Jump to content
elanmorin

Мощност и килограми

Recommended Posts

Търсех нещо за съотношението килограми и коне, обаче намерих само супер сложни формули, които изобщо не разбирам?Това на теория.Например Сивик 115 коня 1065 кг И Вектра 136 коня 1300 кг. Деля просто килата на конете. И опела става 9.5 коня за килограм, а за Сивика 9.2. По тия селски изчисление излиза, че опела трябва да е съвсем малко по мощен на практика.Обаче на практика как е незнам:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснал си едно на ум - въртящия момент

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

как го смяташ така не знам. Самия двигател си има някаква максимална мощност при някакви си обороти. Ако ще и в танк да го сложиш тоя двигател пак ще си е толкова ...... Те тези формулки не са случайни. Ако бяха прости всеки щеше да ги разбира и нямаше да питаш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На практика има пряка зависимост от размера на маратонките.Какво всъщност искаш да сметнеш?По формули да разбереш коя кола коя ще бие ли? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

коя кола коя ще бие ли? :)

:D е тази формула искам да я видя :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И по твойта логика, вземи ичисли водачите колко кила са, че гледам доста малка разлика си установил м/у двете коли и така коремите зад волана могат да се окажат ключови :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По тия селски изчисление излиза, че опела трябва да е съвсем малко по мощен на практика.Обаче на практика как е незнам:)

И на практика и на теория, опела е доста по мощен , само килограмите дето са му в повече.. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега автор, съотношението за сивика е 9,2 килограма на конска сила, а не както ти си го написал конски сили на килограм маса. Има разлика. Не разбирам защо колегите така с насмешка се изказват. Изчисленията ти не са селски а са стремеж в автомобилостроенето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да имам црх с 4.5 кг на к.с пък въртящият момент да го оставим на параходите дето карат картофи :):D :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

пък въртящият момент да го оставим на параходите дето карат картофи :D;):)

С две думи въртящ момент не ти тряба само конски сили .Примерно 200к.с и ВМ 70 нютон метра ,и купе 800 кила е перфе . :D Вярваш ли си ?А не е ли по добре 200к.с 190 НМ и 800 кила купе? Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е то к.с , въртящият момент и оборотите са взаимно свързани :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дали ?П.п по горе дадох само пример защото ти пренебрегна въртящия момент не аз :lol: а дали е верен или не незнам затова написах примерно!

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

HP = rpm x T(torque) / 5252(constant) Просто примера , който даде , няма как да да имам 200к.с на двг при само 70 нм(ако кажем че двг работи в нормален работен диапазон)ps.да ясно за примера,просто конете и оборотите ти дават достатъчно в.м. за тези кг.пс2. само за примера тоя двг трябва да вади 200кс на 20200 rpm :lol: за да е 70 нм :D

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Точно така, кила за коне а не както съм написал:lol: То е ясно, че тази проста аритметика куца много здраво като цяло, но ми се струва, че поне за средностатистическите автомобили, тия между 1000 и 1500 кг и между 100 и 150 к.с. е доста прилично просто изчисление.Иначе явно, че не става, понеже ако се сметне за танк примерно, ще излезе мн странна сметка.Мен по-скоро ме интересуваше чрез тоя своево рода рейтинг, дали могат да се извадят изводи някакви. И според мен колкото и просто да е така делено, ако се прави едно сравнение между по-добрите марки стойностите си съвпадат.Всъщност цялата работа тръгна оттам, че си говорехме с един колега и се зачудих дали един 90 коня Сивик може да се намаже на 136 к.с. опел. По тия сметки явно не може, ама как е на практика не знам!

Редактирано от elanmorin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На практика е пак така ще го намаже.

 

 

Параметри/Двигател В-2-34

Тип четиритактов, безкомпресорен

Брой на цилиндрите 12

Тегло, кг 750 //това е двигателя//

Номинална мощност при 1750 об/мин, к.с. 450

Експлоатационна мощност при 1700 об/мин, к.с. 400

Максимална мощност при 1800 об/мин, к.с. 500

Диаметър на цилиндър, мм 150

Степен на сгъстяване 14-15

 

 

Това за 30,9 тона , я са смятайте кубатура и въртящ момент :lol:

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз смятам, че изчисления въпреки и прости, са напълно правилни.Ако стремежа е да се сравни ускорението, то освен мощност в конски сили и тегло, трябва да се добави:- предавателното число на скоростната кутия при различните предавки - графиката на мощност към обороти на съответния двигател.Въртящият момент няма никакво значение, явно има доста хора, които не разбират какво означава.С тези параметри спокойно може да се сравняват автомобили, като резултатите ще бъдат доста точни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въртящият момент няма никакво значение, явно има доста хора, които не разбират какво означава.

По-смешно нещо не бях чувал до сега
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Въртящият момент няма никакво значение, явно има доста хора, които не разбират какво означава.

По-смешно нещо не бях чувал до сега

 

Ами смей се бе... те и децата се радват на дядо коледа... докато не станат 8. ;)

 

Аман от веселяци.

Колега, толкова е писано по темата, че ми е досадно да ограмотявам "разбирачи" като теб:

 

Айде посмей се и на тези господа тогава:

http://www.heed-auto.com/index.php?option=...6&Itemid=80

 

Въртящият момент сам по себе си не върши нищо полезно. Де факто, определението за ВМ даже не изисква вала да се върти. Аз съм сигурен, че всички искате вашите автомобили да вършат нещо полезно, като да ви закарат на работа или до финала на състезанието при това ПО-БЪРЗО от другия състезател. С други думи, искате автомобила ви да извърши някаква работа и определено това да стане възможно за най-кратко време.

Ако ви дам едно ремарке, пълно с циментови блокчета и ви помоля да го издърпате 1 км нагоре по хълм, вие ще се съгласите, че ви карам да извършите работа. Ако ви помоля заедно с ваш приятел с друго, еднакво с вашето ремарке да ги дърпате нагоре по хълма то, вие определено ще извършите едно и също количество работа. Но ако на вас ви отнеме 1 час, а на приятеля ви 30 минути, значи имаме напълно различна ситуация. И двамата сте извършили една и съща работа, но приятелчето с неговите 30 минути е доказал, че може да развие двойно по-голяма мощност от вас! И двамата сте изминали едно и също разстояние и ст вложили една и съща сила, но третата съставна - времето от определението за мощността е различно.

 

Това и децата дето вярват в дядо Коледа ще го разберат май, а? :rolleyes:

Редактирано от TipoMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето и доста подробно и ясно как се смята ускорение.

http://craig.backfire.ca/pages/autos/horsepower

 

 

Параметрите, които трябват са:

Публикувано изображение

 

Така че, за да ускоряваш добре:

- Висока мощност на килограм

- Къси скорости

- Гуми с малък диаметър :rolleyes:

Редактирано от TipoMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и голям ВМ

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така че, за да ускоряваш добре:- Висока мощност на килограм- Къси скорости - Гуми с малък диаметър ;)

Тогава, айде всички на нископрофилни 13ки на 165 със скорости от Лада 1300S и мотор 300 к.с. Веселба!!!:rolleyes: И това, ако не е МЕГА-ТУНИНГ! Стига това чудо на техниката да потегли изобщо ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

и голям ВМ

Мдааа... някои хора продължават да вярват в Дядо Коледа. :lol: Редактирано от TipoMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе човек, няма мощност без нютони. То ако беше така, както го обясняваш, нямаше да има автомобилен спорт изобщо.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На практика е пак така ще го намаже.

 

 

Параметри/Двигател В-2-34

Тип четиритактов, безкомпресорен

Брой на цилиндрите 12

Тегло, кг 750 //това е двигателя//

Номинална мощност при 1750 об/мин, к.с. 450

Експлоатационна мощност при 1700 об/мин, к.с. 400

Максимална мощност при 1800 об/мин, к.с. 500

Диаметър на цилиндър, мм 150

Степен на сгъстяване 14-15

 

 

Това за 30,9 тона , я са смятайте кубатура и въртящ момент :lol:

Фен,а защо ти е танков мотор да мериш,да не го монтираш на Акордеона :lol:

А иначе джамбазите разправят че констите сили продават колата а въртящия момент я движи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе човек, няма мощност без нютони. То ако беше така, както го обясняваш, нямаше да има автомобилен спорт изобщо.

Така е, прав си.

Но никой не се хвали, че е получил заплатата си в банкното по 100лв примерно, нали?

Важно е колко е самата заплата. А тя е равна на:

Брой банкноти * Номинал на банкнотата = Заплата

Много е подобно на:

Обороти * Въртящ момент = Мощност.

 

Брой банкноти са оборотите.

Номиналът на банкнотата е въртящият момент

:lol:

Разбери, че въртящият момент е само едната от съставките на мощността.

Прочети линка, който съм посочил. Там сравняват два двигателя, като единият от тях има два пъти по-голям въртящ момент, но въпреки това, изостава в мощността:

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега пък става още по-весело. Сравняваме дизел с бензин. :lol: Само не разбрах кой от двата върви повече. За справка, погледнете класирането в 24ч. на Льо Ман през последните 11 г. Двигателите са с еднакви максимални мощности, поради регулациите на Льо Ман сериите. Тогава откъде идват разликите?! - ОТ ВЪРТЯЩИЯТ МОМЕНТ И СК.КУТИИ! Баси споровете пак. Имаше една тема специално за това. Там целия форум се изподра, сега ПАК. А така и някои хора не го проумяват. Не ви стана ясно, че без ВМ нищо не става. Не бяха примери с лостове, не бяха глупости. Поне прочетете старата тема преди пак да дъвчете едни и същи работи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо пак намесихте дизелите от 24ч. на ЛМ ? Там трябва и издръжливост,а честно казано не си представям един двг от Ф1 да речем как ще издържи 24ч. на 100% натоварване........ И по тая логика пак ще тръгне да се пише защо корабните двигатели са дизелови , а не бензинови.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...