 104. При положение, че ролката си опъва ремъка и по-важното може да се сложи ремъка значи 103 зъба си му е добре. Дали 103 или 104 все тая относно зацепването. Та най вероятно не гледат белезите където трябва. Няма как от веднъж да се получи тази разлика. По добре върви при някой дето знае как се зацепва Хонда, а не където гадаят как трябва да е ... Имаше преди време тема дето разни майстори твърдяли, че Хондите се зацепвали с един зъб назад/напред Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
2pac 5 #26 Отговорено 12 Февруари, 2011 (Редактирано) Икономиките май са си на 103 зъба (поне д15з3). Малките Втеци са на 104. При положение, че ролката си опъва ремъка и по-важното може да се сложи ремъка значи 103 зъба си му е добре. Дали 103 или 104 все тая относно зацепването. Та най вероятно не гледат белезите където трябва. Няма как от веднъж да се получи тази разлика. По добре върви при някой дето знае как се зацепва Хонда, а не където гадаят как трябва да е ... Имаше преди време тема дето разни майстори твърдяли, че Хондите се зацепвали с един зъб назад/напред Да...веднъж бях попаднал на нея...и тя ме води на мисъл че не всеки знае как става и явно на много майстори им бяга с 1 зъб пък и не на всякаде ще ми кажат откровено "да готова е"...а белезите се гледаха да бъдат точно от 3 човека и както да я въртим не става и това е.пък знам ли може и предишният ремък да е бил поставен така. Редактирано 12 Февруари, 2011 от 2pac Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #27 Отговорено 14 Февруари, 2011 Не разбрах центровката сега на белезите ли е или не? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
2pac 5 #28 Отговорено 14 Февруари, 2011 Не разбрах центровката сега на белезите ли е или не?Ами не точно...половин зъб на предварение бяга...но пък колата се движи нормално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #29 Отговорено 14 Февруари, 2011 Моля обяснете,че не схващам,как след като не е цепен мотора може да избяга центровката с половин зъб.Това значи стъпката между зъбите да не е една и съща на оригиналния ремък и този сега.И тази разлика да се натрупва от ролката горе до шайбата долу и да се получи половин зъб разлика.С друг пример, ако опънеш двата ремъка един до друг зъбите на единия трябва постепено зъб след зъб да изпреварват зъбите на другия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #30 Отговорено 14 Февруари, 2011 По вероятно е да е объркан ремъка или грешно зацепване При не бутана глава(сменяна)или вал,няма откъде да се получи това разминаване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
2pac 5 #31 Отговорено 14 Февруари, 2011 По вероятно е да е объркан ремъка или грешно зацепване !!!При не бутана глава(сменяна)или вал,няма откъде да се получи това разминаване.честно казано си мисля повече за объркан ремък...както каза колегата kvd74 най-вероятно стъпката на зъбите е различна.Утре ще проверя номера на ремъка и щя го напиша тук и ако има някой по-компетентен в това да каже дали е объркан или не. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sa6o46 21 #32 Отговорено 26 Май, 2011 (Редактирано) колеги сигурни ли сте че този двигател не удря клапаните? в аутодатата пише че е INTERFERECE engine, тоест удря ги! Редактирано 26 Май, 2011 от sa6o46 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
2pac 5 #33 Отговорено 27 Май, 2011 колеги сигурни ли сте че този двигател не удря клапаните? в аутодатата пише че е INTERFERECE engine, тоест удря ги!да определено съм сигорен в това(поне аз)...колата си върви съвсем нормално както си е била преди скъсването на ремъка...а относно новия ремък не съм го пипал все още си седи половин зъб на предварение и нямам намерение да отварям до следващата смяна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bullkiller 51 #34 Отговорено 21 Август, 2011 ....Утре ще проверя номера на ремъка и щя го напиша тук ... Колега, имам малък проблем с парт номера (PN)на ангренажният ремък за D15Z6, а и все пак си обещал да го напишеш , така че дай верният парт номер, ще е полезно и за други колеги... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manch 29 #35 Отговорено 22 Август, 2011 14400-P2A-004 - Ето колега за D15Z6, по този номер си поръчах ремъка от US. Вече е сложен. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове