Jump to content
drakula

Д14а2 с глава от Д15з3 и всмукател Д16з6

Recommended Posts

Смятам на моята Д14а2 да сложа всмукател от Д16з6 и глава от икономичния Витек Д15з3.Въпроса ми към знаещите е:какви ще са възможностите на този мотор -ще бъде ли истински Витек Е,след като е с други бутала,обем и пр.Знам,че трябва да се чипне компа -П 06,изпускателя е от Д16з6,колата е преди фейслифта.Не ми трябва резачка,а кола за каране всеки ден без да "ходя в лютеницата".Моля да не ме съветвате да си купувам друга кола защото съм достатъчно доволен от Сивика си.Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи как ще ти я настроят колицата, но ще си малко над Vtec-E и въпреки всичко ще си икономик :) резултатът ще е усмивка на лицето ти гаранция ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Добре,Щом си го решил го прави,но като хората...За чий ти е тая тиква от икономик? В сравнение с д16з6 на д15з3 портовете са като детска играчка. ;) А и той е 90к.с.,така че няма смисъл.По добре от д16 кратуна.Са ако я имаш оная и ти се занимава е друго.Ма треа портване,карантията на главата....... а бе-нема смисъл.А и тя като не ги риташ конете не харчат,колкото и да са :) Карам същата и то с газ с Ламбда-контрол и пак като я сритам и си покаже рогата.Да не говориме,че ако просто искаш да ти е евтино по-добре бодни за тия пари едно ГИ на фобос(примерно) за ок 700-800 кинта и готово ;) Пък п-натам ако искаш бегачка и моеш да си го позволиш пак ще се дискутира ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Крайноотклонилия , някой дето не разбира аха аха и ще ти повярва :) Научи първо какви са следните разлики:

1: Горивните камери в главата на д16з6 и д15з3;

2: принцип на действие на двата Втека;

3: Разлики във въртящия момент на 8 и 16 клапанов мотор;

4: + и - на по-висока степен на сгъстяване.

и тогава приказвай ! ;);)

 

drakula, на вървеж ще е повече от сток д15з3 ама на гореж няма да го докараш .(не че ще е голяма разлика)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3: Разлики във въртящия момент на 8 и 16 клапанов мотор;

Съгласен съм със всичко, което казваш, ама земи са научи да сметаш. :)Разликите във въртящият момент са на 12 и 16 клапанов мотор. От 16 клапана като изключиш по един всмукателен оставят 8 изпускателни и 4 всмукателни... даже не са баш 12, ми са 12 и някви дроби, щото "изключените" клапани седят леко открехнати с цел завихряне и по-добро смесообразуване. (демек беднотия - икономия ;))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже идеята е за смукателите, а те са на брой колкото 8 клапанов и заради това ;) (защото има и 12 клапанови, НО с 8 смукателни :) все трябва да ти се обяснява ;) )

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я тука и двамата да обясните а не да говорите закодирано :)

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди около 5 години имах проблем с главата на хетч - д15б2, та и аз реших да влизам в отбора на в-тека. доста изгодно се сдобих с глава от д15z3 и газ ;) . За жалост последва фимл ;) Като начало реших да ползвам моното и затова всмукателя не съм го сменял, съответно никакви изменения по ел системата.Делкото не става - купих некво от д16z6, изкарах му цялата карантия и на нейно място сложих тази от делкото на д15б2.След това се оказа, че и кабелите на стават и айде нови кабели.ангренажа дойде дълъг - нов 103 зъба, ама може да ползваш и такъв със 104 зъба, защото при 103 слагането дойде на зор в крайно положение. На всичко отгоре след като е запалихме, при обороти около 2500 - 3000 ремъка изпада в резонанс и опира /трие се/ в стойката която държи тампона - както и да го натягахме се тая - за да го избегнеш ще ти трябва и това чудо.Филма продължи с в-тека - първоначално започнах с едно ц/к ключе - идиотско решение, но работеше и така докато ми писна едната ръка да е постоянно на ключето, след което се сдобих с оборотомер с шифт лампа, малко доработка и готово.Най големия проблем се оказаха детонацийте - наложи се да разпиля ушите на делкото и настроя аванса с много малко предварение - почти до гмт. но и тогово проблема остана - когато при натиснат до долу педал е добре, при "галене" - причуква, а когато при галене е добре - при пълна газ идва малък и глъхне, явно трябва да се барат таблиците. Тъй като входящите портове и клапаните са с по-малък диаметър - горивото идва различно и за да ти заработи колата както трябва ще ти е необходима настройка и най вероятно нов компютър, защото на д14 са били зле в това отношение. В крайна сметка колата никога не заработи коректно на бензин - около 5-5500 оборота се появяваше рязка загуба на мощност, след това тръгва отново и при 6000 умира.На газ нещата бяха много по-добре - значително по-голям въртящ момент в диапазона 2000 - 5500 оборота, пряко сили 6000, но до там.В крайна сметка от един добър бензинов двигател направих "нещо като дизел" ;) . Никакво удоволствие при старта, но доста приятна за каране на висока предавка.Ето ти и малко т.т. даднни:разход на газ / на бензин никога не съм е карал/ преди смяната градско 9-11, извън градско 7,5 - 14 /втората цифра е за каране в режим "с колкото може - с толкова/ :) ; след смяната градско 10.12 :D , извън градско 5,7 - 8 за динамиката: 402 м. засечени на Божурище с техника: преди смяната 18-18,2 на газ, на бензин около 18,2-18,3; след смяната - на газ 17,8 - 18,1, на бензин не съм е пробвал. На старта губи заради по-ниските обороти до които се развърта двигателя, но по-добрия въртящ момент на трета си казва думата.В заключение ако си решил да се филмираш, бих ти препоръчал да ползваш глава от д15z6/8 - 115 к.с., защото при тях клапаните и вх. портове са със същия диаметър като на д15б2/д14 и няма да загубиш високите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега не се филмирай от изказванията на PAVLE, както каза той на времето се опитал да направо нещо но по абсолютно грешния начин и за това не е постигнал резултат.... общо взето ако вземаш главата с по-малък диаметър на портовете ще трябва да я поразпилиш и напаснеш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за протокола, преди време Емо разпили съвсем леко главата откъм входящ колектор, само 7мм в ширина на моята глава на Д15З1,а тя е едно към едно с Д15З3!!!

Слагахме колектор от Д16А1, след хиляди интервенции по изпускателна система, ЕКУ, чип, настройки и какви ли не още експерименти може би постигнахме заветните 100к.с. на вала :lol:

На Д14-ка по-добре глава от Д15Б2 (ма не знам дали става), отколкото от Д15З3.

Забележете това го казва човек който в момента е собственик на 3 бр VTEC-E!!!

 

Ето разликите и лека ориентировка колко трябва да се позипили лекичко Д15З3 глава, з ада се сложи колектор от Д16З6

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

попринцип интервенции с икономична глава е добре .. според мен.. хем колата е динамична доста пъргава ! хем гори доста доста малко! може да се настрой с малко по ранен втек и става доста конкоренция на доста грацки автомобили! пак казвам добре си гори и прилично варви.Но при Д14 и икономик глава щя трябва да смениш и буталата защото степента става прекалено голяма (заради малката камера на главата) и няма да стане нищо.ще има детонации дори и да успееш да я подкараш ще варви млако и ще се счупи. п.п. с тази глава може да постигнеш добри резълтати! хем повече да варви хем по млако да гори е тва само хонда може да го направи :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

попринцип интервенции с икономична глава е добре .. според мен.. хем колата е динамична доста пъргава ! хем гори доста доста малко! може да се настрой с малко по ранен втек и става доста конкоренция на доста грацки автомобили! пак казвам добре си гори и прилично варви.Но при Д14 и икономик глава щя трябва да смениш и буталата защото степента става прекалено голяма (заради малката камера на главата) и няма да стане нищо.ще има детонации дори и да успееш да я подкараш ще варви млако и ще се счупи. п.п. с тази глава може да постигнеш добри резълтати! хем повече да варви хем по млако да гори е тва само хонда може да го направи :D

Наистина ли трябва да се сменят буталата?Ами ако е друга главата,примерно-Д16у3,у7,w2,y5?Силно се надявам и знаещите и правилите подобен суап на главата да вземат отношение,защото има достатъчно много Д14,които биха могли да се подсилят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо си мисля, че точно с по-висока компресия ще е по - добре за ефекта, който иска колегата. И чак толкова голяма няма да стане, че да сменя бутала ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам на моята Д14а2 да сложа всмукател от Д16з6 и глава от икономичния Витек Д15з3.Въпроса ми към знаещите е:какви ще са възможностите на този мотор -ще бъде ли истински Витек Е,след като е с други бутала,обем и пр.Знам,че трябва да се чипне компа -П 06,изпускателя е от Д16з6,колата е преди фейслифта.Не ми трябва резачка,а кола за каране всеки ден без да "ходя в лютеницата".Моля да не ме съветвате да си купувам друга кола защото съм достатъчно доволен от Сивика си.Благодаря.

Когато се сложи глава от Д15 на Д14 ще трябва ли раздвижена ролка,както се слага при глава от Д16-защото там блока е по-висок?Моля добре подготвените да отговорят,защото едва ли някой е правил подобен суап.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи как ще ти я настроят колицата, но ще си малко над Vtec-E и въпреки всичко ще си икономик :lol: резултатът ще е усмивка на лицето ти гаранция :)

емпирично доказано ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на отзовалите се.Моля модераторите да заключат темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...