ShEfA 70 #1 Публикувано 29 Август, 2010 Здравейте, колеги. Първо искам да се извиня за използването на така умразното ми "СПЕШНО", но бих искал вниманието на повечето от вас. На път съм на море, чака ме още много докато стигна крайната си точка. Вчера след като тръгнах от Варна, докато зареждах на бензиностанцията, реших да отворя капака да погледна дали всичко е наред. И за моя жалост не беше. Забелязах, че горния маркуч, който излиза от радиатора и влиза в главата на двг-я се е надула двойно или тройно. Имах малко касмет и срещнах на пътя един от капацитетите на Хонда за мен, Darcosi, той успя да види едно маркуче, което охлажда дросела, че се е разхлабило и от там тече леко вода. Освен това отбеляза, че нямам вода в разширителния съд. Бях близо вече до междинната си точка, в която съм сега /Бургас/, и затова карах до там. Отидох до железария, взех една малка скоба и затегнах маркуча. Сега не тече и не може да вземе въздух от там. Налях и вода в разширителния съд веднага след като 50км. преди Бургас установихме, че няма. Но когато стигнах, нивото на водата в съда беше все още до горе. Изчаках я да изстине, да спаднат маркучите. Отворих капачката на радиатора и вътре си имаше течност. Днес карах колата отново, след поставянето на скобичката, но тръбите отново се надуват.Притеснявам се, че ще се пръснат и ще стане голяма беля. -Радиатора е нов, даже доста дебеличък - алуминиев /tuning :lol:/.-Няма видимо други течовее-Не пуши яко колата, няма вода по пръчката за маслото - тоест не би трябвало да имам скъсана гарнитъра на главата-Колата не е загрявала никога, специално следих последните 200км. след като установих проблема.-Перката се включваТака, сега въпроса е дали това, което се раздува вътре в тръбата /тръбите, понеже и долната се надува но не толкова много/ не е въздух и да трябва да обезвъздуша. Darcosi ми каза, че системата се самообезвъздушава, но за жалост май не се получава. След като изстина вторият път, отворих капачката на радиатора и включих колата, ако има въздух да излезне, уж трябва да е най-високата точка в системата и въздуха да излезне... но тръбите пак се надуха. Водата в разширителния съд не мърда и при загрял двигател и при студен. Забелязах, че има едно клапанче при главата, то ползва ли се или е там за друго?Възможно ли е да е от капачката, да не си взима/връща водата? Благодаря на всички, които ще помогнат и изчетат пледоарията ми Със здраве! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qko_honda_crx 6 #2 Отговорено 29 Август, 2010 И на мен ми се губи вода от разширителния съд,па нямя никъде течове.. и се чуда да ли не съм за смяна на гарнитура на главата! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ShEfA 70 #3 Отговорено 29 Август, 2010 Колега, чети внимателно, моля /не ти се карам, просто да не бъркаме колегите/.НЕ ми се губи вода, даже стои там и не мърда! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #4 Отговорено 29 Август, 2010 (Редактирано) надува маркучи гарнитура.. може би..... може би.наблюдаваи колко ти гурби течност.(Ако ти губи) симптомите са много... като цяло разгледаи и други теми във форума има ! доста дали загрява на място и в движение в обороти след 4000.това че надува макручите не е от теч.АКО искаш виж разширителния съд за мехурчета (Да те "успокоя" че в бургас няма нито АМА НИТО един сервиз на които можеш да вярваш колата в никакъв случаи да не я правят тук ако и има нещо !!!!!)да допълня това клапанче е точно за обезвъздушаване при д16 го има и при б16 съм го виждал някои го нямат.(като б18)и да системата се самообезвъздушава след опредлено време.и капачка може да е .. симптомите и причините са прекалено много ... трябва да се елеминират една по една Редактирано 29 Август, 2010 от K1r1L Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dan4o 3 #5 Отговорено 29 Август, 2010 Колега, чети внимателно, моля /не ти се карам, просто да не бъркаме колегите/.НЕ ми се губи вода, даже стои там и не мърда!Шефче да попитам само капачката на радиатора как е на колко налягане 1,1 или по вече да не е от нея Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ShEfA 70 #6 Отговорено 29 Август, 2010 1.1 пише.. колко е..? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #7 Отговорено 29 Август, 2010 НОРМАЛНО. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dan4o 3 #8 Отговорено 29 Август, 2010 Залагам на капачка може да има прецакан клапан които не може да пусне необходимото налягане кат загрее и след като изстине не помрадва антифриза в разширителя,затова напомпва съединенията, за мен е КАПАЧКА НА РАДИАТОРА ако можеш да я смениш с някои колега само за проба да се увериш дали е от нея успех за сега е това от мен дано да помогна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ShEfA 70 #9 Отговорено 29 Август, 2010 (Редактирано) Мисля да отида и да купя изолирбанд и свински опашки и да увия маркуча хубаво с изолирбанда и да сложа 4-5 свински опашки, не стегнати, но да го държат да не се пръсне. Как ви се струва тази идея?@dan4o - не познавам никой с D16 в Бургас, освен това, радиатора ми е за VTI, май капачките са различни, защото аз си пазя тази от стария, пробвах я и... не става, ушите са по-тесни на новата капачка от колкото на старата.Хубавото е, че няма да карам директно до София. Утре ще карам до Казанлък и чак другиден продължавам от там за София. Редактирано 29 Август, 2010 от ShEfA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stonez 2 #10 Отговорено 29 Август, 2010 (Редактирано) Виж, внимателно радиатора как е, горещ ли е, студен ли е? Има ли вода в него, или наливаш и се губи? Редактирано 29 Август, 2010 от Stonez Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spas21 48 #11 Отговорено 29 Август, 2010 Капачката оригинална ли ти е или си я купи от магазина?Аз преди 2 седмици пръснах чисто здрав оригинален радиатор заради капачка от 13 лв. от магазина.По същия начин ми наду маркучите, течността в разширителния съд не помръдваше.Клапана на капачката не ти отваря и за това ти се надуват маркучите.По-добре махни уплатнението на капачката и карай така докато се пребереш.Аз така направих, защото и аз бях на път.Когато си купих радиатор 2-ра ръка от 6-та ген. го взех с оригиналната капачка и всичко се оправи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay Kozloduy 6 #12 Отговорено 29 Август, 2010 Мисля да отида и да купя изолирбанд и свински опашки и да увия маркуча хубаво с изолирбанда и да сложа 4-5 свински опашки, не стегнати, но да го държат да не се пръсне. Как ви се струва тази идея?Грам няма да помогне ... Много кофти е така да ти се случи на път. Стискам ти палци да стигнеш без проблеми! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ilian83 2 #13 Отговорено 29 Август, 2010 Най-вероятно капачката на радиятора(клапанчето) не ти отваря на 1,1 бара повредено е и налягането се вдига и маркучите се надуват.Второто е дефектирала гарнитура на главата.И трето с времето маркучите са се размекнали и се раздуват лесно.В Бургас има доста магазини за авточасти купи си капачка за радиятора и горния маркуч,който ти се раздува.Смени си ги сам и сложи нови скоби( на студена кола)радиятора трябва да ти пълен до горе до гърловината а в казанчето водата трябва да е на минимум(студена кола). после пали и остави да загрее нормално и да включи перката Пиши какво е положението. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ShEfA 70 #14 Отговорено 29 Август, 2010 (Редактирано) Такам... имам развитие, и то доста положително.Слезнах и на студен двигател обезвъздуших.Безценната информация от нет-а каза, че трябва да отворя капачката на студен радиатор, да изчакам да загрее и да сложа капачката.Така и направих и... сега не се надуват. Все още има лека деформация, нооо няма ниищо общо. Така или иначе мисля да си купя друга, по-истинска капачка, ама до колкото знам не се намират лесно. По пътя ще следя как стоят нещата. Благодаря колеги за бързите отговори.П.П.: Изкарах я на дълго, напънах я на 120 и карах така няколко км. Общо около 20-30км. навъртях и не се надуха Редактирано 29 Август, 2010 от ShEfA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #15 Отговорено 29 Август, 2010 (Редактирано) На 120 нищо неможе да се случи това е на 3500- оборота...(някъде)ако ще се случи нещо е или след 4500 оборота или на празен ход..поне аз като имах подобен проблем така правеше дано минеш леко.УСпех. Редактирано 29 Август, 2010 от K1r1L Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #16 Отговорено 29 Август, 2010 (Редактирано) Да беше минал на Бургаската среща. Успех, и дано няма проблеми, въпреки, че нещо не мога да си обясня. Водно съединение, на което просто му е дошло времето, или не е за Хонда, и не е чувало, че трябва да държи на еди колко си налягане и то постоянно. Това си помислих. Карал съм със въздух в системата - нищо такова не ми се е случвало Пробвай и с чужда булк.. капачка де Редактирано 29 Август, 2010 от pamo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZaRRicK 330 #17 Отговорено 29 Август, 2010 Офтопик и след дъжд качулка. Щеше да е хубаво а и сигурно и полезно да доидеш да ни видиш на месечната в Бургас днес. Бяхме десетина коли и петнайсетина човека , сред които и Дарко и Кирил (които вече е писал като гледам) и все някои от нас щеше да излезе с няква смислена идея, а и щеше да я получиш на място, а не да чакаш така тука. П.С. Извинявам се че не помагам и че прозвуча малко като триене на сол! За съжаление не съм компетентен за да се опитам да дам съвет. Пожелавам ти скоро да си оправиш колицата, че знам какво е да те гложди когато нещо да не е както трябва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #18 Отговорено 29 Август, 2010 (Редактирано) Дам, трябваше да дойдеш на срещата. И аз имам алуминиев радиатор можеше да пробваме капачката. И все пак ако имаш още проблем утре, ако искаш свирни да я видим Редактирано 29 Август, 2010 от vex Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #19 Отговорено 30 Август, 2010 Шефе, по моята логика ако налягането превиши 1.1, капачката трябва да изпусне. Няма как в системата да има кой знае колко по-голямо налягане. От тук следва че щом маркучите се надуват, значи в тях може също да има някакъв дефект. С оригиналните маркучи ли си? Аз един път "тунинговах" капачката на радиатора като ми беше изпуснала гарнитурата на главата. Подложих един гумен пръстен под нея, не повече от 1мм. Ефекта беше че маркучите ми станаха твърди като камък а радиатора ми от правоъгълен се беше разпънал и беше станал кръгъл буквално ... а формата на маркучите не беше мръднала ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivo Koynov 12 #20 Отговорено 30 Август, 2010 Ще използвам темата на колегата за да задам един важен въпрос Очевидно с капачките на радиаторите на Хондите тябва да се внимава, има не един или два случая на пострадали колеги заради такава на пръв поглед дреболия. Има ли сигурен признак, по който да разберем дали капачката е ОК, преди да се е случила белята? Всъщност и още един въпрос - откъде и какви нови капачки да си купим? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #21 Отговорено 30 Август, 2010 (Редактирано) Естествено оригиналната на хонда за сток кола е наи добрата капачка.а как се наблюдава дали работи;примерно неприбира от разширителния съд антифриза. от капачка се чупи мотора за това че внимаваите ! Редактирано 30 Август, 2010 от K1r1L Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ShEfA 70 #22 Отговорено 31 Август, 2010 Здравейте отново. Тъкмо се прибирам - и аз и колата сме здрави Кучката издържа на 700-те километра, на които я подложих. Все още се раздуват, скоро ще задвижа да я видят специалистите. Принципно радиатора е за VTI, от там тръбите са с по-голямо Фи. Когато го монтирахме на колата ми, тръбите от д16-ката ми не можеха да се наглузят на изхода на радиатора и трябваше да ги модифицираме - разширихме ги. От там предполагам са се накъсали оплетките вътре и затова се разширяват. Но остава проблема, че водата в разширителния съд не мърда. И при студена и при загрял двигател все си стои едно ниво. Сега въпроса е дали ако взема силиконов /от ония сините "тунинг"/ маркуч горен, ще държи на налягането и няма да се отрази на нищо по автомобила. Тоест, дали да търся оригиналдЪ или да сложа силоконов. Ако сложа оригинален така или иначе ще трябва пак да разширявам единия край, защото радиатора си остава с по-широки изходи. Та така, колеги. Не съм знаел, че е имало среща, иначе естествено, че щях да дойда. След като я оставих да загрее онзи път и да включи вентилатора с отворена капачка не ги надуваше, но след като изстина /явно/ пак започна макар и с една идея по-малко. Самия радиатор вътре не губи вода, до горе си е пълно. Тоест, не мисля, че имам проблем с гарнитурата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #23 Отговорено 31 Август, 2010 Това, че нивото в съдчето не мърда не е на добре Проблема ти е ясен. Взимай някоя истинска капачка обаче, че и от онези с надпис "japan" също има скапани. Аз си взех от онези жълтите, много хора ги знаят и се продават на много места. Работи си, няма проблеми, но все ми се струва с много по-твърда пружинка на клапана от на оригиналната. По различно работи, накак си по бавно стават нещата, не е като с оригинална, но на оригиналната цената сигурно никак няма да е приемлива.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове