Jump to content
Sign in to follow this  
valsilev

Регулатор на вентилатора за купето

Recommended Posts

Здравейте ,колеги.Преди 2 месеца имах проблем с вентилаторчето на парното съответно климатика ,което вкарва въздух в купето на моя Сивик 98-ма.Проблемът беше ,че първите две степени не работеха и вентилатора тръгваШе едва на 3-та и 4-та степен. Оказа се прегоряла жичка на регулатора на перката и реших(уж) проблема със "закърпване", а не с покупка на нов регулатор, но уви.След 2 месеца, нямаше дори и толкова, същия проблем се повтори и явно този регулатор трябва да се сменя. Може ли някой, който е запознат по темата да ми даде информация за този регулатор-откъде мога да го закупя и ориентировъчна цена и може ли да се реши проблема по друг начин? Благодаря предварително за отговорите, Ви.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пробвай от някоя морга, във секция купува-продава части, отгоре в платените обяви има телефони на морги също и на магазин за нови части. Избора си е твой.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, давай да поръчваме от ТУК. Два комплекта са към 12 паунда с доставката, ама поне знаеш, че няма да гръмне когато не трябва :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не знам дали се знае, при условие, че този който му е изгорял е бил орогинален. Колега, навий съпротивленията от малко по дебел кантал и всичко ще заспи, аз си ги навих преди година, че и повече, навих ги по спомен от 0,7 мм - по дебел от оригиналния и познай дали ще изгорят. По скоро оригиналните ще изгорят от колкото моите. :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз смених изгорелите жички с резистор 1ом 10вата и вече 1 година си работи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tи да не си навил арматурно желязо ;):worthy: Аз ползвам 2-пъти по-тънък от оригиналния и пак няма проблеми :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да ама замисляте ли се защо горят.Горят щото трябва да се смаже вентилатора и да се почисти основно,при увеличено съпротивление на оста на перката от боклуци и прахоляк се увеличава и тока през резисторите и прегарят.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да ама замисляте ли се защо горят.Горят щото трябва да се смаже вентилатора и да се почисти основно,при увеличено съпротивление на оста на перката от боклуци и прахоляк се увеличава и тока през резисторите и прегарят.

Ако е това което ви трябва имам един излишен резистор. Ако някой го иска да пише на лично.

 

79330-SR3-A01

Публикувано изображение

Edited by WingMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря Ви,колеги за дейното участие ,което взехте по темата. Проверих в магазина на Хонда за нов регулатор и от там ми казаха доставка до 2 седмици на цена 83.50 лв+10.80лв за монтаж. Може би наистина е по-практично и евтино да се запои нов резистор, но за човек, който разбира, къде, как и какво точно да направи, страх ме е да не си отворя по-голяма беля, ако реша да се правя на техник. Може би наистина ,за да има траен ефект е нужно да се почисти перката на вентилатора.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз сложих два керамични резистора и вече трета година нямам проблеми. Всичко ми излезе около 1.20 лева :) . Не помня само колко ома са но ако те интересува пиши личен и ще го сваля и ще видя ще направя и снимка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aз също купих моята с неработещи 1 и 2 степен, след четене във форума , пробваш да заместя прекъснатата канталова намотка с резистори 1,5 ома 10 вата - става ама работят 1 седмица и после изгарят (два пъти го пробвах и двата изгоряха) .Реших проблема като използвах металните сърцевини на две клеми с които закрепих за стърчащите канталови краища на старата намотка парче от реотан от електрическа печка. Вече карам една година така и нама никакъв проблем, а също и скоростите на отделните степени станаха перфектно ( 1,2,3,4 - плавно покачващо се обороти на вентилатора )Ако има някой от Варна с този проблем ще му помогна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не мога да се ориентирам...... от запояване ли - това калай ли е? ( кантала не може да се запоява) . По памет не мога да си възстановя картинката при моята, но ето ти следната помощ : за първа степен е 1,5 ома за втора е 1 ом, резисторите трябва да са минимум 10 вата иначе горят като пуканки.... просто не могат да се охлаждат от въздушния поток подобно на оригиналната канталова намотка, то и за това такава са сложили а не керамични резистори. ( е при някой колеги явно работи, но до кога......?) При мен не стана и затова пресъздадох оригинала и нямам грижи :)

Edited by Red

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, ето как аз съм се справял с проблема вече на 3 коли.

Отрязвам канталова жичка от нагревател с необходимото съпротивление.

Срязвам прекъснатото съпротивление в горната част,където започват извивките.

Използвам стърчащите крачета и увивам около тях новото съпротивление от кантал, за да се държи само и да са ми свободни ръцете.

След това запоявам краищата на новото като използвам съществуващия материал за спояване като добавям и малко тенол.

Незнам дали е правилно или не,но вече съм го правил 3 пъти - на 4г сивик на приятел,на ЦРХ-а и на шатъла - и на 3 те все още няма проблеми.

Като най-старото от всички гони вече 3 години.

Забравих да спомена, че накрая покривам самото съпротивление(и останалите също)

с високотемпературен уплътнител(има го на първата снимка),за да стане както е показано на една от снимките на колега по-горе в темата.

Ето снимки на 1-ва степен запоена и намазана с високотемпературния уплътнител.

Публикувано изображение Публикувано изображение

Колегата пита за съпротивлението на 2-ра степен.

Ето какво показва моя мултицет за 3 лева :)

Публикувано изображение

Share this post


Link to post
Share on other sites

при мен също се получи.взех кантал от нагревател на една китайска духалка съпротивлението също както при колегата е 02,7ома(просто така се получи)работи си перфект-дано да е за дълго,и нещто което не разбирам защо трябва да има силикон или някакво устойчиво на температура лепило?то допалнително намалява охлаждането на жичката според мен

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...