Jump to content
Galin

Проблем с D15b2 след смяна на скоростна кутия и гуми+джанти

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

карам HONDA Civic D15B2 седан 1994г. Преди 2 дни смених скоростна кутия и аксиален лагер, веднага след тази интервенция сложих летните гуми. Купих си стоманени джанти и сложих гумите, с които карах й миналата година.

И вече на проблема, колата започна да дърпа наляво, при спиране е доста нестабилна и при скорост над 100-110км/ч тресе доста силно предницата. Друго, което забелязах е едни петна, които се появиха. Изследвах ги и установих, че са от масло, но не разбрах от къде идват. Ето снимки на петната(точките) масло:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

На първата снимка се вижда пространството под тръбата на въздушния филтър.

На втората снимка петната ясно си личът ясно на ъгъла на акумулатора и под него.

 

Колеги интересуваме ме някой може ли да ме ориентира от какво може да са петната?

Проблема с нестабилната предница от какво е според вас(джанти, гуми или нещо не е направено както трябва при смяната на кутията)?

Как да процедирам нататък? Кое да проверя първо?

 

Благодаря предварително на всички отзовали се :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отхвърлил ли си проблеми с предницата? Тампони, реглаж преден мост? Проблема може и да не е този, но аз от там щях да започна :tongue1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нестабилната предница едва ли може да е свързана със скоростната кутия. Щом се е повил ефекта/дефекта след смяната на гумите- вероятно са криви гуми или джанти.Аз наскоро смених гуми и джанти и ефекта е повече от странен - спря да тресе при ускорение, което вероятно се дължи на втулките на джантите, но започна да "дърпа" предницата ту наляво ту надясно. При спиране съшо изчезна тресенето на волана, но пък при по-рязко натискане на спирачките започна да увлича цялата кола на ляво... Чакам да сменя гумите, защото са много, много зле и едната е различна, та може да е от тях.За маслото - има вариант нещо да не е сглобено както трябва. На мен в Дунев така ми смениха маслото, че едва се добрах до сервиза на Омбре. Резултата беше: завит накриво филтър, скъсано гумено уплътнение на охладителя на маслото и 5+2 л ново масло на асфалта (двата литра ги доливах по пътя към Омбре защото зад мен имаше пътечка). Дори не отидох да правя скандал. Просто сервиза им вече не съществува за мен, дори за смяна на масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Shadow^Dancer: не съм ги отхвърлил тези проблеми, защото колата се държеше перфектно преди смяна на скоростна кутия и джанти+гуми и все си мисля, че проблема е от там, но ще ги проверя и тях.Димитър Коев: не мисля, че е от гумите, защото карах с тях и миналата година. Относно маслото и аз си мисля, че може да не са стегнали нещо както трябва, но не мога да се чатна, какво е то и това ме побърква :cool: Утре съм решил сутринта да отида при гумаджията, за да провери джантите и гумите. Ако се окаже, че проблема не е от тях нямам идея какво да правя. Някакви съвети колеги?Мисля си, нали при смяна на скоростната кутия се откачват прътите даващи въртящия момент на колелата(поне така гледах в една тема в форума, където имаше линк към някакъв сайт с подробно ръководство със снимки). Та идеята ми е възможно ли е да не са закачени правилно после тези пръти.Съжелявам за следващия ми въпрос, сигурно е много тъп, но съм млад "шофер" без много опит с ремонтите. Ползвах и търсачката, но не намерих отговор на този въпрос, въпреки, че съм уверен, че го има. Въпроса е следния: в какво се състой регулажа на предния мост и по какво мога да позная, че тампона ми е заминал ;) Благодаря предварително на всички отзовали се :cool:

Редактирано от Galin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полуоските( прътите ) си влизат в кутията и щракват леко , няма как да се объркат,ако не влезят хубаво няма да може да се движиш :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиди на баланс машина да ти видят гумите за криво също така и джантите.Регулажа на предница се състои от регулиране на кормилните накрайници предницата да е в това положение |---| ,но ако имаш разбит накрайник,шарнир или тампони самата гума не седи както трябва и така

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аве туй масло след като смени всичко ли се появи там. в сисъл, след реомнта всичко си беше ок, и после се появи маслака. щото отдоло как да е, ама чак на акумулатора да ти хвърля масло е много чудно. да не би при манипулацийте да са напръскали. все си мисля, че са ти наливали маслото в кутията отгоре, и от там са пръските. дърпането ако всичко ти е било наред преди да смениш гуми и джанти, значи е от тях-мини ги на баланс машина. ако пак ти дърпа, мини реглаж на преден мост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AMD: точно за полуоските ставаше дума, но не успях да си го преведа, че темата не беше на бгrespawn: утре сутрин това ще ми бъде първата задача, да ми проверят гумите и джантите. Не съм много запознат, но ако имам разбит шарнир не се ли чува някакво шумолене? Накрайник и тампон не можах да разбера от прочетеното в нета точно кое е и какви са симптомите :) pitbuls: маслото лично присъствах, когато го наливаха. Колата беше вдигната и отдолу закачиха една метална тръбичка под формата на кука за скоростната кутия. Въпросната кука беше свързана посредством маркук с крачна помпа. Вадеха щеката на помпата и сипваха маслото в цилиндъра на помпата и след това поставяха щеката обратно и изпомпваха маслото към кутията. После я свалиха и ми сменяха горивен филтър и аз стоях до майстора и тези пръски гаранция ги нямаше. Проверих всички масла(както и течности в колата) и на нито едно не му е паднало нивото. Другото, което ме узадачава е, че няма нови пръски последните 2 дни или поне аз не съм забелязъл такива. Възможно ли е да са разляли някаде масло при смяната и след като съм я покарал малко то да се е разлетяло и да нямам повече проблеми с това? Силно се надявам да е това :) Ако се окаже, че не е от гумите мисля да мина на реглаж на преден мост. Някой знае ли дали в Омбре сервиза правят реглаж на преден мост?Благодаря на всички колеги за отделеното време. Утре ще кажа, какво стана с мойта Хондичка. Ако някой междувременно има някакви други идеи и препоръки с радост бих ги чул :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти като сменя джанти и гуми не ти ли направиха баланс? Много странно ако не щото това си е задължително. Преди две седмици като слагах летните предна дясна не можаха да ми я балансират и имаше тресене при около 90 км. ч. Гумаджията ме предупреди и каза че е от неправилно съхранение на гумата, каза да покарам така една седмица и после като отидох ми я балансира перфектно и тресенето изчезна. А тия мазни петна и аз ги имам, при теб са малко повече, и за мен са загадка щото от никъде нищо не тече и не губя грам масло /или каквато и да е течност/ от никъде. И си мисля, че вероятно се получават като минавам през някоя локва в която има масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

honda symphony: колега на теория ми направиха баланс, но си мисля, че може и да са претупали нещата(имаше много хора и гумаджията бързаше та...). Виждам, че си от Видин :worthy: и аз принципно съм от там, но сега живея в София. Интервенцията с гумите я извърши тоя гумаджия, които се намира на площадчето до второто, срещу него продават гуми, а той ги поставя. А ти къде постави твойте, за да знам следващия път, къде да отида? :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги днес бях на гумаджия, за да ми прегледа положението с гумите и найстина проблема е бил в тях. Предишния гумаджия буквално си е оставил ръцете :worthy: Балансираха ми ги и сега няма никакво дърпане, предницата е стабилна при спиране и поне до към 100-110км/ч не тресе(нямаше, къде да вдигна повече просто) :o Относно пръските, забелязвам, че не са се появили нови, което ме води на мисълта, че просто след смяната на кутията е имало поразлято масълце и като сък потеглил то се е разпиляло. Друго обяснение нямам. Въпреки това ще продължавам да я наблюдавам през следващите дни и ако има някакъв проблем ще пиша отново.Благодаря на всички колеги, които помогнаха с мнения :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...