zag 7 #1 Публикувано 21 Май, 2010 Привет,имам чисто нов акумулатор Варта Блу на 2 месеца. Седя в кола един месец без да се кара колата. Явно е имало някъде утечка или нещо подобно защото като извадих акумулатора беше на 0-та. Сложих го да се зареди и след 12ч при меренето резултата беше "-12" волта. Сигурен съм, че съм закачил клемите на зарядното правилно. Всички колеги си мислеха, че се будалкам с тях, но няма грешка. Мерихме с различни мултицети и кво ли още не: -12 седи винаги.Какво следва от тук нататък. Ние решихме да го разредим до край и после да го заредим наново с идеята, че поляритета ще се оправи по този начин.Как може да се обърне поляритета ей така? Приемам и идеи за бързо разреждане. Вързахме крушки от фаровете да светят. Цял ден светиха, а акумулатора падна само с 0,1, нищо не е. Вързахме и ел. нагревателче за вода за базик и както и очаквахме нищо не стана с него Със зарядното сме зареждали и други акумулатори и е нямало проблеми. Цяла зима ни крепи това устройство.Ако някой има идеи как да оправим проблема нека сподели. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #2 Отговорено 21 Май, 2010 не можеш да заредиш акумулатора на обратнообърнал си клемите на мултицета просто Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cool24 46 #3 Отговорено 21 Май, 2010 о определено може при напълно изтощен акомолатор да му се обърне поляритета... носили са ни поне 3 такива навързвай 3 4 крушки на дълги и за 5 6 часа ще падне до 0 V ... Има и голяма вероятност нищо да не стане, но ние така сме спасявали 2 от 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
men4e 0 #4 Отговорено 21 Май, 2010 Неразбрах защо не си го отнесъл в магазина от кохто си го купил, доколкото разбрах е в гаранция, а дори и да не е даваш 1-2лв за зареждането и ако се обърне поляритета не си ти виновен, а те. Що българите винаги се опитват да спестят 1-2лв и после се набутват със 100+. Ма още не е късно иди в магазина и питаи по-компетентните хора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #5 Отговорено 21 Май, 2010 Напълно възможно е !Имало е случаи геловите батерии на юпиесите и други ,но лично аз нямам обяснение как се получава -само съм забелязал че става при пълно изтощаване на батерията Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pe6o74 41 #6 Отговорено 21 Май, 2010 (Редактирано) Аз също съм имал няколко случая на обърнати полюси: на автомобилен и на мотоциклетен акумулатор.Според мен си обърнал изводите на зарядното,когато си започнал зареждането. Редактирано 21 Май, 2010 от pe6o74 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #7 Отговорено 21 Май, 2010 Преди няколко дни един комши ми се оплака, че му бил паднал акумулатора до нула - дадох му зарядното, и нашия сложил клемите на обратно и го зареждал цяло денонощие така, ефекта е същия - -12V. Не знам после кво се е опитвал да го магери, но каза че в крайна сметка се е съсипал и си е купил някъв друг втора употреба. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #8 Отговорено 21 Май, 2010 Само ми е странно как при обърнати клеми на зарядното акумулатора е вдигнал почти нормалното напрежение в покой Ако е такъв случая разреждай с някакъв товар, и пробвай пак при правилно свързване. Но най-добре се включи в темата, че валят много мнения Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zag 7 #9 Отговорено 21 Май, 2010 Бях на по бира и затова толкова късно се включвам. Наздраве Не мога да повярввам, че съм обърнал клемите при зареждането. Дори съм сигурен в това защото винаги премислям и проверявам по два пъти когато се отнася до акумулатор. Преди години замалко за "заваря" кабела за плюса на рамата като давах ток на колега и от тогава винаги внимавам повече :-) Но никога не късно да прецакаш нещо, та може и това да е колкото и да се съмнявам.Чисто като физическо явление не мога да си го обясня ама е факт :-( Не мога да ползвам гаранцията, защото на нея пише да се закара акумулатора монтиран на колата. А са няма как да подкарам колата с този акумулатор. Малко тъпо условие, но си го пише черно на бяло. Когато ти се прецака акумулатора как да го закараш с колата до магазина . По този начин отпадат от гаранцията едно 80-90% от проблемите.Крушките още седят закачени и ще чакам да се разреди докрай и започвам да го зареждам пак. И ако случайно се оправи директно в магазина да видя какво ще ми кажат тогава :-) Факта, че крушките цял ден светят силно ми говори, че се е заредил доста добре и държи стабилно.Надявах се някой минал по този път да сподели малко успешен опит, за изход от ситуацията :-) Ако не, ще чакам да видя резултата и ще ви пиша. Ако се сетите още нещо казвайте :-)Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #10 Отговорено 22 Май, 2010 При мен за 2-3 часа падна акумулатора от забравени габарити. Да не се окаже че така има по-голямо КПД? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #11 Отговорено 22 Май, 2010 Колега, вземи една обикновена батерийка волт и половина, и виж дали не показва минус 1,5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h3ll1 1 #12 Отговорено 22 Май, 2010 Абе вие всичките, които говорите за обратно зареждане и "възможно е да се обърне" въобще в час по химия влизали ли сте? Олеле Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cool24 46 #13 Отговорено 22 Май, 2010 h3ll1 ако искаш ела ще ти покажа имам един в гаража, явно ти не си бил в тоя час ;)zag прочети ми мнението отново и акомулатора ти не е бил прецакан ами ти си го прецакал и със сигурност просто си сложил на обратно клемите Надявам се да се оправи след новто зареждане ... слагай 4ри крушки на 60 вата и ще падне за има няма 4 часа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zag 7 #14 Отговорено 22 Май, 2010 Прочетох го да. Съвпада с моя предварителен план и го затвърждава. Мерси за което. Аман от неверници и за всички тях: ЦЪК И моля да си спестите коментарите от сорта на: [*]обърнати щеки на мултицета [*]объркани +/- на акумулатора [*]други подобни Айде наздраве. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #15 Отговорено 22 Май, 2010 (Редактирано) Спестяваме ги Значи... ако правилно сме разбрали - да обобщим: Акумулатора поради някаква причина е свършил до нула. Закачаш го на зарядно устройство, при което си внимавал да спазиш поляритета. След зареждането акумулатора е с обърнат поляритет, а съмненията за обърнати накрайници при мерене с мултимера отпадат, освен това както пишеш е мерено и с други мултимери... - отпада грешното свързване на зарядното - отпада и грешното "-" показание с мултимер Какво излиза - Да, при напълно разреден акумулатор може да се случи да вдигне някакво напрежение с обърната полярност, но само ако го насилим подобаващо - това го изключваме като коментар... Но както обясняваш въпросната "Варта" е била под заряд 12 часа, правилно свързана, а след откачане от зарядното акумулатора се оказва с обърнат поляритет!?!? Колега, вземи премери какво излиза от това зарядно на празен ход, и с каква полярност Редактирано 22 Май, 2010 от pamo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martinhristov 56 #16 Отговорено 23 Май, 2010 Понеже ми стана интересна темата и ето на какво попаднах може и други резултати да намерите с ключови думи в Google "changed battery polarity".Химията не ми е много ясна но се сещам,че доцентката когато бърбореше нещо за оловни акумулатори каза "при пад на напрежението под 10.5 V започва необратим процес на разлагане на плочите" или нещо подобно.Обръщането на поляритета е напълно възможно,но при обратно закачени изводи на зарядното,защо не опиташ да премериш напрежението м/у изходите на захранвването възможно в него да е проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #17 Отговорено 24 Май, 2010 Fixing Changed PolarityOnce a C battery has had its polarity reversed, there is very little that can be done. You can completely discharge the battery and place it back in the charger the right way around. Fully discharging is more easily said than done, and the best option with a reversed polarity C battery is probably to throw it away and start again. Attempting to polarity recharge a battery which is only half discharged will result in the release of gas, and may break the charger.от това какво означава че нищо не може да се направи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cool24 46 #18 Отговорено 26 Май, 2010 Означава, че може пак да се смени обаче трябва да е напълно изтощен отново Обаче е 50 - 50 шанса Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
minimalizum 14 #19 Отговорено 10 Март, 2011 Здравейте Случайно намерих темата из търсачката,Само да потвърдя съмненията на колегите за обръщането на поляритета на акумулатора. Днес баща ми успешно си зареди акумулатора на колата с обърнати полюси на заряднотио у дома. След няколкото проблема по колата и установяване на грешката реши да си кара колата с обърнати полюси на акумулатора.Да видим до кога и да няма .Интересното е че замерих зареждането на автомобила при това положение и се оказа че си държи 14 V и без проблеми си пали колата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
minimalizum 14 #20 Отговорено 15 Май, 2011 вече 3ти месец няма проблеми...колата и акумулатора са като едно цяло.....работят впрегнати в ежедневна работа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokonut 0 #21 Отговорено 8 Май, 2013 Попаднах случайно на темата.Искам да потвърдя,че акумулатор може да обърне поляритета при зареждане.Дори не е нужно да е разреден напълно.Случи се на мой близък.Акумулатора е Варта(с гел).Беше разреден до около 9V.След зареждане с правилно включени клеми се заредил обратно до -11V.Разбрахме го чак след завъртане на контактния ключ.Последствията-изгорял CDU,което беше успешно ремонтирано.Акумулатора го заредихме отново нормално след разреждане до 2-3V.За сега се държи добре.Изчетох доста форуми на английски и там има описани подобни случаи.При напълно разреден акумулатор обяснението е ясно,но при разреден до 9V....Но е факт.В един от форумите имаше обяснени в смисъл,че ако няколко от клетките(обикновено крайните) са по-разредени,то през тях може да потече ток в обратна посока към съседните клетки и така общият поляритет да се обърне.Не знам,но видях всичко това с очите си.Със същото зарядно пробвахме да го включим обратно на полуразреден акумулатор... и гори предпазителя.Зарядното(най-елементарно) си работи нормално и в момвнта.Пускам това съобщение,понеже и аз не вярвах на очите си от начало,както сега не вярва и почити никой с който съм говорил за това.От този форум разбрах,че това се случва и на други. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове