Jump to content
lelemale13

D15b2/1 стягане глава на колко максимум килограми

Recommended Posts

Колко са максималните килограми на който може безопасно да се стегне главата без да има опасност да се скъса болт. Имам превит над 6.8кг. Все пак тези килограми са дадени за определена гарнитура (от 150лв.) мен ме интересува дали бих могъл да я стегна на 10кг например или поне на 8

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо ти е да я стягаш повече ? Заводски предписаните стойности са си добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото гарнитурата е различна от оригиналната и не се знае колко диво мвнте е и при стягане на точните килограми след около 7000 се издуха а всичко беше направено както трябва. Не виждам ако може да се стегне повече защо да не се стегне и да дам повече шанс на новата гарнитура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите болтове издържаха до 90 нм ,повече не смеех да натягам :lol: (гарнитурата ми е метална).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...след около 7000 се издуха а всичко беше направено както трябва. Не виждам ако може да се стегне повече защо да не се стегне и да дам повече шанс на новата гарнитура.

И как точно беше направено - сподели !Стягането "повече" не дава никакъв шанс за нищо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стягането "повече" не дава никакъв шанс за нищо.

Дава , дава за ядове :D .Колега амд ти е написал метална :D а ти с каква си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитурата ще е Payen BR540 и мисля да я намажа малко с графитна грес. Защо стягането на повече килограми не е желателно! Предишния път главата беше ремонтирана както трябва легла на клапани гумички фрезована. Причината за отварянето бяха сегментите. Сега мисля като я запаля за първи път да я пристегна пак след като е изстинала. Като гледам гарнитурата май е метална от едната страна графитното покритие е по дебело. дали да не я стегна и аз на 9 килограма, Може и да не доведе до някакъв голям положителен ефект но не виждам какво лошо има да я постегна малко повечко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще рече "фрезована" ?

Не я пристягай, щото после пак ще сменяш !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз глава я до-притягам поне след 20тина км. да не говорим че има майстори които си държат на 500 /срещал съм и такива / макар , че са много спроред мен . По тоя въпрос ще чуеш доста различни отговора :D .П.п защото май не си късал болтове .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо ти е да я стягаш повече ?

Е как защо, за да смачка хубаво металните пръстени на гарнитурата, така че да се подадат чак в цилиндъра, та да може да я сдуха още по рано от 7000 км. и после да пише колко лоши гарнитури са Пайен.. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май ще си я стягам до към 7кг благодаря за бързите и точни отговори. Предишната не сме я притягал допълнително и може би тук е е грешката или в менте гарнитура. Въпреки че до колкото знам няма нужда от притягане този път може и двапъти да я достегна веднъж щом изстине и може би и след 20-30км.За издуханата гарнитура разбрах когато стрелката беше близо до червената зона и май налях вода без да е запалена колата, дали съм изкривил главата, След това запали малко трудно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, като ти слушам въпросите май сте правили ремонта в час по трудово,а? стягай си главата както ти е дадено, нито повече, нито по-малко, ако не се дава, не пристягаш. не я мажи с никви глупости. ако има проблем, то няма да е от гарнитурата ако си направил всичко по предписанията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак пък в час по трудово :D човека с който я правих е направил доста основни ремонти но инструментите май не бяха на нужното ниво но всичко беше направено както беше предписано и резултата е... Ако трябва да послушам съвета ти първо трябваше да поръчам оригинална гарнитура например от САЩ. Едва ли ще навреди графитната грес а ако я сменям пак ще се махне по лесно гарнитурата :D а и притягането ако е необходимо не вярвам да навреди. Все пак сме в България и намирането на оригинални части е мисия почти невъзможна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрахме разликата между фрезоване и шлайфане, щото е в порядъка на няколко десети от мм., а колко - зависи от майстора... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко съм изстъпял :D напоследък и не можах да се сетя за точната дума и написах най близката

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

човек се учи от грешките си. кофти е , ако ги повтаря :) успех с ремонта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цялата ли гарнитура да я намажа с графитна грес, високо температурна нали или с силикон там където минава водата мисля че беше само едно място а за маслената магистрала май няма смисъл

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Цялата я намажи,ама не с грес, а с масло и мед или сладко от боровинки .. ;) Абе човек, ти ли не четеш, ние ли не обясняваме както трябва ? ;) В кой по точно мануал, си видял да препоръчват мазане на гарнитурата, с каквито и да е акита ?..Челосай си блока (задължително, щом вече си имал ядове с гарнитура) мини един "вятър" на главата, слагай новата гарнитура и стягай по заводските предписания..Пайена са доста читави гарнитури и мисля, че няма да имаш ядове с нея..

Редактирано от mar_tod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега това което пишеш на какви знания и опитнос лежи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq
Отговорено (Редактирано)

Сигурно колегата е покарал някоя и друга кола и е счупил съответно някоя и друга за да ти го казва,както и 99% от пишещите в темата :plane: От Старите майстори знам,че при смяна на гранитура се проверява освен главата и блока за кривини.Не я стягай повече от необходимото и не я мажи с нищо.Няма смисъл и само можеш да си докараш още главоболия :yes:

Редактирано от necentrovaniq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като тръгнеш да я затваряш почисти хубаво и отворите за болтовете на главата :plane: иначе другото колегите го казаха, челосване на блока,шлайф на кратуната и стягане по мануала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За мазането наистина няма да има смисъл то по нея си има достатъчно графит. За стягането не съм обеден дали няма смисъл от 1-2 килограма отгоре, едва ли всичко ще е идеално и в норми.Все още не мога да из,исля как да почиста отворите за болтовете, оглеждах се за някаква четко но не намирам толкова малка,

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз глава я до-притягам поне след 20тина км. да не говорим че има майстори които си държат на 500 /срещал съм и такива / макар , че са много спроред мен . По тоя въпрос ще чуеш доста различни отговора :plane: .П.п защото май не си късал болтове .

Без да съм много сигурен ма това с "до-притягането" ми се вижда некакъв мит, тоест няма нужда от него качваш стягаш в точната последователност и килограми(нютони) и караш... аз така направих и вече 30 000 всичко е ок ..нищо не съм " до -притягал"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пич, за последно ти пиша в темата, че почва да ме хваща яд вече :plane: ско ти е крива главата или блока, колкото и да стягаш и притягаш няма да ги изправиш и напаснеш с болтовете. ако си направиш всичко по менуал и има проблем, то той не е от гарнитура, стягане и пр. дупките за болтовете ще ги почистиш с отверка и навита на нея да речем някъв парцал/да няма масло и вода вътре/. почисти и обезмасли главата и блока и ако си сигурен , че няма нищо криво стягай както си дават по схемата на самата гарнитура/в почти всяка гарнитура има схема на стягане/. не мажи с нищо и не пристягай, това не ти е жигула. ай чао.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тая тема ме развесели! :plane: Аз съм чувал и за майстори дето слагат и силикон за прозорци!

Редактирано от jorko82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега на гарнитурата трябва да си пише на колко кг се стяга (ако е качествена си има едно листче вътре при нея, на която е обяснено на колко кг)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма килограми и точно това ме притеснява защото килограмите са според гарнитурата, единствено се успокоявам с това че тя можеби е направена да се стяга на оригиналните килограми.Мерси на колегата за идеята с парцала и отверката, аз си мислех за доста по сериозни неща, може да пръсна малко WD на парцала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тогава отвори си аутодатата и прочети от там на колко ти я дават да се стяга ако не се лъжа май беше на 9 кг но това е само някакъв неясен спомен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма килограми и точно това ме притеснява

Стяга се на 2 етапа ..1-ви на 30 Nm2-ри на 68 NmОтворите се чистят най добре с въздух под налягане.... :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като няма компресор и с парцалчето става :ermm:;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега както казаха другите по горе,стягаш на точните стойности на които го дават по аутодата или менуал.Отделно никой не спомена но е може би най важното нещо дали динамометрика е минавал проверка скоро или от 1963г стяга глави на поразия? Ако не е разлики може да даде ужасно много и тогава стават фалове и обвинения че шлайфистите не ги бива или марката гарнитура е виновна.Другото което е ако се стяга с прекалено дълъг одължител към камъка също дава отклонения в НМ,имайте и това на предвид :ermm:

Редактирано от rusiq_81

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Динамометричния ключ силно ме съмнява и затова и си купих най-обикновен за 16лв. с нещо като стрелка и скала, днес не можа да си намери ключа но като намери главния заподозрян ще ги сравня с моя и който показва по малко него ще ползвам но най вероятно е от менте гарнитура, по нея имаше сложено силикон на местата където минава вода и масло, нещо бяло което дръпнах и падна май основно е било за красота.И да се оплача накрая: бях си взел едни свещи BOSH(големи ментаци са били) за временно но продължи доста време чаках една приятелка от Англия да си дойде и да ми докара оригинални NGK но сега ще карам с оригинални най вероятно но френски. На едната и се въртеше цялата керамична час заедно с електрода и имаше доста голям луфт навътре и на вънка :ph34r:, затова цялата беше в страни налепи и сега разбрах от къде идва жълтото което избива по керамиката на свещите от вън(след известно ползване), може би е допустимо.

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като няма компресор и с парцалчето става :ph34r::lol:

Е то при полеви условия и клечките за почистване на уши помагат.. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

на някой двигатели накрая се стягат 1 и 2 болт (средните два) отново до 67NmИнтересна информация http://www.rebuiltautoengines.com/honda-civic-articles.html Head Gasket Leaks On 1985-95 Honda 1.5L, D15B1, D15B2 EnginesThe AERA Technical Committee offers the following information on head gasket oil or coolant leaks on 1985-95 Honda Civic 1.5L D15B1 & D15B2 engines. This condition of the head gasket will allow coolant into the combustion chamber or external oil leaks. A head gasket allowing coolant into the combustion chamber or oil leaks externally, should be replaced by a new style head gasket and new head bolts. Honda offers the following parts to resolve either above-mentioned condition. A cylinder gasket kit: H/C ***0031 kit includes one cylinder head gasket (new-style) Part # 12251-P01-004 H/C 4489530, cylinder head bolts (10 required to be used with new style gasket only) Part #90005-PM3-004 H/C 2894988. Follow the steps listed below to successfully resolve leaks and install the new-style head gasket.1. Carefully remove all gasket material from the head and the block with gasket solvent and a heavy-duty scraper. Head and block mating surfaces must be clean, flat and smooth for the new gasket to seal properly.1. Note: DO NOT use power tools or abrasives to remove the gasket material; they would damage the head and block surfaces, causing the new head gasket to leak. 2. Before the gasket solvent dries, rinse any pieces of the gasket from the coolant passages in the head and block with water. You must remove all of the gasket material to prevent engine overheating.3. Install the cylinder head with the new-style gasket. Do not use any gasket sealers.4. Apply engine oil to the threads and washers of the new cylinder head bolts. Install the bolts, and torque them in the sequence and steps shown in Figure 1. DO NOT use the head bolt tightening steps listed in the service manual when using this new-style gasket.CYLINDER HEAD BOLT TORQUE SEQUENCE:1. Tighten all 10 bolts to 14-ft lbs. (20N.m).2. Tighten all 10 bolts to 36-ft lbs. (49N.m).3. Tighten all 10 bolts to 49-ft lbs. (67N.m).4. Tighten all 10 bolts to 49-ft lbs. (67N.m).Note: If you are replacing a non-leaking head gasket during a routine engine repair on these 1988-95 engines, using an original-style head gasket along with the old head bolts is acceptable. For those instances, install the cylinder head using the torque & procedures commonly published in service manuals.

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

видя ли какво са написали за мазането с оплатнители хората ? :cool: да те питам, според тебе като стегнеш всички болтове на 67 н/м да речем, в последователността, която ти е дадена и се върнеш после на първите два и ги стегнеш пак до 67н/м какво ще стане? нищо :D стегнал си го един път, това накрая е само за изравняване.п.с.- не си ли я сменил вече тая гарнитура :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pitbuls, мани ги кво са писали хората, те не разбират.. :D

Друго си е като намажеш с графитна грес, по лесно се сваля после гарнитурата.. :lol:

Ама то, като се настроиш предварително че пак ще сваляш, наистина се налага после тази операция.. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моята не само 1 и 2 а всичките трябва да се изравнят. По принцип не ми се занимава с колата и не съм я сложил още, ще сложа и снимка на гарнитурата, духала си е от всякъде компресия а от горе в 2 от цилиндрте е влизало по малко вода, причината май е менте гарнитура и/или немарливо стягане. Някой от болтовете бяха по хлабави от другите и общо взето май всички не бяха стегнати добре, затова сега сам ще си стягам, затова на вълка врата му е дебел

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...