Richi 1 #41 Отговорено 4 Октомври, 2010 Колегата Ioan говори за един соленоид дето упавлява въздуха при незагрял двигател и отваря клапата над тази на дросела. Тая клапа е на вакумен режим и при студен двигател не се отваря преди 2000 оборота или 2800 в зависимост от атмосферното налягане /ако е под 550 mm/Hg на 2000 оборота, ако е над на 2800 оборота / + двигател с температура под 70 градуса. При загрял двигател тая клапа е затворена постоянно при празни обороти и при леко подаване на газ се отваря в зависимост от позицията на TPS-а. При мен тоя соленоид не работеше и колата не вървеше, дори когато е загрял двигателя, понеже не пускаше въздух, смених го с друг употребяван разбира се и се пооправи колата, ама все си мисля че нов ще е още по-добре, щото тоя може да е муден и да не реагира навременно на подаване на газта или да не отваря напълно. Вързвал съм клапата /с миша опашка/ да стои постоянно отворена, ама пък на ниски обороти глъхне, явно въздуха и е много.До сега съм го намерил тоя соленоид само в един сайт за части в Америка за 52$, но няма доставка за България.Не казвам че това е избавлението, може да има и други датчици които да оказват влияние / както се вижда и работата на сензора за налягане също играе роля/, а може и да е механичен проблема, но това определено трябва да се има впредвид или поне след като си проверил кабели, делко, свещи и тям подобни и всичко е ок с тях може да се провери и тая джаджа преди да си направил "основен ремонт" на двигателя Забравих да пиша, че тая цялата система се казва Tandem Control System и я има само при Д15Б2.стига е човек ти ми разби детските мечти .... при това че авера се върна тая седмица от щатите ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Richi 1 #42 Отговорено 13 Октомври, 2010 (Редактирано) В петък сменям ламдата ! 3 пъти вече ми се случва да не мога да запаля (като изгасне чека паля). ламдата е BERU за 64 лева ... изкочи ми един друг въпрос обаче - под въздушния филтър има една клапа която като отвори зима въздух някъде пред калника - за какво е , кое и как я управлява (колкото повече подробности толкова по добре) Понеже ми се видя че трудно се мърда , е затворих и пробвах колата 10тина км и за ся го няма забиването - не казвам че е от тва ,ще я карам оше така докато съм сигурен че е от нея (а и вакумчето към нея го надувах и смучех с все сила и при работещ и форсиращ двигател тя пак не мърда) ! Редактирано 13 Октомври, 2010 от Richi Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Q_ball 0 #43 Отговорено 14 Октомври, 2010 (Редактирано) Я дай малко повече подробности за тая клапа къде се намира ... вътре в кутията на филтъра ли? И още един въпрос, има ли колата ти газова и ако да, слагал ли си резистори за байпасване на инжекторите? Редактирано 14 Октомври, 2010 от Q_ball Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Richi 1 #44 Отговорено 15 Октомври, 2010 Я дай малко повече подробности за тая клапа къде се намира ... вътре в кутията на филтъра ли? И още един въпрос, има ли колата ти газова и ако да, слагал ли си резистори за байпасване на инжекторите? не няма газаво . а клапата се намира под кутията на филтъра, или по точно под гумения кривол който влиза в кутията на филтъра. тоест сваляш кутията заедно с кривола и тя се вижда. силно ме вълнува тая клапа щото имам чувстеото че се е запекла а би трябвало да се регулира от оборотите щото дърпа директно вакуум от колекторите ! а моята при форсаж не мърда ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #45 Отговорено 15 Октомври, 2010 Много е писано за забиването но по правило май причината е в бензиновия регулатор, мен сега ме тормози повече поддържането на оборотите на място Верно при тия двигатели магията е като при карбураторите та и повече Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atanasbe 99 #46 Отговорено 16 Октомври, 2010 тая клапа къде ти е от пред в бронята е за разпределяне от къде да дърпа въздух при студен двигател и при топъл Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Richi 1 #47 Отговорено 16 Октомври, 2010 колата винаги зима въздух зад радиатора, а клапата отваря допълнително това в бронята , мисълта ми е не дели двете тръби а просто включва още едно място за зимане на въздух . добре и така да е както казваш какво е управлява и как да разбера дали баца шот при загрял мотор не мърда ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Richi 1 #48 Отговорено 17 Октомври, 2010 (Редактирано) Маняци , забиването се оправи - смених ламдата и вече 3 дена няма забиване (остава само драстичното падане на оборотите като включа консуматор, но това е само на свободна и студена). който има лев да си вземе BOSH . Аз си вземах BERU (не е универсална) за 64 лв и ще я видим колко ще издържи (дават я 50 хил) ! сега остава само клапата на въздушния филтър да разгадая . Редактирано 17 Октомври, 2010 от Richi 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaPower 15 #49 Отговорено 11 Август, 2015 Колега и аз го имам същия проблем, само че чри мен има и малко подробности. Когато е студен свигателя и го настъпя върви отлично. Когато съм на скорост примерно на 1500-2000-2500+ оборота също върви отлично. Когато тръгвам от 0 при загрял двигател и като и дам яко стъпка и тя се чуди какво да прави да върви ли, да спира ли и се получава едно забиване на муцуната и след това изстрелване. А вчера се случи друго нещо за което нямам отговори също карам си аз извън града(на загрял двигател) 90-100 на газ на 5-та и следваше едно много леко баирче(ако съм с колелото няма да го усетя) и тази кола от 90-100 започна да пада 80-70-60 и на 60 вече бях върнал на 4 и се чудех за 3-та и така после излязох на равното и без значение колко газ и подавам тя си стои на 60 минах на 3-та да вдигне малко обороти и пак 60км.ч. после дойде надолнището и взе че стигна до 150 и след това и на равно и на баири си беше ок. Забравих да кажа двигателя е д15б2 а за забиването ми казаха че е доста възможно да не ми е наместена плочката на моното както трябва и въздушния филтър ми е за смяна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaPower 15 #50 Отговорено 14 Август, 2015 Моята също се оправи след няколко гонки вече няма прекъсване, няма бавене. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове