Jump to content

Recommended Posts

Здравейте на всички.Имам Civic 2000 ex. Колата е американско изпълнение 1.6 16v седан, ръчка. Имам следният проблем, който от много отдавна се мъча да разбера на какво се дължи:Когато колата се движи на точно 1.5-1.7 оборота се чува като мноого тих фон едно драскане. Имам чувството, че идва от двигатела и симулира на туркаща се пластмаса или нещо подобно. Под или над тези обороти не се чува НИЩО. Много ме дразни и най-важното притеснява тоя факт. Също и се чува някакъв ремък от време на време, който свири ама едва едва. Изглежда само аз го чувам, защото се проявява също при ниски обороти. Всякакви идеи биха били полезни.Благодаря ви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно е просто резонанс. Чувал съм подобен звук на много автомобили, които съм карал и то в точно определени обороти за кратко. В единият случай беше предпазната ламарина на изпускателния колектор, в друг беше няква разхлабена скоба, в трети беше отново изпускателна система, която беше доста нагнила точно на първия фланец и си скърцаше от там. При мен е от "спуканото" ми гърне. !!! Не се коси. Погледни за хлабини и ръжда по изпускателната система, ако не е от там - търси други вибрации. Ремъкът е лесен - смяна. Най-вероятно е този на динамото, ако имаш климатик, може да е от него също. Провери го/ги.Поздрави. :rolleyes: Надявам се да съм бил полезен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря за мнението, ще сменям ремъците и при първа възможност ще погледна в какво състояние са ми колекторните тръби. После ще пиша пак. А сега да попитам за клапаните. Колата като я купих беше на 113000км, а сега е на 170000км. При условие, че през изминалите 57000км съм сменял само масло на всеки 5к и ангренаж(плюс водна помпа) още като я купи, то трябва ли да отварям да проверявам колко са натегнати клапаните или е особеност само при хондите на газ? Мойта лично Никога не е карана на газ и нямам никакво намерение да я подлаган под подобен нож, ама все пак искам да знам ако трябва да се направи нещо, че с нея си вадя хляба.Мерси.

Редактирано от Ruminagi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак съм аз. !!! Не моа си легна още...Виж си в сервизната книжка, ако имаш такава. При всички положения има таблица за сервизно обслужване. В нея трябва да има графа със сервизен интервал за клапаните ти. Но на тези изминати километри без да си правил реглаж при всички положения е добре да се проверят и те. А това с газта и бензина - няма значка. Дори само на бенц да си караш пак имаш интервал за реглаж на клапаните. :rolleyes: Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

едно такова нещо

Публикувано изображение

в багажника оправя всички шумове

шегата настрана, пробвай при какви условия се появява и изчезва шума - включен/изключен климатик, фарове, вентилатор на парното, пълна газ/без газ и т.н.

клапани рядко се регулират - въпреки че е препоръчително на 20 или 40 000 км да се проверяват

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това с регулировката на клапаните на всеки 20000-30000км само за Хонда ли е така или по принцип за всички марки коли важи?Що се отнася до шума си го има винаги, когато колата се движи между 1.5-1.7 оборота. По-нагоре или надолу няма шум.

Редактирано от Ruminagi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се присъединявам към мнението на колегата, че това е резонанс от изпускателната с-ма. Аз преди време бях закачил гърнето и бях засукал цялата изпускателна система, която след това опираше в топлинните щитове на купето. Точно при определени обороти(и при мен бяха малко преди 2000) се чуваше едно гадно дрънчене. После като поизправих тръбите на ауспуха и шума изчезна. Затова те съветвам да я сложиш на канал колата, и ти да слезеш да слушаш отдолу, а пък някой в колата да даде гас до определените обороти и ще установиш точно от къде идва шума. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

провери го тоя ремък дето свири да не опира в предпазните капаци/пласмасовите/. над 1500/1700 об може вече да нямаш време да го чуеш стърженето. клапаните не ти пречи да си ги провериш, ако има нужда ще регулираш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет и от мен: недей да караш колата под 2000 об. на двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само да споделя какво стана с клапаните.Днеска ходих в един сервиз (Канадски) и ми искаха $200, за да ми ги регулират, при условие, че не свирят/тракат, и да ми сменят уплътнителя на главата. Направо онемях като чух тази цена (очаквах $50) при което се запътих в един магазин за авточасти и там ми изпринтираха инструкции за регулаж на клапаните от ALLDATA Software. Прибрах се, прочетох и установих, че не е чак толкова велика работа. По-късно ще изляза да си купя луфтомери и уплътнител, а довечера ще извърша процедурата. После ще пиша пак какво е станало.

Редактирано от Ruminagi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам същата кола. При мен също се чува същия стържещ шум при същите обороти и си мислех, че може да са износени тампони на двигателя, които вече не държат толкова добре и двигателя опира някъде. Но както казват всички може наистина да идва от изпускателната система.По отношение на клапаните, пиши какво е станало защото и аз мисля да ходя да правя тази процедура за освежаване на двигателя.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега ако имаш катализатор тои може да ти произвежда точно този проблемна един колега колата му го правеше същото самоче при 2000-2500 оборотаходихме до морето на пълна газ защото бързахме и в вана изплю едно парче от катализаторапооправи се но закраткооказа се че когато е ходил за риба е ударил катализатора зверски и го е натрошил махна го и сега всичко е ок

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, velko1, катализатор имам, но е в перфектно състояние, казвам го, защото преди 1 месец бях под колата и го видях, че е добре, а тя ми издава този звук от много отдавна. Най-вероятно е найстина някакъв резонанс, апък ако е това изобщо не ми дреме - нека си вибрира там - не ми пречи особено, но ще се опитам да разбера какво точно е.Що се отнася до клапаните, както казах - направих си регулажа сам. Глупаците от магазина за авточасти дали на майка ми гарнитура за самата глава. Гарнитурата дето се поставя между блока и главата и обикаля цилиндрите. Таа, наложи ми се да затворя капака на главата със старият уплътнител/гарнитура - както щете го наречете. Обаче сега имам друг проблем. Не знам дали найстина е проблем или е от мен. Като запалих двигателя след регулажа, нямаше никакви грешки по таблото нищо, ама като стигна нормална оперативна температура, от главата се чува един мнооооого тих, едва забележим звук - так так так так. Слава Богу - не са се появили никакви чек лампичи по таблото. Звучи точно като клапан който удря. Обаче е толкова тихо, че май само и единствено аз го чувам. На сервиз не съм я карал да попитам дали могат да го чуят, защото предполагам, че ще ми кажат колко е сериозно и как трябва да отворят капака на главата и да го видят и ще ми вземат $200. Ако се наложи обаче и това ще направя. Всички мнения ще са от голяма полза. Също така, забелязах, че след като регулирах клапаните, които между другото всички бяха затегнати малко, колата вече държи на 500RPM, когато е спряла на празен ход. Преди беше около 1000 + или -. Сега спадна с цели 500RPM. Това вече найстина ме притеснява сериозно. Като изключа от скорост и я докарам до спряло положение, двигателя стига до много ниски обороти, почва леко да тресе и аха да изгасне и се вдига до 500РПМ и там заспива - всички вибрации изчезват, става тих и толкова. Докато не подам газ - нито качва, нито смъква обороти. Отново, чакам за мнения и съм много благодарен на всички, които пишат.Благодаря.

Редактирано от Ruminagi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек, сигурен ли си, че си регулирал с правилните стойности? Откъде ги гледа? Според мен си ги разхлабил прекалено много, а този звук ще се засили още с времето. Кажи си номера на двигателя да ти потърсим стойностите. Ще трябва пак да регулираш ми се струва. !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мисля, че е D16Y7. 1.6i 2000 Honda Civic EX (Американска) без Vtec. A що се отнася до стойностите, проверил съм ги на 2 места. В сервизната книжка и в Alldata. Точно са като хората. За изпускателните: 0.011" или 0.27~0.28mm. За всмукателните: 0.009" или 0.22~23mm.http://hondaswap.com/reference-materials/h...ine-list-29128/От тук съм търсил номера на двигателя и въпреки, че пише DX/LX/CX - това са само различни купета при Американските версии. Иначе, този дето е EX, има Vtrec, а моя няма. Също гледам и снимки на този двигател в нета - изглежда точно като моя.Та, отново ако някой може да каже нещо за шума - на какво точно се дължи и за оборотите - пак на какво може да са симптом.Благодаря.

Редактирано от Ruminagi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, мисля, че буквите точно това означават. Купетата на всички са еднакви, като буквите означават различно оборудване или по-точно двигател.Друг е въпроса ако си си сменил буквите.А и в сайта, който си постнал няма друг Сивик 2000 EX

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колата е: 2000 Honda Civic EX (Американка) 1.6i SOHC. Друго не знам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега!Както се вижда от профила ми, аз карам същата кола и ми стана интересно, дали наистина двигателят има VTEC, разрових се из нета и попаднах на това:WikiAnswers

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега!Проблема ти е следния:ангренажаПри мен е същото.Ходих и при Омбре,и в Хонда на Горубляне,навсякъде са категорични.Ремъка си иска точно(ама наистина точно натягане)иначе при нагряване се чува това стържене.Карай така докато дойде време за смяна на ремък,и естествено я закарай при монтьори,които са виждали и друг път Хондов двигател.Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...