Jump to content
REDPOWER

Основни лагери

Recommended Posts

Пичове имам едно питане.Как точно чукат,се чуват основни лагери и съответно аксиални.Питам защото след основно ревизиране на мотора,със смяна на абсолютно всички лагери с ACL ,сегменти,гарнитури,гумени елементи и всичко което се сетите,че може да се смени в един мотор без бутала и биели се получава едно тракане което ме притеснява.Проблема е следния и се чува само при напълно загрял двигател след 2500-3000 оборота едно глухо така-така-така,мотора е на 1700 км след ремонта.С Омбре вчера гледахме и слушахме и той се съмнява за основни лагери.Възможно ли е проблема да идва от кофти масло Репсол 10В40 или да отварям пак мотора.Всякакви съвети са добре дошли

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да помогна, но изразявам съчувствие. Аз също имам глухо притракване след 2500об и съм в зверска дилема дали да не сменя биелните лагери ей така превантивно (не че се чудя къде да си дам парите, но съм параноя). Ако обаче звукът на биелните и основните може да се разграничи и определи ще се радвам да разбера КАК!П.С. На празен ход ли се чува или в движение?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз пуснах подобна тема и в близко бъдеще ще правя ремонт,защото може да се наложи да свалям мотора ако имам елипса на вала.При мен като моторът е студен при запалване се чува притракване,което ме навежда на мисълта,че са основни лагери.Като загрее и като карам след 2500 се чуват биелните.Поне до този извод стигнах,а и не само аз.Много е кофти ситуацията и даже сега не си карам колата.Действай бързо,защото иначе става много лошо.Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам при подаване на газ тракат биелни лагери. Един вид може да си на 4000 хил. оборота но без да подаваш газ да не се чуват, а да се чуват само при подаване на газ и то като тракане-свистящо ссстра -абе не мога да го издукарам тоя звук. Това бяха биелни лагери на един френд ама при него и вала се прееба и едната биела беше станала синя а колата вървеше добре (той не я юрка а се вози!). С тия звуци вдигна 180 за проба и беше добре а като отвори -мазало. Още го помня това тракане и не искам да го чувам никога. Нямам и логика защо като подаваше газ само тракаше, а като намли на малка скорост с високи обороти и не трака чудна работа. Отплеснах се....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз преди време на форда бях му скапал биелните лагери щото ми пълнеше бензин в картера и знам как тракат -поне а ескорта де.Като го запалиш отначало не трака нищо ,после след първото форсиране се чуваше нещо сякаш се превъртат сачмите в някакъв лагер и почваше да чука точно сякаш чук чука по капака на клапаните и отвън се чуваше много и хората се обръщаха след мен като мина, така си го карах към 1000км че и го ежех даже обаче вървеше машината отложих ремонта толкова време щото беше лято и море насам натам няма време за ремонти обаче не ме остави никъде форделата и като отворихме -ми то нямаше вече биелни лагери ,само двата ги имаше и бяха като вестник :punk: вала не е за разправане в какво състояние беше обаче форда се държа докрай!Майстора се чуди как не е излязла някоя биела през блока :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да помогна, но изразявам съчувствие. Аз също имам глухо притракване след 2500об и съм в зверска дилема дали да не сменя биелните лагери ей така превантивно (не че се чудя къде да си дам парите, но съм параноя). Ако обаче звукът на биелните и основните може да се разграничи и определи ще се радвам да разбера КАК!П.С. На празен ход ли се чува или в движение?

От бая време те гледам....човече ще се разболееш, де що има тема с проблем и ти там..спри се ,карай си колата !!!! :punk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен като моторът е студен при запалване се чува притракване...

Избирателно чета, и се връзвам точно за това изречение...

 

Искрени извинения колега, че се включвам в твоята тема, но и аз като Slade имам склонности на параноя :)

 

Та, така - след палене на напълно студен мотор (например на другата сутрин) имам леко равномерно почукване в първите няколко оборота. Може би сумарно са около пет/шест, но ми звучи някак силно, пък и преди този шум го нямаше. Все си мисля за не добре работещ клапан на масления филтър, но ако знаех със сигурност, нямаше да ви занимавам....

Ако запалвам в разстояния от час, два почукването при палене просто го няма. Имам ли повод за притеснение?

 

Благодаря :punk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе незнам какво е но довечера или утре отварям картера и ще разбера какъв е проблема.Най интересното е,че при току що запален мотор напълно студен няма никакви тракания,работи перфектно на всякакви оборони,но загрее ли на нормална работна температура се почва от 2500 до към 4000 тва глухо тракане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ради, колко пъти си сменял масло до сега? и как изглеждаше първото и второто масло? В смисал че трябва да е имало лек метален проблясък първото масло и при второто вече да го е нямало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ради, колко пъти си сменял масло до сега? и как изглеждаше първото и второто масло? В смисал че трябва да е имало лек метален проблясък първото масло и при второто вече да го е нямало.

Първият път на 1000 километра някъде и маслото си беше бистро все едно не е сипвано,а за метален проблясък въобще не съм поглеждал направо го хвърлих.Новото е на 700 км.и изглежда като ново.Незнам ще отворя картера да видя дали няма некъв проблем и ще сменя маслото с друго.Ако немога да открия проблем по основните или биелните лагери свалям мотора и си слагам старите основни и аксиални лагери които са като нови и тва е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От бая време те гледам....човече ще се разболееш, де що има тема с проблем и ти там..спри се ,карай си колата !!!! ;)

Така е Едмундо, но ме е страх да не остана без Хондата. Имам малко дете, чакам и второ живот и здраве и не ми се мисли кво ще стане ако изтропа двигателя и трябва да търся части/двигател (и пари) с месеци. Всички разчитат на мен с тая кола.Затова искам ако има проблем или потенциален такъв да го хващам навреме, докато още не са станали поразиите, а не че търся под вола теле или се намирам на работа... Иначе верно, че ще се разболея - такъв съм си ненормален параноик когато става въпрос за любимите ми неща.Звука при мен го има и на студено (в по-голям диапазон обороти) и на горещо в диапазона 2000-3000об (после изчезва). Доста е глух (не е като от клапани) и не е много силен - чува се в купето само при подаване на газ в движение (на място не се чува). Отвън не може да се чуе, когато мина покрай някой, явно е доста слаб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами един сравнително лесен и евтин начин да разберете дали има проблем с основни или биелни лагери, е като свалите масления филтър и го разрежете (смисъл тялото на самия филтър), ако има стружки, парчета от лагерната сплав те трябва да са там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми да и на дъното на картера, тва дето не е минало през цедката ;) идеята ми е че става лесно без да сваляш картера, а резултата е същия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз така или иначе ще трябва да го свалям, за да сменям гарнитурата заедно със смяната на маслото - ще огледаме всичко. Може и направо да сменя лагерите със стандартния размер. Въпросът е доколко е оправдана една такава превантивна смяна?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз така или иначе ще трябва да го свалям, за да сменям гарнитурата заедно със смяната на маслото - ще огледаме всичко. Може и направо да сменя лагерите със стандартния размер. Въпросът е доколко е оправдана една такава превантивна смяна?

Ами не е оправдана, освен ако няма индикации за това. Имам предвид че всичко подлежи на измерване след като го демонтираш и ако влизаш в сервизния лимит тогава защо? Ако не, тогава процедурата е ясна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така колеги,снощи отворих мотора и както си и мислех всички лагери са като нови,то немаше и как да не са при условие,че мотора е на 1700 км.И основните и биелните са абсолютно перфектни.Сгобих го на ново,смених му маслото с YACCO VX 500 10w40,сложих си и старите аксиални лагери и промяна като чели няма.Прилагам малко снимки да видите за какво става въпросhttp://www.picvalley.net/v.php?p=u/2439/20...AvOxepqtrBq.JPGhttp://www.picvalley.net/v.php?p=u/2462/51...UqifJJNmgXr.JPGhttp://www.picvalley.net/v.php?p=u/1601/16...xBQZOfe2EKu.JPGhttp://www.picvalley.net/v.php?p=u/2866/11...iG9BdDYUEMk.JPGhttp://www.picvalley.net/v.php?p=u/2856/13...tRj6Nx0AL6B.JPGhttp://www.picvalley.net/v.php?p=u/1725/10...7oWm40UX5Qi.JPGhttp://www.picvalley.net/v.php?p=u/2676/35...uT4WiIoAeYb.JPGhttp://www.picvalley.net/v.php?p=u/2024/58...uupm8NMJJGQ.JPGВече незнам от къде може да е проблема да ли е нещо по шибаните лагери,дали е нещо по главата и въобще може ли да е от нея нещо клапани или друг,незнам.Давайте съвет каде и какво да гледам или пак да го отварям и да си сложа и старите основни лагери както са си по цветове и тва е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старите ти основни лагери в какво състояние бяха - имаше ли износване? Аксиалните явно не са имали щом си върнал старите.Само картера отдолу ли отваряш при тия манипулации? Имаш ли достъп до всички видове лагери?Преди около година говорих с Джони за това гнусно тракане (като дизел) и той каза, че при Д15-ките е често срещан проблем, който не могат да установят с точност откъде идва. Ти не си с Д15, но кой знае. Една от вероятностите е генерацията, НО КАКВО по шибаната генерация може да издава такива звуци, които да се променят от студено към топло и т.н. Издивявам при мисълта, че може да се набутам да сменя биелните лагери и да не се окаже в тях причината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да не да е бутален болт. Мислихте ли за това. При мен също има интересно чуколене и при отваряне на "мазата" също всичко беше наред. Говорих си с майстора и той каза, че най-вероятно е или бутален болт или и той не може да си го обесни. Моета и тя е след основен ремонт само, че аз съм на 12 000 км след него. Според мен щом в мазата при теб всичко е наред си я карай машинката :whistle:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега не прочетох другите мнения , но тракане може да се получи от нерегулирани клапани които е хубаво да се регулират при човека правил ремонта след около 1500 - 2000км. трака леко като дизел , а основни и биелни лагери тракат много силно и направо непоносимо , 2-те тракания са коренно различни :huh: От клипа ми звучи на клапани и точно те тракат след 2000-2500 оборота и е съвсем нормално след основен ремонт , бутален болт и основни лагери е подобно тракането силно като на ламарина строшена а клапаните като на стар дизел !бтв. ако не си настройвал клапани , бягай веднага да ги настроят на НАПЪЛНО студен двигател и тогава пиши дали пак трака :(

Редактирано от hondaraa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реглажа съм го правил аз като сглобих мотора и ги регулирах на 0.20 - 0.25.Може наистина утре да ги регулирам пак,но ме съмнява много да е от тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, нещо такова е и при мен. Клапаните ми са регулирани преди ок. 15 хил. км точно защото тракаха. Звука преди реглажа беше доста по повърхностен и по-остър, това тука е глухо и наистина е като дизел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какъв е начина за проверка на бутален болт? Не може ли да се се отвият петите на биелите и на ръка да се разклатят самите биели са да се види дали хлопат в буталото?Или лифта на разбит бутален болт е стотни от милиметъра и не се усеща на ръка? Надявам се teror1sta да се включи в темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе както каза по-горе хондара звука от лагерите е силен и силно притеснителен !Както писах по-горе звука е като от силно чукащ чук по мотора и не може да се збърка-поне на форда!Аз като покарах така известно време и викам а-а--а-а ще изкара лятото форделата ама де да знам че това ще бъде края на мотора ;) Според мене твоето е от клапаните някъде това тракане и няма кво толкова да се коркаш за това

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, как се развиват нещата при теб?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера ходих до Пловдив и покарах с към 4 хил. об. Тракането почти не се долавя от шума на гумите и вятъра. Сега като се стопли двигателя поутихна и тракането намаля. Смесих 95-цата със 100 октанов от Екото - това също накара двигателя и тракането да утихнат.Чудя се дали такива неща (околни температури, различни бензини) могат да влияят на шума от биелни или основни лагери, когато все още не са превъртели?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На теб Омбре какво ти каза за твоя проблем с тракането?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Той не е за Омбре..на него му требат други спецуалисти... :) п.п- да не се убидиш ей...

Редактирано от едмундо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да си първият дето ми го казва, да се обидя... :) ilian83: Не мога да занимавам Омбре с тва, защото е много слабо и надали ще се чуе, ако се усили - тогава (и направо ще свалям легена на картера). Преди време говорих с тях по принцип за това тракане и те са наясно, че доста Сивици от Д сериите го имат и при повечето не може да се установи откъде идва.В крайна сметка и да изтропа двг-то тука по ebay излизат разни d15z8-ци за по 200 лири парчето, така че това е в най-лошия случай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, как се развиват нещата при теб?

Вероятно проблема ще се окаже бутален болт.За момента го оставям така и след настройките ако се увеличи тропането във времето ще отворя мотора и ще сменя буталата и биелите с нови.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При мен е същото. Аз също смятам да го оставя така, до като не се разтропа повече или не се счупи и после ще го мисля. Параноята в моя случей беше голяма, понеже коляновият ми вал е шлайфън на първи ремонт при основните лагери- биелните не са пипани. И притеснението беше за биели, но отворихме и всичко беше наред /да чукам на дърво/, даже лагерите не бяха легнали както трябва, а съм на 12 000 км след ремонта. Поздрави колега и успех.

Редактирано от mEtaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом вала ти е шлайфан,тоя мотор го пиши бегал.Или поне вала с биелите.Хондов вал не се шлайфа-Не става

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам не си първият и не си и последният от който чувам това мнение, но вече гони 13000 км и все още вала си го бива. Колата не се кара постоянно на ниски обороти, доста пускания имам и на гонки и смятам, че може и да покара. Пък като не покара.... майната му. Моторетки колкото искаш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...