simeon_75 1 #1 Публикувано 9 Декември, 2010 Имам специфичен проблем с оборотите и съм сигурен, че има точно решение.... Паля колата без проблем, поддържа 1500 оборота и след няколко минути оборотите падат на чертичката под 1000. Точно в този момент ,малко преди колата да достигне нормалната си работна температура ( отчитам го и по скалата за температурата - около 2мм преди да закове стрелката на обичайното си място) прави следното нещо: Както са си оборотите на свободна ,като едвам докосна педала на газта и ги вдигна до около малко над чертичката над 1000, след като отпусна педала оборотите падат много ниско,колата притриса ,но не загасва и след секунда си ги вдига до чертичката под 1000.Ако обаче дам много газ и вдигна оборотите над 3000, после не падат ниско ,а ги кове директно на цитираната чертичка под 1000. Прави го само ако погаля педала на газта-ако изфорсирам стабилно,всичко е ОК. Всичко това става само за няколко минути. След като загрее докрай, както и да пипам педала на гаста, все си ги поддържа нормално ,без да притриса. Според мен проблема се явява точно при определен температурен режим и то в малки граници. През останалото време нямам проблеми... Макар ,че това го прави само за няколко мин. е много дразнещо-имам чувството ,че ще изгасне. ЕACV клапана е чистен.Не съм чистил дросела,но не ми се струва,че е от него-ако е от него не би ли трябвало да прави проблема през цялото време... Може ли да е виновен някой датчик? Какво да опитам да направя. Много ми е странно наистина! Двигател Д16А8 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #2 Отговорено 9 Декември, 2010 Като за начало почисти и дросела. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trepa4a 2 #3 Отговорено 9 Декември, 2010 Колега направо изкачай и виж датчика.Явно при ниска температура има колебания следсвие на този датчик, който изпраща информация компа.Но почисти и дросела.Не ти погледнах мотора, какъв е но това за което, питаш е следствие на температурата .Я, между другото виж лостовата с ма на педала.Лятото имаше ли такъв проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simeon_75 1 #4 Отговорено 9 Декември, 2010 Колега направо изкачай и виж датчика.Явно при ниска температура има колебания следсвие на този датчик, който изпраща информация компа.Но почисти и дросела.Не ти погледнах мотора, какъв е но това за което, питаш е следствие на температурата .Я, между другото виж лостовата с ма на педала.Лятото имаше ли такъв проблем.двигателя е Д16А8...Кой датчик да видя, би ли ми обяснил къде се намира и как се проверява? Да и лятото имах проблема> Лостовата система имаш предвид да проверя жилото дали е добре изпънато ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trepa4a 2 #5 Отговорено 10 Декември, 2010 Колега датчика го проследи, къде е.Много ясно, че температурен датчик стой на главата.До него отива букса с един кабел.А що, се отнася до лостова с ма.Говоря ти за лостова с ма на механизма на педала.Огледай го добре. смажи го да не би да задържа.Жилото на газта не пипай, то е фискирано и му е нужно, дросела да бъде свободен.Жилото си има свободен ход, то не трябва да е опънато, защото не може добре да затвори дросела, ако е опънато.Погледни , авт. смукач.Това са неща елементарни на който, можеш без трудност да провериш и отстраниш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikitooo 10 #6 Отговорено 10 Декември, 2010 Температурния датчик, трябва да е точно под делкото. На Д16А6 е там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #7 Отговорено 10 Декември, 2010 Само да вметна под делкото има два температурни датчика, един с 2 кабела и един с 1 кабел. Втория е за уреда на таблото и не влияе по никакъв начин на работата на двигателя, теб те интересува този с двата кабела. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simeon_75 1 #8 Отговорено 10 Декември, 2010 И какво да направя с този датчик,,,как да разбера дали проблема е от него? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #9 Отговорено 11 Декември, 2010 Като за начало си изтегли сервизно ръководство/manual в който го има твоя двигател, след това намери колко ом-а съпротивление трябва да дава датчика при различна температура(това всичко е описано там в свещената книжка ), след това ако си в норми пишеш и продължаваме да търсим проблема, ако не си в нормите отиваш до магазина нов датчик(най лошия случай около 20лв.) и пак пишеш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simeon_75 1 #10 Отговорено 11 Декември, 2010 Измериха ми датчика.Казаха,че е в норма...Ако не бил в норма ,нямало само за около 2 мин. да има проблем с оборотите,а през цялото време.Но измерването направиха на добре загряла кола,а аз тогава нямям проблем с оборотите. Какво друго да проверя? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Very Fast Coupe 1 #11 Отговорено 11 Декември, 2010 Колега, виж ламбда сондата, нека ти я замерят дали при студена кола (когато ти прави проблрма) подава коректни данни. Може да и е заминала подгрявката и от там да идват неволите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
casper 0 #12 Отговорено 11 Декември, 2010 Колега, виж ламбда сондата, нека ти я замерят дали при студена кола (когато ти прави проблрма) подава коректни данни. Може да и е заминала подгрявката и от там да идват неволитеНа Д16А8 ламбдата е с един кабел-няма подгрявка. И при мен е сащия проблем-явно е наистина специфичен-прави го само за около 1 мин. точно в момента преди да загрее. Докато зарява всичко е ОК, след това също. Според мен наистина е обвързано с определен температурен режим но нека знаещите да предложат вариант за проверка на някоя система. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
wwwolfish 0 #13 Отговорено 11 Декември, 2010 И при мен е така.Вече 3 г. карам така. Явно е популярен проблем при този двиател. Чистих EACV, но без резултат. Интересното е ,че проблема не се задълбочава ,но не се и оправя-което говори че е въпрос на някаква настройка или профилактика. Но каква ли е тя??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simeon_75 1 #14 Отговорено 12 Декември, 2010 Колеги,няма ли идеи? Долу под делкото наистина има два датчика. Единия е по навътре към купето. Кой от двата има отношение към оборотите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simeon_75 1 #15 Отговорено 9 Януари, 2011 Колеги, малко успях да стабилизирам нещата.Вдигнах малко оборотите чрез винта на дросела. Знам, че с този винт се регулират оборотите при изключено EACV. Нямам уред за да ги измеря точно но просто експериментирах. Зарях колата до включване на перката. След това изключих двигателя и развъртях винта малко. Отново я запалих и я оставих да поработи на празен ход 5мин. Отначало поддържаше малко по високи обороти от преди ( стрелката на оборотомера беше между чертичката на 1000 и тази по нея). След спях двигателя и отново я запалих.Поработи още около 2 мин. и стрелката си дойде на чертичката под хиляда оборота.(не знам дали тя отговаря на точните обороти на свободна). Сега ми се струва ,че оборотите са по стабилни,но се страхувам дали това което съм направил, може да докара някакви вреди? Ако сега оборотите при изключено EACV са повече от заводски предписаните проблем ли е за двигателя ? Може ли да сам нарушил с този винт смесообразуването или някой друг параметър? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simeon_75 1 #16 Отговорено 9 Януари, 2011 сега единствената разлика която усещам е ,че студена поддържа отначало 2000 оборота ,а преди поддържаше 1500 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #17 Отговорено 9 Януари, 2011 Като за начало почисти и дросела. След това настройваш оборотите при откачен EACV ,и евентуално примери напреженията на ТПС-а. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #18 Отговорено 9 Януари, 2011 С повече внимание при почистването към болта за празен ход и най-вече мизерията под него Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simeon_75 1 #19 Отговорено 9 Януари, 2011 Дросела е изчистен ,а също и отвора в който влиза въпросния болт. За Д16А8 колко трябва да са оборотите при изключено ЕАCV? В момента почти не се забелязва разлика като разкача ЕАCV.Ако намаля оборотите при започва да прави горепосочения проблем.Нормално ли е да стартирам от 2000 оборота на студена кола? Болта влияе на това ,ако го завия малко ,стартирам от 1500 оборота на студена кола,но имам проблем с пропадането на свободна. Ако не е заводски оборотите при изключено EACV да са близки до нормалните,значи проблема е от друго място. Доколкото съм чел от форума,допустимо е да се нагласят оборотите по ниски при изключен клапан,но ако са по високи не знам дали е допустимо. Всъщност някой може ли да обясни какво прави този болт??? какво е точното му предназначение???Какво се случва ако настройката е грешна? Дори и да завиа болта до край-колата изобщо не гасне Какво друго мога да проверя по колата заради описания проблем от темата???? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #20 Отговорено 9 Януари, 2011 Я първо да те питам защо се скатаваш и още не си идвал по срещи да видим машинката пък после ще обяснявам ? Тоя болт е за пропускане на минимално количество въздух към двигателя. За твоя двигател оборотите при изключено иацв бяха 650 об/мин (по спомен, не ми се търси сега). Палиш, разкачаш ИАЦВ-то, гласиш оборотите, включваш ИАЦВ-то, гасиш, ресетваш компа и караш. Това е правилния начин за нагласяне. При развит болт оборотите седят над тези, който поддържа ИАЦВ-то. Което значи че не върши почти никаква работа в случая. При завит болт, оборотите са си толкова обаче тогава се затруднява ИАЦВ-то, при рязка промяна на оборотите. Докато реагира иацв-то и оборотите вече са паднали повече от колкото трябва, защото го няма въздуха от болта. Общо казано за въпросния "проблем" доста често явление при хонда, Не само при този двигател. Може би при малко подаване на газ иацв-то по-бавно се сеща. Та така де колкото хонди съм имал всичките са го правили от време на време без определена причина. Просто си решава в един момен и пада малко по-ниско от колкото трябва. Ама аз не му обръщам внимание щом не гасне Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
le6ko 0 #21 Отговорено 22 Януари, 2012 Здравейте!Аз имам подобен проблем на Ф18Б2 на добре загряла кола ниските оборотите са добре под 1000 кам 600-700 когато и подам газ оборотите се вдигат и падат до гаснене ако не огасне после сиги стабилизира.Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tuntov 35 #22 Отговорено 23 Януари, 2012 Здравейте!Аз имам подобен проблем на Ф18Б2 на добре загряла кола ниските оборотите са добре под 1000 кам 600-700 когато и подам газ оборотите се вдигат и падат до гаснене ако не огасне после сиги стабилизира.Благодаря предварително!Здравей колега, със същия двигател съм и при мен се случи нещо такова преди седмица. (колата е с газов инжекцион .) В движение като освободя от скорост и двигателя гаснеше, иначе на скорост ускоряваше без проблеми. След 3-4км. ми свърши газта, като заредих и се оправи от тогава нямам проблеми. Аз си го обяснявам с малкото газ в бутилката. Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове