Jump to content
crv-fan

боклука в родната газ

Recommended Posts

в събота спря да върви на газ и прехвърляше автоматично на бензин. След проверка в сервиза резултата беше следния

Публикувано изображение

 

Направо не можех да повярвам на очите си. Прах имаше във всеки възможен отвор

Редактирано от crv-fan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен стана в Петък, но изкарах 2 пъти повече боклуци :lol: Изпарителя отвори ли го да видиш, що мизерия има и там :)

Редактирано от jamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво още може да видите, по системата:

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ламер - това е нормално - затова има и пробки на дъното на изпарителите..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колко е нормално - не знам, но отлаганията, по мембраната и клапанчетата, определено влошават чувствителността, на изпарителя и правилната му работа. А от пробката, ще изтече многото, но самите налепи остават - искат ръчичка да бутне :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега а има ли някаква особеност при отварянето на изпарителя, нещо пружинка и т.н.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно е дошло времето да чистиш изпарител. Освен това всяка горивна система има филтри. Без значение къде зареждаш - тук, в САЩ, Япония или Европа. Има си някакви стандарти, а с тях и допостимо количество боклук :( Преди много години имах случай с една Корса, която спря да работи. Отваряйки капака на двигателя видях Ягодинската пещера - клапаните и разпределителния вал не можеха да се познаят от полипи. Ако допуснем, че предният собственик е искал да прикрие някакви дефекти в работата на колата, то по никакъв друг начин не успях да си отговоря на въпроса защо оставащите 20 литра бензин в резервоара имаха цвят на диария, при положение, че колата съм я карал две поредни години без никакви добавки... От тогава игнорирах Шел. И реших да не губя излишно време и нерви в съдебни спорове. Нищо не мога да докажа. Нито който и да било друг... Преглъщаш и продължаваш. Мила родна картинка. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами те тези филтри са за да се сменят.ГИ-тата разчитат изключително много на тях,защото иначе губят прецизност дюзите и то я губят неравномерно,т.е. няма настройка на смесите повече.10 000км им дават пробег и ги сменяш на всяко масло.като има два филтъра,един като на снимката и един проточен след него.аз сега ще си правя експеримент с качеството на газ-та по различните бензиностанции,защото не могат да му го барат на самия обект за разлика от бензина.сега сипвам на Еко-то.ще карам 7000-8000км само там и ще сменя филтрите.после ще карам 7000-8000 на ОМВ и пак така,после Лук Ойл и ще е ясно на кой му е най-читава газта

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато сложих газовия инжекцион от сервиза ми казаха да избягвам газта на Лукойл. От начало си казах, че сигурно от сервиза имат някакви наблюдения и ще ги послушам въпреки, че Лукойл ми е най-удобната безиностанция и имам карта за отстъпка. Понеже работя в една от двете фирми които зареждат ОМВ и Шел се заговорих с колегите които карат газови цистерни и какво разбрах? В базите на Лукойл се пълнят цистерни за: ОМВ, ШЕЛ, Петрол, Лукойл и други малки бензиностанции т.е качеството е едно и също и няма как да се каже, че газта на една от тези бензиностанции е по различна. Не знам как седи въпроса с газта на петрол но и тя е от същото място. Други две бензиностанции зареждат съответно Ромпетроло от Румъния и Еко от Гърция и то не задължително!Така, че от където и да заредите разликата няма да е голяма!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

prelude :D Започвай с другите, аз ще ти кажа резултата от ЕКО :( 9000 км минати само с гас на ЕКО и филтрите толкоз се задръстиха, че колата започна да прехвърля на бензин. И аз си мислих, на сяка смяна на маслото обаче 1000 км преди маслото колата каза няма да работя на гас :( Mай най-удачно е на около 8000 км както си посочил ти :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

prelude :D Започвай с другите, аз ще ти кажа резултата от ЕКО :( 9000 км минати само с гас на ЕКО и филтрите толкоз се задръстиха, че колата започна да прехвърля на бензин. И аз си мислих, на сяка смяна на маслото обаче 1000 км преди маслото колата каза няма да работя на гас :D Mай най-удачно е на около 8000 км както си посочил ти :D

хаха,аз целя 8 000км две смени,за да изравня маслото с газовите филтри,ама явно няма да го бъде да карат 10 000км:(освен да почна да си сменям маслото на акорда на 5000км,че да мога да ги помня и да ги сменям заедно :D заеби....а иначе се надявах на Еко-то да е от Гърция и затова да идва разлика ама явно нъцки....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези филтри на снимката на 5000км пак са пълни с боклук и там някъде до към 6000 са за смяна.Проточния на 10 000 издържа.Тази мръсотия на снимката ми казах че е графит, ама к'во праи там? :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да каза че е графит от някакво отлагане по тръбите или нещо подобно ?!? Също ме посъветва да не зареждам от Шел че имал някакви служебни дето поддържал и били с договор към шел - на тях пък всеки месец сменял филтри. Това ако не е трагедия не знам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз сменям филтъра на Лексуса на 3000км, максимум на 4000 - голямо гърло отваря с тоя 3л мотор. Големия си държи 10.000 без проблем. Пробвах и на Еко и на Лукойл - все същата картинка. Ама 8лв си е нищо пара за филтър, така че не е проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

заеби....а иначе се надявах на Еко-то да е от Гърция и затова да идва разлика ама явно нъцки....

Един от големите работодатели в града е "Кълвача" - Стара Загора. Приблизително 60% от всички газостанции в България са изцяло или частично оборудвани от Групата "Кълвача". Клиентите на "Кълвача Газ" АД са над 300 газостанции, промишлени и битови инсталации, като фирмата е изключителен доставчик на газ пропан-бутан за обектите на ЕКО ЕЛДА България и основен доставчик на газ пропан-бутан за обектите на OMV България.

От тук. Бях го чел в един форум, но сега не мога да го намеря, за съжъление. Доколкото знам, едно време 100 октановия е бил от Гърция, но май и това вече не е така. Няма яснота по въпроса, всички мнения са стари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз мисля че тряабва да направят тема за газта в раздел технически вапроси щото като гледам много съфорумници карат с алтернативното гориво :lol:

Ламер - това е нормално - затова има и пробки на дъното на изпарителите..

В много от случаите пробката запушена или изтича съвсем малко .. истината е че налепите остават вътре в редуктора Gазта е наи мръсното гориво което караме само за справка да кажа че съм разглабял рейки на 40к км карани на метан и ватре положението беше досто добро ...никакви мрасотий ама метана е по сухо гориво и там има др проблем Прочетох едно мнение на колега които каза че когато попадне графит в реиката се износва ... Принципно продават ремонтен комплект "стержъни" за реики ... Които се интересува мога да дам цени на лични Съветвам всички колеги които карат с газов инжекцион при смяната на филтър да почистват леглата на самите стержъни от графита а именно там се намират вредителите за износване на реиката ... Мога да пусна нещо като сервизно раководство за смяна на мембрани на испарител за колеги които не са савсем н аясно а не им се ходи по маистори ... Редактирано от Tenzo-R-

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се чуди човек от къде да зарежда, ня всякъде една и съща сволач. Преди зареждах от Еко, ама в доста форуми се появиха оплаквания за мръсна газ, едно на ръка е че много рядко се случваше разхода да е в норма. Сега сипвам на Лук оил и на тях не съм им фен ама са по малкото зло, поне като сипя при тях знам колко км ще мина и ги минавам. Скоро ще видя и моя филтър преди реиката на ко мяза макар че е на 8000км само, а тряя да изкара до 15000 ама едва ли ще го държа толкова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе те двата филтъра се сменят заедно,няма кво да мислим дали втория филтър ще кара 10 000-15 000 км.хвърляш на 5000км двата и слагаш следващите,кво да се прави?на Петрол ми похвалиха газта преди време,може да е читава-еба ли го?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз колеги дълго време сипвах от лукойла,заради така известните карти с отстъпка.след това реших да пробвам газта на ОМВ и останах доста изненадан.колата върви доста по добре с ОМВ газта,отколкото с лукойл.някой път се обърквам да заредя на лукойл и всеки рът си удрям по една майна,защо направих пак този ход.и аз знам че повечето бензиностанции вземат гориво от лукойл и би трябвало да е едно и също горивото навсякъде,освен ако не му се слага някаква добавка,но за газта незнам дали може да се добавя нещо.а и да отбележа откакто карам на газ с ОМВ,което незнам колко километра е,но може би е над 10000,филтрите ми не са се задънвали толкова яко,както от лукойл.един приятел каза ,че и от петрол газта бил много доволен и добре вървяла колата,но лично ме дразнят че държат по-висока цена,а и съм карал с тяхна газ и не бих казал че е нещо особено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам в тая държава няма ниго на мястото си да е наред всичко куцаи на арменския поп да се оплачеш му е все тая.Аз карам на Еко и днеска ми почна да се прехвърля на бензин, за първи път ми се случва и направо се вбесих като стана ама бързо разбрах от майстора ми че е от филтрите. Но за мой късмет го нямаше и незнам какво трябва да направя.Смених единия ама трябвало и двата да се сменят, ама този на клапана незнам как се сменя и с какъв филтър.Ама всичко е леш в тая загубена държава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мото мнение е следното-Същите боклуци ще видите и в уредбите на колите,които идват от Италия и от Германия.При нас проблема е малко по-сериозен,защото нашата ламарина от която се правят бутилките в БГ е с много ниско ксчество и цена разбира се и затова тук по-често се задръстват филтрите.А това,което му казвате графит е окалина от стените на бутилките.На различните производители е различно качеството на материала.На едно такси му сменявахме тръбата от бутилката до газ.клапан два пъти в годината,защото се задръстваше до край,накрая сменихм шишето и нещата се оправиха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само газовите инжекциони ли имат такива филтри?И на мен ми прави впечатление, че с газта на OMV, колата върви по-добре и вече 25000 км и проби от ОМВ, Лукоил, ЕКО и Петрол, до сега не съм имал подобен на вашия проблем. Да не би всичко да се лепи директно на дюзите при обикновените газови?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега на мен не само филтрите ми се бяха задръстили,ами и тръбата която влиза в изпарителя,имаше сигурно 30-40 см графит.ака че я провери ако искаш.значи малкият филтър,който е в самият изпарител е ясно как се сменя,ключ 13 поне на моят и лесно сме смяня.а големият ми,махаш скобите и има два начина-аз до сега съм си купил един нов и този,който ми монтираха първоначално.вторият имаше възможност да се разглобява и срязах първият (който неможе да се разглобява) и сега сменям само филтърчетата.за сега смених малкият,а големите само ги промивам и така карам,не се оплаквам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само газовите инжекциони ли имат такива филтри?И на мен ми прави впечатление, че с газта на OMV, колата върви по-добре и вече 25000 км и проби от ОМВ, Лукоил, ЕКО и Петрол, до сега не съм имал подобен на вашия проблем. Да не би всичко да се лепи директно на дюзите при обикновените газови?

Обикновениите газови не правят такъв номер, те просто си задръстват изпарителите и един ден почва да гасне да не върви или да даве квото се сетиш, ама тва наи вече се случва при газови чиито клапъни пък въобще нямат филтър за твърди частици. (турските клапани пародия на ловато) При ГИ проблема идва от там че филтъра на газовата фаза (преди газовата реика) се затлачва и когато даваш газ налягането в реиката спада и датчика казва на компа че газта е свършила съответно колата минава на бензин, което всъчщност не е така и щом пуснеш педала всичко се оправя. Просто дебита на филтъра от боклука в газта е намален и не може да поддържа постоянно необходимото налягане в реиката при всички обороти. Иска си смяна на филтри ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята обикновена газова не задръсти изпарителя, а филтъра (който се намира под клапана) и вчера изглеждаше по абсолютно същия начин. Само, че не минаваше на бензин, ами не вървеше на високи обороти и гореше 2-3 пъти повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мото мнение е следното-Същите боклуци ще видите и в уредбите на колите,които идват от Италия и от Германия.При нас проблема е малко по-сериозен,защото нашата ламарина от която се правят бутилките в БГ е с много ниско ксчество и цена разбира се и затова тук по-често се задръстват филтрите.А това,което му казвате графит е окалина от стените на бутилките.На различните производители е различно качеството на материала.На едно такси му сменявахме тръбата от бутилката до газ.клапан два пъти в годината,защото се задръстваше до край,накрая сменихм шишето и нещата се оправиха.

Искаш да кажеш, че ако сменя бутилката и ще се оправят нещата така ли ? Човека в сервиза ми каза, че тоя прах пречил за правилната работа на дюзите и ако със смяна на бутилката ще се оправи да не се чудя въобще

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма се оправи, тоя прах не е само от твоята бутилка, а и от резервоарите за газ в бензиностанциите, от цистерните дето я возят и ред куп други подобни през които минава газта докато стигне до твоята бутилка ;) Хубавите клапани с хубави филтри достатъчно добре чистят този прах, в изпарителя постъпва само другите мизерии дето мъкне газта със себе си, едно като масло или като катран ;)Дори съм абсолютно сигурен че тоя прах не е от бутилката, загледаи се в него да видиш колко еднакъва структура има ;) такова нещо няма как да се кърти от бутилката ;) ако беше така то частиците щяха да са с различна големина цвят и структура. Тоя прах иде още от рафинерията маи ;)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

графита и сярата са проблем на газта като качество в БГ,не е от бутилката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес реших да сваля и моя филтър за газовата фаза, от страната към изпарителя имаше мизерии, като омаслено, ама не много, но от страната към реиката беше чист като нов. Духнах през него не усетих някво съпротивление и си го сложих пак. На около 8000км смятам да го карам още доста. Незнам дали щото е марков БРЦ та затова да е чистил така добре че от зад да няма и следа от мръсотия. Последните месеци зареждам от лукоил преди тва на еко. И друго хубаво впечатление ми направи че колата не беше карана 2 денонощия и когато отхлабих скобите на филтъра и издърпах маркуча изфъщя газ, което от своя страна че ще рече че немам пропускане през дюзите :)Забелязах че и с последното зареждане на лукоил съм улучил хубава газ :) с 8.4л (10лв)съм минал 75км градско, което ще рече 11.2 на 100, е гати аз извън града едва я свалям на 11 :)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми похвалиха газта на Ромпетрол, но за съжаление ми е крайно неудобно да ходя до техни бензиностанции. Някой ако иска може да пробва. По въпроса за мърсотиите ... това не са мърсотии, а се слагат нарочно в газта - до колкото разбрах имат отношение по въпроса с аромата и. Това обаче не им пречи да задръстват всичко. Малко ми е странно, че толкова малко ви изкарват филтрите, аз лично съм изминал около 15 - 20к км с първите филтри и сега съм сигурно на около 10к - трябва да проверя. Предполагам, че се е позапушила ;) ще ги сменя и ще видя как е, но не се опитва да преминава на бензин. Тъй като имах проблеми с чек енджина (грешка 45 - бедна или богата смес) си мислех, че нещо не е донастроено като хората - може и да не съм съвсем прав ами и филтрите да имат пръст в цялата история. Това, което съм чувал е че на Лукойл има доста от този "графит" или каквото е там, факт е, че карах изцяло с тяхно гориво доста километри и на 15к като смених филтрите резултата беше плачевен - имаше много от тази гняз. По въпроса за ремонтните комплекти за рейка - използвах ги наскоро защото единия инжектор тропаше повече от другите. Мога да кажа че се сменят доста лесно и интуитивно :P. Вътре в рейката имаше доста черно по стените и дори един боклук подобен на косъм :dry: - сигурно е парче от старият филтър.

Редактирано от Jimmy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята хонда беше на газ и имам чувството че всичко се скапваше именно заради това,и май не си беше само чувство,повече кола на газ-НЕ!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята хонда беше на газ и имам чувството че всичко се скапваше именно заради това,и май не си беше само чувство,повече кола на газ-НЕ!!!

Спор няма, че е най-добре да си караш с оригиналното гориво но при тази разлика ...... Като спря газовата за пореден път се убедих колко "хапе" бензина.Колкото до честата смяна на филтрите не мога да кажа дали е така. Колата я имам от 10 000 км и още в началото смених единия филтър, а за тоя човеко каза че не бил сменян досега Редактирано от crv-fan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кощунство е да сипваш бензин, направо садо-мазо :mellow: ако не е тая газова направо тряя се лиша от доста километри :) Необходимо зло така да се каже :) също като ваксините при децата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...