Jump to content
CombiMan

Скорости трудно влизат и излизат

Recommended Posts

Здравейте!След епичния ремонт на двигателя (http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=53000&st=0&p=466405) и смяна с нов съединител ми се появи нов проблем: скоростите ми по-трудно влизат и което е по-странно и трудно излизат. Всичките.Видя се, че горната помпа на съединителя прокапва покрай уплътненията долу зад педала на съединителя и хидравличната течност е супер тъмна и с боклуци - хоп, сменихме помпата и промихме системата. Качвам се на колата - никаква разлика. Пак трудно влизат тъпите скорости. Понякога на светофар не мога да тръгна. Почвам да пробвам всичките подред коя ще влезе, случва се, примерно ако успея да набутам 3-та, след това 1-ва влиза. Понякога задна и после 1-ва. Като че ли една щом влезе, другите всичките се оправят. Засега се оправям по кръстивищата като когато намалявам, за да спра, бутам 1-ва малко преди колата да е в покой, тоест да има минимално движение - тогава влиза лесно и държа съединителя на 1-ва докато е червено, щото ако изключа на свободна не се знае дали ще включа повече. Също така, любопитно е не само, че трудно се включват пустите скорости, ами и малко ми запъвт при изключване.Казаха ми, че съединителя абсолютно нищо не му се регулира и да покарам малко пък то може да улегне. Все пак да питам наистина ли нищо не може да се регулира, защото преди смяната бяха по-добре скоростите, имах си само малки ядове с 2-ра но съвсем малко, а другите си бяха ОК. Съединителят е Валео (не ме псувайте), чисто нов, може ли да е скапан, след като е чисто нов?Благодаря!

Редактирано от RevPower

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В началото след смяната на съед. и при мен малко трудно включваше, но за щастие за около 1000км градско се оправиха. Аз също ремонтирах горната помпа и сега няма течове по системата, но от това не се промени превключването. Все още имам проблеми с включване на задната (най-лесно става на място първа, после задна).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А забелязал ли си дали го прави когато е хладно времето, мен ми прилича на много гъсто масло в кутията!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След смяна на съединител педала трябва да е супер мек , все едно натискаш въздуха и скоростите трябва да влизат като в масло , поне аз колкото пъти съм си сменял съединител винаги всичко се подобрява в пъти повече от колкото е било.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз писах и в другата тема за трудно влизащи скорости,ще пиша и тук,дано има решение.При мен е същото,съединителя също е нов и е valeo. Няма значение дали е топло или студено,щом запаля и скоростите влизат много трудно.На угасена кола-всичко е наред.Маслото е сменено преди 100-тина километра,не е от него.Помпите не текат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Slade, благодаря за успокоението :) Ще покарам малко преди да почна пак да ходя в сервиза, дано се оправи. Дали пък не се е обезвъздушило добре там системата, знам ли? За задна - няма спасение, човек, тя си е такава на повечето хонди (от нашата възрастова група).airbrush, Да ти кажа - не знам, честно. Може и да има връзка със студеното време, но няма как да определя, защото за сефте я карам в студено време. Като я оставих в сервиза за епичния ремонт беше топло, а като си я взех вече беше студено - беше минал около месец. Така че няма как да определя дали е от смяната на температурата или от друго, но все пак, нова помпа, масло и съединител...? Маслото в системата на съединителя е сменено, а системата е промита. Сега то е много бистро и (предполагам) точно толкова гъсто, колкото трябва.BOSS`HOGG, Да точно така е - мек е като пух. И въпреки това проблемът със скоростите си го имам. Аз имам и един проблем с притрисяне при потегляне, който е особено осезаем на задна, но може би ще питам в друга тема, съмнявам се за тампони нещо.Също така маслото на скоростната кутия е сменено с оригинално, но и без това няма как да е в нея проблемът, защото преди със стария съединител беше ОК.Колко помпи на съединителя има? Предполагам, че щом има горна помпа, начи има и още някаква друга? Дали може и тя да е заминала?

Редактирано от RevPower

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сменя съединител , само феродо ли сменя или и претискателя ?Тва претрисане има вариант и да е от претискател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сменя съединител , само феродо ли сменя или и претискателя ?Тва претрисане има вариант и да е от претискател.

Комплект смених. И аз се надявах да е от съединителя, ама не :) В началото си мислех, че малко е понамаляло, но се оказа внушение - не е намаляло хич. Изглежда няма връзка със съединителя. Не вярвам да са ме излъгали в сервиза и да са ми оставили стария притискател, все пак им имам доверие. Редактирано от RevPower

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен претрисането беше от огледалния диск.Описал съм проблема и решението в тази тема  (мнението от 09.април) :    http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=44905&pid=411224&start=&st=#entry411224

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен претрисането беше от огледалния диск.

Извинете за глупавия въпрос, но не мога да го обясня по друг начин. Та, като се каже, че съм сменил съединител комплект, това подразбира ли и огледалния диск? А скъп ли е огледалния диск, ако не е в комплекта. Взеха ми 250 лв. за Валео. Това според вас какво включва? А аксиалния лагер дали се подразбира, като се каже, че се сменя комплект?Тъпото е, че докато ми беше разглобен двигателя се разбрахме да ми сменят съединителя без да ми вземат пари за труд, понеже и без това е разглобен. И сега ако трябва да се смени и огледалния диск ще трябва да цакам и за труд.Огледален диск и притискателен диск едно и също ли е?Колко диска са общо в крайна сметка?Помпата т. нар. "лагер-помпа" ли е на моя сивик, или долната помпа е отделна от лагера? Скъпа ли е? Влиза ли в комплекта?Колко помпи на съединителя има? Предполагам, че щом има горна помпа, начи има и още някаква друга? Дали може и тя да е заминала? Редактирано от RevPower

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

RevPower , Ако под "оригинално масло" имаш предвид Хонда МТФ проблема не е в маслото, ако не е такова не се чуди повече ....

 

Има долна и горна помпа. То долната не е точно помпа, просто цилиндърче. Не е "лагер-помпа".

"Комплект съединител" водят - притискателен/огледален диск, феродов и лагера. Валеото е добър избор.

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съединител комплект означава - феродов, притискателен  диск и амбреажен (аксиален) лагер. Дали действително са сменили всичко - не знам   ;)Огледалния диск по принцип не се налага да се сменя. Само при гореописаният случай се качва на стенд заедно с феродовия и притискателния и ако е нужно се шлайфа."Помпата т. нар. "лагер-помпа" ли е на моя сивик, или долната помпа е отделна от лагера?" - не знам за твоя модел, но ще ти кажа как да разбереш. От горната помпа трябва да излиза спирачен маркуч и да отива долу до скоростите. Ако отвън на тях има закрепена друга помпа и този маркуч влиза в нея - значи имаш долна помпа и аксиалния ти лагер е отделно. Него го избутва вилка, която избутва буталото на долната помпа (образно казано де)Все си мисля, че имаш въздух и не са обезвъздушили добре при смяната на горната помпа за да не ти влизат скоростите.

Редактирано от Jorko.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

RevPower, Ако под "оригинално масло" имаш предвид Хонда МТФ проблема не е в маслото, ако не е такова не се чуди повече ....

 

Аз маслото в скоростната кутия съм го изключил като проблем, защото проблемът се появи след интервенцията (осн. ремонт + смяна на съединителя). Ако беше то, щеше да го има и преди.

 

"Комплект съединител" водят - притискателен/огледален диск, феродов и лагера. Валеото е добър избор.

 

А маховикът къде играе роля. Един колега вика, че маховик = огледален диск ;)

 

Jorko., изчетох темата ти. Там пишеш следното:

След като споделих проблемите си, ме посъветва да свалим маховика (огледалния диск) и заедно с притискателния и феродовия диск да ги занеса на стенд (има един частник в Пловдив), който да ги провери за кривини. За моя най-голяма изненада се оказа, че не са добре и срещу 130лв. ще ми ги шлайфа и ще накове ново феродо.

Начи, излиза че "маховик" и "огледален диск" са едно и също нещо, така ли? Ако е така, значи не е в комплекта на съединителя. Накрая, кое все пак ти шлайфаха, притискателя или маховика?

 

Публикувано изображение

Редактирано от RevPower

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и маховика, и притискателния диск - те са за претрисането 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уф, начи скоро трябва да оправя и тоя проблем, щото новичкия ми съединител ако се напасне по изметнал (крив) маховик ще се разбрица и той. ;) Ще помисля дали да ходя в моя сервиз тука или до Пловдив.

Редактирано от RevPower

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз рекох че сте сменяли маслото ;) Щом е старото и е карано доста преди това значи надали е от него. Ама ако е сменяно лятото и не е МТФ значи че сега на студа се е сгъстило и става точно тоя х*й . А за "огледалния диск" май хората го ползват и за притискателния диск(по често съм го срещал така) и за маховика. Аз заради това не я ползвам тая думичка ;) И като ми кажат така винаги питам кое точно имат предвид :)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да питам как се криви маховик ,че ми е малко чудно не че е невъзможо .Тоя пумпал да се изкриви .П.п това железо а кое криво ще се разбалансира ,а разтаковали ;) се ще прави опити да излезе. И доста се съмнявам да не тресе .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих това видео, което обяснява хавата. И на моя сивик ли е така?http://www.youtube.com/watch?v=6BaECAbapRgТуй маховика верно едва ли може да се изкриви, доста е дебел, ама знае ли човек, ако нещо е пален съединителя дъл' ни мой да се изметне нещо?

Редактирано от RevPower

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 И на твоя Сивик е така.Не си мислете, че се криви чак толкова колкото главата на двигателя - (просто е износен неравномерно) на стенд го хванаха, с просто око нищо не личеше.Не карам никой да го прави, просто споделям кое реши моят проблем  -  претрисането при потегляне. Пак казвам - опитайте първо да обезвъздушите наново помпите  -  мисля, че заради това не влизат хубаво скоростите.

Редактирано от Jorko.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами пробвах да ги обезвъздуша,през пробката на долната помпа излизаше плътна струя спирачна течност,без никакви мехурчета и предполагам че няма въздух

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и маховика, и притискателния диск - те са за претрисането

Колега за претрисването търси причина в притескателния диск.Маховика не се обработва не се шлайфа но и не се поврежда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за претрисването търси причина в притескателния диск.Маховика не се обработва не се шлайфа но и не се поврежда.

Еееех, ако е така е жалко, защото или частта е ментак, или не са ми сложили нов, което пак е жалко, защото там ми е удобно да ходя и не искам да ги сменям като сервиз. Няма как да разбера, аз не им гледам в ръцете като го сменят. Все пак никак не ми се вярва да ме лъжат - те са доста съвестни по принцип и досега винаги са били коректни. Редактирано от RevPower

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да допълня нещо,което забелязах,дано някой се сети къде е проблема.При работещ двигател ,ако е вкючена някоя скорост всички други се включват без проблем,мина ли преез свободна и вече е много трудно.Това не важи за задна,тя се включва лесно при всяко положение.С междинна газ също нищо не става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При работещ двигател ,ако е вкючена някоя скорост всички други се включват без проблем,мина ли преез свободна и вече е много трудно.

И аз съм така. Искаш да кажеш като минеш през свободна и пуснеш съединителя.

Това не важи за задна,тя се включва лесно при всяко положение.

Моята задна си е хронично зле и преди и след след смяната на съединителя. Даже сега е малко по-зле.

С междинна газ също нищо не става.

С междинна газ на място няма какво да постигнеш. При движение, обаче, има някакв шанс. Особено като връщам от 3-та на 2-ра. Аз, например, успявам да включа 1-ва ако колата се движи съвсем леко, затова като намалявам към светофар включвам 1-ва преди гумите да спрат да се въртят напълно и после държа съединителя докато е червено, иначе няма тръгване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега,абсолютно всичко,като се почне от новия съединител валео и се стигне до симптомите ни съвпада.Дано някой намери и решение,ще пиша със сигурност ако постигна нещо,но вече взех да се замислям да ходя на друг сервиз и пак да смъкват съединителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега,абсолютно всичко,като се почне от новия съединител валео и се стигне до симптомите ни съвпада.Дано някой намери и решение,ще пиша със сигурност ако постигна нещо,но вече взех да се замислям да ходя на друг сервиз и пак да смъкват съединителя.

Точно същото май ще правя и аз - отново отваряне и евентуално в нов сервиз. Ма пък ми се щеше да пробвам в стария сервиз да си оправят нещата без да ми взимат пари, все пак аз съм платил веднъж, а резултата го няма.Чудя се, то айде да са кофти съединителите Валео може, но да речем ще изкарат по-малко километри. Ама пък да се еб@ват още от първия ден не ми се вярва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хах...всичко звучи много познато. И аз съм с корейско Валео и притрисането при тръгване го има, но не винаги. Със скоростите нямам оплаквания, ама със сигурност не влизат като нож в маргарин както беше със стария съединител :) Ако някой има резултат моля да пише. Дано проблемът се решава само със смяна на един от компонентите на съединителя, че не ми се купува цял комплект и на дали и на вас ви се дават отново пари за комплект. Успех!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакво развитие по проблема колеги?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера показах на един приятел как се държи и той изказа, до сега, най-разумното и правдоподобно предположение: Според него демпферните пружини са по-меки, отколкото трябва и при потегляне се свиват рязко до край и след това се отпускат и така няколко пъти и от там претрисянето. Според него вибрацията, която му демонстрирах не е характерна за неравности по диска. Тъй като още колеги се оплакаха от същата марка съединител със същия проблем, е твърде вероятно тия ВАЛЕО-та просто да са с по-меки пружини (от кашкавал, вместо от стомана), а на мен като ми е малко по-тежко купето се усеща най-много. Абе явно има защо ЕКСЕДИ-то да е доста по-скъпо.За дизелите по принцип демпферните пружини на съединителите са по-твърди, това само за информация го казвам.

Редактирано от CombiMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз винаги имах притрисане при потегляне (не беше много силно), след смяната на съединител, НО един майстор ме беше посъветвал доста неуместно да сменя само феродовия диск, че притискателния при ХОНДИТЕ бил супер здрав и не се сменял никога... Аз понеже не разбирам нищо от съединители - казах ОК.Проблема не се оправи докато не смених и притискателния - сега никакво тресене при потегляне. Съединителя е Exedy, а на упътването много интересно имаше дадени разни причини, които могат да доведат до притрисане (shudder/chatter), като:- омасляване на феродовия или притискателния диск- друг вид замърсяване на двата диска- МАХОВИКЪТ не осигурява добра контактна повърхност - трябва да се престърже при смяна на съединителя- съединителят е изпускан от високо, преди да бъде монтиран - има деформации- съединителят не е центриран правилно при монтажа (наблюдава се натрупване червен прах от незнамсикакво износване) и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз винаги имах притрисане при потегляне (не беше много силно), след смяната на съединител, НО един майстор ме беше посъветвал доста неуместно да сменя само феродовия диск, че притискателния при ХОНДИТЕ бил супер здрав и не се сменял никога... Аз понеже не разбирам нищо от съединители - казах ОК.Проблема не се оправи докато не смених и притискателния - сега никакво тресене при потегляне. Съединителя е Exedy, а на упътването много интересно имаше дадени разни причини, които могат да доведат до притрисане (shudder/chatter), като:- омасляване на феродовия или притискателния диск- друг вид замърсяване на двата диска- МАХОВИКЪТ не осигурява добра контактна повърхност - трябва да се престърже при смяна на съединителя- съединителят е изпускан от високо, преди да бъде монтиран - има деформации- съединителят не е центриран правилно при монтажа (наблюдава се натрупване червен прах от незнамсикакво износване) и т.н.

Мамка му! Всичко друго би се оправило с нов съединител, но хич не ми се прави шлайф на маховик :lol: И то не защото толкова се плаша от цената, а защото не знам чии сакати ръчички ще пипнат. Дано не е това. Иначе за протокола пак да повторя: Аз смених комплект, не само феродов. Редактирано от CombiMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При движение, обаче, има някакв шанс. Особено като връщам от 3-та на 2-ра. Аз, например, успявам да включа 1-ва ако колата се движи съвсем леко, затова като намалявам към светофар включвам 1-ва преди гумите да спрат да се въртят напълно и после държа съединителя докато е червено, иначе няма тръгване.

 

 

 

Станахме 3-ма.И аз като колеги съм сменил цял к-т съединител Валео!! (претискателен,феродов,лагер).Аз го сменях преди около 4-5 месеца,но от около 1-2 седмици това НЕвлизане на скоростите ме побърква.Ходих при приятел на баща ми "майстор",който отсече (горна помпа),защото бяхме сменили долната при смяната на съединителя.Е да ама не! Пък и помпата си е в перфектно състояние. Проблема си продължава и след смяната на старата здрава с нова такава.Та и аз ще търся решение!! И който го намери ще бъде много полезно за останалите.

 

--->Скоро ще посетя друг сервиз!Ще погледна съединителя да видим какво е положението. :lol:

 

 

Поздрави и карайте внимателно!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Англичаните са го казали-не съм толкова богат да си купувам евтини неща.Според мен трябва да се слагат оригинални части на такива възлови места.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Англичаните са го казали-не съм толкова богат да си купувам евтини неща.Според мен трябва да се слагат оригинални части на такива възлови места.

Аз им казах 3 пъти, че искам Екседи, и те: "Добре, бе, няма проблеми". И ми сложили Валео. Викам "Що бе?" -"Ами такъв ни дойде". Обмислям да пробвам да ида и да ги помоля да ми го сменят с екседи като само им платя разликата за новия, а те да го върнат тоя Валеото там, откъдето "им е дошъл" и да си искат парите, и ако може без да им давам втори път пари за труд. Какво мислите, дали ще ме пребият с камъни? То пък ако се съгласят и ми направят някоя мизерия, дето няма как да позная веднага пак не си е оферта. Оф, лошо с тия майстори... Аз лесно ще ида при друг, ама ще цакам за нов и за труд отначало всичко за моя сметка.Абе, някой да има представа колко струва един съединител за наш'те англичанки от Бултрако? Грубо, примерно над 500, под 500? Те имаха някакви промоции преди известно време, но сигурно са изтекли. Нещо месец на хонда ли беше, що беше. Редактирано от CombiMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми идва да го извадя тоя скапан съединител и да го натроша с чук, хилти и накрая да го довърша с валяк. Тая тема като я погледна и ме хваща яд, че се оказах и аз такава будала да сложа Валео. Ама казаха ми - читави са, корейско производство и струва 250лв комплекта. Викам си - ееее, супер, ЖАКПОТ !!!Би било много чудесно, ако се окаже варианта, който един колега по-горе спомена - меки пружини. Поне феродовия диск на Exedy не е много скъп и можем да се разминем с него...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МАХОВИКЪТ не осигурява добра контактна повърхност - трябва да се престърже при смяна на съединителя - хайде направете това! При мен проблемът се реши

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за претрисването търси причина в притескателния диск.Маховика не се обработва не се шлайфа но и не се поврежда.

1. Как да не се поврежда бе !!!2. Притискателен и огледален диск е термин за едно и също нещо.3. Получава се притрисане при преебан огледален/притискателен диск Редактирано от Petar Petrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МАХОВИКЪТ не осигурява добра контактна повърхност - трябва да се престърже при смяна на съединителя - хайде направете това! При мен проблемът се реши

 

Човек, може и да си прав бе, не знам. Виж Slade колко причини е изредил. Обаждах се на ония в Пловдив, но не става за 1 ден, трябва да спя там или да ходя два пъти. Ма ако го свалят и видят, че не е за шлайф тогава трябва още докато е разглобено всичко бързо да купя друг и да го слагат, че да не цакам постоянно пари за труд - монтаж и демонтаж. Сложна работа. Другия вариант е тия моите юнаци дето ходя да ги навия да го шлайфат, тоест да го дадат на шлайфач (стругар ли се казва). Някой да е шлайфал маховик в София, че не ми се ходи до Пловдив за това? Ееех, майка му стара как беше всичко пръснато на земята и разглобено можеше и това да се провери, ма кой да ти знае тогава... !!! Много ме е яд!

 

От друга страна, вече 3-ма човека сме с тоя проблем все с Валео. Някак си, не ми се вярва на три различни коли карани от различни предишни собственици все еднакво да им се прецака маховика. Айде, аз да речем може да съм изключение, щото моята кола много е дрънкана. + това тресеше и със стария диск. Ма другите? На другите им се е появило след слагането на Валеото, или греша? Тоест, преди си е било ОК? Ако е така, начи как пък точно тогава ще им се скапе маховика на хората?

 

Свалянето на маховика какво още влече след себе си? Подменят ли се некви гарнитури, семеринги и др. работи?

Редактирано от CombiMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалянето на маховика какво още влече след себе си? Подменят ли се некви гарнитури, семеринги и др. работи? - НЕ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много мерси за изчерпателния отговор. След него взех да се съмнявам доста в поставянето. Аз съм с PHC Valeo. Единственото ми оплакване е претрисането при тръгване с малко гас на полусъединител. Иначе на националната на драга тръгнах на около 5500-6000 оборота и нямаше никакво буксуване (което не е за пръв път). Старият ми съединител беше сменен с въпросното Valeo, тъй като почна да тресе яко при потегляне. След изчетеното в темата взех да се съмнявам, че новия съединител е сложен направо без да се замери маховика за некоректно износване (което не го твърдя, но е вариант).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...