Jump to content
d_jord

Дайте препоръки към бъдещ хондаджия :)

Recommended Posts

Привет! Карам един стар Опел и много красив Роувър 216, но искам да стана член на вашия клуб. Смятам да бартеросам роувъра :) Хондите винаги са ми допадали като автомобилиЩе бъда конкретен. Не намерих информация за двигателите - кой какъв, с какви проблеми. Кой е английски и т.н.Какви са най-често срещаните проблеми на хондите, кои двигатели се развалят най-много (при кои модели се слагат) и такива общи приказки за колите. Насочил съм се най-вече към акордите. (търся нещо до 4000 горе долу..) Загледах една обява - http://ims.cars.bg/u93524 , но в аутодата не намерих двигател със 122 кс. Какво ви е мнението? Може да ме насочите и към съществуващи теми, които не съм открил, а ще са ми от полза ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе честно казано до сега съм чел за хонда това хонда онова ама за двигателите до сега лоша дума не съм чул...което ме радва :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз до сега Акорд не съм каръл но се водят като удобни семеино автомобили , не са тесни с просторен интериор а за двигателят на тази колято си гледал би трябвало да е ето този F20B3 1997 136 SOHC Accord 94/97п.п. Имам 3 Хонди и не сам съжалил за нито една.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, имах такъв акорд преди, двигателят е F20Z1, по индекса ще намериш много инфо в гугъла, накратко - 131кс, идеално отговаря на тежестта на купето, доста пъргав и мощен, разход - 7-8 извънградско и 11 градско при нормално каране. Колата е много ергономична и удобна вътре, единствено ми се вижда малка шофьорската врата и се удрях в колонката понякога при влизане, но при лимузини с 4 врати това е нормално. Добър избор за семеен автомобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, колата която си избрал е чудесна, Майната каза повечето от това, което исках да кажа и в допълнение казвам, че ако не си 1.95 см висок (като него) няма да се удряш много :hondarulez: Колата е просторна и надеждна, вози чудесно и е доста здрава. Пожелавам ти скоро да си намериш запазена хонда и да станеш горд собственик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, имах такъв акорд преди, двигателят е F20Z1, по индекса ще намериш много инфо в гугъла, накратко - 131кс...

Ако е ....Z2 е 115 - пак става. :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си аналогичен като мотор и година ровър...по-добър е от акорда!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

едмундо - Не виждам за какаво да си търси Ровър човека ис каза че иска Хонда. Аналогичните на посочените акорди роувъри са всъщност с двигатели на хонда и купе на ровър, но лошото е че Ровър малко пофалираха и частите им са по-скъпички. Имах един познат с Ровър 214 мисля, че беше двувалов мотор не съм много си гурен за модела, но пича не си сменяше агренажа и се скъса и като отиде да му направят ремонт хоп изненада на всякъде под двигателя пишеше, че самия двигател е производство на хонда. Та към въпроса колега ако можеш да си намериш запазен акорд мятаи се много да удобни като возия и са просторни ако търсиш това не се замисляи ако търсиш нещо друго имам всякакви модели Хонда за всеки вкус и претенции, но едва ли някои може да се оплаче от хонда :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едмундо е много прав, роро 600 е по-издържан от акорда / не се знае той от къде го знае :hondarulez: /, но е вярно.

Колегата ArowanA малко не е запознат и пише неверни неща - 600 е Хонда Акорд от където и да погледнеш, 214 с двигател на Хонда няма, щото 1.4 такъв няма монтиран на Ровър - незнайно защо.

П.П. Имаше друга тема за стабилността на Акорда и накланяне в завой като "гондола" - пълни глупости на търкалета / без извинение /.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво ще ми кажете на мен за Акорд-а обаче с 2.3 мотора. Разхода му как е и такива работи. Аз лично не можах да намеря много информация за този двигател приложен в Акорд. Предимно има информация за него но в Прелюд изпълнение. Мога ли да смятам информацията за идентична с на Акорда със същия двигател.Ще ме извинявате за глупавите въпроси ама не разбирам много на Хонда, но имам мерак да се образовам, и да стана поне член на групата Хонда ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей колега... какво да ти кажа, в началото не вярвах на думите че "който веднъж се качи на японска кола, на друго не се качва", но... май май си е вярно ;) Преди карах една Vectra B, и много си ме кефеше и много си я гледах, но... взех един Civic за брат ми, покарах го малко и докато не си взех и за мен Hohda, не мирясах ;). Аз понеже съм фен на големите коли се насочих към Accord-a. Взех един V-та ген. 97-ма год., англичанка. До колкото знам, казват че англичанките не са толкова качествени като японските, но.. аз го карам от юни месец миналата година не слизам от тая кола и досега не съм пипнал нищо по нея. Двигателя ми е 2.2 VTEC, 150 к.с. (F22Z2). Колата е доста пъргава и динамична, за това голямо купе. Относно разхода, както беше казал някой преди мен 7 л/100км извънградско и ~11 л/100км градско. Това при нормално каране. Но... веднъж като усетих включването на VTEC-а след 4500 об. и.. сега сърце не ми дава да я карам спокойно, та разход 11/100, трудно постигам вече, но... тук вече е в мен проблема ;). За 2.3 мотора не съм запознат, но предполагам положението ще е същото. Даже, не съм сигурен, но мисля 2.3 мотора SOHC също е 150 к.с., двуваловият май вече е около 200 к.с. За по-малък мотор, не вярвам разхода да падне, най-вече предвид голямото купе, а пък при по-големия имаш запас от мощност, която можеш да използваш при необходимост. Относно подръжката, както казах досега не съм пипнал нищо по нея, освен смяна на масло, филтри и другите му там консумативи като им дойде времето. Като цени частите не са по скъпи от тези на Vectra-та ми и Civic-a на брат ми. Относно поведението на колата на пътя, някой беше споменал за някаква нестабилност в завоите, накланяла се нещо... незнам, аз такова нещо не съм усетил. Колата си е доста стабилна. Возията е доста мека, като лодка (в сравнение с Vectra-та, която имаше возия по-твърда и от на каруца). Купето е доста просторно. Единствените забележки, които имам по моята кола се, че в оборудването нямам бордови компютър, не че ще ми е от кой знае колко голяма полза; багажника ми е с около 100-ина литра по-малък от този на Vectra-та ми (ехх... много му се кефех на онзи багажник, цяла пещера :-D), не че все съм го пълнел до горе; и ако можеше да е с няколко см. по широчка (колкото Passat 4-ка или 5-ца), не че ми е тясна сега; щеше да е ... "неам думи". Както виждаш все "сериозни" забележки :-DКато цяло, мисля че добре си се насочил и няма да съжаляваш с избора. Успех с търсенето на "твоята" Хонда ;)

Редактирано от mitaka_t

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво ще ми кажете на мен за Акорд-а обаче с 2.3 мотора. Разхода му как е и такива работи. Аз лично не можах да намеря много информация за този двигател приложен в Акорд. Предимно има информация за него но в Прелюд изпълнение. Мога ли да смятам информацията за идентична с на Акорда със същия двигател.

 

 

 

 

Да,същият е двигателя 2.3 160к.с. Разход градско 12/100 извънградско 7-8/100

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Ровър 214...

1.4 DOHC 103 или 104 коня се води, не помня точно, си е чист ровъров мотор слаган на моделите 200/400 (съответно и на фейслифтовите им модели 25 и 45), до колкото знам е проблемен мотор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи правилно съм се ориентирал. Относно разхода смятам че е съвсем нормален, все пак говорим за голяма кола с 156-160 коня. За градското е добре все пак е 2.3, а извънградсното пак зависи как се кара дадената кола. Аз както съм свикнал на 1.6 Голф който има една скопена газова, смятам че с моето каране мога да занижа дадените разходи с по 1 литър.

Ако си взема такава смятам да и поставя Газ Инжекцион. Четох темата за Хондите на Газ, от която се убедих, че хондата не е много притенциозна от към гориво.

 

Смятам, че адаша mitaka_t се бърка за 2.3 мотора, че е SOHC. Аз доколкото можах да намеря и разбера от интернет е, че мотора си е DOHC с 16 клапана. (H23A3)

Обаче едно нещо не можах да намеря в интернет е като информация дали е с хидравлични повдигачи или е с кобилици H23A3. По снимките виждам че е с кобилици но не съм сигурен дали е така.

За поддръжката напук на всички легенди, собствениците казват, че частите са ефтини сравнени с другите от класа. Този момент с прехвърлянето от Голф на Акорд е доста особен. Свикнал си на ефтини части има и майстори под път и над път абе въобще работата е на шеСт ;) . А за хондата се говори, че е скъпа кола за поддръжка, че като се счупела и ти побелявала главата и всякакви ей такива. И когато си с ограничени финанси за кола то и за поддръжка е същото положение. Но всеки си търси оптималното като екстри, но пък на повечето цените на частите са им високи. За Хондата тепърва ще ме запознаете с поддръжката.

Реално на Голфа му е сменяно само консумативи и разни дребни работи като гарнитура на капака, маркучи за вакумите, накладки предни. Най-скъпите неща сменяни по него са:

Съединител комплект - 150-160 лв. части + 60 лева работа. = ~220лв.

Карета 2бр. предни 2х90лв. + работа 2х20 = 220лв.

Водна помпа - 37 лева часта само с перката или комплекта 60 лева.

Това е за около 7 години.

Не че ви интересуват цените за Голф 2-ка, но ги казвам за да може да можем да сравним цените на поддръжка на двата автомобила, ако някой е така добър да сподели цените на тези части ;) и други ако не го затруднява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едмундо е много прав, роро 600 е по-издържан от акорда / не се знае той от къде го знае :) /, но е вярно.

Колегата ArowanA малко не е запознат и пише неверни неща - 600 е Хонда Акорд от където и да погледнеш, 214 с двигател на Хонда няма, щото 1.4 такъв няма монтиран на Ровър - незнайно защо.

П.П. Имаше друга тема за стабилността на Акорда и накланяне в завой като "гондола" - пълни глупости на търкалета / без извинение /.

Явно или аз не съм се изразил правилно или ти не си ме разбрал. Както и аз бях написал аналогичните ровъри са си всъщност акорд но с различно купе, но познати който карат такива коли казват че частите идват по скъпо поради фалита на компанията(на колко е верно с ровър не се занимавам а и не искам). А относно 214 знам, че звучи странно позайтересувах се и точния модел е 214i нямам си на престава някаква нулирана версия ли е, но двигателя е на Хонда. На пръв поглед не прилича на такъв, но като се поразкачиха чаркълъци на всякъде пишеше на англииски, че е пройзводство на Хонда. Не споря с никои не съм разбирач на коли, но това ми стана интересно като го ремонтираха. Поздрави !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, няма как да сравниш частите на Голф 2 със тези на Акорд. Все пак това са два различни класа автомобили и също така и двигателите са различни по мощност и кубатура. Аз карам Прелюд с въпросния двигател но моя е А2. Двигателя е с кобилици, съединител за този двигател струва 360 лева японски, водната помпа ти е 90 лева /мисля италиянска беше моета/, сменях карета на прелюда и цената им беше 130 лева бройката, като да не забравяме, че са с АБС гривна, което увеличава цената. В момента за един японски автомобил може да се намерят части, които не са японски и са със завидно качество макар, че японското ще си остане такова. Двигателя, като цяло не е сложен за майстор, който си разбира от работата защото няма така трудната за почти всички Втек система. Поздрави и успех с покупката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ArowanA, как еднакви части ще са с различна цена, след като са аналогични - няма такова нещо като скъпи части.

1.4 литровия К-серия на Ровър / както беше казано по-горе / няма нищо общо с Хонда. След като си запознат с агрегатите на Хонда би трябвало с отварянето на капака да ти стане ясно, че двигателят на 214 е английски, щото е поставен обратно / 180 гр. /, което затруднява преправяне и монтиране на хондов мотор в коша на купето. Няма такава нулирана версия.

И аз не споря. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега mEtaka не ме разбирай грешно. Просто сравнението с Голфа беше защото цените ги знам от първа ръка, а не този чул че оня ......... за да можем да приказваме с реални стойности. А също така това сравнение се поражда защото почти всеки който си търси нова кола я сравнява с предходната.

За цените на частите е по подразбиране, че ще са по високи поради ред причини, едната от които е по-новата година на призводство. Но реално погледнато тези цени които ми обявявате щом се отнасят за Японско качество, смятам че са съвсем приемливи.

 

Забравих да кажа най-важното. Колата трябва да може да се грижи сама за себе си ;) . Казвам го това защото един познат ме определя мен и баща ми, като палачори. :P Не, че нещо да караме да хвърчим да блъскаме тук таме, ами просто сме свикнали да не поддържаме (и мен ме вкарват в общия знаменател :P ) затова колата трябва да не е трошлива много много. До тук сме имали Лада и Голф които са служили вярно. Надявам се, че и хондата ще продължи тази тенденция. :);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ArowanA, как еднакви части ще са с различна цена, след като са аналогични - няма такова нещо като скъпи части.

1.4 литровия К-серия на Ровър / както беше казано по-горе / няма нищо общо с Хонда. След като си запознат с агрегатите на Хонда би трябвало с отварянето на капака да ти стане ясно, че двигателят на 214 е английски, щото е поставен обратно / 180 гр. /, което затруднява преправяне и монтиране на хондов мотор в коша на купето. Няма такава нулирана версия.

И аз не споря. :)

Сигурно ти си прав. За разположжението на двигателя знам, че е коренно различно от това на хонда, но както по горе казах това пишеше и 100 години да пишем аз ти казвам че го видях това с собствените си очи и страшно много се изненадах. Колата беше абсолютен сток не беше преправяна, както и да е, а относно цените говоря така, защото до колкото съм чувал окачването на ровър си е тяхно производство. Може и да бъркам, но нали за това са форумите да научим нещо ново.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...