Jump to content
Т.Иванов

Въпроси относно с гарнитурата и капак на глава на хонда сивик 5-та генерация

Recommended Posts

Здравейте колеги.Не знам дали е тук мястото на тази тема,но ако не е така моля за моите извинения.И така....имам няколко въпроса и се надявам да ми помогнете.Става дума за хонда сивик 5-та генерация хеч..Намерих една обява в карс.бг. и ми допадна след което се свързах със собственика на колата за малко информация все още не съм ходил да огледам колата,но го поразпитах малко какво е сменял какво е правил.Сменил е хидравлична рейка на волана,палеца.дистрибуторната капачка,бубината,гарнитурата на капака на главата и точно за тази гарнитура са ми притесненията.Може ли да ми кажете някой основни причини за които се сменя тази гарнитура,защото като го питах отговора му беше че сменял също гумичките за свещите и не искал да слага стария капак с гарнитурата и затова си купил нова....Възможно е и да е така,но все пак трябва да съм наясно с това и за това се обръщам към вас.Какви причини може да има за смяната на тази гарнитура.Казаха ми че е възможно да се меши маслото със антифриза незнам дали е вярно за това ми помогнете.Ще съм доста благодарен,а ако някой иска снимки на колата ще пратя на ЛС. Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мн се извинявам,но обърках малко заглавието на темата от бързината пуснах темата а не погледнах че съм забравил да напиша "СМЯНА НА"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, относно гарнитурата на КАПАКА на главата или така да се каже на капака на клапаните, не трябва да имаш ни най-малки притеснения. Тази гарнитура е гумена и доста често от там се получава теч на масло. Смяната и няма нищо общо със смяната ГАРНИТУРА НА ГЛАВАТА. Но ако предположим, че човека е сменял гумички на клапани и е свалял главата, също неможе да считаш за проблем, че е сложил нова гарнитура. Даже е по-добре.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази гумена гарнитура (както и гумичките за свещите) се сменят когато пропускат масло, т.е. мотора се облива в масло. повърхносто (ако говорим само за гарнитура), а той е сменявал и самите гумички които са около отворите за свещите - т.е. самите му свещи са "плували" в масло и мотора не е работил добре, прекъсвал е - затова ги е сменил. ЧИсто и просто казано - умора на материала.Възможно е да се дължи и на прегравяне на двигателя (все пак едно е да работи при 80 градуса - нормална температура на един двигател с вътрешно горене, друго е да прегрее и да иде 120 градуса в продължение на минути и тези гумени уплътнения нали се сещаш, че им се променя структурата и еластичността - т.е. казано накратко СПИЧАТ се и почват да пропускат масло), друга вероятна причина за пропускането на тези гумени съединения е от многократно отавяне на капака на клапаните, което хипотетично пак говори за нереднос. Защо ли ? Ами защото, нормално е да се отвори капака на клапаните веднъж на 60000км за смяна ангренажен ремък и реглаж на клапани (хайде може и на 30000 да се отвори, за да се проверят обтегността на клапаните, дали имат нужда от реглаж) - т.е. ако колата е на нормални 200 000 - 250 000 или дори 300 000 км сметни колко товаряние НОРМАЛНО би имал този капак на клапани, а я си представи ако мотора има ядове и се отваря за няколко хиляди километра няколко пъти за провери, ремонти, доремонтиране и доизкосурване на нещо си. Това че казва, че е сменявал само тези неща, неможеш да бъдеш сигурен дали казва истината. Факт е, че дори и само тях да е сменявал (т.е. да казва истината), говори за уморен мотор - мое мнение. Просто гарнитурите и уплатненията по хондов мотор са яки и здрави, току така не пропускат масло. Дори Хонди по на над 20 години е нормално да видиш, как мотора е сух и не е облян в масло. Отделно, че нали се сещаш - уплътненията които е сложил, едва ли са чисто нови оригинални Хонда купени от Бултрако, а най-вероятно някакви турски/тайвански уплътнения... сещай се колко време ще са "перфектни" и няма да пропускат масло.Отделно за мешане масло с антифриз - това се проверява на място като идеш при колата, дори без да е нужно да четеш енциклопедии, ще си проличи по това как работи мотора, какъв пушен изкарва отзад от ауспуха... усещат се тези неща.Може и фанатично да звучи, но насочи се към нещо по-така запазен от човек от форума, дай малко повече пари но за нещо за което можеш да си по-сигурен (или поне си личи) че е добро. Защото евтиното (първоначало купено евтино имам предвид) по-късно излиза скъпо, а нервите потрошени по майстори и ремонти - те са безценни дори.Успех и умната !

Редактирано от Mahadeva

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, според мен много се задълба в нещата. Понякога логиката ..... За пример ще ти дам, че на моета капака на клапаните отново пропуска и е на 30 000км. И да ще си я сменя. И НЕ колата ми не е прегрявана и тем подобни работи.

Редактирано от mEtaka
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен последно в сервиза при смяната на ангренажа, пичовете ми смениха и гарнитурката, че и без тва беше почнала да дава фира, а струва от порядъка на 10-15 лв, говоря на изуст за цената, но не ми се видя много.@mEtaka - При мен е избивало зверски в началото, като бях фукнал в двигателя повечко масалце и от ръчкане беше избило.... ПС: Нищо сериозно колега, това е една най-обикновенна гумена гарнитурка :D

Редактирано от Newbie

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, според мен много се задълба в нещата. Понякога логиката ..... За пример ще ти дам, че на моета капака на клапаните отново пропуска и е на 30 000км. И да ще си я сменя. И НЕ колата ми не е прегрявана и тем подобни работи.

ОК, приказките които бях написал в предишния ми пост са хипотетични, предположения, в които има доста логика и истина (но разбира се, не са константа и не е нужно да важат за всеки случай). Нищо лично, но и сам си го написал:

моета капака на клапаните отново пропуска и е на 30 000км

До колкото разбрах, тази която ти е в момента гарнитура е на 30000км и пропуска, т.е. тя е сменявана вече (не е оригинална) - така ли ? Ако правилно съм разбрал - просто доказва едно друго нещо което споменах в предишния си пост, а именно да го цитирам:

уплътненията които е сложил, едва ли са чисто нови оригинални Хонда купени от Бултрако, а най-вероятно някакви турски/тайвански уплътнения... сещай се колко време ще са "перфектни" и няма да пропускат масло.

Така, че по-добро от оригиналното няма.Всъщност, ти не си казал тази новата гарнитурка от къде си я купил (но предполагам, не е оригинална, Хонда продукт...). Друг е въпроса, че наистина сълзяща (пропускаща малко масло) гарнутура на капак на клапаните не е болка за умиране - просто не прави хубаво впечатление чисто визулано.Но да се върнем на темата и конкретния въпрос който автора зададе - собственика на колата му е казал, че е сменявал тази гарнутра на капака на клапаните просто ей така, истинската причина за което е махал капака на клапаните са (поне аз затова разбрах че говори автора) уплътнителните гумички на свещите са текли. А тези гумички играят много важна роля, опускане на масло през тях не води до просто грозно визуална гледка, а до проблем - цялата лула и свещ потъват в масло от където следва да няма искра и сещайте се - мотора НЕ работи като хората :D Сори, ама ако сега се направи една анкета към всички с D13B2 и D15B2 мотори и ги попитаме, имали ли са проблеми с тези гумички - едва ли повече от 7 - 8 % биха казали че са имали ядове, т.е. за да се спечат тези гумички, говорим че този мотор е видял доста зор: дали прегряване, дали просто много пробег (не си знае километрите), кофти и ненавременна смяна на масло... дори е възможно колата да не е карана много време (кола ако не се кара, а се остави - се скапва и то повече дори спрямо това, ако се кара душманската). Да, това са чисто предполагаеми, хипотични, но съвсем РЕАЛНИ прични, за които уплътнителни гумички на свещите да се скапат. А щом става въпрос за евентуалното купуване на такава кола.... аз лично бих си имал едно на ум, ако ще и да е за почти без пари. Защото нали се сещаш - щом тия гумички са били за смяна, дали пък аджеба и гумичките на клапани не са били, ами сегменти, ами лагери.... да, може би ставам параноичен, но всъщност... дали пък не съм на правилна посока ? Все пак, в случая става дума за даване на пари и не е нужно момчето да си купува възможно най-изтрадалата и най-пипана от всякакви "майстори" кола в БГВсе пак към автора - за какви пари тия дават тази кола ако не е тайна ? Редактирано от Mahadeva

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се настройват клапаните се маха капака на клапаните и се прави на 40000км така че тази гарнитура може да се приеме за консуматив и ти е най малкия проблем, сигурно в белите страни се сменя при всяко отваряне на капака, при смяна на агренажен ремък също се повдига малко капака на клапаните за да се махне горния пластмасов капак на агренажа. Както сигурно са ти написали по горе масло и вода смесва при проблем с гарнитурата на главата което е съвсем различно но и да ставаше въпрос за гарнитура на главата ако е направено качествено не причина за притеснение.Аз ако я взимах щях да я закарам на майстор и освен нормалните неща който проверяват бих ги накарал да отворят точно този капак и да видят дали не са се натегнали клапаните и дали не са влезли прекалено много в главата по това колко още има резба за бъдещи настройки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, банда, тая тема много интересна стана...Що ли и другите не са така?Йоан, това за клапаните е за други двигатели, не вкарвай още комплекси където не трябва...и няма смисъл!П.П. Иначе много писане, много нещо... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тази гарнитура може да се приеме за консуматив и ти е най малкия проблем, сигурно в белите страни се сменя при всяко отваряне на капакa

Е тук е разковничето - че в белите страни (Италия, Австрия, Германия, Швейцария - от където най-често идват колите втора ръка в Българкия) сменят с истински консумативи и части, а в България....Гарнитурите за капак на клапани в България по 15 - 20лв нямат нищо общо като качество и експлоатационен живот на гарнитората сменена примерно в Мюнхен от Гюнтер, където само за труд е взето три-цифрена (а за обслужване на мотор и смяна на по-сериозните консумативи като ремъци, ролки, водни помни и т.н. не са изключени и близо 4 цифрена суми и то само за труд) сума, а не тук при кварталния майстор бай Онзи с мръсния прякор дето за една бира ще ти смени протеклата гарнитура, с някакво подобие на гарнитура.Пак казвам - хващате се за думата "гарнитура капак на клапани", по-кофтито е че са пипани (и защо ли са пипани) "гумичките за свещите"(да не влиза масло при свещите). За мен лично тук е разковничето,вие всички се хванахте за гарнитура капак на клапани все едно кой знае какво - оставете я настрани нея, тя е последен дерт. Другото дето (и защо) е ровено е по-наболелият въпрос според мен. Редактирано от Mahadeva

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да запитам Mahadeva, карам 20 годишен Сивик да отида да му купя гарнитура за капака на клапаните от Германия или от представителството на Хонда и да им дам 50-60лв или да си купя такава от 15-20лв която между другото вече си върши работата безпроблемно повече от 15к километра ? Гледам, че караш д15б2 ти за ремък, помпа и ролка 700лв ли даваш ?! Не мога да разбера като почнете да ми хвалите Германия как за обслужване взимат сума ти и евра и то само за труд пък видиш ли ти поставят части директно от завода на Хонда... Стига глупости не вярвам някой тук да дава такива пари за обслужване и то на приблизително 20годишни Хонди. Искам само да кажа ,че има и части има и майстори има и бълъци дето ги клатят по сервизите...п.с. никой не може да ме накара за нищо на света да дам 60 лева за гарнитура капак на клапани, която е уж оригинална ....

Редактирано от chirenski
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да попитам - те "гумичките за свещите" не са ли част от гарнитурата на капака на клапаните? Както и "гумичките за болтовете".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да запитам Mahadeva, карам 20 годишен Сивик да отида да му купя гарнитура за капака на клапаните от Германия или от представителството на Хонда и да им дам 50-60лв или да си купя такава от 15-20лв която между другото вече си върши работата безпроблемно повече от 15к километра ?

Ооо, това кой какво да купува и как да си поддържа колата си е чисто индивидуален избор, немога да казвам на никой нищо. Всеки сам решава какво да си прави с парите. Зет ми (на сестра ми мъжа и) за него е грехота да сменява маслото на опела си под 20000км, казва "ама защо да я жаля тази кола бре, аз детето си не глезя така, пък колата ли - да не съм луд" - негова си е колата, негови са си парите, да прави каквото иска. Факт е, че масово хората в България като им се скапат колите не правят качествен ремонт, а "скалъпват" нещата колкото да са закрепени да не е без хич, за да може да се продаде. Допреди малко четох тази дългата тема за или против газта (темата която е тук най-отгоре за момента) и там така стои въпроса, някои си казват "нека се чупи мотора от газта и да прогарят клапаните и леглата на клапаните, като се счупи, ще я продам на някой, той да му мисли" - е супер логика, ама да не си ти новия собственик на тази кола. Krasi-mir: при "D" серията мотори (които масово се монтират в Сивик 5-а - Д13Б2/Д15Б2/Д16з6 се предполага че е двигателя на колата към която колегата "Т.Иванов" има интерес) гарнитурата на капак на клапани и гумичките за свещите (които уплътняват между главата и капака на клапаните) са отделни, не са едно цяло. Незнам как са при CRV (гледам такова джипче караш), но при Д15/Д13 не са една цяла гарнитура това. Впрочем, самите гумички за свещи са 4 отделни, представляват едни гумени "О" пръстени, ако мога така да ги нарека. Редактирано от Mahadeva

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия опръстени колко струват от къде ги взимате че моите отдавна са втвърдени и аз като виден българин съм сложил силикон за гарнитури :D и на гарнитурата на клапаните също :P но при следващата проверка/настройка ще ги сменя. А и тия на болтовете дето се стяга капака с тях са за смяна че и 2 изгубих(малките) не питайте какво сложих вместо тях :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитура за капака за мен означава онова правоъгълно(почти) гумено нещо + уплътнения за отворите на свещите + уплътнения за отворите за болтовете. Ти кажи , кое от трите е по важно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси-мир: Гарнитура на капак на клапан си е ... "гарнитура на капак за клапан" ("онова правоъгълното" както си го нарекал), не случайно се казва "гарнитурА" - единствено число, иначе трябваше да се казва "гарнитурИ". Немога да разбера, защо трябва да се търси под вола теле :D . "О" пръстените (гумички за свещи) и уплътнения болтовете са други компоненти. Всичко е важно по принцип, ако имаше маловажни неща, щяхме всички да караме трабант-чета и прочие подобия на коли (където е спестено от всякакви конструктивни елементи). Естествено, сълзяща гарнитура на капак на клапани, създава грозна гледка (на никой не му харесва блок омазан с масло), и пакостта е почти нулева (главно външен кофти вид, от там изчезва минимално количество масло), докато "О" пръстените, т.нар. уплътнения за свещи създава по-сериозни грижи, ако не се вземат мерки навреме, нещата стават сериозни: като почнат да сълзят и ти напълнят свеща и лулата която влиза в свеща и предстане да дава контакт като хората, от там следва не непрекъснато преминаване на ток към свеща, след което следва прекъсване и неравномерна работа на двигателя, от т.нар. неравномерна работа на всички цилиндри (приказката "тоя боклук работи на 2 или 3 цилиндра от общо 4" предполагам сте я chuvali) води до други по-пагобни и скъпоструващи последствия за мотора... и т.н. - мисля, че няма смисъл да обяснявам по-натам.Преставам да пиша в тази тема, ясно е че колкото повече се включва човек в дискусии, толкова по-неразбран остава и си пише на вятъра. :D

Редактирано от Mahadeva

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mahadeva благодаря найстина за всичката тази информация мисля че си доста прав за тези неща,а и сега както искам да си купувам кола все си мисля за най-лошото и както ти самия казваш отварянето на главта не е шега работа и аз съм на това мнение и за това все пак пуснах тази тема за да събера информация и да се образовам малко :D защото момчето като ми каза че е отваряна главата си помислих точно за това което каза,а цената на тази кола е 2000 лв. Момчето ми прати снимки на мотора беше така лъснат че направо не мога да повярвам на това което видях и се съмнявам,че цялата кола в момента е замаскирана.Аз все пак ще я погледна,а може ли да те помоля да ми кажеш на какво да наблегна при огледа...Благодаря предварително :D А палеца.дистрибуторната капачка,бубината това се отнася за делкото нали така?Следователно колата явно е имала найстина проблеми при паленето и при подаването на искра щом са сменяни.... може и да се бъркам незнам...

Редактирано от Т.Иванов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да не пускам нова тема искам да питам в тази.Каква гарнитура за капака на клапаните ще ми препоръчате?Преди 20-тина хиляди километра я сменях с Елринг мисля.Но от онзи ден след като ми смениха ангренажния ремък леглата на свещите ми отново започнаха да се пълнят с масло.Тогава гарнитурата ми излезе 15-16 лева.Сега ми предлагат мисля Рейнц не съм сигурен за 50 лева.Заслужава ли си тези 35 лева отгоре?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей

Колега, провери колко струва оригинална. За моята Хонделка гарнитурата на капака на клапаните беше около 20-25 лева.

А уплътненията на свещите не са ли съвсем други (нямат нищо общо с гарнитурата на капака) ?

П.С. Проверих- уплътненията на свещите са съвсем отделни, и за моята Хонделка оригинални са около 10 лева на бройка (ориентировъчно). 

Поздрави 

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предишното ми CR-V 1-ва ген. В20В, и на Сивика ми D16Y3 на болтовете на капака също имаше гумени уплътнения, които се сменяват, когато сменяваш гарнитура на капака.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
 

Мерси колеги.Да наистина проблема е само в О пръстените.Но не ги продават отделно,а в комплект с гарнитурата.Със силикон както ми препоръча майстора не стана много добре.Ще я сменям.Имам само един въпрос капака на клапаните стяга ли се с динамометричен ключ?Ако не ,мисля сам да си я сменя гарнитурата.

Редактирано от велизар

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте

Явно не си купувате ОЕМ- части !!!

Уплътненията за свещите се продават и отделно (пример за моята Хонделка): 12342-P08-004- SEAL, SPARK PLUG TUBE (NOK).

Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то за да си пазаруват ОЕМ части трябва да знаят и номерата, другия вариант е да намират часта и после по номера да търсят алтернативни авточасти 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...