Jump to content
Ivo Koynov

Климатик: температура на изходящия въздух

Recommended Posts

Привет,Не успях да намеря точна спецификация каква трябва да е темературата на изходящия въздух в духалките при включен климатик на най-силна степен??Измервах с мултицет с термосонда - при мен въздуха, който излиза през духалките е 10-11 градуса. Струва ми се, че при изправен, оптимално работещ климатик трябва да е с 4-5 градуса по-студено?? :lol: Колата ми е черна, с черен салон (кожен) и ми се иска климатика да охлажда по-бързо.P.S. Ще прегледам темите с препоръчаните сервизи за диагностика и обслужване на авто-климатици :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че от 5 до 8 е добре, от там нагоре има проблем...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и моя не успява да охлади като хората в жегите. особено ако колата е стояла на слънце и се е напекла.ходих при климатикаджия, мери прави струва, и каза че климатика ми бил в отлично състояние, дори фреон нямало нужда да се допълва.не помня обаче колко градуса измери на изходящия въздух. по принцип има значение дали клапата е в положение да вкарва въздух отвън, или да върти в купето. също не трябва да е на макс духането. при голям дебит на въздуха, не успява да се охлади толкова, и температурата му е по-висока.та явно на моята поне климатика е слаб. за твоята не знам. за всеки случай си смени филтъра за въздуха на климатика, ако не си го сменял скоро.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това за клапата за външен/вътрешен въздух, както и за максималната степен на вентилатора е така. Пробвал съм всички комбинации. При положение на клапата, в което върти въздуха в купето (не вкарва външен въздух) се постига разлика от 1-2 градуса по-студен въздух, което си е логично и нормално ;) ...Също така при максимална степен на вентилатора температурата е 1-2 градуса по-висока (не успява да се охлади толкова добре по-големия въздушен поток).10 градуса изходящ въздух ми е "най-доброто" постижение - при затворена клапа за външен въздух и при средна степен на вентилатора. А мисля, че трябва да е по-студено :ermm:Филтъра на климатика съм го сменял миналото лято - преди около 10 месеца.

Редактирано от 100NX Golf Destroyer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 градуса е нормално.По принцип от 7-13 градуса е нормален диапазон.Имай предвид,че има много фактори които влиаят на тази температура(температура околна среда, влажност, обороти на двигателя, замръсеност на кондензатора, скорост на автомобила, точност на измервателния уред).Аз съм замервал моята кола няколко пъти с един и същ уред(незнам колко е точен) единя ден ми показва от 7-11 градуса. След два дни пак меря под 10 градуса не пада температурата на духлаките.На Мерцедес Е500 2006год. съм мерил темп. на духалките държи точно 10 градуса,но там е климатроник и вероятно ще се променя в зависимост от температурата на въздуха в купето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз бях така докато не измих радиатора. Температурата при духалките се промени чувствително, 8 градуса с отворена клапа и около 6 градуса при затворена.п.с. Ако някой предприема процедурата, в никакъв случай да не се използва водоструйка а най-обикновен маркуч леко притиснат! Мен добре, че ме спряха навреме :ermm:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с термосондата на мултицета и аз измервам към 10-12 градуса на празен ход, външен въздух и максимална степен на вентилаторана степен 1 и колата в движение измерванията падат до 2-3 градуса, че веднъж и 0 показа -- до колкото може да се вярва на мултицета

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смяна на филтъра миналата година значи, че сега пак е за смяна.аз моя онзи ден го смених, от миналото лято се беше задръстил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термодвойката на мултицета е предназначена за контактно измерване и не е подходяща за мерене на температура на въздух

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Моята е 10-14 градуса на празен ход на 2-ра степен вентилатора.

Редактирано от ilian83

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормалната температура която излиза от духалките на 2-3 степен трябва да е към 4-5 градуса. Ако излиза друго значи имаш проблем какъвто имами аз. Не успях да я сваля до толкова, пада до към 6 градуса и това е. Като измихме радиатора свалихме налягането но не и температурата, сега поне налягането е ниско и добро :cool:По принцип на японските автомобили климатиците духат по-студено от на европейските и температурата е в диапазона 4-5 градуса докато на европейските е 7-10. Филтъра на климатика със сигурност пак ти е за смяна затова вземи го смени. Пробвай на 2-а степен какава ще ти е температурата, защото на 4-а е нормално да е по-висока :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на 3 изключва на 5 включва - при 1500 оборота - така пише в ръководството

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на 3 изключва на 5 включва - при 1500 оборота - така пише в ръководството

В кое ръководство го пише това? Мен ми се струва прекалено ниски тези стойности.Имайте предвид че нормалната препоръчителна температура в хладилник е около 5-7 градуса.Нашите коли не са хладилници.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в ръководството за английски сивик - в раздела за климатика

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Температурата на охлаждане зависи и от външната температура. Обикновенно се мери на централните духалки (само те да са отворени) при работна температура на мотора, след 10-тина минути работа на климатика и при около 1500 - 2000 оборота.п.п. За много коли тази информация я има в AutaData в секцията "Air conditioning" - Delivery temperature

Редактирано от blueeye

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да по процедура е - колата на сянка, оборотите 1500, работят само централните духалки (там се мери), не трябва да вкарва външен въздух и не трябва да има хора в колата. Климатика да бачка около 10 мин и тогава мерят температурата + наляганията в системата и на база външна температура, влажност, налягания и т.н. по едни графики определят дали климатика работи оптимално т.е. - факторите са много, не се гледа само температурата на изходящия въздух.Когато пробвах тая процедура да премеря темп. в централните духалки, при мен мултицета отчете 5-6 градуса. Сигурно не е най-доброто за измерване на температура на въздух, но мисля, че отклонението няма да е фрапиращо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...