Jump to content
zikofb

Несъобразяване или спестяване на разходи ?

Recommended Posts

Автомобилът ми е с ляв волан, произведен за европейския пазар.Правят ми впечатление няколко детайла, които са съобразени с разположението на водача в автомобила, както и с европейските стандарти на шофиране:1. Движението на механизма на предните чистачки е отдясно наляво, каквото е на останалите автомобили с ляв волан.2. Задният габарит за мъгла е разположен отляво и е съобразен с начина на движение и изпреварване в Европа.Същевременно обърнах внимание на няколко детайла, които са типични за автомобили с десен волан за страни с обратно на нашето движение като Япония, Великобритания и Австралия:1. Движението на механизма на задната чистачка е отляво надясно. Съответно почистването отдясно на задното стъкло е по - обзорно, отколкото отляво и е необходимо по - голямо внимание при изпреварване /все пак не караме само в лявата лента и почти не ни изпреварват отдясно/. На повечето европейски автомобили движението на механизма на задната чистачка е отдясно наляво.2. Зареждането с бензин става от лявата страна на автомобила /по мои впечатления на повечето японски автомобили/. Плюсът е, че от десните страни на бензиноколонките местата са по - често свободни. На повечето европейски автомобили зареждането е от дясната страна.3. Ауспухът е разположен от дясната страна на автомобила. По мое наблюдение колите, предвидени за дясно движение са с ауспуси, разположени отляво, а за колите, предвидени за ляво движение - отдясно, т. е. и в двата случая по - далеч от тротоарите с пешеходци.Въпросът ми е дали не са съобразени въпросните детайли с европейските стандарти на движение по пътищата или е политика на съкращаване на разходите при производството на коли за европейския пазар от страна на производителя ?Моля да ме извините, ако въпросът ми не се отнася за този раздел и ако е така моля да се премести в този, за който се отнася !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и така да е не смятам, че това е проблем, защото от цялата работа печелим и ние. "Унифицирането"(еднаквостта) на автомобила за различните пазари намалява шансовете да си поръчаш част, която впоследствие се оказва, че не става само защото на някой му скимнало, че за европейския пазар това чудо трябва съвсем с малко да не пасва :huh: .п.п. питай колегите с 6 ген. CIVIC как си търсят вътрешни накрайници...

Редактирано от Player101

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм се чудил - основно за ауспусите и дупката за бензина (винаги двете са от различни страни).Впрочем има доста модели на Форд (фиеста основно), които са с "японско/английска" ориентация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това добре, все пак са една марка!!! Ми к'во да кажем за унифицирането на различни марки?!Например Хонда-Ровър, вановете на Опел-Рено-Нисан, 7-местните Форд-VW или Пежо-Ситроен-Фиат. За Волво да не говорим!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

п.п. питай колегите с 6 ген. CIVIC как си търсят вътрешни накрайници...

:huh::D:D Тоя филм съм го гледал.Не е само за тех-въздушния филтър докато го фана че е като за д16ка,или пък предните накладки-свалях гумата да видиме кой модел е :D:D:D По темата-т'ва с чистачката и аз съм се чудил,но не съм се замислял.А капачката за резевоара е явно за удобство-слизап и зареждаш без потенциално опасната ситуация да преминаваш покрай автомобила(мое те бутне некой).Лошото е за кюнеца-паркираш със заден и пазиш най-вече в лявото огледало и като не си видел че в дясно има камък и ..... 4 ремонта на згъвката на гърнето на година минимум :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Тойотите дупката за зареждане и ауспусите са на същите места като на Хонда , за чистачката не съм обърнал внимание :D Според мен не става въпрос за пестене на средства , а просто различни инженерни решения :D Европейците просто имат различни виждания , японските други . На Сааб 925 май беше / ако има изобщо такъв модел :huh: / с дясна дирекция бензиновата помпа се намира посредата , на Хонда от ляво , на Голф отдясно :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би става въпрос за различна инженерна мисъл.Мина ми през ум, че когато производителя обръща волана /от десен на ляв/ и променя посоката на движение на предните чистачки, е логично да направи същото и със задната.Може би идеята е свързана с това да не се предвижда допълнителна поточна линия за всички отделни елементи за коли, предназначени за европейския пазар.Всичко това са предположения, които са плод на моята неинженерна мисъл и нетехническа грамотност :) Повдигнах тази тема не защото виждам някакъв проблем, а по скоро си задавам въпроси, които със сигурност са си задавали и други може би много по - наблюдателни и технически грамотни от мен хора при ежедневната употреба на автомобила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен е донякъде пестене - например има логика резервоарът да не е от страната на шофьора - ако е сам в колата се получава че целия товар е отляво, при десен волан, товарът ще е по-балансиран

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:P интересна тема за инжинерни решения.винаги капачката за зареждане на едно МПС е на различна страна от тази на ауспуха.японците са от ляво а европа от дясно.но имам един въпрос .руснаците аджеба към кои спадат японци или европейци,но изглежда да са и от двете страни на МОСКВИЧ са сложи дупката за бензина отзад по средата.ни ляво ни дясно,интересно инжинерно решение,изглежда са го предвидили за продажби в световен мащаб :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В моя случай зареждането е от лявата страна, но резервоара е в средата под предните две седалки, така че не се получава дисбаланс.А за москвича съм чувал легенди, че се произвеждал от немски каски :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

правилно си забелязал - все пак хонда е японска марка, а там движението е на обратнообърнали са само необходимите неща - ако някъде има закон, че ауспуха или гърловината трябва да е от дадена страна на колата, ще го направят - явно няма такива изискваниято по твоята логика би трябвало и двигателите да обърнат (не че не го направиха вече), скоростите да са от ляво за колите с ляв волан

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е сервото и спирачните помпи са отдясно за коли с дясна дирекци и обратното за тези с лява - извод защото е нужно :) Имам молба към колегите с Хонди произведени в САЩ или Канада ;) предполага се , че тези модели са си само за този пазар и ако при тях нещата са същите ... не знам и аз какво да мисла . Интересно е също Акура как са зглобявани ;) Сега се сещам , че ауспуха на Сивик 4-та и 3-та генерация е отляво ;) Босс Хогг има Сивик 3-та с десен волан и нещата са същите като при тези с ляв ;) още повече , че гърнето е разположено напречно ,а не успуредно :( Чистачките пък чистят от ляво надясно ;) и за щастие са прави , а не изкривени като Джазз-а , a пък на Сивик 7-ма хечбек , които май се зглобяват в Англия чисти от ляво надясно също :) но ауспуха пак е отдясно ;) гледам , че и Акорд 6-та генерация за САЩ също им е отдясно ауспуха. Не знам , на мен ми се струва , че е просто инженерно решение да е така и както вика Магнума понеже няма изискване в Европа да е отляво , Азия посредата и Япония отдясно си ги праскат всички отдясно и тва е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тино на американските Хонди резервора е от ляво, а ауспуха от дясно :( Сервото и спирачките на Хюндай Пони с нормална (лява) дирекция са отдясно :)

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То май на повечето японски коли капачката за резервоара си е отляво и масово се отваря с лостче (посредством жило) долу в ляво до шофьорската седалка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

интересна тема :)карам Хонда с десен волан и много ми пречи, че лоста за мигачите е от лявата страна на волана, както е и на почти всички автомобили тук (UK). Баща ми кара Сузуки с десен волан и въпросният лост е от дясно на волана, което е значително по удобно. Хондата ми МВ1 и е произведена тук, може би са имали в предвид това, че ще се продава в европа и са искали да направят унифицирано табло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-много си личи при джиповете с хоризонтално отваряне на петата врата. При японските се отваря надясни, т.е. към тротоара по посока на движение и трябва да я заобикаляш.Моя Сивик хеч 6ген.: капачката на резервоара е от ляво; гърнето е от дясно; заден фар мъгла от ляво; задна чистачка се вдига от дясно на ляво; предни чистачки също.

Редактирано от ZaRRicK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За задната врата не бях се замислял!!! Наистина е проблем да се отваря към тротоара. А от коя страна на волана е ключа за мигачите на CR-V с ляв волан и лоста за скоростите на същото автоматик?Другото което ме гложди е бутона за аварийните. Къде се намира в случай, че не е на средата на централната конзола, от ляво или отдясно на конзолата, съответно при ляв или десен волан?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...