Jump to content
Dado

СПЕШНО! Скъсън ремък на прелюд Third Generation

Recommended Posts

Вчера сутринта,ставам, мия си зъбите и тръгвам за работа.Скачам в самурая,хкррр и скъсах ремък! Страх ме е да викна майстор.. Прелюда е 2.0 карб 12в искам да попитам,дали случайно няма някаква защита на клапаните,като избият буталата..някой по сфетнат,да ми обесни за какво иде реч? Кажете кфи пари горе-долу да вадя? Хондата е половината ми живот... скайп- dado_ok2 ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не те отчайвам, но Прелюд 4г. няма защита... Предполагам важи и за 3-та. Може и да си късметлия. Аз бях. Размина ми се само със мяна на ремък, ролки и някакви семеринги. Нямаше ударени клапани. При мен обаче не беше скъсан а прескочи 8 зъба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мда.. но тук не гоборим за прескачане, а за късане..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не си ли смени ремъка и ролката навреме. ако да, значи има няква причина да се скъса. вероятноста да си огънал някой клапан е голяма. колко- като свалиш главата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не си ли смени ремъка и ролката навреме. ако да, значи има няква причина да се скъса. вероятноста да си огънал някой клапан е голяма. колко- като свалиш главата.

Яд ме е защото имах уговорка утре да сменям ремъка и ролката..ремъка е 7 000 км

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не са много километрите. да не ти е затегнала водната помпа!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не се отчайваи приятел .. преготви ремък,ролка и 2-3 клапана гарнитура на главата и евентуално семеринг на разпределителния вал..тпва е наи лошия вариянт :P ако нямаш ударил клапан още по добре от от капака ще се види :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

гумички на клапаните, г-ра на капака. и това , ако има само криви клапани :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потърси снимка бутало на твоя двигател да видиш дали не си късметлия с защита.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Иоан 16v мисля че няма освободени...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време карах 2.0 EX 12V и мисля, че е защитен, но моя мотор беше В20А3 , а не зная дали твоя е същия. За всеки случай действай, като за по- лошия вариант. :P Успех!

Редактирано от ZAPPA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какви са тези защити които ви гонят спрете с научната фантастика :P:P:P .няма защита на колко оборота се случи това ако е на малки ще има малко поражния (Даже може само с някои клапан крив да минеш и по малко)ако си бил на високи обороти- клапани.... може някои буталце(пукнато)на едно аверче д16з6 накриви всички клапани от скъсан ремък...(сигурно е имала "защита")

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какви са тези защитити които ви гонят спрете с научната фантастика :P:P:P .няма защита на колко оборота се случи това ако е на малки ще има малко поражния (Даже може само с някои клапан да минеш и по малко)ако си бил на високи клапани.... може някои буталце(пукнато)вдлабнатините на буталата са защити ? така ли ? :P

:P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе те не ни гонят, ние тях гоним и чакаме да каже нещо някой, който е разглобявал такъв мотор. А като не се появи такъв, утре мога да звънна и ще пиша. Ако все още е актуален въпроса, разбира се. А между D16Z6 и B20A3 каква е приликата? :P

Редактирано от ZAPPA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък преди време скъсах ремък на Сивика D15B2, и се разминах само със..........смяна с нов ремък. Това какво е било? Късмет ли? Невероятно, но явно Вие хора не знаете, че повечто коли имат защита - вдигат клапаните, при скъсване на ремък. И със сигурност заявявам, че D15B2 има такава защита, а F20A4 - няма! За другите не знам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"че повечто коли имат защита - вдигат клапаните, при скъсване на ремък"Да точно така, включва са AntiVTEC система която прехвъря кобилиците на по-ниски гърбици отпуска клапаните :P :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви защити тука, какви пет лева?!Окопаването на клапаните води просто до намаляване на щетите и то в някои случаи!!!Докато не се отвори няма как да разбере колко и какви поражения и колко пари ще струва ремонта.Колега, не искам да те отчайвам, но този мотор не е с окопани клапани, поне от всички снимки, които намерих. Затова си намери читав майстор и читав магазин за части!За ремък бих ти препоръчал Contitech това е подразделение на Continental. Доказани и тествани на една сюрия бегачки и не чак до там такива. Включително на мотори от порядъка на 500-700 коня. :P Ролки има бол. Успех и дано да не са големи пораженията!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какви са тези защити които ви гонят спрете с научната фантастика :P:P:P .няма защита на колко оборота се случи това ако е на малки ще има малко поражния (Даже може само с някои клапан крив да минеш и по малко)ако си бил на високи обороти- клапани.... може някои буталце(пукнато)на едно аверче д16з6 накриви всички клапани от скъсан ремък...(сигурно е имала "защита")

Да си чул за ударила д 15-ка????? наричай го както искаш...."защита" , късмет.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще се намери ли нясой с повече познания или опит да каже В20А3 дали има или няма защита? за да мога да преценя,дали ремонта е 200 или 600 лева?до колкото открих в нето 2.0 12в карб е В20А3

Редактирано от Dado

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, колега K1r1l, глупости говориш, айде сега. Точно вкопаните бутала са направени за да увеличат ако не и дори елиминират срещата на буталото с клапаните! D16Z6 също има вкопани бутала, но във V-TEC просто няма как да стане, мисля, че си запознат със системата и се сещаш защо! Това вече с вдигането на клапаните нагоре ми се струва невъзможно, даже си го представям, че се случва тъкмо наобратно - падат до където могат надолу.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам, окопани клапани са възможни на едновалови ДВГ с по 2 клапана на цилиндър.Прословутите опели със защити. Да вършат работа, но не са 100% гаранция. Един познат къса 2 пъти ремък на Вектра 1.6 8v и нямаше никакви поражения, но други хора със същия мотор не са имали същия късмет и точно той им поправя двигателите после. :P Но да не превръщаме темата във спор! :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега няма никакви защити доколкото знам и се надявам да нямаш поражения, но ако имаш имам един такъв за части и ще помагам с каквото мога. Отваряй и казвай как е. Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След кратка консултация, уточнявам и се поправям, че няма някаква 'специална защита', а както казва колегата ShEfA - всичко идва от вкопаните бутала! Някои двигатели са на този принцип, други - не. За B20A3 - не знам, но D15B2 със сигурност е с вкопани бутала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не видях да се извиняваш за небивалиците, които наприказва. Поне използвай "мисля, че е така...", а недей изкарва хората непросветени!Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще се намери ли нясой с повече познания или опит да каже В20А3 дали има или няма защита? за да мога да преценя,дали ремонта е 200 или 600 лева?

И в двата случая ще дадеш пари, така или иначе ... Тия дето ще ти правят колата ще ти кажат точната сума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Буталата са вкопани както се изразявате на 3700 оборота съм късал ремък за късмет нямаше поражения ,зацепвал съм го за проба както ми дойде в смисъл през 15 и повече зъба не среща клапани. Проблема е ако е много пилена кратуната !Това е за а20а2 ,EZ,А16а1 на б20А3 е същия буталата са малко по различни .Глава от едното на другото става .Мога да ви пусна и снимки на бутала и на глава.За 600 лева ще ти сложа и стерео в колата МП3 например :cool: .Около 200 /250 най много ако нямаш поражения по буталата .

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера сутринта,ставам, мия си зъбите и тръгвам за работа.Скачам в самурая,хкррр и скъсах ремък! Страх ме е да викна майстор.. Прелюда е 2.0 карб 12в искам да попитам,дали случайно няма някаква защита на клапаните,като избият буталата..някой по сфетнат,да ми обесни за какво иде реч? Кажете кфи пари горе-долу да вадя? Хондата е половината ми живот... скайп- dado_ok2 ....

Dado, обадих се на момчетата, които сервизираха моя B20A3 преди време и за съжаление надеждата за евентуална "защита" се оказа напразна. Ако не си въртял много (ако разбира се си го скъсал при паленето, а не на високи обороти), може и да няма поражения и да смениш само ремък, имали са такъв случай. А иначе "успокоителното" е, че имаш само по три клапана на цилиндър. :cool: Редактирано от ZAPPA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно вкопаването в буталата, където се падат клапаните, се нарича защита. при някои двигатели вкопаването е повече, отколкото излиза клапана в максимално отворено положение, така че при тях няма никаква опасност като се скъса ремъкна повечето хонди има вкопавания, но не са достатъчни при максимално отворени клапани (особено при VTEC), обаче се получава така, че не удрят клапани, когато се скъса ремък при ниски оборотипричината е друга - най-малкото натоварване на пружините на клапаните е когато всички клапани са малко отворени (на 3 от цилиндрите, на 4тия са напълно затворени в този оборот)така че разпределителният вал се стреми винаги да застане в такава позиция - а тя е най-безопасна, дори и за двигатели без никаква защита - късал съм ремък на 'незащитен' двигател без да омаже клапаните, точно по тази причина.така че ако не си бил в обороти, шанса да ти се е разминало, е много голям

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пичове,какви защити,какви 5лв?цялата работа е до колко е висока степента на сгъстяването в дадения двигател.много ясно че кадетчетата няма да ударят клапани,че те имат степен на сгъстяване 8:1 сигурно.колкото по-сгъстен е един двигател,толкова по-близко физически са буталото с клапаните и толкова по-невъзможно става да да няма срещи от трети вид,когато фазите на газоразпределението се нарушат една спрямо друга.засеците на клапаните се ползват за подобряване на смесообразуването,но и да позволят повишаване на сгъстяването в двигателя.Само дето клапаните са предвидени да се отварят максимално в определен момент от цикъла и когато скъсаш ремък е много вероятно да се показват максимално или над допустимото в даден момент.тогава е ясно какво се случва,нали?Така че ако искате кола със 'защита' си купете по един кадет 1.3.там се кара докато ремъка не се скъса,сменя се на улицата за 15 мин и пак газ до безобразие.А той дори няма засеци в буталата :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя D15B1 има защита който е като D15B2 но при VTEC-a клапаните минават доста близо до буталата и май скъсването на ремъка особено в високи обороти бърка дълбоко в джоба както някой беше написал по горе. При хондовите двигатели пестенето от поддръжка си е все едно да се бъзикаш с дявола, а дявол наказва жестоко

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не видях да се извиняваш за небивалиците, които наприказва. Поне използвай "мисля, че е така...", а недей изкарва хората непросветени!Поздрави!

Не откривам грешка в думите си, освен в израза "вдига клапаните", за което се поправих. Не виждам за какво друго трябва да се извинявам. Или ти специално искаш такова извинение?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега paRADOx прочети последното мнение на колегата prelude и ще разбереш за какво иде реч.прочети пак това:

Невероятно, но явно Вие хора не знаете, че повечто коли имат защита - вдигат клапаните, при скъсване на ремък. И със сигурност заявявам, че D15B2 има такава защита, а F20A4 - няма!

и пак кажи на колегата VTEC Inside LUDA какво мислиш :cool:А по темата, Dado закарай колата на майстор и тогава мисли колко да събираш.Поздрави. Редактирано от kalos

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега paRADOx прочети последното мнение на колегата prelude и ще разбереш за какво иде реч.

прочети пак това:

Невероятно, но явно Вие хора не знаете, че повечто коли имат защита - вдигат клапаните, при скъсване на ремък. И със сигурност заявявам, че D15B2 има такава защита, а F20A4 - няма!

и пак кажи на колегата VTEC Inside LUDA какво мислиш :cool:

 

 

Е къде е грешката в думите ми, колега kalos? Повечето коли имат 'защита' с вдълбани бутала(както се поправих) така както D15B2, но при F20A4 не е така. Нещо не разбирам. Вие май се бъзикате с мен?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

челото на буталото е вкопано И поради намаляне риска от щети при скъсан ремък. но при високи обороти няма защити, няма късмет. ако не си въртял след скъсването и пр може и да се отървеш по-лекичо, но не мисля, че ще е само с ремък. виж да не ти е блокирала и водната помпа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, колега K1r1l, глупости говориш, айде сега. Точно вкопаните бутала са направени за да увеличат ако не и дори елиминират срещата на буталото с клапаните! D16Z6 също има вкопани бутала, но във V-TEC просто няма как да стане, мисля, че си запознат със системата и се сещаш защо! Това вече с вдигането на клапаните нагоре ми се струва невъзможно, даже си го представям, че се случва тъкмо наобратно - падат до където могат надолу.

колега шефа с извинение но си малко далеч от истината в ниски обороти (Деиства това за което говориш може би до някаде...) за високи rpm забрави за защита едно времеколегата змея с д16з6 изкриви мисля че 16-те клапана на едновалката (яка защита ) това в обороти (това го повтарям за 2-ри път ама явно повечето четът през редовете.) Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не четох цялата тема, но освобождаването в челото на буталото предпазва двигателите без VTEC независимо от оборотите при късането на ремъка :) , а при такива с VTEC е ясно, че при включен такъв няма и не е възможно да има защита.

П.П. Това с вдигането и падането на клапаните няма логично обяснение и се изключва от спора... !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не четох цялата тема, но освобождаването в челото на буталото предпазва двигателите без VTEC независимо от оборотите при късането на ремъка :D , а при такива с VTEC е ясно, че при включен такъв няма и не е възможно да има защита.

П.П. Това с вдигането и падането на клапаните няма логично обяснение и се изключва от спора... :)

!!! Присъединявам се към това мнение - това е истината, и съжалявам за невежеството си относно 'вдигането на клапаните' - човек цял живот се учи. Приемам го като урок. Тайната е в челото на буталата. Точка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не четох цялата тема, но освобождаването в челото на буталото предпазва двигателите без VTEC независимо от оборотите при късането на ремъка :lol: , а при такива с VTEC е ясно, че при включен такъв няма и не е възможно да има защита.

П.П. Това с вдигането и падането на клапаните няма логично обяснение и се изключва от спора... :rolleyes:

Добре де колега, наще бутала са вкопани,втек си нямаме, мислиш ли ,че това ни гарантира някаква сигурност при скъсване....става въпрос за ф18а3?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе още ли я дъвчете тая смотана тема?Колко от вас си отвориха моторите и пробваха колко им е 'лифта' на клапаните според заводските ви валове?Колко от вас си направиха труда да сметнат разстоянието поне грубо като обем,което остава като горивна камера в ГМП на буталото с или без засеците?На колко от вас им излиза сметката,че има 'защита' с или без витек?Всичко е русла рулетка в крайна сметка.Но двигателите на Хонда,които са със степен 10:1 и нагоре не са проектирани с никакви защити.Проектирани са за добро смесообразуване и добри резултати по показателите литрова мощност.Ако на някой от вас валовът му е износен и всъщност клапана не се отваря както се е отварял от завода-това е друг въпрос :rolleyes: Сменяйте си консумативите с качествени такива на време,а авторът на темата или да хвърля боб или да закара да му отворят колата и да му кажат какви са щетите.Отделно че такива мотори с два карба има под път и над път,глави също.Взимаш нова глава и продължаваш да търкаляш автомобила.Мисля че дори знам къде има читава глава за твоя мотор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...