Jump to content
men4e

Как се сменя маслото на двигател

Recommended Posts

Как се сменя маслото в двигателя?

1 - Препоръчително е процедурата да се извършва на канал;
2 - Отвиваш капачката за наливане на масло (отгоре на двигателя, пише "OIL" на нея);
3 - Отвиваш пропката, която се намира отдолу на картера. Изчакваш да се оттече старото масло в подходящ съд. Изтиналото масло става по-гъсто и по трудно се оттича, затова е хубаво процедурата да се прави на топъл двигател;
4 - Развиваш масления филтър (не винаги става на ръка, но можеш да си помогнеш с тръбен ключ, специален ключ за маслени филтри, парцал и други български мулти техники);
5 - Намазваш уплътнението на новия маслен филтър с новото масло и го слагаш там откъдето си го свалил без да го натягаш много;
6 - Слагане на пробката на картера;
7 - Проверяваш дали всичко е наред, все пак ти е за първи път и може да си забравил пропката примерно;
8 - Сипваш новото масло там, където беше капачката с надпис "OIL", като предварително знаеш горе/долу колко литра събира двигателя. Доливането е по-лесно от отнемането на масло, затова недей да прекаляваш. Запали двигателя, за да може маслото да си хване по каналчетата и т.н._След това виж на щеката дали трябва да доливаш.

Ето и едно полезно клипче - http://www.maslo.bg/stati-za-masla/63-kak-...menq-maslo.html

Ако шефовете рекът може да се бодне горе. Редактирано от Stefan Milev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-обикновенна процедура и въпреки това може да затрудни доста хора,начинаещи като мен.Благодаря за полезната информация :beer:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотна тема :P Браво колега :beer:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава тема забрави да кажеш обаче,че трябва да смениш и дифтунгата на пробката в противен случай рискуваш да ти капе масло през нея.и другото не мисля,че трябва да се пали ДВГ-то когато наливаш масло(защото когато запалиш маслената помпа качва масло в главата и така много трудно ще разбереш до къде си стигнал с доливането )то само ще се събере в картера ти само наливай и проверявай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е хубава ама ако може да се добави някоя друга снимка ще стане много добре :beer:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето едно супер детайлно, но е без картинки: DIY: Oil Change (With Pictures).

А ето и с картинки: Honda Accord Engine Oil Change Guide.

И едно с картинки и извадки от ръководството на Хонда за съответния модeл: DIY: Oil Change on 2007 Fit.

И има още мноо-о-го.

Относно дихтунга, да хубаво е да се сменя, и аз така съм чел, но колата ми примерно е вече на 97,500 км. и още е с оригиналния, пък не е прокапало. При обслужването на 100,000 обаче смятам да го сменя, само да дойде веднъж.

За паленето е спорно. Ако филтъра е така разположен, че да може да го напълниш и да го монтираш без да разлееш маслото, да, става. Но ако се монтира в по-полегато положение и няма как да го сложиш без да олееш всичко с масло, то тогава по-добре да го монтираш празен и да палнеш за 4-5 сек., колкото маслото да мине през него и да го напълни, да изчакаш малко и да продължиш с пълненето. Поне така аз си мисля от наблюденията които имам докато сменят моето. :beer:

Редактирано от user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава тема забрави да кажеш обаче,че трябва да смениш и 1дифтунгата на пробката в противен случай рискуваш да ти капе масло през нея.2и другото не мисля,че трябва да се пали ДВГ-то когато наливаш масло(защото когато запалиш маслената помпа качва масло в главата и така много трудно ще разбереш до къде си стигнал с доливането )то само ще се събере в картера ти само наливай и проверявай.

1.Не е задъжително след 8 смени няма проблеми 2.Трябва за да се разнесе маслото навсякъде все пак една част ще остане във филтъра по маслените пътища и при следващата проверка ще се окаже че липсват едни 100-200гр.масло и колата започва да "гори масло". Изчакваме 5-10мин маслото се е стекло в картера и доливаме на малки порции докато маслото стигне една идея под максимума. За масления филтър затягайте внимателно и без усилие след като го затегнете на ръка е хубаво да се натегне 2 прихващания с ключа и след това връщате половин оборот, иначе може да протече ако е стегнато само на ръка или да избие при някое изрязване. За пробката също внимателно стягане но без претягане опира в карйно положение и леко се донатяга има няма 2-3мм.Задължително е също хубаво да се почистят леглата на масления филтър и пробката с едно чисто парцалче за да легнат на чисто.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно дихтунга, или уплътняващата шайба от месинг, мед, алуминий... Защо да се прави компромис заради цена от 20 стотинки!? Такива ядове може да причини една такава уж незначителна шайба, че... не ми се разправят драми :sayjin: Нека тези, които са нямали проблем 20 смени на масло с една шайба да не убеждават онези, които тепърва ще прочетат темата, и ще направят смяната на маслото водейки се по нея...Това сигурно е най-евтиния тип консуматив във колата ни...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко видео мат'риал по темата и най-накрая тая сапунка да приключи (разбираемо е, дори да не знае човек какво се говори :sayjin:):

 

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

 

 

 

ПП Никого не съм убеждавал да не си сменя уплътнението. Чети внимателно, преди да пишеш глупости! :plane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде бях чел, или са ми казвали, че трябва да се напълни самия фълтър с новото масло. Вярно ли е или е мит?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще е хубаво ако може към първия пост да се добави за по разпространените модели Хонда колко масло събират. И не може ли някъде да има DIY или Направи си сам и такива теми да се събират там. Би било много полезно за ентусиастите :)Или както в чуждите форуми да се добавя пред темата НСС или DIY, за да става лесно намирането на такива теми ;)

Редактирано от at_chuchev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде бях чел, или са ми казвали, че трябва да се напълни самия фълтър с новото масло. Вярно ли е или е мит?

Легенди! ;) П.П. Страшна тема се е заформила... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от някъде знам (или чул), че като се източва маслото - на края като спре да изтича, се завърта двигателя САМО на стартер няколко оборота, за да изхвърли тук-таме дето е останало от старото. До сега не съм видял някой да го прави...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

1во евала за полезната тема,само да я заметат,заключат и сложат като важна+съответния отпуск на спамещите и плюещите:)2ро-едно допълнение-Понеже винаги в сервиз си сменявам маслото,щото и от там го взимам,те ми сипват маслото,паля и чак като изгасне след ок 1-2 сек лампата за маслото гася мотора и му гледат нивото.Смяната ми е без пари,предполагам е в цената на маслото ;) №то-внимателската с пробката-бяха ми я пренатегнали едни"специалисти" и до кат се усетя и доляхме 2,5л от 3 възможни ;) после и разправий със стария майстор и нова пробка и пренабиване на нова резба..... п.п.Ако чете някой пернишки да знае,че скапания сервиз е на "твърди ливади" с/у училището-не ходете там;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....... и пренабиване на нова резба.....

Пренарезване ще да е маи по точно :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и нещо от мен :) Пробката на картера може да е 19 или 17 ключ и има филтри с клапан отвътре,който предпазва маслото във филтъра да не излезе при оттичане на маслото в картера долу , на баир или на равно.Помага доста и при завиване на филтъра да ДВГ-то понеже като се напълни не тече като повечето без клапан :DТова е от мен полезна тема другия месец ще сменям масло и ще направя подробен снимков материал да помогна на колегата.Обикновена манипулация но като няма от къде да я видиш кихаш по 20-30 кинта в сервиз да ти го сменят ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://forums.hondabg.com/index.php?act=boardrules4. Нека отговорите и темите ви бъдат изчерпателни и точни. Нека няма купища SPAM из форума и километри безсмислици. Пишете, ако можете да помогнете, а ако не - затрайте си, все ще можете някъде другаде да помогнете.5.Не променяйте предмета на вече започната тема към други, странични неща! По-добре пуснете нова тема, отколкото да оспамите темата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от някъде знам (или чул), че като се източва маслото - на края като спре да изтича, се завърта двигателя САМО на стартер няколко оборота, за да изхвърли тук-таме дето е останало от старото. До сега не съм видял някой да го прави...

Аз го правя, винаги при смяна на масло. Изтичат още 50-тина мл, от старото масло.Относно дифтунгите, на пробката. Лично ползвам медна шайба, като преди монтажа я загрявам до червено и я пускам в студена вода. По този начин, медта става мека и приляга много по-плътно, м/у пробката, и картера, и с по-малко усилие. Това от своя страна е предпоставка, да не се разваля резбата на самия картер, който в някои случаи(като при мен) е алуминиев. Редактирано от LAMER
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за дифтунгата е вярно само не сам съгласен за охлаждането,по мои лични наблюдения и не само, трябва да я оставиш да истине сама.Като я охлаждаш принудително тя пак остава малко по твърда.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бегай маани - по-твърда, казваш?Как я изкопа тая тема...за нищо? :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз ползвам услугите на сервиз и съм доволен .Плащам само филтър и масло.Като го налеят паля докато загасне лампата,гася.Изчакват десетина минути и доливат ако е нужно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...