backstage 24 #1 Публикувано 25 Януари, 2010 (Редактирано) Имам Сивик 1.4i Английски. Преди около месец се случи да загрее стрплката на уреда за отчитане се доближи до максимума няколко пъти - спирах и пусках порното на 4 и спадаше. След това не се повтори, аз тогава гледаг, перката работеше. Днес пак загря повече и от преди, стигна ръба на червеното - пак пуснах парното и спрях, отворих капака, видимо не беше въобще много загрял, предпазните пластмаси бяха целите в лед от една локва сутринта, радитора не беше много топъл, както и да е, пак се понижи стрелката. Обаче след това се случи следното - карам с окло 90 на 5-та и както стрелката е в нормална позиция - в средата на датчика изведнъж се качи пак към червеното, постоя една минута и пак се нормализира, без да спирам даже. Възможно ли е проблема да е в самия уред натаблото или е по-вероятно да е термостат или нещо такова. Защото ми се струва нереалистично при -5 градуса да карам на равен път с 60 и да загрее така. Редактирано 25 Януари, 2010 от backstage Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fly-boy 91 #2 Отговорено 25 Януари, 2010 Ако термостата не ти отваря и с 40 км. да караш при -5 градуса е нормално да загрее . Знаеш ли кога ти е сменен термостата? Ако отговора ти е "не" смениго да не те боли глава след това . Стува 20 лева термостата , 18 лева датчика и 7 лева капачката виждаш че не са много . Ако прегрееш двигатела ще е доста повече и то без ядовете . Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gogul 0 #3 Отговорено 25 Януари, 2010 Термостат-вчера ми се случи и на мен! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq #4 Отговорено 25 Януари, 2010 Колега,ходи някаде да ти замерят антифриза може да се позаледява и да замръзва за момент и да запушва временно.виж му и нивото,може да е малко.ако ти достига до работна за ок 3 километра не е термостат,но може и той да е.като загрее включва ли перката?виж и буксите.ако не се пуска и пусни дирекно ток-поде да знаеш че не е моторчето.п.п.Защо в най-големите студове се случват всички гадости с колите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
backstage 24 #5 Отговорено 25 Януари, 2010 Перката се пуска колега, антифирз има, но не съм го замервал скоро, може да не е издържал на студа, защото е доста старичък. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tonchev 0 #6 Отговорено 25 Януари, 2010 Перката работи (тва си го проверил)Датчика до колкото аз знам или работи нормално или ненормално, тоест не може да си прави ташак понякога иначе да работи нормалнално. Или е преебан или здрав. (МОЛЯ НЯКОЙ ДА МЕ ПОПРАВИ АКО ГРЕША)Лед във антифриза .... Смяташ ли че ако колата ти е загряла до 50 градуса лед ще запуши трабите и ще загрее до 100-110. При положение, че леда се топи при 0 градуса. Според мен по-скоро ще направят магистала люлин до края на годината.А за тва с антифриза ... Джипа ми е с един и същи от 5 години и не съм имал проблеми, пък ако си доливал през последните 1-2 години повече от 1 литър да не ти пука :( Остава термостат. За д13 ми струваше 46 лева оригинален ако не се лъжа. Ама и да те лъжа е с няколко лева.Сменяй го докато е време, че след прегряване ... следва неприятен ремонт за стотици левове Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #7 Отговорено 25 Януари, 2010 ако не му отваря термостата, няма да пусне преката за охлаждане никога, ако стои отворен при тия температури надали да се пусне пак сутринта като ти е вдигнала пак темп и си погледнал, видял си радиатора че не е много топъл перката работешели? би трябвало да не работи. ако имаш замръзнал антифриз или термостата ти остава отворен за около 5 мин ще отиде в червеното, а радиатора ще ти е студен. възможно е да ти прави въздушна възглавница или което по ме съмнява-да ти е прецакан датчика за показанията на таблото- почисти му контакната повърхност и виж тогава как ще е.като вдигне темп и пуснеш парното духа ли ти топло както е нормално или не толкова? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgivanov1 23 #8 Отговорено 25 Януари, 2010 Виж си водната помпа ако не е термостата,при мен беше останала без перки и водата не циркулираше.Докато разберем защо загрява сменихме сумати работи дори и гарнитура.Внимавай да не изкривиш главата от прегряване Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jamo 93 #9 Отговорено 26 Януари, 2010 (Редактирано) Перката работи (тва си го проверил)Датчика до колкото аз знам или работи нормално или ненормално, тоест не може да си прави ташак понякога иначе да работи нормалнално. Или е преебан или здрав. (МОЛЯ НЯКОЙ ДА МЕ ПОПРАВИ АКО ГРЕША)Лед във антифриза .... Смяташ ли че ако колата ти е загряла до 50 градуса лед ще запуши трабите и ще загрее до 100-110. При положение, че леда се топи при 0 градуса. Според мен по-скоро ще направят магистала люлин до края на годината.А за тва с антифриза ... Джипа ми е с един и същи от 5 години и не съм имал проблеми, пък ако си доливал през последните 1-2 години повече от 1 литър да не ти пука :( Остава термостат. За д13 ми струваше 46 лева оригинален ако не се лъжа. Ама и да те лъжа е с няколко лева.Сменяй го докато е време, че след прегряване ... следва неприятен ремонт за стотици левове По-скоро ще прегрее колата отколкото ще направят магистрала люлин Колега опитай се да си обясниш как двигателя стопява замръзнал маркуч който е дълъг примерно 40-50 сантиметра... Ами като гледам едва ли стотина лева ще уплашат колегата, ако термостата му е около 50 както ти казваш.Моля модераторите да чистят подобни мнения от темите, за да не правят бели колегите които питат и незнаят По темата: колега иди да ти проверят антифриза в някой сервиз. Също така нека ти закачат колата на компютър и веднага ще си покаже ако някой датчик те бъзика така жестоко. По твоето описание предполагам, че датчика който ти показва стрелката на таблото се е прецакал. Щом се пуска перката значи термостата отваря. Не отвори ли термостата перката няма да се включи защото датчика ще е студен. Преди 2 години имах подобен проблем, запалих колата пак беше мн студено и след точно 2 минути работа стрелката показа, че колата е прегряла. От там направо в сервиза и след смяна на датчика нямам такива проблеми повече. Редактирано 26 Януари, 2010 от jamo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
backstage 24 #10 Отговорено 26 Януари, 2010 Значи, колеги, когато пипнах радиатора - беше студен, може би леко хладък, но в никакъв случай НЕ беше дори топъл, а перката се включи по ендно време но за около 20 секунди. Най вероятно е да е датчика, нали така? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ManiaK 390 #11 Отговорено 26 Януари, 2010 (Редактирано) A пробва ли да си я обезвъздушиш? Веднага ще се оправи! Редактирано 26 Януари, 2010 от ManiaK Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
backstage 24 #12 Отговорено 26 Януари, 2010 A пробва ли да си я обезвъздушиш? Веднага ще се оправи!Не съм колега, но утре ще се заема с нея и ще пробвам. За мен има четири варианта:1. Да прави въздушна възглавница някъде2. Термостата да работи когато си посика3. Датчика да се е развалил4. Клапана на малкия кръг да запецва (този който върти водата само в двигателя, докато колата загрее и после се отваря и разширява кръга през радиатора, поправтее ме ако греша, но датчика е в двигателя и ако там течността се загрее много той ще отчита яко, но ако в един мимент клапана отпуши стрелката бързо ще падне, това също в варинат, нали?) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #13 Отговорено 26 Януари, 2010 Колега backstage, от твоите точки 2 и 4 са едно и също нещо - закарай колата в сервиз... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gabara 8 #14 Отговорено 26 Януари, 2010 Колега първо си провери гъстотата на антифриза и след това сменяи каквото и да било.Вчера ходихме с един приятел купуваме една хонда,и радиятора и замръзна в движение и почна да прегрява. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
backstage 24 #15 Отговорено 26 Януари, 2010 (Редактирано) Антифриза е добре, колега, проверихме го. А да кажа само, че има още няколко неща, които сигурноса свързани. Парното както духа топло, изведнъж започва да духа студено и с лед малко се орпавя, понякога като е пуснато има лек мирис като нагар, а иот около два месеца, почти еювескиден отколата ме хваща леко топ от вратите, идеи някакви? Дали има нещо общо. Редактирано 26 Януари, 2010 от backstage Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HELL_FIRE_ 140 #16 Отговорено 26 Януари, 2010 (Редактирано) Перката работи (тва си го проверил)Датчика до колкото аз знам или работи нормално или ненормално, тоест не може да си прави ташак понякога иначе да работи нормалнално. Или е преебан или здрав. (МОЛЯ НЯКОЙ ДА МЕ ПОПРАВИ АКО ГРЕША)Лед във антифриза .... Смяташ ли че ако колата ти е загряла до 50 градуса лед ще запуши трабите и ще загрее до 100-110. При положение, че леда се топи при 0 градуса. Според мен по-скоро ще направят магистала люлин до края на годината.А за тва с антифриза ... Джипа ми е с един и същи от 5 години и не съм имал проблеми, пък ако си доливал през последните 1-2 години повече от 1 литър да не ти пука Остава термостат. За д13 ми струваше 46 лева оригинален ако не се лъжа. Ама и да те лъжа е с няколко лева.Сменяй го докато е време, че след прегряване ... следва неприятен ремонт за стотици левове Ти изговори ебати глупостите заеби...Антифриза е добре, колега, проверихме го. А да кажа само, че има още няколко неща, които сигурноса свързани. Парното както духа топло, изведнъж започва да духа студено и с лед малко се орпавя, понякога като е пуснато има лек мирис като нагар, а иот около два месеца, почти еювескиден отколата ме хваща леко топ от вратите, идеи някакви? Дали има нещо общо.Тоя ток дето те хваща, може да е някоя утечка по корпуса, която може да ти изгори доста повече датчици от тоя на термостата. Май имаш доста проблеми не само един - мирише на изгоряло, удря те ток по корпуса, загрява....Някъде нещо ми се струва, че се е стопило и е окъсило към корпус, глей скоро и акумулатора да не замирише...Възможно е да има и остатъчно наелектризиране от движението, от дрехи и т.н. и от там да те "удря ток"...Но в тоя сняг и лед и мокри гуми, такива статики би трябвало да са се заземили към земя...така, че може наистина да имаш проблем в инсталацията... Редактирано 26 Януари, 2010 от Petar Petrov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #17 Отговорено 26 Януари, 2010 Това с парното повече прилича на въздух в системата, защото веднъж загряло парното не би трябвало да изстива, още повече внезапно, дори радиаторът да е хладен и големият кръг да не работи. Не ми се вярва миризмата от парното да има общо с каквото и да е (освен ако изпускателния колектор не е сцепен в двигателния отсек - тогава мога да си представя приятни миризми). Това с тока от вратите и на мен ми се случва периодично - няма нищо общо с проблеми по двигателя, а с наелектризиране от дрехи, седалки и т.н. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #18 Отговорено 26 Януари, 2010 щом спира и тръгва топлото от парното, значи или имаш замръзнал маркуч( малко вероятно, щото и да е замръзнал, веднъж оправи ли се няма да замръзне пак в движение), или въздух в системата-по вероятната причина ако не си бутал, точил и сменял квото и да било по охл система скоро време вариантите ти за въздух вътре са или теч, от който после влиза въздух, или г-ра на главата не знам, а и няма вариант при изправен датчик за перката да ти се пусне тя на студен радиатор(и съответно затворен термостат). провери си връзките(клемите , който са на датчика за перкатаимаш ли въздух в системата е много вероятно да не ти отваря термостата знай, че при замръзнала охл течност, или при въздух в системата дори и при -20 загряването(прегряването става много бързо).при изчезването на парното нямаш и циркулация на охл теч в главата. опасно е да си караш с такива проблеми, и да чакаш да видш какво ще стане.аз съм за прецакан датчик за пок на таблото и въздух в системата. вариант 1 ти е добре, ама ако е въздух за мен е гарнитура( ако изключин скорошни интервенций правени по охл сист, и необезвздушена както трябва още тогава). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgivanov1 23 #19 Отговорено 27 Януари, 2010 Сега си спомних колега,имах Кончерто със същия проблем.Вдигаше стрелката изведнъж догоре и после сваляше.Термостата беше залепнал и въртеше само в единия кръг,смених го и се оправи.След това видях друг такъв модел със същия проблем,явно се среща много при англо моделитеСвали термостата/на два болта е/ пусни го в тенджера със студена вода и пусни да загрява,ако почне да отваря значи не е от него.Това е най евтиния вариант като за начало Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
backstage 24 #20 Отговорено 27 Януари, 2010 Колеги, вчера загря наиситна, отворих капака, отворих леко капачката на радиатора и изчаках леко да се успокои течноста и тогава отворих - кипеше яко. Перката така и не се включи. А парното продължава да изчезва, най вероятно е въздух в системата нали, днес следобед ще е на майстор колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
icaka 2 #21 Отговорено 27 Януари, 2010 А най-вероятно този въздух влиза в ситемата от пробив в гарнитурата!Щом кипи! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #22 Отговорено 27 Януари, 2010 ЛошоооДръж ни в течение какво сте установили и как сте разрешили проблема (и срещу колко пари). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ManiaK 390 #23 Отговорено 27 Януари, 2010 Абе ти още не си я обезвъздушил... няма смисъл да я водиш на майстори хондите се обезвъздушават сами ... нямат пробки или нещо такова! Отвори си капачката на радиатора напълни го до горе... запали си колата и чакай да загрее до степен да се включи перката.... долей още вода (антифриз) ако е необходимо и подай малко газ то ще ти плювне малко вода но ще започнат и да ти излизат мехурчета въздух от вътре внимавай да не се изгориш водата е много гореща ... нека пак да се включи перката и така няколко пъти доливай форсирай и изчаквай да изхвърли мехурчетата! След като прецениш че вече няма въздух в системата завий капачката и си долей до средата на преливника вода! ВАЖНО: През цялото време следи температурата на водата и ако стане критично положението прекрати операцията и отиди до вас да вземеш пари за ремонта на колата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
backstage 24 #24 Отговорено 21 Февруари, 2010 Колеги, да споделя само. При мен проблемът беше класически - оказа се термостатът.Сменихме го и сега е екстра колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasi80 0 #25 Отговорено 21 Февруари, 2010 Колега, първо си смени антифриза . Но според мен е от термостата .При мене е в другата крайност - в големите студове при разстояния около 150 км едвам вдигаше стрелката от долу .Чак като влеза в градско, или спра на място стрелката отиваше в малко под средата . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
backstage 24 #26 Отговорено 24 Февруари, 2010 Колеги, колата пак загрява. Термостата неработеще, защото почти не се случваше да отвори, сега с новия отваря и радиатора е топъл, но пак загрява - перката не се включва. Още преди имах съмнения, че и тя не работи, но з късмет и двата пъти, в които бях при майстора се пусна. Днес два пъти слизах и отварях капака, но не се беше включила. Явно датчика е заминал, вие как мислите? Имам и още един въпрос - в радиатора влизат два маркуча, еиния идва от термостата и влиза ниско долу, а другият е най-горе е влиза директно в радитаора. Този, който е горе е горещ, а този долу хладък, та се чудя защо, изглежда ми по логично антифирза да влиза от долу и да излиа от горния маркуч, но не знам, кажете вие ако сте наясно.Пишете СПЕШНО, колеги, защото колата трябва да се орпави днес. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bebcho 1 #27 Отговорено 24 Февруари, 2010 И аз имах подобен проблем и се оказа водната помпа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Player101 383 #28 Отговорено 24 Февруари, 2010 ...изглежда ми по логично антифирза да влиза от долу и да излиа от горния маркуч...По принцип, логично е да следва обратния път Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fero 9 #29 Отговорено 24 Февруари, 2010 .Не съм сигурен при англичанките, как е , но си провери и масите по двигателя,които се свързват по купето.Отделно се ослушай за водната помпа дали има странен шум или теч от където може да ти гълта въздух също.Провери си и кабела към перката,зачисти самата букса.А по-горе за обезвъздушавнето-се прави при напълно студен мотор.Наливаш после палиш за една две минути и едновременно си доливаш,гасиш и така няколко пъти,но много преди да е загряла си поема водата.Тук и водната помпа помага за да се циркулира водата.И в никакъв случай при загрят мотор,понеже на всички ни е известно,че водата се разширява и точно тогава ще хвърлиш доста вода.Като сипваш водата следи за балончета също.Просто предпазна мярка.Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dimteam 1 #30 Отговорено 24 Февруари, 2010 (Редактирано) Колега пробвай следния вариант! Когато загрее форсирай на място колата и виш дали температурата пада. Ако пада може да ти е от водната помпа не прави достатъчно налягане или пък от капачката на радиатора. Обаче май ми намирисва че ще се получи като при мен. Смених всичко без капачката и гарнитурата на главата и пак загряваше. Редактирано 24 Февруари, 2010 от Dimteam Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq #31 Отговорено 24 Февруари, 2010 Колега,Като се включи перката оправят ли се нещата?Ако пътуваш шунтирай датчика на перката(пусни кабел към нея от акомулатора) така няма да прегрее .трудно ще и бъде даже и да загрее,но това не е проблем.Асамо гледай да не пуснеш моторчето да върти на обратно,че до като го хванеш може и да е късно.п.п.Помпата ако е тя или сълзи или "мели царевица" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
backstage 24 #32 Отговорено 24 Февруари, 2010 (Редактирано) Когато перката работи колата се охлажда и темепратурата е нормална, проблема е че тя почти не се пуска. Според мен има проблем с датчика, но доакто го сменя (тези дни) ще пусна един кабел до таблото с едно копченце и ще се я пускам сам перката, защото не е хубаво да не загрява въобще колата, иначе я шунтирахме вече два пъти и работи. Едва ли е някой кабел или букса, по-скоро датчика ебава нещата и не работи като хората. Иначе пак да кажа, когато перката работи колата е в нормалната си работна температура. Благодаря на всички колеги, които помагат. Имам още един въпрос към хората със Сивик 1.4i 75hp, къде е нормално да бъде стрелката на уреда при загрят двигател, на мен до преди пороблема стоеше по средата или съвсем малко под средата? До края на седмицата ще смея датчика и ще пиша дали е бил той Редактирано 24 Февруари, 2010 от backstage Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #33 Отговорено 24 Февруари, 2010 Нормално е да е там стрелката. Всички шавания нагоре и надолу не са нормални, и са свидетелство за проблем.Термо ключа (датчик!? масово прието ) Също може да се провери дали е наред, както термостата. При мен като спря да се включва вентилатора развих термо суича, загрях го докато "цъкне" (на около 93-95 градуса), но клемите му просто не затваряха., или затваряха, но в 2 от 10 опита примерно. Ако не можеш да си го провериш сам, просто взимаш друг за проба Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
backstage 24 #34 Отговорено 24 Февруари, 2010 А да попитам, нормално ли е да загрява толкова много, когато не работи перката. Днес ми отиде няколко пъти почти в червеното, при положение, че съм пуснал парното на 4, с отворени леко прозорци и не я ребря, а я каам спокойно и съм сам в колата. Дори да не работи датчика, което е почти сигурно ми се струва прекалено да загрява толкова о да държи температура малко под максимума. Нито е топло времето сега, нито съм карал някъде в изнанагорно с хора да я моря. Вие какво ще кажете? Аз хубаво ще я дам на късо перката довечера, но според мен има и друг проблем Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #35 Отговорено 24 Февруари, 2010 (Редактирано) Не я карай така, или само ако спешно се наложи за някое кратко разстояние ще я прегрееш, ако не внимаваш.Разбира се че е нормално да се вдига стрелката без работещ вентилатор. Все пак няма минусови температури в момента.Сменяй термо суича! (датчика ) Не вярвам да е много скъп, и пиши как се държи после... Редактирано 24 Февруари, 2010 от pamo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #36 Отговорено 24 Февруари, 2010 Колеги, колата пак загрява. Термостата неработеще, защото почти не се случваше да отвори, сега с новия отваря и радиатора е топъл, но пак загрява - перката не се включва. Още преди имах съмнения, че и тя не работи, но з късмет и двата пъти, в които бях при майстора се пусна. Днес два пъти слизах и отварях капака, но не се беше включила. Явно датчика е заминал, вие как мислите? Имам и още един въпрос - в радиатора влизат два маркуча, еиния идва от термостата и влиза ниско долу, а другият е най-горе е влиза директно в радитаора. Този, който е горе е горещ, а този долу хладък, та се чудя защо, изглежда ми по логично антифирза да влиза от долу и да излиа от горния маркуч, но не знам, кажете вие ако сте наясно.Пишете СПЕШНО, колеги, защото колата трябва да се орпави днес.ако горния маркуч ти е горещ а долния студен или много слабо топъл не ти работи както трябва и новия термостат. не ти ли отвори термостата напълно, няма как да ти сработи и датчика и да ти се пусне перката. датчика ти е не повече от 10 лв- не знам защо рискуваш заради 10 лв да дадеш в последствие 5-600. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #37 Отговорено 24 Февруари, 2010 При топъл двг, при мен температурата стои доста под средата, никога В средата, но и почва доста под най-долната черта. Така е при всички англичанки, които съм виждал.. Според мен по средата е височка темп. за англичанка: студена напълно загряла Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #38 Отговорено 24 Февруари, 2010 (Редактирано) за мен това не е нормално а и колко англичанки си виждал там да им стои стрелката? не забравяй, че и тук на повече от половината народ писали в тази тема при наклон надоло има падаше температурата, а като смениха термостатите с нови(хубави) стрелките им залепнаха по средата това, от къде ти почва скалата не е от значение! Редактирано 24 Февруари, 2010 от pitbuls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq #39 Отговорено 25 Февруари, 2010 Споко,И мойта е така.Нормално е да е там и не треа да мърда Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #40 Отговорено 25 Февруари, 2010 (Редактирано) На живо съм виждал няколко, а чрез интернет мога да видя стотици. И за да не си говорим празни приказки, ето няколко клипа от тубата:http://www.youtube.com/watch?v=b0cnsvZPYnMhttp://www.youtube.com/watch?v=paUX9f9dSXs...feature=related Предполагам, че всичките тия англичанки са прецакани? П.С. Има голямо значение откъде започва да пълзи стрелката. Ако последната беше позиционирана да започва от най-долната бяла черта, определено щеше да заковава на средата на скалата като загрее, но не е... Редактирано 25 Февруари, 2010 от Slade Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове