Jump to content
user

Стандарт "Стара планина" за автомобилите втора ръка.

Recommended Posts

Чета вчера и не вярвам на очите си:

Гаранция от минимум три месеца ще дават за колите втора употреба вносителите на стари автомобили. Това предвижда меморандум, подписан вчера от министъра на транспорта Александър Цветков, Асоциацията на търговците на употребявани коли (АВА) и Комисията за защита на потребителите. Превозните средства с доказано добро техническо състояние, ще могат да бъдат намерени в автокъщите в 16 града на 82-те фирми членки на АВА. Те ще бъдат обозначени със специален стикер, който ще се лепи на предното стъкло на автомобила и със сертификат, обясни Цветков. Самите стикери и гаранционни карти пък имат редица защити, за да не бъдат фалшифицирани. ...Гаранцията ще покрива основните възли и агрегати като мотор, скоростна кутия и т.н. Ако по тях се появи проблем не по вина на купувача, търговецът трябва да го отстрани за своя сметка.В случай, че някоя от автокъщите продаде неизправен автомобил или откаже да отстрани повредата или да възстанови на клиента парите за ремонт, съгласно вътрешния етичен кодекс на членовете на организацията ще понесе санкция, която може да достигне 5000 лв.

И тамън си викам "Ето, нещо добри и напълно нормално ще се случи" и реакцията не закъсня:

Собственици на автокъщи изказаха недоволството си срещу взетото решение автомобилите втора ръка да се предлагат с най-малко три месеца гаранция. Според търговците на фона на финансова криза това ще унищожи бизнеса им, съобщи bTV.Вчера министърът на транспорта Александър Цветков, Комисията за защита на потребителите и Асоциацията на вносителите на автомобили подписаха меморандум, който предвижда минимум три месеца гаранция за употребявани автомобили. Собственикът на една от многото автокъщи в Дупница Йордан Багажки е категоричен, че заради идеята на министъра реализираните печалби рязко ще спаднат. Според търговците промяната ще бъде в полза само на вносителите на нови автомобили. Вносителите на нови автомобили се опитват да ни заробват тотално, смята Багажки. До края на месеца всички автомобили, закупени втора ръка, ще могат да се ползват с до три месеца гаранция. Промяната ще влезе в сила, след като търговците се сдобият със задължителните стикери за качество. Гаранция обаче ще са задължени да издават само автокъщите, членуващи в Асоциацията на вносителите на автомобили - това са 82 къщи на територията на 16 населени места.

Тоест, аз това го разбирам така: Знаят много добре какви боклуци продават и не искат това да навлезе като нормална практика. За мен решението е много добро, вие какво мислите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така си е !!! Нали все продават "най-запазените", "най-здравите", "най-евтините" коли. Какво ги бърка тогава да дадат 3 месеца ;) ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сещате ли се че за 3 месеца на една 10 годишна кола можеш да и изкараш биелите през блока или аспуха поне 30 пъти !!! ;) ;) и ремонтите безплатни ;):D :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз доколкото разбирам това си е само препоръчително, но не и задължително. Колите с гаранция ще имат стикерче и ще гарантират някакво качество. Съответно техните цени ще са по-високи, но поне знаеш, че не купуваш пълна барака. Няма лошо според мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма безплатни обяди!При всяко положение ще се вдигнат цените, защото търговците няма да си смъкнат печалбите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз не схващам защо пък трябва да е със закон и да е задължително за всички.не е лошо като идея,но да е по желание.така хората , които продават наистина читави коли ще си проличат кои са.все едно и нас да ни карат да даваме гаранция за гумите си втора употреба дето продаваме!!!пълен ташак.но е истина че за такава гаранция се плаща,така че колите дето я имат ще поскъпнат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е със закон, както е написано в първия пост и както аз казах, това е препоръчително и не е задължително. Както стандарта "Стара планина" - хубавите меса им слагат лепенката, че са по стандарта ама си се продават и "соевите мешаници" на съседния щанд. Всеки си избира какво да продава и какво да купува.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така хората , които продават наистина читави коли ще си проличат кои са

:thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хубаво е да си има някаква гаранция, за да знаеш че колата поне е проверена и няма да се наложи да правиш основни ремонти както прави братовчед ми ден след регистацията на автомобила.Знам поне още един случай, в който колата хвърли двигател още докато пътуваше след регистрацията.И каво правим в този случай - търговеца ти вика аз ти дадох здрава кола де да знам какво си я правил. Сякаш някой нарочно си я чупи. Ако това стане мисля, че ще спечелят и търговците които продават читави коли, а не купени за по 200-300 евро боклуци и клиентите, които са събрали някой лев да карат нещо по-новичко. Аз как си давам гаранция на работата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, то и аз мислех, че е хубаво да има гаранция (то си е), но въобще не се бях замислял за следното нещо:

сещате ли се че за 3 месеца на една 10 годишна кола можеш да и изкараш биелите през блока или аспуха поне 30 пъти :dunno::) :) и ремонтите безплатни :) :) :D

И остава отворен въпросът как ще се предпазят търговците от такива клиенти. Аз съм силно за клиента да има права, но също така съм силно против да злоупотребява с тях. Явно времето ще покаже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да наистина не лоша идеята. Търговци на коли които градят име и си държат на името ще го правят и това ще им носи само девиденти, защото евтиното винаги излиза по скъпо, но Българите сме си тарикати и все се правим на играчи как ще се минем.Споредмен една кола която има сервизна история и се знае в какво състояние е ще си проличи ако попадне в рацете на някой файтонджия.Все едно аз да си продам колата и някой да дойде да ми каже след ден два че е изтропал мотора, е няма как да му повярвам че е станало отсамосебеси като си познавам колата и знам как съм я подържал.затова трябва да има и определени сервизи които да гарантират че една кола е наистина в добро състояние, за да може и търговците да са жащитени по някакъв начин че Българите сме си ебали майката с извинение за цинизмите но си е самата истина.Това си е перфектна идея за гаранцията, че какво се продава по автосалоните, еми само боклуци.Да попаднеш на читава кола си е направо късмет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще започнат едни чисто нашенски игри с "доверени" сервизи. Търговецът ще им "киха", те ще се кълнат, че всичко е наред и клиента е виновен. Той, от своя страна, ще отиде в друг сервиз, където пък ще твърдят обратното. По някое време ще започнат съдебни дела, евентуално... Каша голяма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не намирам предложението за добро. Има много необмислени моменти. От етична гледна точка търговецът е длъжен да запознае клиента с реалното състояние на автомобила (до колкото поне му е известно), въпреки, че практиката показва друго - прекалено смълчаване на неудобни обстоятелства. Но също така и като какъв ще дава гаранция на неограничен асортимент от производители, което автоматично го задължава да осигури сервиз в случай, че възникне събитие за гаранционно обслужване. Всички знаете, че сервизите, които правят "всякакви" автомобили реално само ги замазват още повече. Поемане на гаранция за втора употреба стока е изключително рисково, особено за автомобили. Разбирам от рода на "buyback" автомобилите, които минават фирмен сервиз (какъвто и да е, поне уж специализиран) и гаранцията е отново от производителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изхода според мен е този които дава гранцията да гледа какво купува от чужбина - реално погледнато повечето коли в България са извадени от автоморги, и леко позакрепени ги продават с огромна печалба. Колите в Германия примерно, ако някой е ходил там, са на цените в България и ако някой ми обясни, автокъщата ще си плати транспорта до родината + печалба от около 1000 лева ...Е няма как да стане, затова се купуват коли 3-то и 5-то качество. И аз да продавам такива коли, ще мрънкам, че не ми е изгодно да давам гаранция.По тозин начин се прави бизнес в България - вкарваш отпадъци и ги продаваш за хубава стока, като така подбиваш истинските фирми..п.с.; Колкото до опасенията, че някой ще изкърти колата за 3 дни, предполагам, че ако колата е здрава няма да и е проблем, просто в такива моменти излизат скрити дефекти. Иначе кой ще си купи кола и ще иска да я унищожи ? Ами след 3-те месеца нали вие ще си я карате ? :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с изкарването на биелите не е много сигурно, защото за какво си се хабил да обикаляш по салони, да чакаш пред КАТ и данъчни и да олекваш и пари докато я регистрираш, и накрая да се напънеш да я скапеш тази кола заради гаранцията която ти дават. Е то сигурно и такива серсеми ще има, ама всяко е стадо си има и мърша - е казал поета. Нормално мислещият човек не вярвам да направи такова нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това щеше да е хубаво ако беше приоложимо и в България но тука нема как да стане както стана с продуктите Стара палнина пак същите боклуци само че по-скъпи яко а :) . А за хитреците дето може би ще се опитат да счупят през тези 3 месеца може да се следи с някаква машинка как се кара колата примерно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, това са глупости. Няма как да се случи и аз в тaзи ситуация бих застанал на страната на търговците. Като си представите, че каквито и мерки да се вземат, може да са много ефективни, но ще ги плати клиента и те ще са калкулирани в цената. И в крайна сметка търговците ще излезнат прави, че това е неефективно, защото кой би си купил 10 годишна леля с 30% до 50% по-скъпо? Аз в този случай бих си купил за същите пари 6 годишна кака, макар и без гаранцията. В крайна сметка ще е поредната инициатива, която няма смисъл и ще се наредят поредните маймуни на клона да посредничат (организации и държавата), на които ще плащаме още повече, защото си купуваме стар автомобил. Ами да, няма гаранция при старите баби, но до сега пазара сам е регулирал тези неща. В крайна сметка на место се разбирате с търговеца и ако той реши може да и ти даде гаранция за автомобила си и това се е случвало. А ти като клиент си отваряй очите и все пак си мини през сервизите.Вместо да мислят как да ни оскъпят старите коли, е крайно време да помислят, как може да се подобрят доходите на хората, за да не си купуват такива! Не се връзвайте на подобна пропаганда :)п.п. Ето един пример: Ако си продавам колата, например за 5000 лв. и някой се навие да ми даде 8000 за нея, бих му дал гаранция 3 месеца. Като много лесно ще се разбере, дали той е повредил недобросъвестно автомобила? А и ако ми брои за нея 8000 и на него ще му е вътрешно да я прецака, за да не изгори с парите. Ето ви как системата работи и без тези хрантутници, които искат да прилапат нещо от нас. А я да си помислим сега, ще има ли навитак да брои толкова повече отгоре?риторичен въпрос и естествено, че никой няма да иска да ги даде, а ще си прегледа обстойно колата преди да я купи .....това е само хипотетична ситуация, сивика не си го продавам :)

Редактирано от Demon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и данък лукс, за щастие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление колата не може да се прегледа достатъчно обстойно, както колегата Demon предлага. Както един майстор каза веднъж - няма такъв уред или рентген, който да ти прегледа двигателя отвътре и да ти каже, че всичко е ОК или не е.Караш 3 месеца и ти изпопадват биелните лагери например :) Не знам дали са някакви градски легенди или истина, но съм чувал за яко блъскане на добавки в двигателя, които се отмиват със смяна на масло и колата започва да го ЯДЕ последното през сегментите, подлагане на вестници, индиго и т.н. на биелните лагери, колкото колата да се продаде и т.н.Колко продавачи са склонни да им навъртите 100км на стоката с яка ръчка в червеното с минаване по дупки и бабуни (за проверка на ходова част, рейка и т.н.) и накрая да кажете "Хмм не ми харесва, няма да я купя" или пък да й правите коментар на цената?В България автокъщите са заляти от уникални боклуци, набързо напудрени, за да хващат око, които после трябва да отидат за основен ремонт. Нагледах се на множество такива съвсем наскоро и бях удивен от наглостта на джамбазите, които ги продават.Въпреки това аз не съм съгласен да дам 3 бона отгоре, за да имам гаранция от 3 месеца!Ето един пример: В автокъща джамбаза ми продава Сивик като моя, но 5 години по-стар и вика: Колата няма проблеми с двигателя - аз затова си я карам постоянно и си върша работа с нея (наистина той си се движеше с нея). Мога да ти дам гаранция, че в следващите 10К км няма да пипнеш нищо по двг, затова сме й надули така цената. Всичко това добре, но цената беше колкото на 4-5 години по-нова кола към тоя момент и с разликата в цената можеха да се купят 2 двигателя 2-ра ръка или да се направят 2 основни ремонта. Подобен стандарт би удовлетворил тези, които не разбират нищо от коли, но за сметка на това имат време да търсят и гонят впоследствие продавача да им ремонтира (качествено) колата и са склонни да дадат 30% повече за същия боклук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...