Jump to content
Richi

D15b2 забиване

Recommended Posts

Колегата Ioan говори за един соленоид дето упавлява въздуха при незагрял двигател и отваря клапата над тази на дросела. Тая клапа е на вакумен режим и при студен двигател не се отваря преди 2000 оборота или 2800 в зависимост от атмосферното налягане /ако е под 550 mm/Hg на 2000 оборота, ако е над на 2800 оборота / + двигател с температура под 70 градуса. При загрял двигател тая клапа е затворена постоянно при празни обороти и при леко подаване на газ се отваря в зависимост от позицията на TPS-а. При мен тоя соленоид не работеше и колата не вървеше, дори когато е загрял двигателя, понеже не пускаше въздух, смених го с друг употребяван разбира се и се пооправи колата, ама все си мисля че нов ще е още по-добре, щото тоя може да е муден и да не реагира навременно на подаване на газта или да не отваря напълно. Вързвал съм клапата /с миша опашка/ да стои постоянно отворена, ама пък на ниски обороти глъхне, явно въздуха и е много.До сега съм го намерил тоя соленоид само в един сайт за части в Америка за 52$, но няма доставка за България.Не казвам че това е избавлението, може да има и други датчици които да оказват влияние / както се вижда и работата на сензора за налягане също играе роля/, а може и да е механичен проблема, но това определено трябва да се има впредвид или поне след като си проверил кабели, делко, свещи и тям подобни и всичко е ок с тях може да се провери и тая джаджа преди да си направил "основен ремонт" на двигателя :)Забравих да пиша, че тая цялата система се казва Tandem Control System и я има само при Д15Б2.

стига е човек ти ми разби детските мечти .... при това че авера се върна тая седмица от щатите !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В петък сменям ламдата ! 3 пъти вече ми се случва да не мога да запаля (като изгасне чека паля). ламдата е BERU за 64 лева :dry: ... изкочи ми един друг въпрос обаче - под въздушния филтър има една клапа която като отвори зима въздух някъде пред калника - за какво е , кое и как я управлява (колкото повече подробности толкова по добре) Понеже ми се видя че трудно се мърда , е затворих и пробвах колата 10тина км и за ся го няма забиването - не казвам че е от тва ,ще я карам оше така докато съм сигурен че е от нея (а и вакумчето към нея го надувах и смучех с все сила и при работещ и форсиращ двигател тя пак не мърда) !

Редактирано от Richi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я дай малко повече подробности за тая клапа къде се намира ... вътре в кутията на филтъра ли? И още един въпрос, има ли колата ти газова и ако да, слагал ли си резистори за байпасване на инжекторите?

Редактирано от Q_ball

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я дай малко повече подробности за тая клапа къде се намира ... вътре в кутията на филтъра ли? И още един въпрос, има ли колата ти газова и ако да, слагал ли си резистори за байпасване на инжекторите?

не няма газаво . а клапата се намира под кутията на филтъра, или по точно под гумения кривол който влиза в кутията на филтъра. тоест сваляш кутията заедно с кривола и тя се вижда. силно ме вълнува тая клапа щото имам чувстеото че се е запекла а би трябвало да се регулира от оборотите щото дърпа директно вакуум от колекторите ! а моята при форсаж не мърда !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е писано за забиването но по правило май причината е в бензиновия регулатор, мен сега ме тормози повече поддържането на оборотите на място :D Верно при тия двигатели магията е като при карбураторите та и повече

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тая клапа къде ти е от пред в бронята е за разпределяне от къде да дърпа въздух при студен двигател и при топъл

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колата винаги зима въздух зад радиатора, а клапата отваря допълнително това в бронята , мисълта ми е не дели двете тръби а просто включва още едно място за зимане на въздух . добре и така да е както казваш какво е управлява и как да разбера дали баца шот при загрял мотор не мърда !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маняци , забиването се оправи - смених ламдата и вече 3 дена няма забиване (остава само драстичното падане на оборотите като включа консуматор, но това е само на свободна и студена). който има лев да си вземе BOSH . Аз си вземах BERU (не е универсална) за 64 лв и ще я видим колко ще издържи (дават я 50 хил) ! сега остава само клапата на въздушния филтър да разгадая .

Редактирано от Richi
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз го имам същия проблем, само че чри мен има и малко подробности. Когато е студен свигателя и го настъпя върви отлично. Когато съм на скорост примерно на 1500-2000-2500+ оборота също върви отлично. Когато тръгвам от 0 при загрял двигател и като и дам яко стъпка и тя се чуди какво да прави да върви ли, да спира ли и се получава едно забиване на муцуната и след това изстрелване. А вчера се случи друго нещо за което нямам отговори също карам си аз извън града(на загрял двигател) 90-100 на газ на 5-та и следваше едно много леко баирче(ако съм с колелото няма да го усетя) и тази кола от 90-100 започна да пада 80-70-60 и на 60 вече бях върнал на 4 и се чудех за 3-та и така после излязох на равното и без значение колко газ и подавам тя си стои на 60 минах на 3-та да вдигне малко обороти и пак 60км.ч. после дойде надолнището и взе че стигна до 150 и след това и на равно и на баири си беше ок. Забравих да кажа двигателя е д15б2 а за забиването ми казаха че е доста възможно да не ми е наместена плочката на моното както трябва и въздушния филтър ми е за смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята също се оправи след няколко гонки :D вече няма прекъсване, няма бавене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...